Επιστολή του Κωνσταντίνου Μπογδάνου στην Γιάννα Αγγελοπούλου
Με μια επιστολή απάντησε ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Κωνσταντίνος Μπογδάνος, στην Γιάννα Αγγελοπούλου μετά την δημόσια διαφωνία τους σχετικά με την ελευθερία απόψεων και την πολυπολιτισμικότητα. Πιο συγκεκριμένα ο βουλευτής της ΝΔ προχώρησε στην δημοσίευση της ακόλουθης επιστολής.
«Αγαπητή κα Πρόεδρε,
Με δεδομένο ότι η αντίδρασή σας στην απάντησή μου σε ανάρτηση του προσωπικού σας λογαριασμού στο τουίτερ την προηγούμενη εβδομάδα οδήγησε σε σειρά δημοσιευμάτων κινούμενων στον ατυχή θεματικό άξονα “Αγγελοπούλου εναντίον Μπογδάνου”, αλλά και ότι έχω ανεπιτυχώς επιχειρήσει μέσω των συνεργατών σας να έρθω σε επικοινωνία μαζί σας, επιτρέψτε μου να σας απευθυνθώ με κάθε αγαθή διάθεση με τη δημόσια αυτή επιστολή. Άλλωστε, όσο και αν το τουίτερ είναι μέσο επιδραστικό, λόγω περιοριορισμών στερεί από το εκάστοτε επιχείρημα την έκταση για να εκδιπλωθεί και ως εκ τούτου εμποδίζει το να γίνεται σε βάθος διάλογος.
Ίσως δεν σας έγινε γνωστό, όμως, όταν οριστήκατε Πρόεδρος της Επιτροπής 2021, υποδέχθηκα την απόφαση του Πρωθυπουργού με άρθρο μου στο meaculpa.gr τιτλοφορούμενο “Γιατί στη Γιάννα ναι”. Δεν το έκανα για να διευκολύνω, έστω στον μικρό βαθμό που μπορώ, τον Πρόεδρο σε μια απόφαση που γέννησε και αντιδράσεις. Αντίθετα, γνωρίζοντάς σας προσωπικά, το έκανα με τη βεβαιότητα ότι το γνήσιο ενδιαφέρον σας για την επιτυχία του 2021 θα αγκάλιαζε όλους τους Έλληνες και θα έβαζε ξανά τη σφραγίδα σας σε μία επιτυχημένη διοργάνωση. Ακόμα και η μη ταύτισή σας, ειδικά τα τελευταία χρόνια, με την κυβερνώσα παράταξη, πίστεψα πως θα λειτουργούσε θετικά, ως στοιχείο που θα υπηρετούσε το πρώτιστο καθήκον σας ως Προέδρου αυτής της Επιτροπής: Να ενώνετε τους Έλληνες.
Στις 27/04/2020 αναρτήσατε στο twitter: “Στην Ελλάδα που ονειρευόμαστε, αυτήν του 2021 και μετά, οι προτιμήσεις δεν είναι αιτία πολέμου. Ο Κοραής, στα σχόλιά του για το Σύνταγμα της Ελλάδας, έλεγε: δεν με ενδιαφέρει σε ποιο Θεό πιστεύει ο Καπετάνιος, αρκεί να οδηγεί με ασφάλεια το καράβι”. Ο αναγνώστης του τουιτ διαβάζει όλες κι όλες δύο προτάσεις. Η πρώτη μιλά για προτιμήσεις και ένα όραμα. Η δεύτερη, μεγαλύτερη και πιο σύνθετη, αναφέρεται στον Κοραή, το Σύνταγμα και τη σχέση της Πολιτείας με το Θεό – με τρόπο που αποσυνδέει τα δύο. Σημειώστε, παρακαλώ, πως την ημέρα που αναρτήθηκε το τουιτ, μεταξύ Εκκλησίας και Πολιτείας κορυφωνόταν ένας κρίσιμος διάλογος, με στόχο να συνεχιστεί η εξαιρετική συνεργασία των δύο, που συνέβαλε τα μέγιστα στην έως τώρα επιτυχή αντιμετώπιση της πανδημίας στην Ελλάδα.
