Στις αρχές του επόμενου έτους θα υπάρχουν 300 νέα λεωφορεία στους δρόμους της Αττικής, αποκαλύπτει στα «Π» ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, που προαναγγέλλει νέο ΚΟΚ με χαμηλά πρόστιμα και συχνούς ελέγχους. Ο κ. Κεφαλογιάννης τονίζει, παράλληλα, ότι οι Ενοπλες Δυνάμεις της χώρας «διαθέτουν τη γνώση, το σθένος και την εμπειρία, εφόσον χρειαστεί, να υπερασπίσουν την κυριαρχία και τα κυριαρχικά δικαιώματα της πατρίδας μας».

Ο συνωστισμός στα μέσα μαζικής μεταφοράς εν μέσω κορονοϊού δημιουργεί σοβαρά προβλήματα. Πότε θα μπουν σε κυκλοφορία τα νέα λεωφορεία που εξαγγείλατε και πότε θα γίνουν οι νέες προσλήψεις σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ;

Λαμβάνοντας υπόψη τα, θεσμικώς αποτυπωμένα, χρονικά περιθώρια των δημόσιων διαγωνισμών, θα έλεγα ότι μια ρεαλιστική εκτίμηση για την ολοκλήρωση της όλης διαδικασίας είναι στις αρχές του επόμενου έτους. Για την προμήθεια 300 νέων λεωφορείων με leasing η σχετική τεχνογνωσία του διαγωνισμού προϋπάρχει από το παράδειγμα της Θεσσαλονίκης. Το ίδιο ισχύει και με την παραχώρηση έργου στα ΚΤΕΛ, που θα ενισχύει τον στόλο της Αθήνας με 203 οχήματα επιπλέον. Οσον αφορά τις 655 προσλήψεις σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, ως κυβέρνηση έχουμε ήδη εφαρμόσει καλές πρακτικές, για γρήγορες προσλήψεις προσωπικού με αξιοκρατικά κριτήρια, εν μέσω πανδημίας.

Ποιες άλλες πρωτοβουλίες θα λάβετε για την αποσυμφόρηση και την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών από τα μέσα μαζικής μεταφοράς;

Προχωρήσαμε πρόσφατα σε ανάκληση αδειών του προσωπικού, ώστε να συντμήσουμε τις χρονοαποστάσεις και να πυκνώσουμε δρομολόγια σε λεωφορειακές γραμμές της κεντρικής ζώνης, όπου παρατηρήθηκαν φαινόμενα συνωστισμού. Αντίστοιχα πράξαμε στο μετρό και στον ηλεκτρικό. Τις επόμενες εβδομάδες θα ολοκληρωθεί και ο επανασχεδιασμός λεωφορειακών γραμμών που θα εξοικονομήσουν προσωπικό και οχήματα και θα μας επιτρέψουν να ενισχύσουμε την προσφορά μεταφορικών μέσων, σε συγκεκριμένες περιοχές, ιδίως σε ώρες αιχμής. Τέλος, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μετά τη σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό, κ. Κυρ. Μητσοτάκη, εξήγγειλε τρεις μεσοπρόθεσμες ενέργειες για την ουσιαστική αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών: την αναβάθμιση 15 συρμών που κινούνται στη Γραμμή 1, την αγορά επτά συρμών για τις Γραμμές 2 και 3 και, βέβαια, την ολοκλήρωση της 1ης φάσης της διαγωνιστικής διαδικασίας για την προμήθεια 600 νέων λεωφορείων, από τα περίπου 1.000 συνολικά, έως τον προσεχή Νοέμβριο.

Εχετε εξαγγείλει ένα στρατηγικό σχέδιο για την οδική ασφάλεια. Ποιες είναι οι καινοτομίες του σχεδίου αυτού;

Προτείνουμε μια νέα προσέγγιση, η οποία αναγνωρίζει ως βασική αρχή ότι το λάθος είναι εγγενές στοιχείο της ανθρώπινης φύσης. Η προσέγγιση αυτή θεωρεί πως η οδική ασφάλεια είναι αποτέλεσμα της ανάληψης κοινής ευθύνης όλων των εμπλεκόμενων μερών σε ένα οδικό σύστημα και όχι μόνο του χρήστη αυτού του συστήματος. Κατ’ επέκταση, όλα τα εμπλεκόμενα μέρη ενός οδικού συστήματος πρέπει να συνεργαστούν και να εξετάσουν τι είδους τροχαία ατυχήματα συμβαίνουν, εάν είναι πιθανόν να συμβούν στο μέλλον και με ποια μέτρα μπορούν αυτά να προληφθούν. Η φιλοσοφία αυτή αντανακλάται στις προδιαγραφές του διεθνούς διαγωνισμού για την εκπόνηση ενός δεκαετούς Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια. Το Στρατηγικό Σχέδιο θα θεσμοθετηθεί από τη Βουλή των Ελλήνων και θα περιλαμβάνει μέτρα και δράσεις δεσμευτικού χαρακτήρα που πρέπει να αναληφθούν σε εθνικό επίπεδο από όλους τους αρμόδιους φορείς για την επίτευξη του στόχου της μείωσης των νεκρών αλλά και των σοβαρά τραυματιών κατά 50%, με έτος αναφοράς το 2020.

