Καραμανλής στα Παραπολιτικά 90,1: Επιβλήθηκαν ήδη τα πρώτα πρόστιμα για τη μη χρήση μάσκας στα λεωφορεία
5υρ6τθ
Πολιτική

Καραμανλής στα Παραπολιτικά 90,1: Επιβλήθηκαν ήδη τα πρώτα πρόστιμα για τη μη χρήση μάσκας στα λεωφορεία

«Η επιβατική κίνηση ξεπέρασε το 50% σε σχέση με την προ κοροναϊό εποχή», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών

«Επιβλήθηκαν ήδη τα πρώτα πρόστιμα για τη μη χρήση μάσκας στα λεωφορεία» δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Καινο΄ργια Μέρα» με τον δημοσιογράφο Δημήτρη Τάκη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

Ο κ. Καραμανλής δήλωσε πως «η επιβατική κίνηση ξεπέρασε το 50% σε σχέση με την προ κοροναϊό εποχή».

Ακόμη ο ίδιος επανέλαβε ότι «έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα ώστε να διαφυλαχθεί η δημόσια υγεία», ενώ παράλληλα σημείωσε ότι «μπαίνουν εμβόλιμα δρομολόγια».

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε πως «το Σεπτέμβριο θα γίνει διαγωνισμός που θα έχει να κάνει και με την ηλεκτροκίνηση».

Επιπρόσθετα διευκρίνισε πως «η προμήθεια των ηλεκτροκίνητων λεωφορείων θα γίνει σε δύο ή τρεις φάσεις».

Παράλληλα ο κ. Καραμνλής δήλωσε πως «ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου λεωφορείων στην Αθήνα ξεπερνά τα 15 χρόνια και στη Θεσσαλονίκη τα 17 χρόνια».

Αναφορικά με δημοσιεύματα περί ιδιωτικοποίησης της ΕΥΔΑΠ, απάντησε πως «το νερό δεν πωλείται».

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών στα Παραπολιτικά 90,1:

Αναφορικά με τη χρήση μάσκας στα ΜΜΜ, ο κ. Καραμανλής δήλωσε: «Εμείς ακούσαμε τους ειδικούς και είπαμε ότι πρέπει όλοι να φοράμε μάσκα όταν μπαίνουμε στα ΜΜΜ και επειδή έχει αρχίσει να χαλαρώνει έχουμε ήδη πάρει μέτρα και δυστυχώς χθες πέσανε και τα πρώτα πρόστιμα. Τα πρόστιμα δεν μπορούν να τα δώσουν βάσει νόμου οι ελεγκτές θα πρέπει να τα δώσει η Αστυνομία οπότε είμαστε σε πολύ καλή συνεννόηση με την Αστυνομία».

«Η χρήση της μάσκας έχει αρχίσει να χαλαρώνει στα λεωφορεία και είναι φυσιολογικό από τη μια γιατί οι θερμοκρασίες αρχίζουν και αυξάνονται, υπάρχει μια κόπωση. Όλοι έχουμε διαπιστώσει ότι έχουμε χαλαρώσει αλλά σε δημόσιους χώρους που απαιτείται η μάσκα εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε εκπτώσεις. Δεν μπορούμε να έχουμε έναν αστυνομικό σε κάθε λεωφορείο. Ο ΟΑΣΑ έχει προσλάβει 300 ελεγκτές επιβατών οι οποίοι προσπαθούν να διαχειριστούν τον κόσμο στους 45 σταθμούς ανταπόκρισης του μετρό με τα λεωφορεία, και αυτό το οποίο ζητάμε είναι να καταλάβουμε ότι πρώτα πρέπει να προσέχουμε τον εαυτό μας και μετά το διπλανό μας», σημείωσε.

Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών ανέφερε: «Σήμερα ξεπερνάμε το 50% της επιβατικής κίνησης που είχαμε σε σχέση με την προ κορονοϊού εποχή και επειδή δεν διαθέτουμε επιπλέον συρμούς και επιπλέον λεωφορεία για να μπορούμε να κρατήσουμε το 50% της χωρητικότητας εκ των πραγμάτων για αυτό φοράμε μάσκα γιατί πολλές φορές μέσα στα λεωφορεία και μέσα στο μετρό δεν θα μπορούμε να κρατάμε την απόσταση του 1,5 μέτρου».