Στο τουιτ σας, λοιπόν, και με δεδομένο ότι η πλατιά πλειονότητα των συμπολιτών μας δεν τον έχει μελετήσει σε βάθος, απάντησα επισημαίνοντας ότι ο Κοραής ήταν μια πολύπλευρη προσωπικότητα, παραθέτοντας άλλη φράση του, από επιστολή του στον Ιγνάτιο Ουγγροβλαχίας (“Μόνον του Ευαγγελίου η διδαχή εμπορεί να σώσει την αυτονομία του Γένους”), που δείχνει ότι ο νεοέλληνας διαφωτιστής δεν ήταν αδιάφορος απέναντι στην Ορθοδοξία. Μάλιστα, για να μην υπάρξει υπόνοια επιθετικότητας από μεριάς μου, σας απευθύνθηκα γράφοντας “Χριστός ανέστη!”, στο οποίο δεν απαντήσατε τίποτα. Αντίθετα, επανήλθατε παρατηρώντας πως με το σχόλιό μου αδικώ τον εαυτό μου κι ότι “οι πολιτισμένοι άνθρωποι επικοινωνούν ασχέτως πεποιθήσεων, πίστεως, ερωτικής επιλογής ή οπαδικής προτίμησης”, συμπληρώνοντας ότι ελπίζετε η δυνατότητα αυτή να μη μου είναι ξένη – ως αν υπήρχε πιθανότητα να μου είναι.
Σας δηλώνω, ως εκ τούτου, την έκπληξή μου για την αντίδρασή σας, η οποία και με οδήγησε σε μια σειρά παρατηρήσεων, που οφείλω στη συνείδησή μου, στις Αθηναίες και τους Αθηναίους που με εξέλεξαν, στη μεγάλη κεντροδεξιά παράταξη και τον αρχηγό της, να μοιραστώ μαζί σας, διότι φοβούμαι πως από πλευράς σας έχει δοθεί μια εικόνα που πρώτη η ίδια δεν θα επιθυμούσατε: Αυτή της αποσιώπησης κοινών χριστιανικών αναφορών και ταυτοτικών στοιχείων του ελληνικού έθνους.
Ανατρέχω, λοιπόν. Γνωρίζετε, είμαι βέβαιος, πως η επιλογή για το 2021 ενός εμβλήματος χωρίς το κεντρικότερο στοιχείο κάθε ελληνικής σημαίας, τον σταυρό, απογοήτευσε τους περισσότερους Έλληνες. Και ενώ δεν επιθυμήσατε να απευθύνετε ένα μήνυμα επ´ευκαιρία της Ανάστασης, έστω στο τουίτερ, λίγο αργότερα και εν μέσω έντασης για το πότε και υπό ποιους όρους θα άνοιγαν οι Ιεροί Ναοί παραθέσατε με παρεξηγίσιμο τρόπο Αδαμάντιο Κοραή περί Θεού και Συντάγματος. Κατόπιν, δε, προβήκατε σε μια διατύπωση που ίσως ερμηνεύει και τον πυρήνα μιας θεμελιώδους παρεξήγησης. Γράψατε: “Οι άνθρωποι έχουν προτιμήσεις. Σε άλλον αρέσει ο Μπραμς και σε άλλον ο Τσιτσάνης. Άλλος είναι σοσιαλιστής, κομμουνιστής, ή φιλελεύθερος και άλλος χριστιανός ή μουσουλμάνος. Άλλος είναι Πανιώνιος και άλλος Δόξα Δράμας.”