Πως διαμορφώνεται ο ΚΟΚ; Πότε θα υλοποιηθούν οι αλλαγές που σχεδιάζετε;

Προτιμώ να μιλώ για εναρμόνιση της φιλοσοφίας του ΚΟΚ στη βάση της νέας προσέγγισης που προανέφερα. Στο πλαίσιο αυτό, αυστηροποίηση σημαίνει, για να δώσω ένα παράδειγμα, ότι κάθε παραβάτης του ΚΟΚ θα υφίσταται πραγματικά τη νόμιμη συνέπεια της παραβατικής του συμπεριφοράς, λ.χ. να πληρώνει πραγματικά το πρόστιμο. Αν αυτό συμβεί, δεν απαιτούνται υψηλά πρόστιμα στον ΚΟΚ. Αντίθετα, θα έλεγα ότι κινούμαστε στην κατεύθυνση της υιοθέτησης χαμηλών προστίμων με αυξημένη όμως συχνότητα ελέγχων. Υπολογίζουμε ότι στα τέλη του φθινοπώρου θα έχουμε ολοκληρώσει την αξιολόγηση του υφιστάμενου κυρωτικού πλαισίου και θα έχουμε έτοιμη προς διαβούλευση σχετική πρόταση νόμου.

Τα υδατοδρόμια έχουν γίνει κάτι σαν το... γιοφύρι της Αρτας. Θα δούμε εν μέσω κορονοϊού να πετάνε τα πρώτα υδροπλάνα στη χώρα μας;

Διαθέτουμε πια ως χώρα και κατά κοινή ομολογία των φορέων ένα φιλικό θεσμικό πλαίσιο για όποιον ενδιαφέρεται να επενδύσει σε αυτή την αγορά. Πολλά εμπόδια του παρελθόντος έχουν ήδη ξεπεραστεί και είμαστε σε επαφή με κάθε ενδιαφερόμενο για να ξεπεράσουμε οποιοδήποτε εμπόδιο προκύπτει. Τον επόμενο μήνα θα υπογραφούν οι νέες άδειες ίδρυσης και φιλοδοξούμε στις αρχές τις άνοιξης να έχουμε το πρώτο περιφερειακό δίκτυο υδατοδρομίων σε λειτουργία.

Έχετε διατελέσει επί σειρά ετών τομεάρχης, Αμυνας και στη συνέχεια Εξωτερικών της Ν.Δ. Γιατί εκτιμάτε ότι τώρα η Τουρκία κλιμακώνει σε τέτοιο βαθμό τις προκλήσεις της και πόσο ισχυρή σε επίπεδο Ενόπλων Δυνάμεων και διεθνών συμμαχιών είναι η χώρα μας σε αυτήν τη συγκυρία;

Η εντεινόμενη προκλητικότητα των τελευταίων ημερών θα πρέπει να ιδωθεί ως η απάντηση της Άγκυρας στην υπογραφή μιας καθ’ όλα νόμιμης Συμφωνίας ΑΟΖ Ελλάδας Αιγύπτου, αποδεικνύοντας έμπρακτα και ενώπιον του διεθνούς παράγοντα ότι οι τουρκικές δηλώσεις περί ετοιμότητας για διάλογο είναι εντελώς προσχηματικές. Η Ελλάδα έχει κάνει όλες τις απαραίτητες κινήσεις σε διπλωματικό και πολιτικό επίπεδο για να καταδείξει τον αποσταθεροποιητικό και απειλητικό, για την ειρήνη, ρόλο της Τουρκίας στην περιοχή. Και δεν έχω την παραμικρή αμφιβολία ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις διαθέτουν τη γνώση, το σθένος και την εμπειρία, εφόσον χρειαστεί, για υπερασπίσουν την κυριαρχία και τα κυριαρχικά δικαιώματα της πατρίδας μας.


Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παραπολιτικά την Παρασκευή 14 Αυγούστου