Πλακιωτάκης: Ικανοποίηση για την προστασία της υγείας πληρωμάτων και επιβατών
Για την προστασία των ελληνικών θαλασσίων συνόρων, την προστασία της υγείας των πληρωμάτων και των επιβατών στην ακτοπλοΐα, αλλά και την ασφάλεια στις παραλίες και τη θάλασσα, μίλησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, κατά την σημερινή συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο.
Ο υπουργός αναφέρθηκε στα «εντυπωσιακά» αποτελέσματα της ενίσχυσης με πρόσθετα μέσα και προσωπικό, των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του Λιμενικού Σώματος στη φύλαξη των θαλασσίων συνόρων της χώρας.
Συγκεκριμένα, μιλώντας για τις μεταναστευτικές ροές, ο κ. Πλακιωτάκης ανέφερε πως από την 1η Μαρτίου έως και σήμερα έχουν μειωθεί κατά 84% σε σχέση με το 2019, προσθέτοντας ότι ειδικά τον Αύγουστο η μείωση ήταν ακόμη μεγαλύτερη, φτάνοντας το 94%. «Για να έχουμε όλοι πλήρη εικόνα για το τεράστιο μέγεθος των προσπαθειών των στελεχών του Λιμενικού, αρκεί να σας ενημερώσω ότι μόνο τον Αύγουστο είχαμε 68 περιπτώσεις εντοπισμού και αποτρέψαμε την είσοδο περίπου 3.000 ατόμων στην χώρα μας. Όλα αυτά, παρά το γεγονός ότι η τουρκική ακτοφυλακή όχι μόνο δεν συνεργάζεται όπως οφείλει, αλλά αντιθέτως συχνά συνοδεύει σκάφη με πρόσφυγες και μετανάστες έως τα σύνορα μας και επιχειρεί να δημιουργήσει προβλήματα» σημείωσε ο υπουργός.
Σε ό,τι αφορά την προστασία της υγείας των πληρωμάτων και των επιβατών, ο υπουργός επεσήμανε πως από την πρώτη στιγμή που ξέσπασε η πανδημία, σε συνεργασία με το υπουργείο Υγείας, τον ΕΟΔΥ και την Πολιτική Προστασία, σχεδιάστηκαν τα κατάλληλα πρωτόκολλα και εφαρμόστηκαν εγκαίρως τα σωστά μέτρα ώστε να διασφαλιστεί στο μέγιστο βαθμό η υγεία πληρωμάτων και επιβατών.
Ο Γιάννης Πλακιωτάκης ωστόσο, τόνισε πως «καθώς μιλάμε για εκατοντάδες δρομολόγια, θα υπάρξουν όπως και υπήρξαν παραβάσεις. Κάποια περιστατικά συνωστισμού σε λιμάνια, όπως και κάποια περιστατικά όπου επιβάτες δεν φορούσαν μάσκα ή δεν την φορούσαν σωστά. Αυτός ήταν ο λόγος της λήψης πρόσθετων μέτρων», ανέφερε σε δηλώσεις του. Σημειώνεται ότι τα περίπου 2.000 στελέχη του Λιμενικού Σώματος που ανέλαβαν τους ελέγχους, είχαν μέχρι χθες προχωρήσει σε 49.644 ελέγχους και σε 970 περιπτώσεις που διαπιστώθηκε παράβαση, είχαν επιβληθεί πρόστιμα.
Ο υπουργός εμφανίστηκε ικανοποιημένος ως προς την τήρηση των μέτρων από τα πληρώματα, ενώ τόνισε πως μέχρι σήμερα δεν έχει εμφανιστεί κρούσμα σε μέλος πληρώματος.
Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια στις παραλίες και τη θάλασσα, ο υπουργός έκανε λόγο για «έντονη προσπάθεια» καθώς με σχετικές νομοθετικές αλλαγές αυξήθηκε ο αριθμός των ναυαγοσωστών αλλά και οι ώρες ναυαγοσωστικής κάλυψης. «Από 76% κάλυψη λουτρικών εγκαταστάσεων το 2019, ανεβήκαμε φέτος στο 87%. Για να πιστοποιήσουμε μάλιστα την ορθή λειτουργία των ναυαγοσωστών, πραγματοποιήθηκαν περίπου 4.000 έλεγχοι», τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης.
Επιπρόσθετα, ο υπουργός έκανε αναφορά στην αναβάθμιση του πληροφοριακού συστήματος της λιμενικής αστυνομίας που έχει αναπτύξει και δωρίσει το safewatersports και με αυτό τον τρόπο πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι με τη χρήση τάμπλετ και online πρόσβαση των στελεχών του Λιμενικού Σώματος στις πληροφορίες που χρειάζονται. Εξίσου σημαντική, σύμφωνα με τον κ. Πλακιωτάκη, ήταν η δημιουργία του γραφείου «Ψηφιακής διαχείρισης-ελέγχου θαλάσσιων δραστηριοτήτων και ασφάλειας στη Θάλασσα» εντός της διεύθυνσης Λιμενικής Αστυνομίας, για τον καλύτερο συντονισμό όλων των απαραίτητων δράσεων.
«Τα στοιχεία του φετινού καλοκαιριού δείχνουν ότι είμαστε στον σωστό δρόμο. Τα συμβάντα από 1/6/2020 έως 1/9/2020 ήταν 210 λιγότερα σε σχέση με τα 205 του 2019, οι θάνατοι στη θάλασσα 155 από 267, τα περιστατικά τραυματισμού 25 έναντι 38. Πρόκειται ασφαλώς για σημαντική πρόοδο που υποδεικνύει ότι σε αυτό τον δρόμο πρέπει να συνεχίσουμε με ακόμα μεγαλύτερη ένταση», τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας, ο οποίος μάλιστα ευχαρίστησε την ηγεσία και τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος για τη προσφορά τους, αλλά και τα πληρώματα των πλοίων της ακτοπλοΐας για την δική τους προσπάθεια, τονίζοντας: «Συνεχίζουμε την προσπάθεια ώστε να μείνουμε υγιείς, συνεχίζουμε την προσπάθεια για να είμαστε υγιείς και στην θάλασσα, συνεχίζουμε την προσπάθεια για τη φύλαξη των θαλασσίων συνόρων της πατρίδας μας που είναι και σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Ο υπουργός κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου ανέφερε πως «χρειάζεται ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας, επιπλέον χρειάζεται και η ενίσχυση της ελληνικής σημαίας. Σύμφωνα με τον υπουργό αυτό μπορεί να γίνει, «καταρχήν τροποποιώντας το νομοθετικό πλαίσιο, με άλλα λόγια, ότι ισχύει στην παγκόσμια ναυτιλία θα πρέπει να ισχύσει και στην ελληνική ναυτιλία. Τι κίνητρα δίνουμε προς αυτή την κατεύθυνση; Πρώτα από όλα η ελληνική σημαία θα αυξηθεί αλλά ανοίγουμε και ένα παράθυρο απασχόλησης στα νέα ελληνόπουλα που αυτή τη στιγμή είναι άνεργα. Αυτό βέβαια θα συνδεθεί και με μια αναδιάρθρωση στον χώρο της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης. Είναι ένα νομοσχέδιο το οποίο μέσα στο χρόνο θα το καταθέσουμε, με ένα νόμο-πλαίσιο που θα αντιμετωπίζει τα ευρύτερα θέματα της ναυτικής εκπαίδευσης, διότι θέλουμε ξανά η ναυτιλία να προσελκύσει όχι μόνο ποιοτικούς αξιωματικούς, αλλά και ποιοτικά κατώτερα πληρώματα».