Αξιότιμη κα Πρόεδρε, η θρησκευτική πίστη δεν είναι “προτίμηση”. Οι άνθρωποι δεν έχουν διαχρονικά επιλέξει να θυσιάσουν ακόμα και τη ζωή τους για καμιά Δόξα Δράμας, ούτε για τον Τσιτσάνη. Ενδέχεται να το κάνουν για την ιδεολογία τους, που όμως, πάλι, είναι κάτι που διαφέρει από τη θρησκευτική πίστη. Καθώς, δε, ηγείσθε της επιτροπής που καταπιάνεται με την Επανάστασή του 1821, καλείστε να μην λησμονείτε πως αυτή ανάγεται τελικά στο γιατί οι πρόγονοί μας πολέμησαν και θυσιάστηκαν – το απαντά, μεταξύ άλλων, ο Αριστείδης Χατζής που επισημαίνει: “φυσικά η Επανάσταση ήταν πρώτιστα εθνική και επιπλέον ήταν και θρησκευτική” – ώστε σήμερα να απολαμβάνουμε, μεταξύ άλλων, το υψηλό αγαθό μιας ελεύθερης συζήτησης, σε μια Δύση που στέκεται ως προπύργιο ανθρωπισμού ανάμεσα σε ισλαμικά κράτη και απολυταρχικά καθεστώτα, κομμουνιστικά και μη.
Κανείς, βεβαίως, δεν ζητά ένα χριστιανοκεντρικό πνεύμα στις αποφάσεις, ούτε τον λόγο της Επιτροπής. Τα άξια μέλη της αντιλαμβάνονται καλύτερα από όλους, άλλωστε, ότι η Επανάσταση υπήρξε ένα κράμα συντηρητικών και προοδευτικών επιρροών και πολιτικών. Απαιτείται, όμως, ιδιαίτερη προσοχή στον τρόπο με τον οποίο επιδεικνύεται σεβασμός σε ένα από τα πλέον πυρηνικά συνθετικά στοιχεία της ελληνικής ταυτότητας, που υπήρξε κεντρικό στην Επανάσταση και επιζεί δυναμικά. Κυρίως, όσοι έχουν αναλάβει εκ θέσεως να ενώνουν τους Έλληνες και όχι να εκπροσωπούν τα ιδεολογικά τους πιστεύω, οφείλουν να εκφράζονται με ακρίβεια και προσοχή, με σεβασμό στις ευαισθησίες όλων και οχι λίγων εκλεκτών, να μην επιτρέπουν στο λόγο τους το παραμικρό περιθώριο παρανόησης.
Επειδή, επίσης, ειδική εντύπωση κάνει ότι στην απάντησή σας μου επισημάνατε το ζήτημα των έμφυλων ταυτοτήτων (τις χαρακτηρίζετε “ερωτικές προτιμήσεις”), σε περίπτωση που συνδέετε την θρησκεία μας με την ομοφοβία, σας καλώ να εκτιμήσετε, ότι στην ορθόδοξή μας παράδοση δεν έχουν υπάρξει ούτε κάτεργα για τους ομοφυλόφιλους, όπως στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη ναζιστική Γερμανία, την ΕΣΣΔ, ή την Κούβα, ούτε εκπαραθυρώσεις και λιθοβολισμοί, όπως στο Ισλάμ. Το γένος μας, εξάλλου, υπήρξε πάντοτε συνολικά ανεκτικό και ανοιχτό, ενσωματώνοντας πρόσωπα και λαούς στη γλώσσα και την ταυτότητά του χωρίς κανέναν ρατσισμό. Έτσι επέζησε για χίλια χρόνια ως Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία – ο πλέον άμεσος ιστορικός πρόγονος του νέου ελληνικού κράτους – και έτσι αναγεννήθηκε.
Και πράγματι, η γενιά μου, που έχει πληρώσει βαριά για μια σκληρή δεκαετία την ύβρη προηγούμενων, επιθυμεί σήμερα να χτίσει την Ελλάδα του κυριολεκτικά φιλελεύθερου πνεύματος που διέπνευσε την Επανάστασή μας, εκείνου της σύνθεσης, της ευρύτητας, της πολυμήχανης εξωστρέφειας, των πολλών και ενίοτε αντιθετικών αντιλήψεων και καταβολών, που όμως, ως συντονισμένη, θετική έκφραση του Ελληνισμού μπορούν να μεγαλουργήσουν εκπλήσσοντας τον πλανήτη. Η Ελλάδα που όντως επιθυμούμε πατά γερά στην παράδοσή της και σέβεται τις ατομικές ελευθερίες και τις επιλογές ζωής κάθε πολίτη. Είμαι βέβαιος πως αυτόν τον στόχο επιθυμείτε και εσείς να υπηρετήσετε.
