Έκκληση δημάρχων για τις καταλήψεις στα σχολεία- Παπαστεργίου: Δώσαμε αγώνα να ανοίξουν στην ώρα τους
«Είναι ζήτημα Δημοκρατίας και λογικής να ανοίξουν όλα τα σχολεία», τόνισε σε ανακοίνωσή του ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Δημήτρης Παπαστεργίου, εκφράζοντας την αντίθεση της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, στις καταλήψεις των σχολείων.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στην ανακοίνωσή του, ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ «Θέλουμε τα σχολεία ανοικτά, γιατί κανέναν δεν ωφελεί το κλειστό δημόσιο σχολείο. Τα κλειστά σχολεία, εμποδίζουν την ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση κι αναπαραγάγουν ανισότητες σε βάρος των παιδιών που είναι λιγότερο ευνοημένα, μορφωτικά και οικονομικά. Στερούν ευκαιρίες και μεγαλώνουν το μορφωτικό χάσμα. Αναγνωρίζουμε ότι υπάρχουν πράγματι προβλήματα. Η Αυτοδιοίκηση τα γνωρίζει από «πρώτο χέρι», αφού είμαστε εμείς που δίνουμε καθημερινά ένα δύσκολο αγώνα, για να διασφαλίσουμε με όσα μέσα διαθέτουμε, στα παιδιά των τοπικών μας κοινωνιών, τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση στη γνώση σε σύγχρονες κι ασφαλείς υποδομές.»
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Το προηγούμενο διάστημα οι Δήμοι σε όλη τη χώρα, δώσαμε «αγώνα δρόμου» ώστε να καταφέρουμε από την πλευρά μας να είναι όλα έτοιμα, προκειμένου να ανοίξουν στην ώρα τους τα σχολεία μας, σε συνθήκες ασφάλειας για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς μας .
Γνωρίζαμε ότι η έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς δεν θα είχε καμία σχέση με τις προηγούμενες, λόγω της πανδημίας.
Για μας όμως ήταν πολύ σημαντικό να ανοίξουν τα σχολεία και να μην μείνουν άλλο τα παιδιά μας στο σπίτι. Η αποκατάσταση της «ζωντανής» εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι αναγκαία, αφού η τηλεκπαίδευση μπορεί να έχει μόνον επικουρικό ρόλο. Κι αυτόν, για μικρό χρονικό διάστημα.
Δεν μπορεί να αντικαταστήσει το σχολείο, το οποίο είναι αναγκαίο για όλα τα παιδιά και ιδιαίτερα για τα λιγότερο ευνοημένα. Κοινωνικά και μορφωτικά.
Το γεγονός ότι εδώ και περίπου δέκα μέρες έχουν ξεκινήσει καταλήψεις σε δεκάδες σχολεία σε όλη τη χώρα, μας βρίσκει αντίθετους.
Θέλουμε τα σχολεία ανοικτά, γιατί κανέναν δεν ωφελεί το κλειστό δημόσιο σχολείο. Τα κλειστά σχολεία, εμποδίζουν την ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση κι αναπαραγάγουν ανισότητες σε βάρος των παιδιών που είναι λιγότερο ευνοημένα, μορφωτικά και οικονομικά.
Στερούν ευκαιρίες και μεγαλώνουν το μορφωτικό χάσμα.
Αναγνωρίζουμε ότι υπάρχουν πράγματι προβλήματα. Η Αυτοδιοίκηση τα γνωρίζει από «πρώτο χέρι», αφού είμαστε εμείς που δίνουμε καθημερινά ένα δύσκολο αγώνα, για να διασφαλίσουμε με όσα μέσα διαθέτουμε, στα παιδιά των τοπικών μας κοινωνιών, τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση στη γνώση σε σύγχρονες κι ασφαλείς υποδομές.
Τα προβλήματα αυτά δεν δημιουργήθηκαν σήμερα, ούτε μπορούν να λυθούν μέσα σε λίγες μέρες.
Και σίγουρα δεν θα επιλυθούν με τις καταλήψεις, ούτε μπορούν οι καταλήψεις να αποτελούν ευκαιρία μικροκομματικής αντιπαράθεσης κι εκμετάλλευσης, σε βάρος των παιδιών και της γνώσης.
Δεν μπορεί να υπάρξει διάλογος και λύσεις, με τα σχολεία κλειστά.
Είναι ζήτημα Δημοκρατίας και λογικής να ανοίξουν όλα τα σχολεία.
