Εκστρατεία για τουρισμό και επενδύσεις ξεκινά ο Μητσοτάκης – Παίρνει πάνω του την προώθηση της Ελλάδας στη μετά-covid εποχή
Στα τέλη Απριλίου, στα κεντρικά γραφεία του CNN International διεξαγόταν μία από τις καθημερινές συσκέψεις του τηλεοπτικού δικτύου των Ηνωμένων Πολιτειών. Ενα από τα υψηλόβαθμα στελέχη του καναλιού τόνισε πως πρέπει να αρχίσουν και πάλι οι τακτικές αποστολές στο εξωτερικό, με έμφαση αρχικά στις χώρες που ανοίγουν ξανά την οικονομία τους και ξεκινούν πάλι τις δραστηριότητες, ιδίως δε τον τουρισμό. Η πρόταση στο τραπέζι έπεσε σχεδόν αμέσως: «Ελλάδα». Τα θετικά δημοσιεύματα για τη χώρα μας σε ξένα ΜΜΕ εξάλλου είχαν ήδη αρχίσει.
Η ιδέα όχι απλώς έγινε δεκτή, αλλά αποφασίστηκε η αποστολή στην Αθήνα να γίνει όχι με κάποιον ρεπόρτερ, αλλά με τον επικεφαλής των διεθνών διπλωματικών ειδήσεων του CNN, Νικ Ρόμπερτσον, που κλείνει φέτος τριάντα χρόνια παρουσίας στο κανάλι. Η συνέντευξη με τον Κυριάκο Μητσοτάκη προβλήθηκε στην εκπομπή της δημοφιλούς παρουσιάστριας Τζούλια Τσάτερλεϊ στις 4 Μαΐου, με πολύ επαινετικά σχόλια για τον Έλληνα πρωθυπουργό και τον τρόπο που διαχειρίστηκε την κρίση με την πανδημία του κοροναϊού. «Το μήνυμα είναι επίσης ότι η Ελλάδα θα είναι έτοιμη για την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών», είπε στο τέλος η παρουσιάστρια.
Η προβολή της συνέντευξης του πρωθυπουργού και του ρεπορτάζ από την Αθήνα του μεγάλου αμερικανικού τηλεοπτικού δικτύου λειτούργησε περίπου σαν την πιστολιά του αφέτη στη γραμμή της εκκίνησης του αγώνα. Τα διεθνή μίντια ανακάλυψαν τη χώρα που αντιμετώπισε αποτελεσματικά την κρίση του κορονοϊού και που ταυτόχρονα προβάλλει ως ασφαλής και βέβαια ελκυστικός τουριστικός προορισμός. Αυτή τη στιγμή μάλιστα, σχεδόν τριάντα αιτήματα από ΜΜΕ του εξωτερικού βρίσκονται στο Μέγαρο Μαξίμου για μια συνέντευξη από τον πρωθυπουργό.Ο κ. Μητσοτάκης είχε εξαρχής αποφασίσει να πάρει πάνω του την αλλαγή του «image» της Ελλάδας, ως μιας χώρας που εκπέμπει ασφάλεια, σιγουριά κι εμπιστοσύνη, με διττό στόχο: την έλευση μεγάλου αριθμού τουριστών κατά τη θερινή περίοδο και την προσέλκυση ξένων επενδυτών.
Οι κινήσεις που κάνει είναι προσεκτικές και στοχευμένες. «Infl uence the infl uencers», λένε στην Αμερική: Να επηρεάζεις αυτούς που ασκούν επιρροή. Η στόχευση του Μαξίμου στα μεγάλα ΜΜΕ της Ευρώπης και των ΗΠΑ, που είναι και τα πιο επιδραστικά διεθνώς, όπως φαίνεται, αποδίδει καρπούς.
ΣΑΡΩΝΙΚΟΣ
Στο πλαίσιο αυτό, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έδωσε προ ημερών συνέντευξη στην «Bild», την πρώτη σε κυκλοφορία εφημερίδα στην Ευρώπη, που είχε πρωτοστατήσει τα χρόνια των μνημονίων σε αρνητικά δημοσιεύματα για την Ελλάδα. Ο πρωθυπουργός επέλεξε ακόμα και το φόντο της συνέντευξης να μην είναι το γραφείο του στο Μαξίμου, αλλά ο Σαρωνικός (σ.σ.: πραγματοποιήθηκε σε παραλιακή καφετέρια της Βούλας), για να περνάει την εικόνα της εκκίνησης της θερινής τουριστικής σεζόν στην Ελλάδα. Τα μηνύματα που έστειλε τόσο για τον τουρισμό όσο και για τις επενδύσεις, προς την τεράστια γερμανική αγορά, ήταν σαφή. «Σκοπεύουμε να ανοίξουμε την τουριστική δραστηριότητα για τις χώρες που έχουν παρόμοια επιδημιολογικά δεδομένα με την Ελλάδα. Η Γερμανία θα περιλαμβάνεται σε αυτές με βάση τα δεδομένα που έχουμε δει έως τώρα και, βεβαίως, οι Γερμανοί τουρίστες θα είναι ευπρόσδεκτοι στην Ελλάδα από την 1η Ιουλίου όσον αφορά τις απευθείας πτήσεις προς τα νησιά και από τις 15 Ιουνίου εάν θέλουν να έρθουν στην Αθήνα», τόνισε, σε μια συνέντευξη που προβλήθηκε επίσης από το διαδικτυακό κανάλι της «Bild» και την οποία έκλεισε ο πρωθυπουργός μιλώντας στα γερμανικά.
Στο κομμάτι της προσέλκυσης επενδύσεων, έφερε ως παράδειγμα τη συμφωνία της γερμανικής RWE με τη ∆ΕΗ για τη δημιουργία φωτοβολταϊκού πάρκου στις εκτάσεις λιγνιτωρυχείων στην Πτολεμαΐδα.
∆εν είναι ωστόσο μόνο τα ΜΜΕ στην ατζέντα της διεθνούς προβολής της χώρας από τον πρωθυπουργό. «Αισθάνομαι ιδιαίτερα περήφανος που έχουμε καταφέρει μέσα από την αντίδραση σε αυτή την κρίση να αλλάξουμε την εικόνα της χώρας», ανέφερε τις προάλλες στη συζήτηση που διοργάνωσαν, μέσω τηλεδιάσκεψης, το Miller Center του Πανεπιστημίου της Βιρτζίνια και το φημισμένο ινστιτούτο Brookings για την επιτυχία της Ελλάδας στην αντιμετώπιση της πανδημίας. Θα ακολουθήσουν και άλλες στοχευμένες εμφανίσεις του κ. Μητσοτάκη σε γνωστούς ξένους τηλεοπτικούς σταθμούς, συνεντεύξεις του σε μεγάλες εφημερίδες του εξωτερικού και εμφανίσεις του σε διεθνή φόρα.
ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
Για να αποφευχθεί η υπερπροβολή του πρωθυπουργού, ωστόσο, το Μαξίμου φροντίζει και διοχετεύει μέρος των αιτημάτων από τα ξένα ΜΜΕ προς τους υπουργούς. Ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς, μίλησε πρόσφατα στο διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters για το άνοιγμα των παραλιών στο κοινό. Tο αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο ABC έβγαλε ζωντανά την υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, από τη βεράντα του Μουσείου της Ακρόπολης, με φόντο τον Παρθενώνα, την παραμονή του ανοίγματος των αρχαιολογικών χώρων.
Ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, έχει πραγματοποιήσει σειρά εμφανίσεων σε ξένα Μέσα, με τελευταία τη συνέντευξή του στο δελτίο ειδήσεων του ITV, που είναι το παλαιότερο ιδιωτικό κανάλι στη Μεγάλη Βρετανία. Στο BBC εμφανίσθηκε προ ημερών ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, σε μια συνέντευξη που έπαιξε σε όλα τα δελτία ειδήσεων του σταθμού εκείνη την ημέρα. Στους «New York Times» έκαναν δηλώσεις πρόσφατα οι υπουργοί Επικρατείας και Υγείας, Γιώργος Γεραπετρίτης και Βασίλης Κικίλιας, αντίστοιχα, ενώ ο υφυπουργός Επικρατείας Ακης Σκέρτσος είχε μιλήσει στο αμερικανικό CNBC. Kομβικό ρόλο στη διαχείριση της επικοινωνίας με τα ξένα ΜΜΕ διαδραματίζει ο επί χρόνια συνεργάτης του κ. Μητσοτάκη και σύμβουλος του πρωθυπουργού, Θανάσης Μπακόλας.
Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παραπολιτικά το Σάββατο 30 Μαΐου
Η ιδέα όχι απλώς έγινε δεκτή, αλλά αποφασίστηκε η αποστολή στην Αθήνα να γίνει όχι με κάποιον ρεπόρτερ, αλλά με τον επικεφαλής των διεθνών διπλωματικών ειδήσεων του CNN, Νικ Ρόμπερτσον, που κλείνει φέτος τριάντα χρόνια παρουσίας στο κανάλι. Η συνέντευξη με τον Κυριάκο Μητσοτάκη προβλήθηκε στην εκπομπή της δημοφιλούς παρουσιάστριας Τζούλια Τσάτερλεϊ στις 4 Μαΐου, με πολύ επαινετικά σχόλια για τον Έλληνα πρωθυπουργό και τον τρόπο που διαχειρίστηκε την κρίση με την πανδημία του κοροναϊού. «Το μήνυμα είναι επίσης ότι η Ελλάδα θα είναι έτοιμη για την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών», είπε στο τέλος η παρουσιάστρια.
Η προβολή της συνέντευξης του πρωθυπουργού και του ρεπορτάζ από την Αθήνα του μεγάλου αμερικανικού τηλεοπτικού δικτύου λειτούργησε περίπου σαν την πιστολιά του αφέτη στη γραμμή της εκκίνησης του αγώνα. Τα διεθνή μίντια ανακάλυψαν τη χώρα που αντιμετώπισε αποτελεσματικά την κρίση του κορονοϊού και που ταυτόχρονα προβάλλει ως ασφαλής και βέβαια ελκυστικός τουριστικός προορισμός. Αυτή τη στιγμή μάλιστα, σχεδόν τριάντα αιτήματα από ΜΜΕ του εξωτερικού βρίσκονται στο Μέγαρο Μαξίμου για μια συνέντευξη από τον πρωθυπουργό.Ο κ. Μητσοτάκης είχε εξαρχής αποφασίσει να πάρει πάνω του την αλλαγή του «image» της Ελλάδας, ως μιας χώρας που εκπέμπει ασφάλεια, σιγουριά κι εμπιστοσύνη, με διττό στόχο: την έλευση μεγάλου αριθμού τουριστών κατά τη θερινή περίοδο και την προσέλκυση ξένων επενδυτών.
Οι κινήσεις που κάνει είναι προσεκτικές και στοχευμένες. «Infl uence the infl uencers», λένε στην Αμερική: Να επηρεάζεις αυτούς που ασκούν επιρροή. Η στόχευση του Μαξίμου στα μεγάλα ΜΜΕ της Ευρώπης και των ΗΠΑ, που είναι και τα πιο επιδραστικά διεθνώς, όπως φαίνεται, αποδίδει καρπούς.