Συνεπώς, επιτρέψτε μου μία τελική επισήμανση, που είμαι βέβαιος ότι θα βρείτε χρήσιμη. Στη συνομιλία μας στο twitter πήραν μέρος υποστηρίζοντάς σας δεκάδες ανώνυμα και κακόβουλα προφίλ, για τα οποία πολύς λόγος έχει γίνει τελευταία και στη Βουλή. Πρόκειται για τα ίδια προφίλ που έχουν πάρει μέρος στη διασπορά τουρκικών fake news κατά την κρίση στα σύνορα, που καθυβρίζουν συστηματικά και χυδαία τον πρωθυπουργό και τη σύζυγό του, που διακινούν τερατώδεις συκοφαντίες για στελέχη της κυβέρνησης και τις οικογένειές τους, που αναμεταδίδουν κατασκευασμένα δημοσιεύματα μέσων του ευρύτερου συστήματος ΣΥΡΙΖΑ, εμέσοντας καθημερινά λόγο του μίσους. Έχοντας και ο ίδιος πέσει σε παγίδες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, είμαι σίγουρος πως αυτή είναι μια σύνδεση που δεν επιθυμείτε. Διότι το αξίωμά σας δεν είναι πολιτικό, και ως εκ τούτου η εμπλοκή του στη μικροπολιτική αρένα φθείρει τον ανώτερο σκοπό που υπηρετεί.
Αξιότιμη κα Αγγελοπούλου, επιλέξατε ως Προέδρος της Επιτροπής 2021 να κάνετε δημόσιο διάλογο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και, ως εκ τούτου, αντιμετωπίζετε καθημερινά πλήθος ετερόκλιτων συνομιλητών. Ο υπογράφων ανήκει σε εκείνους που θέλουν να είναι χρήσιμοι στο σημαντικό έργο που έχετε αναλάβει, και το οποίο είναι βέβαιο ότι με ευήκοα ώτα θα φέρετε εις πέρας με λαμπρή επιτυχία.
Με τιμή,
Κωνσταντίνος Μπογδάνος
Βουλευτής Α Αθήνας ΝΔ»
«Αγαπητή κα Πρόεδρε,
Με δεδομένο ότι η αντίδρασή σας στην απάντησή μου σε ανάρτηση του προσωπικού σας λογαριασμού στο τουίτερ την προηγούμενη εβδομάδα οδήγησε σε σειρά δημοσιευμάτων κινούμενων στον ατυχή θεματικό άξονα “Αγγελοπούλου εναντίον Μπογδάνου”, αλλά και ότι έχω ανεπιτυχώς επιχειρήσει μέσω των συνεργατών σας να έρθω σε επικοινωνία μαζί σας, επιτρέψτε μου να σας απευθυνθώ με κάθε αγαθή διάθεση με τη δημόσια αυτή επιστολή. Άλλωστε, όσο και αν το τουίτερ είναι μέσο επιδραστικό, λόγω περιοριορισμών στερεί από το εκάστοτε επιχείρημα την έκταση για να εκδιπλωθεί και ως εκ τούτου εμποδίζει το να γίνεται σε βάθος διάλογος.
Ίσως δεν σας έγινε γνωστό, όμως, όταν οριστήκατε Πρόεδρος της Επιτροπής 2021, υποδέχθηκα την απόφαση του Πρωθυπουργού με άρθρο μου στο meaculpa.gr τιτλοφορούμενο “Γιατί στη Γιάννα ναι”. Δεν το έκανα για να διευκολύνω, έστω στον μικρό βαθμό που μπορώ, τον Πρόεδρο σε μια απόφαση που γέννησε και αντιδράσεις. Αντίθετα, γνωρίζοντάς σας προσωπικά, το έκανα με τη βεβαιότητα ότι το γνήσιο ενδιαφέρον σας για την επιτυχία του 2021 θα αγκάλιαζε όλους τους Έλληνες και θα έβαζε ξανά τη σφραγίδα σας σε μία επιτυχημένη διοργάνωση. Ακόμα και η μη ταύτισή σας, ειδικά τα τελευταία χρόνια, με την κυβερνώσα παράταξη, πίστεψα πως θα λειτουργούσε θετικά, ως στοιχείο που θα υπηρετούσε το πρώτιστο καθήκον σας ως Προέδρου αυτής της Επιτροπής: Να ενώνετε τους Έλληνες.
Στις 27/04/2020 αναρτήσατε στο twitter: “Στην Ελλάδα που ονειρευόμαστε, αυτήν του 2021 και μετά, οι προτιμήσεις δεν είναι αιτία πολέμου. Ο Κοραής, στα σχόλιά του για το Σύνταγμα της Ελλάδας, έλεγε: δεν με ενδιαφέρει σε ποιο Θεό πιστεύει ο Καπετάνιος, αρκεί να οδηγεί με ασφάλεια το καράβι”. Ο αναγνώστης του τουιτ διαβάζει όλες κι όλες δύο προτάσεις. Η πρώτη μιλά για προτιμήσεις και ένα όραμα. Η δεύτερη, μεγαλύτερη και πιο σύνθετη, αναφέρεται στον Κοραή, το Σύνταγμα και τη σχέση της Πολιτείας με το Θεό – με τρόπο που αποσυνδέει τα δύο. Σημειώστε, παρακαλώ, πως την ημέρα που αναρτήθηκε το τουιτ, μεταξύ Εκκλησίας και Πολιτείας κορυφωνόταν ένας κρίσιμος διάλογος, με στόχο να συνεχιστεί η εξαιρετική συνεργασία των δύο, που συνέβαλε τα μέγιστα στην έως τώρα επιτυχή αντιμετώπιση της πανδημίας στην Ελλάδα.
Στο τουιτ σας, λοιπόν, και με δεδομένο ότι η πλατιά πλειονότητα των συμπολιτών μας δεν τον έχει μελετήσει σε βάθος, απάντησα επισημαίνοντας ότι ο Κοραής ήταν μια πολύπλευρη προσωπικότητα, παραθέτοντας άλλη φράση του, από επιστολή του στον Ιγνάτιο Ουγγροβλαχίας (“Μόνον του Ευαγγελίου η διδαχή εμπορεί να σώσει την αυτονομία του Γένους”), που δείχνει ότι ο νεοέλληνας διαφωτιστής δεν ήταν αδιάφορος απέναντι στην Ορθοδοξία. Μάλιστα, για να μην υπάρξει υπόνοια επιθετικότητας από μεριάς μου, σας απευθύνθηκα γράφοντας “Χριστός ανέστη!”, στο οποίο δεν απαντήσατε τίποτα. Αντίθετα, επανήλθατε παρατηρώντας πως με το σχόλιό μου αδικώ τον εαυτό μου κι ότι “οι πολιτισμένοι άνθρωποι επικοινωνούν ασχέτως πεποιθήσεων, πίστεως, ερωτικής επιλογής ή οπαδικής προτίμησης”, συμπληρώνοντας ότι ελπίζετε η δυνατότητα αυτή να μη μου είναι ξένη – ως αν υπήρχε πιθανότητα να μου είναι.
Σας δηλώνω, ως εκ τούτου, την έκπληξή μου για την αντίδρασή σας, η οποία και με οδήγησε σε μια σειρά παρατηρήσεων, που οφείλω στη συνείδησή μου, στις Αθηναίες και τους Αθηναίους που με εξέλεξαν, στη μεγάλη κεντροδεξιά παράταξη και τον αρχηγό της, να μοιραστώ μαζί σας, διότι φοβούμαι πως από πλευράς σας έχει δοθεί μια εικόνα που πρώτη η ίδια δεν θα επιθυμούσατε: Αυτή της αποσιώπησης κοινών χριστιανικών αναφορών και ταυτοτικών στοιχείων του ελληνικού έθνους.