Ο Γιάννης Πλακιωτάκης, επεσήμανε τέλος, πως «σύντομα θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου για την Εθνική Νησιωτική Πολιτική, όπου για πρώτη φορά η χώρα μας θα αποκτήσει εθνική στρατηγική στον χώρο της νησιωτικής πολιτικής και μάλιστα με συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία».
Ο υπουργός αναφέρθηκε στα «εντυπωσιακά» αποτελέσματα της ενίσχυσης με πρόσθετα μέσα και προσωπικό, των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του Λιμενικού Σώματος στη φύλαξη των θαλασσίων συνόρων της χώρας.
Συγκεκριμένα, μιλώντας για τις μεταναστευτικές ροές, ο κ. Πλακιωτάκης ανέφερε πως από την 1η Μαρτίου έως και σήμερα έχουν μειωθεί κατά 84% σε σχέση με το 2019, προσθέτοντας ότι ειδικά τον Αύγουστο η μείωση ήταν ακόμη μεγαλύτερη, φτάνοντας το 94%. «Για να έχουμε όλοι πλήρη εικόνα για το τεράστιο μέγεθος των προσπαθειών των στελεχών του Λιμενικού, αρκεί να σας ενημερώσω ότι μόνο τον Αύγουστο είχαμε 68 περιπτώσεις εντοπισμού και αποτρέψαμε την είσοδο περίπου 3.000 ατόμων στην χώρα μας. Όλα αυτά, παρά το γεγονός ότι η τουρκική ακτοφυλακή όχι μόνο δεν συνεργάζεται όπως οφείλει, αλλά αντιθέτως συχνά συνοδεύει σκάφη με πρόσφυγες και μετανάστες έως τα σύνορα μας και επιχειρεί να δημιουργήσει προβλήματα» σημείωσε ο υπουργός.
Σε ό,τι αφορά την προστασία της υγείας των πληρωμάτων και των επιβατών, ο υπουργός επεσήμανε πως από την πρώτη στιγμή που ξέσπασε η πανδημία, σε συνεργασία με το υπουργείο Υγείας, τον ΕΟΔΥ και την Πολιτική Προστασία, σχεδιάστηκαν τα κατάλληλα πρωτόκολλα και εφαρμόστηκαν εγκαίρως τα σωστά μέτρα ώστε να διασφαλιστεί στο μέγιστο βαθμό η υγεία πληρωμάτων και επιβατών.
Ο Γιάννης Πλακιωτάκης ωστόσο, τόνισε πως «καθώς μιλάμε για εκατοντάδες δρομολόγια, θα υπάρξουν όπως και υπήρξαν παραβάσεις. Κάποια περιστατικά συνωστισμού σε λιμάνια, όπως και κάποια περιστατικά όπου επιβάτες δεν φορούσαν μάσκα ή δεν την φορούσαν σωστά. Αυτός ήταν ο λόγος της λήψης πρόσθετων μέτρων», ανέφερε σε δηλώσεις του. Σημειώνεται ότι τα περίπου 2.000 στελέχη του Λιμενικού Σώματος που ανέλαβαν τους ελέγχους, είχαν μέχρι χθες προχωρήσει σε 49.644 ελέγχους και σε 970 περιπτώσεις που διαπιστώθηκε παράβαση, είχαν επιβληθεί πρόστιμα.
Ο υπουργός εμφανίστηκε ικανοποιημένος ως προς την τήρηση των μέτρων από τα πληρώματα, ενώ τόνισε πως μέχρι σήμερα δεν έχει εμφανιστεί κρούσμα σε μέλος πληρώματος.
Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια στις παραλίες και τη θάλασσα, ο υπουργός έκανε λόγο για «έντονη προσπάθεια» καθώς με σχετικές νομοθετικές αλλαγές αυξήθηκε ο αριθμός των ναυαγοσωστών αλλά και οι ώρες ναυαγοσωστικής κάλυψης. «Από 76% κάλυψη λουτρικών εγκαταστάσεων το 2019, ανεβήκαμε φέτος στο 87%. Για να πιστοποιήσουμε μάλιστα την ορθή λειτουργία των ναυαγοσωστών, πραγματοποιήθηκαν περίπου 4.000 έλεγχοι», τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης.