ΣΑΡΩΝΙΚΟΣ
Στο πλαίσιο αυτό, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έδωσε προ ημερών συνέντευξη στην «Bild», την πρώτη σε κυκλοφορία εφημερίδα στην Ευρώπη, που είχε πρωτοστατήσει τα χρόνια των μνημονίων σε αρνητικά δημοσιεύματα για την Ελλάδα. Ο πρωθυπουργός επέλεξε ακόμα και το φόντο της συνέντευξης να μην είναι το γραφείο του στο Μαξίμου, αλλά ο Σαρωνικός (σ.σ.: πραγματοποιήθηκε σε παραλιακή καφετέρια της Βούλας), για να περνάει την εικόνα της εκκίνησης της θερινής τουριστικής σεζόν στην Ελλάδα. Τα μηνύματα που έστειλε τόσο για τον τουρισμό όσο και για τις επενδύσεις, προς την τεράστια γερμανική αγορά, ήταν σαφή. «Σκοπεύουμε να ανοίξουμε την τουριστική δραστηριότητα για τις χώρες που έχουν παρόμοια επιδημιολογικά δεδομένα με την Ελλάδα. Η Γερμανία θα περιλαμβάνεται σε αυτές με βάση τα δεδομένα που έχουμε δει έως τώρα και, βεβαίως, οι Γερμανοί τουρίστες θα είναι ευπρόσδεκτοι στην Ελλάδα από την 1η Ιουλίου όσον αφορά τις απευθείας πτήσεις προς τα νησιά και από τις 15 Ιουνίου εάν θέλουν να έρθουν στην Αθήνα», τόνισε, σε μια συνέντευξη που προβλήθηκε επίσης από το διαδικτυακό κανάλι της «Bild» και την οποία έκλεισε ο πρωθυπουργός μιλώντας στα γερμανικά.
Στο κομμάτι της προσέλκυσης επενδύσεων, έφερε ως παράδειγμα τη συμφωνία της γερμανικής RWE με τη ∆ΕΗ για τη δημιουργία φωτοβολταϊκού πάρκου στις εκτάσεις λιγνιτωρυχείων στην Πτολεμαΐδα.
∆εν είναι ωστόσο μόνο τα ΜΜΕ στην ατζέντα της διεθνούς προβολής της χώρας από τον πρωθυπουργό. «Αισθάνομαι ιδιαίτερα περήφανος που έχουμε καταφέρει μέσα από την αντίδραση σε αυτή την κρίση να αλλάξουμε την εικόνα της χώρας», ανέφερε τις προάλλες στη συζήτηση που διοργάνωσαν, μέσω τηλεδιάσκεψης, το Miller Center του Πανεπιστημίου της Βιρτζίνια και το φημισμένο ινστιτούτο Brookings για την επιτυχία της Ελλάδας στην αντιμετώπιση της πανδημίας. Θα ακολουθήσουν και άλλες στοχευμένες εμφανίσεις του κ. Μητσοτάκη σε γνωστούς ξένους τηλεοπτικούς σταθμούς, συνεντεύξεις του σε μεγάλες εφημερίδες του εξωτερικού και εμφανίσεις του σε διεθνή φόρα.
ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
Για να αποφευχθεί η υπερπροβολή του πρωθυπουργού, ωστόσο, το Μαξίμου φροντίζει και διοχετεύει μέρος των αιτημάτων από τα ξένα ΜΜΕ προς τους υπουργούς. Ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς, μίλησε πρόσφατα στο διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters για το άνοιγμα των παραλιών στο κοινό. Tο αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο ABC έβγαλε ζωντανά την υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, από τη βεράντα του Μουσείου της Ακρόπολης, με φόντο τον Παρθενώνα, την παραμονή του ανοίγματος των αρχαιολογικών χώρων.
Ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, έχει πραγματοποιήσει σειρά εμφανίσεων σε ξένα Μέσα, με τελευταία τη συνέντευξή του στο δελτίο ειδήσεων του ITV, που είναι το παλαιότερο ιδιωτικό κανάλι στη Μεγάλη Βρετανία. Στο BBC εμφανίσθηκε προ ημερών ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, σε μια συνέντευξη που έπαιξε σε όλα τα δελτία ειδήσεων του σταθμού εκείνη την ημέρα. Στους «New York Times» έκαναν δηλώσεις πρόσφατα οι υπουργοί Επικρατείας και Υγείας, Γιώργος Γεραπετρίτης και Βασίλης Κικίλιας, αντίστοιχα, ενώ ο υφυπουργός Επικρατείας Ακης Σκέρτσος είχε μιλήσει στο αμερικανικό CNBC. Kομβικό ρόλο στη διαχείριση της επικοινωνίας με τα ξένα ΜΜΕ διαδραματίζει ο επί χρόνια συνεργάτης του κ. Μητσοτάκη και σύμβουλος του πρωθυπουργού, Θανάσης Μπακόλας.
Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παραπολιτικά το Σάββατο 30 Μαΐου