Ανατρέχω, λοιπόν. Γνωρίζετε, είμαι βέβαιος, πως η επιλογή για το 2021 ενός εμβλήματος χωρίς το κεντρικότερο στοιχείο κάθε ελληνικής σημαίας, τον σταυρό, απογοήτευσε τους περισσότερους Έλληνες. Και ενώ δεν επιθυμήσατε να απευθύνετε ένα μήνυμα επ´ευκαιρία της Ανάστασης, έστω στο τουίτερ, λίγο αργότερα και εν μέσω έντασης για το πότε και υπό ποιους όρους θα άνοιγαν οι Ιεροί Ναοί παραθέσατε με παρεξηγίσιμο τρόπο Αδαμάντιο Κοραή περί Θεού και Συντάγματος. Κατόπιν, δε, προβήκατε σε μια διατύπωση που ίσως ερμηνεύει και τον πυρήνα μιας θεμελιώδους παρεξήγησης. Γράψατε: “Οι άνθρωποι έχουν προτιμήσεις. Σε άλλον αρέσει ο Μπραμς και σε άλλον ο Τσιτσάνης. Άλλος είναι σοσιαλιστής, κομμουνιστής, ή φιλελεύθερος και άλλος χριστιανός ή μουσουλμάνος. Άλλος είναι Πανιώνιος και άλλος Δόξα Δράμας.”
Αξιότιμη κα Πρόεδρε, η θρησκευτική πίστη δεν είναι “προτίμηση”. Οι άνθρωποι δεν έχουν διαχρονικά επιλέξει να θυσιάσουν ακόμα και τη ζωή τους για καμιά Δόξα Δράμας, ούτε για τον Τσιτσάνη. Ενδέχεται να το κάνουν για την ιδεολογία τους, που όμως, πάλι, είναι κάτι που διαφέρει από τη θρησκευτική πίστη. Καθώς, δε, ηγείσθε της επιτροπής που καταπιάνεται με την Επανάστασή του 1821, καλείστε να μην λησμονείτε πως αυτή ανάγεται τελικά στο γιατί οι πρόγονοί μας πολέμησαν και θυσιάστηκαν – το απαντά, μεταξύ άλλων, ο Αριστείδης Χατζής που επισημαίνει: “φυσικά η Επανάσταση ήταν πρώτιστα εθνική και επιπλέον ήταν και θρησκευτική” – ώστε σήμερα να απολαμβάνουμε, μεταξύ άλλων, το υψηλό αγαθό μιας ελεύθερης συζήτησης, σε μια Δύση που στέκεται ως προπύργιο ανθρωπισμού ανάμεσα σε ισλαμικά κράτη και απολυταρχικά καθεστώτα, κομμουνιστικά και μη.
Κανείς, βεβαίως, δεν ζητά ένα χριστιανοκεντρικό πνεύμα στις αποφάσεις, ούτε τον λόγο της Επιτροπής. Τα άξια μέλη της αντιλαμβάνονται καλύτερα από όλους, άλλωστε, ότι η Επανάσταση υπήρξε ένα κράμα συντηρητικών και προοδευτικών επιρροών και πολιτικών. Απαιτείται, όμως, ιδιαίτερη προσοχή στον τρόπο με τον οποίο επιδεικνύεται σεβασμός σε ένα από τα πλέον πυρηνικά συνθετικά στοιχεία της ελληνικής ταυτότητας, που υπήρξε κεντρικό στην Επανάσταση και επιζεί δυναμικά. Κυρίως, όσοι έχουν αναλάβει εκ θέσεως να ενώνουν τους Έλληνες και όχι να εκπροσωπούν τα ιδεολογικά τους πιστεύω, οφείλουν να εκφράζονται με ακρίβεια και προσοχή, με σεβασμό στις ευαισθησίες όλων και οχι λίγων εκλεκτών, να μην επιτρέπουν στο λόγο τους το παραμικρό περιθώριο παρανόησης.
Επειδή, επίσης, ειδική εντύπωση κάνει ότι στην απάντησή σας μου επισημάνατε το ζήτημα των έμφυλων ταυτοτήτων (τις χαρακτηρίζετε “ερωτικές προτιμήσεις”), σε περίπτωση που συνδέετε την θρησκεία μας με την ομοφοβία, σας καλώ να εκτιμήσετε, ότι στην ορθόδοξή μας παράδοση δεν έχουν υπάρξει ούτε κάτεργα για τους ομοφυλόφιλους, όπως στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη ναζιστική Γερμανία, την ΕΣΣΔ, ή την Κούβα, ούτε εκπαραθυρώσεις και λιθοβολισμοί, όπως στο Ισλάμ. Το γένος μας, εξάλλου, υπήρξε πάντοτε συνολικά ανεκτικό και ανοιχτό, ενσωματώνοντας πρόσωπα και λαούς στη γλώσσα και την ταυτότητά του χωρίς κανέναν ρατσισμό. Έτσι επέζησε για χίλια χρόνια ως Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία – ο πλέον άμεσος ιστορικός πρόγονος του νέου ελληνικού κράτους – και έτσι αναγεννήθηκε.
Και πράγματι, η γενιά μου, που έχει πληρώσει βαριά για μια σκληρή δεκαετία την ύβρη προηγούμενων, επιθυμεί σήμερα να χτίσει την Ελλάδα του κυριολεκτικά φιλελεύθερου πνεύματος που διέπνευσε την Επανάστασή μας, εκείνου της σύνθεσης, της ευρύτητας, της πολυμήχανης εξωστρέφειας, των πολλών και ενίοτε αντιθετικών αντιλήψεων και καταβολών, που όμως, ως συντονισμένη, θετική έκφραση του Ελληνισμού μπορούν να μεγαλουργήσουν εκπλήσσοντας τον πλανήτη. Η Ελλάδα που όντως επιθυμούμε πατά γερά στην παράδοσή της και σέβεται τις ατομικές ελευθερίες και τις επιλογές ζωής κάθε πολίτη. Είμαι βέβαιος πως αυτόν τον στόχο επιθυμείτε και εσείς να υπηρετήσετε.
Συνεπώς, επιτρέψτε μου μία τελική επισήμανση, που είμαι βέβαιος ότι θα βρείτε χρήσιμη. Στη συνομιλία μας στο twitter πήραν μέρος υποστηρίζοντάς σας δεκάδες ανώνυμα και κακόβουλα προφίλ, για τα οποία πολύς λόγος έχει γίνει τελευταία και στη Βουλή. Πρόκειται για τα ίδια προφίλ που έχουν πάρει μέρος στη διασπορά τουρκικών fake news κατά την κρίση στα σύνορα, που καθυβρίζουν συστηματικά και χυδαία τον πρωθυπουργό και τη σύζυγό του, που διακινούν τερατώδεις συκοφαντίες για στελέχη της κυβέρνησης και τις οικογένειές τους, που αναμεταδίδουν κατασκευασμένα δημοσιεύματα μέσων του ευρύτερου συστήματος ΣΥΡΙΖΑ, εμέσοντας καθημερινά λόγο του μίσους. Έχοντας και ο ίδιος πέσει σε παγίδες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, είμαι σίγουρος πως αυτή είναι μια σύνδεση που δεν επιθυμείτε. Διότι το αξίωμά σας δεν είναι πολιτικό, και ως εκ τούτου η εμπλοκή του στη μικροπολιτική αρένα φθείρει τον ανώτερο σκοπό που υπηρετεί.
Αξιότιμη κα Αγγελοπούλου, επιλέξατε ως Προέδρος της Επιτροπής 2021 να κάνετε δημόσιο διάλογο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και, ως εκ τούτου, αντιμετωπίζετε καθημερινά πλήθος ετερόκλιτων συνομιλητών. Ο υπογράφων ανήκει σε εκείνους που θέλουν να είναι χρήσιμοι στο σημαντικό έργο που έχετε αναλάβει, και το οποίο είναι βέβαιο ότι με ευήκοα ώτα θα φέρετε εις πέρας με λαμπρή επιτυχία.
Με τιμή,
Κωνσταντίνος Μπογδάνος
Βουλευτής Α Αθήνας ΝΔ»