«Βάζουμε εμβόλιμα δρομολόγια ώστε οι χρονοαποστάσεις να είναι μικρότερες, επίσης είναι προτιμότερο να αργήσουμε στη δουλειά μας η στο ραντεβού μας γιατί αυτό που προέχει είναι η δημόσια υγεία οπότε δεν μπορούμε να κάνουμε εκπτώσεις εκεί. Παραλάβαμε 850 λεωφορεία από τη διοίκηση του ΣΥΡΙΖΑ, έχουμε σήμερα 1150. Στη Θεσσαλονίκη έχουμε κάνει leasing και έχουμε βάλει και άλλα λεωφορεία ΚΤΕΛ. Εξετάζουμε το θέμα του leasing να το φέρουμε και στην Αθήνα. Αυτή τη στιγμή μειώσαμε το κόστος των εισιτηρίων στο 1,20 και λόγω του ΦΠΑ αλλά το στρογγυλοποιήσαμε προς τα κάτω με το σκεπτικό ότι θέλουμε να αυξήσουμε τα έσοδα. Θεωρούμε ότι όταν μειώνεις τους φόρους αυξάνεις τα έσοδα. Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε συνθήκες έτσι ώστε να αυξήσουμε τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών, να προσφέρουμε όσο το δυνατόν καλύτερες υπηρεσίες και τέλη Σεπτεμβρίου θα γίνει ο μεγάλος διαγωνισμός ο οποίος θα έχει να κάνει και με την ηλεκτροκίνηση», συμπλήρωσε ο ίδιος.

Για τον στόλο των λεωφορείων, ο κ. Καραμνλής ανέφερε: «Ο στόλος που υπάρχει αυτή τη στιγμή στα αμαξοστάσια είναι πάνω από 1.800 λεωφορεία και τρόλεϊ και από αυτά τα 1.150 είναι στο δρόμο. Έχουμε να αγοράσουμε καινούργιο λεωφορείο από το 2009. Τα πρώτα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία θα τα δούμε πολύ σύντομα, πειραματικά στους δρόμους της Αθήνας. Θα πάρουμε ένα ευρωπαϊκό και ένα κινέζικο έτσι ώστε να δούμε ποιες είναι οι ανάγκες που έχουν οι πόλεις, ποιο λεωφορείο λειτουργεί καλύτερα ανάλογα με τις δικές μας κλιματολογικές συνθήκες».

«Όλα τα λεωφορεία που θα προμηθευτούμε θα τα προμηθευτούμε σε 2 και σε 3 φάσεις... Θα είναι ένα μείγμα λεωφορείων, θα πάρουμε αυτοκίνητα φιλικά προς το περιβάλλον με πολύ χαμηλούς ρύπους, θα πάρουμε και αρκετά ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και οι προμήθειες θα γίνονται σε συγκεκριμένες φάσεις. Αυτό που μπορώ να πω με βεβαιότητα είναι ότι στα επόμενα 2 χρόνια διότι αυτός ο διαγωνισμός θα είναι μεγάλος, θα είναι διεθνής και θα δούμε, τουλάχιστον μέχρι το 2021, τα καινούργια λεωφορεία στις πόλεις των Αθηνών και της Θεσσαλονίκης αυτά τα λεωφορεία όμως θα είναι λεωφορεία της επόμενης γενιάς. Η ηλεκτροκίνηση είναι στη ζωή μας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Δυστυχώς επί πέντε χρόνια δεν ανανεώθηκε ο στόλος, αυτή τη στιγμή ο μέσος όρος του στόλου στην Αθήνα ξεπερνάει τα 15 χρόνια και στη Θεσσαλονίκη τα 17. Η προηγούμενη κυβέρνηση αυτό που έκανε για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα ήταν να αυξήσει τα όρια ηλικίας απόσυρσης. Εμείς κάτι τέτοιο δεν θα το κάνουμε», υπογράμμισε.

«Δυστυχώς έχουμε τον πιο γερασμένο στόλο οχημάτων στην Ευρώπη. ΙΧ πάνω από 15 χρόνια για αυτό με το υπουργείο Οικονομικών βρισκόμαστε σε μια συνεννόηση πέρα από τα κίνητρα στην ηλεκτροκίνηση να δώσουμε επίσης και κίνητρα για αγορά καθαρών αυτοκινήτων μεταχειρισμένων. Δεύτερον, τα φορτηγά αυτοκίνητα είναι μια κατακερματισμένη αγορά, εδώ θα πρέπει και οι εταιρείες και οι οδηγοί των φορτηγών να καταλάβουν ότι δεν μπορούμε να λειτουργούμε με τα δεδομένα του 1960 και το κράτος να δώσει κίνητρα για την ανανέωση του στόλου», επισήμανε ο κ. Καραμανλής.