Οι λύσεις θα δοθούν με λογική και ευθύνη, με ανοικτά σχολεία και με ειλικρινή διάλογο μεταξύ Πολιτείας κι εκπαιδευτικής κοινότητας. Εμείς θα συνεχίσουμε να είμαστε εκεί, βοηθώντας όπου και όσο μπορούμε για ανοιχτά σχολεία, ανοιχτά στην κοινωνία, τη γνώση, το μέλλον».
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στην ανακοίνωσή του, ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ «Θέλουμε τα σχολεία ανοικτά, γιατί κανέναν δεν ωφελεί το κλειστό δημόσιο σχολείο. Τα κλειστά σχολεία, εμποδίζουν την ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση κι αναπαραγάγουν ανισότητες σε βάρος των παιδιών που είναι λιγότερο ευνοημένα, μορφωτικά και οικονομικά. Στερούν ευκαιρίες και μεγαλώνουν το μορφωτικό χάσμα. Αναγνωρίζουμε ότι υπάρχουν πράγματι προβλήματα. Η Αυτοδιοίκηση τα γνωρίζει από «πρώτο χέρι», αφού είμαστε εμείς που δίνουμε καθημερινά ένα δύσκολο αγώνα, για να διασφαλίσουμε με όσα μέσα διαθέτουμε, στα παιδιά των τοπικών μας κοινωνιών, τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση στη γνώση σε σύγχρονες κι ασφαλείς υποδομές.»
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Το προηγούμενο διάστημα οι Δήμοι σε όλη τη χώρα, δώσαμε «αγώνα δρόμου» ώστε να καταφέρουμε από την πλευρά μας να είναι όλα έτοιμα, προκειμένου να ανοίξουν στην ώρα τους τα σχολεία μας, σε συνθήκες ασφάλειας για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς μας .
Γνωρίζαμε ότι η έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς δεν θα είχε καμία σχέση με τις προηγούμενες, λόγω της πανδημίας.
Για μας όμως ήταν πολύ σημαντικό να ανοίξουν τα σχολεία και να μην μείνουν άλλο τα παιδιά μας στο σπίτι. Η αποκατάσταση της «ζωντανής» εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι αναγκαία, αφού η τηλεκπαίδευση μπορεί να έχει μόνον επικουρικό ρόλο. Κι αυτόν, για μικρό χρονικό διάστημα.
Δεν μπορεί να αντικαταστήσει το σχολείο, το οποίο είναι αναγκαίο για όλα τα παιδιά και ιδιαίτερα για τα λιγότερο ευνοημένα. Κοινωνικά και μορφωτικά.
Το γεγονός ότι εδώ και περίπου δέκα μέρες έχουν ξεκινήσει καταλήψεις σε δεκάδες σχολεία σε όλη τη χώρα, μας βρίσκει αντίθετους.
Θέλουμε τα σχολεία ανοικτά, γιατί κανέναν δεν ωφελεί το κλειστό δημόσιο σχολείο. Τα κλειστά σχολεία, εμποδίζουν την ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση κι αναπαραγάγουν ανισότητες σε βάρος των παιδιών που είναι λιγότερο ευνοημένα, μορφωτικά και οικονομικά.
Στερούν ευκαιρίες και μεγαλώνουν το μορφωτικό χάσμα.
Αναγνωρίζουμε ότι υπάρχουν πράγματι προβλήματα. Η Αυτοδιοίκηση τα γνωρίζει από «πρώτο χέρι», αφού είμαστε εμείς που δίνουμε καθημερινά ένα δύσκολο αγώνα, για να διασφαλίσουμε με όσα μέσα διαθέτουμε, στα παιδιά των τοπικών μας κοινωνιών, τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση στη γνώση σε σύγχρονες κι ασφαλείς υποδομές.
Τα προβλήματα αυτά δεν δημιουργήθηκαν σήμερα, ούτε μπορούν να λυθούν μέσα σε λίγες μέρες.
Και σίγουρα δεν θα επιλυθούν με τις καταλήψεις, ούτε μπορούν οι καταλήψεις να αποτελούν ευκαιρία μικροκομματικής αντιπαράθεσης κι εκμετάλλευσης, σε βάρος των παιδιών και της γνώσης.
Δεν μπορεί να υπάρξει διάλογος και λύσεις, με τα σχολεία κλειστά.
Είναι ζήτημα Δημοκρατίας και λογικής να ανοίξουν όλα τα σχολεία.
Οι λύσεις θα δοθούν με λογική και ευθύνη, με ανοικτά σχολεία και με ειλικρινή διάλογο μεταξύ Πολιτείας κι εκπαιδευτικής κοινότητας. Εμείς θα συνεχίσουμε να είμαστε εκεί, βοηθώντας όπου και όσο μπορούμε για ανοιχτά σχολεία, ανοιχτά στην κοινωνία, τη γνώση, το μέλλον».