Προσλήψεις 4.500 εκπαιδευτικών την επόμενη χρονιά προανήγγειλε η Σοφία Ζαχαράκη
Προσλήψεις 4.500 εκπαιδευτικών –μέσω ΑΣΕΠ- από την επόμενη σχολική χρονιά προανήγγειλε μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1 η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη.
Χαρακτηριστικό ένα απόσπασμα των δηλώσεών της: «Κοιτάμε όλα τα σχολεία, κοιτάμε τις πραγματικές ανάγκες, βλέπουμε τα προγράμματα σπουδών και συγχρόνως κάνουμε και τον προγραμματισμό και με την ολοκλήρωση της διαδικασίας που είναι στον ΑΣΕΠ για το διορισμό 4.500 εκπαιδευτικών, ειδικού επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού έτσι ώστε να ξεκινήσουν τα σχολεία με διορισμένους εκπαιδευτικούς στην ειδική αγωγή και βέβαια με τους αναπληρωτές κάνοντας από τώρα τους προγραμματισμούς μας και όλες τις προβλέψεις για όλες τις αναγκαίες πιστώσεις.»
Αναφορικά με την αναγκαιότητα επιμόρφωσης και αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, η κ. Ζαχαράκη τόνισε ότι ο εκπαιδευτικός δεν θα πρέπει να φοβάται την αξιολόγηση, «γιατί δεν μιλάμε για μια εκδικητική αξιολόγηση, δεν μιλάμε για μια αξιολόγηση η οποία θα οδηγεί σε απόλυση, μιλάμε για αξιολόγηση η οποία θα εντοπίζει τις ανάγκες του εκπαιδευτικού για να επιμορφωθεί. Διψάει αυτή τη στιγμή ο εκπαιδευτικός για επιμόρφωση, θα του δώσουμε αυτή την επιλογή και όχι επιμορφώσεις μαζικές που μπορεί απλά να ακούς και να είναι μια μονόπλευρη διαδικασία αλλά μια πιο διαδραστική και πιο βιωματική μορφή επιμόρφωσης. Εμείς δεν θα αιφνιδιάσουμε κανέναν, εμείς συζητάμε αυτή τη στιγμή με όλους τους φορείς και να ξέρουν ότι όλα αυτά τα οποία θα προκύψουν και το νομοσχέδιο αλλά περισσότερο η εφαρμογή αυτών θα είναι προς τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης η οποία έχει ταλαιπωρηθεί πολύ.»
Για τα νέα προγράμματα σπουδών και τα νέα βιβλία: «Έχουμε βιβλία τα οποία είναι από το 1999. Οι κατευθύνσεις που έχουν δοθεί στο Ινστιτούτο εκπαιδευτικής πολιτικής είναι να επικαιροποιήσουμε, να δούμε όλα αυτά τα σημεία τα οποία είτε η ύλη θα πρέπει να επικαιροποιηθεί είτε θα πρέπει να αλλάξει σε κάποιες τάξεις. Αυτό πρέπει να γίνει από τους εμπειρογνώμονες να δούμε ακριβώς τι πρέπει να ξέρει το κάθε παιδί αποφοιτώντας από την κάθε βαθμίδα αλλά και τι πρέπει να ξέρει και ένας απόφοιτος του καλού ελληνικού σχολείου έτσι ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει και στις πανεπιστημιακές σπουδές συγχρόνως όμως να έχει αποκτήσει και τις ψηφιακές δεξιότητες σε ένα κόσμο που αλλάζει πολύ γρήγορα.»
Αναφορικά με τη βία και τον εκφοβισμό στα σχολεία τόνισε ότι θα συσταθεί ειδική ομάδα για την αντιμετώπιση των φαινομένων βίας και του εκφοβισμού.
«Θέλουμε να είναι μια ομάδα που έχει να κάνει με την προστασία του παιδιού. Το παιδί αυτή τη στιγμή μέσα στη σχολική μονάδα έχει πολλά και διαφορετικά ζητήματα που το αφορούν, παρατηρούμε και πολλά φαινόμενα εξαρτήσεων τα οποία θέλουμε οι ειδικοί να μας κατευθύνουν και συγχρόνως να μας συμβουλεύσουν έτσι ώστε και εμείς να συστήσουμε τις απαραίτητες δομές κοντά σε κάθε σχολική μονάδα. Και το δεύτερο που είναι σημαντικό είναι η συνεργασία που έχουμε ξεκινήσει με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Ήταν ένα παλιό σύμφωνο συνεργασίας που επικαιροποιούμε με επικαιροποιημένο υλικό για κάθε σχολείο από ειδικούς του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη σε μια διάδραση των συναρμόδιων υπουργείων και την πρόθεση του ίδιου του πρωθυπουργού τα ζητήματα προστασίας του παιδιού να είναι πολύ ψηλά στην καθημερινότητα.»
Χαρακτηριστικό ένα απόσπασμα των δηλώσεών της: «Κοιτάμε όλα τα σχολεία, κοιτάμε τις πραγματικές ανάγκες, βλέπουμε τα προγράμματα σπουδών και συγχρόνως κάνουμε και τον προγραμματισμό και με την ολοκλήρωση της διαδικασίας που είναι στον ΑΣΕΠ για το διορισμό 4.500 εκπαιδευτικών, ειδικού επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού έτσι ώστε να ξεκινήσουν τα σχολεία με διορισμένους εκπαιδευτικούς στην ειδική αγωγή και βέβαια με τους αναπληρωτές κάνοντας από τώρα τους προγραμματισμούς μας και όλες τις προβλέψεις για όλες τις αναγκαίες πιστώσεις.»
Αναφορικά με την αναγκαιότητα επιμόρφωσης και αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, η κ. Ζαχαράκη τόνισε ότι ο εκπαιδευτικός δεν θα πρέπει να φοβάται την αξιολόγηση, «γιατί δεν μιλάμε για μια εκδικητική αξιολόγηση, δεν μιλάμε για μια αξιολόγηση η οποία θα οδηγεί σε απόλυση, μιλάμε για αξιολόγηση η οποία θα εντοπίζει τις ανάγκες του εκπαιδευτικού για να επιμορφωθεί. Διψάει αυτή τη στιγμή ο εκπαιδευτικός για επιμόρφωση, θα του δώσουμε αυτή την επιλογή και όχι επιμορφώσεις μαζικές που μπορεί απλά να ακούς και να είναι μια μονόπλευρη διαδικασία αλλά μια πιο διαδραστική και πιο βιωματική μορφή επιμόρφωσης. Εμείς δεν θα αιφνιδιάσουμε κανέναν, εμείς συζητάμε αυτή τη στιγμή με όλους τους φορείς και να ξέρουν ότι όλα αυτά τα οποία θα προκύψουν και το νομοσχέδιο αλλά περισσότερο η εφαρμογή αυτών θα είναι προς τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης η οποία έχει ταλαιπωρηθεί πολύ.»
Για τα νέα προγράμματα σπουδών και τα νέα βιβλία: «Έχουμε βιβλία τα οποία είναι από το 1999. Οι κατευθύνσεις που έχουν δοθεί στο Ινστιτούτο εκπαιδευτικής πολιτικής είναι να επικαιροποιήσουμε, να δούμε όλα αυτά τα σημεία τα οποία είτε η ύλη θα πρέπει να επικαιροποιηθεί είτε θα πρέπει να αλλάξει σε κάποιες τάξεις. Αυτό πρέπει να γίνει από τους εμπειρογνώμονες να δούμε ακριβώς τι πρέπει να ξέρει το κάθε παιδί αποφοιτώντας από την κάθε βαθμίδα αλλά και τι πρέπει να ξέρει και ένας απόφοιτος του καλού ελληνικού σχολείου έτσι ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει και στις πανεπιστημιακές σπουδές συγχρόνως όμως να έχει αποκτήσει και τις ψηφιακές δεξιότητες σε ένα κόσμο που αλλάζει πολύ γρήγορα.»
Αναφορικά με τη βία και τον εκφοβισμό στα σχολεία τόνισε ότι θα συσταθεί ειδική ομάδα για την αντιμετώπιση των φαινομένων βίας και του εκφοβισμού.
«Θέλουμε να είναι μια ομάδα που έχει να κάνει με την προστασία του παιδιού. Το παιδί αυτή τη στιγμή μέσα στη σχολική μονάδα έχει πολλά και διαφορετικά ζητήματα που το αφορούν, παρατηρούμε και πολλά φαινόμενα εξαρτήσεων τα οποία θέλουμε οι ειδικοί να μας κατευθύνουν και συγχρόνως να μας συμβουλεύσουν έτσι ώστε και εμείς να συστήσουμε τις απαραίτητες δομές κοντά σε κάθε σχολική μονάδα. Και το δεύτερο που είναι σημαντικό είναι η συνεργασία που έχουμε ξεκινήσει με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Ήταν ένα παλιό σύμφωνο συνεργασίας που επικαιροποιούμε με επικαιροποιημένο υλικό για κάθε σχολείο από ειδικούς του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη σε μια διάδραση των συναρμόδιων υπουργείων και την πρόθεση του ίδιου του πρωθυπουργού τα ζητήματα προστασίας του παιδιού να είναι πολύ ψηλά στην καθημερινότητα.»