«Στο νομοσχέδιο που παρουσιάζουμε θα δοθούν συγκεκριμένα κίνητρα ακόμα και για τους επαγγελματίες οδηγούς ταξί για να προμηθευτούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα κίνητρα αυτά θα είναι πολύ γενναιόδωρα», διευκρίνισε.

Για τις αεροπορικές πτήσεις, ο υπουργός δήλωσε: «Έχει αυξηθεί το πτητικό έργο, τη Δευτέρα είχαμε 203 πτήσεις, το 75% αυτών των πτήσεων ήταν πτήσεις εσωτερικού. Η Aegean κάνει αυτή τη στιγμή το 18% των πτήσεων του 2019,έχει πληρότητα 55%. Έχουν βγει πολύ συγκεκριμένες οδηγίες για το ποιες πτήσεις επιτρέπονται ποιες δεν επιτρέπονται. Είχαμε και το φαινόμενο του Κατάρ που είδατε με πόση μεγάλη ταχύτητα αντιμετωπίστηκε. Μέχρι τις 15/6 όποιος μπαίνει στο Ελ.Βενιζέλος αμέσως υποβάλλεται σε υγειονομικό έλεγχο, αυτό είναι κάτι πρωτοφανές, δείχνει την πρόθεση της κυβέρνησης και την αυστηρότητα με την οποία βλέπει όλα τα ζητήματα. Μετά τις 15 και τις 30 του μηνός αυτό που θέλουμε να επιδιώξουμε είναι να μπορέσουμε να προσελκύσουμε επιβάτες και τουρίστες από την άλλη όμως θα έχουμε το δικαίωμα να κάνουμε πολύ αυστηρούς δειγματοληπτικούς ελέγχους εκεί που χρειάζεται».

Αναφορικά με δημοσιεύματα που θέλουν την ιδιωτικοποίηση του νερού, τόνισε ότι «πρόκειται περί μιας απίστευτης παραποίησης και υποκρισίας γιατί δεν σχεδιάζεται καμία ιδιωτικοποίηση νερού αλλά ανάθεση της συντήρησης των δικτύων υδροδότησης της πρωτεύουσας ώστε να γίνουν τα έργα που πρέπει. Να γίνουν κάποτε και ποιοτικά κριτήρια στο νερό. Το έργο αυτό σήμερα το πληρώνουμε στην ΕΥΔΑΠ δίνοντας 26, 5 εκ, το χρόνο χωρίς να υπάρχει έλεγχος για τις εργασίες που πραγματοποιεί και για το πραγματικό τους κόστος».

«Αυτό το ΣΔΙΤ θα γίνει σε τρία χρόνια από τώρα, και υπογραμμίζουμε ότι με τη λύση θα υπάρχει ανταγωνισμός, θα έρθουν σοβαρές εταιρείες για να κάνουμε σοβαρές εργασίες συντήρησης ώστε να υπάρχει ασφάλεια στο υδροδοτικό δίκτυο. Η προηγούμενη κυβέρνηση τσακωνόταν με τη διοίκηση της ΕΥΔΑΠ και δεν μπορέσανε να κάνουν το προφανές, να βρούνε μια τιμή για την τιμή του αδιύλιστου νερού. Εμείς το κλείσαμε αυτό το θέμα. Όλα τα ζητήματα σιγά σιγά τα προχωρούμε. Εμείς είμαστε υπέρ των ΣΔΙΤ, είμαστε υπέρ του υγιούς ανταγωνισμού στις υπηρεσίες συστήματος με στόχο τη μείωση του ετήσιου κόστους της λειτουργίας και της συντήρησης του δικτύου», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.

«Αν μειώσουμε το κόστος συντήρησης και λειτουργίας όχι δεν θα αυξήσουμε την τιμή του νερού θα κάνουμε μάλλον το αντίθετο. Το ελληνικό δημόσιο είναι υπεύθυνο για το υδροδοτικό σύστημα του οργανισμού και για τα έργα που κάνει, επομένως όπως κάνουμε και σε άλλες περιπτώσεις, θα εισάγουμε και σε αυτόν τον τομέα το εργαλείο των ΣΔΙΤ κάτι το οποίο η προηγούμενη κυβέρνηση λόγω ιδεοληψιών ποτέ δεν το είχε χρησιμοποιήσει με επάρκεια», ανέφερε.

Aποδοχή Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies της Google ή/και άλλων παρόχων διαφήμισης για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Διαβάστε περισσότερα