Επιπρόσθετα, ο υπουργός έκανε αναφορά στην αναβάθμιση του πληροφοριακού συστήματος της λιμενικής αστυνομίας που έχει αναπτύξει και δωρίσει το safewatersports και με αυτό τον τρόπο πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι με τη χρήση τάμπλετ και online πρόσβαση των στελεχών του Λιμενικού Σώματος στις πληροφορίες που χρειάζονται. Εξίσου σημαντική, σύμφωνα με τον κ. Πλακιωτάκη, ήταν η δημιουργία του γραφείου «Ψηφιακής διαχείρισης-ελέγχου θαλάσσιων δραστηριοτήτων και ασφάλειας στη Θάλασσα» εντός της διεύθυνσης Λιμενικής Αστυνομίας, για τον καλύτερο συντονισμό όλων των απαραίτητων δράσεων.
«Τα στοιχεία του φετινού καλοκαιριού δείχνουν ότι είμαστε στον σωστό δρόμο. Τα συμβάντα από 1/6/2020 έως 1/9/2020 ήταν 210 λιγότερα σε σχέση με τα 205 του 2019, οι θάνατοι στη θάλασσα 155 από 267, τα περιστατικά τραυματισμού 25 έναντι 38. Πρόκειται ασφαλώς για σημαντική πρόοδο που υποδεικνύει ότι σε αυτό τον δρόμο πρέπει να συνεχίσουμε με ακόμα μεγαλύτερη ένταση», τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας, ο οποίος μάλιστα ευχαρίστησε την ηγεσία και τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος για τη προσφορά τους, αλλά και τα πληρώματα των πλοίων της ακτοπλοΐας για την δική τους προσπάθεια, τονίζοντας: «Συνεχίζουμε την προσπάθεια ώστε να μείνουμε υγιείς, συνεχίζουμε την προσπάθεια για να είμαστε υγιείς και στην θάλασσα, συνεχίζουμε την προσπάθεια για τη φύλαξη των θαλασσίων συνόρων της πατρίδας μας που είναι και σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Ο υπουργός κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου ανέφερε πως «χρειάζεται ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας, επιπλέον χρειάζεται και η ενίσχυση της ελληνικής σημαίας. Σύμφωνα με τον υπουργό αυτό μπορεί να γίνει, «καταρχήν τροποποιώντας το νομοθετικό πλαίσιο, με άλλα λόγια, ότι ισχύει στην παγκόσμια ναυτιλία θα πρέπει να ισχύσει και στην ελληνική ναυτιλία. Τι κίνητρα δίνουμε προς αυτή την κατεύθυνση; Πρώτα από όλα η ελληνική σημαία θα αυξηθεί αλλά ανοίγουμε και ένα παράθυρο απασχόλησης στα νέα ελληνόπουλα που αυτή τη στιγμή είναι άνεργα. Αυτό βέβαια θα συνδεθεί και με μια αναδιάρθρωση στον χώρο της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης. Είναι ένα νομοσχέδιο το οποίο μέσα στο χρόνο θα το καταθέσουμε, με ένα νόμο-πλαίσιο που θα αντιμετωπίζει τα ευρύτερα θέματα της ναυτικής εκπαίδευσης, διότι θέλουμε ξανά η ναυτιλία να προσελκύσει όχι μόνο ποιοτικούς αξιωματικούς, αλλά και ποιοτικά κατώτερα πληρώματα».
Ο Γιάννης Πλακιωτάκης, επεσήμανε τέλος, πως «σύντομα θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου για την Εθνική Νησιωτική Πολιτική, όπου για πρώτη φορά η χώρα μας θα αποκτήσει εθνική στρατηγική στον χώρο της νησιωτικής πολιτικής και μάλιστα με συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία».