Ζαχαράκη - Βουλή: Στη διαδρομή της μάθησης, κανένας δρόμος δεν μπορεί να καταλήγει σε αδιέξοδο
«Στην διαδρομή της μάθησης, κανένας δρόμος δεν μπορεί να καταλήγει σε αδιέξοδο», υπογράμμισε η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, υπεραμυνόμενη του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για το εθνικό σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και διά βίου μάθησης.
«Αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής μας και φυσική συνέχεια του μέχρι σήμερα νομοθετικού μας έργου, είναι η αναμόρφωση, ο εκσυγχρονισμός και η ποιοτική βελτίωση της παιδείας που παρέχεται συνολικά στην χώρα μας και η παρουσίαση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Ενός κλάδου με κομβική σημασία για την αναζωογόνηση και ενίσχυση της εθνικής μας οικονομίας», υπογράμμισε η υφυπουργός Παιδείας και συμπλήρωσε:
«Στόχευση μας είναι να καταστεί η επαγγελματική εκπαίδευση μία συνειδητή επιλογή, με περισσότερες και καλύτερες ευκαιρίες προς όλους. Διότι, μόνον τότε μπορεί κανείς να μιλήσει πραγματικά για επιλογή και όχι για λύση ανάγκης».
Η κ. Ζαχαράκη μίλησε ακόμα «για ενιαία εθνική στρατηγική που εισάγεται για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση» τονίζοντας ότι «ρίχνουμε όλα τα εμπόδια στις διαδρομές επαγγελματικής εξέλιξης με όρους και προϋποθέσεις αξιοσύνης».
«Στην διαδρομή της μάθησης, κανένας δρόμος δεν μπορεί να καταλήγει σε αδιέξοδο. Και με αυτό το νομοσχέδιο οι ευκαιρίες πολλαπλασιάζονται, βελτιώνονται και αφορούν όλους τους πολίτες, χωρίς καμία διάκριση», είπε η κ. Ζαχαράκη, ενώ έμφαση έδωσε και στον «σημαντικό πυλώνα του εγχειρήματος», όπως τον χαρακτήρισε, που είναι «η εκπαίδευση που παρέχεται στα ΕΠΑΛ».
«Παρά τις αντίξοες και πρωτόγνωρες συνθήκες στις οποίες βρεθήκαμε, λάβαμε κάθε μέριμνα ώστε να διασφαλιστεί η συνέχεια του προγράμματος Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ. Μάλιστα, πετύχαμε την αύξηση του προϋπολογισμού του προγράμματος κατά 5 εκ. ευρώ για την ενίσχυση των παραπάνω από 108.000 φοιτούντων μαθητών των ΕΠΑΛ της χώρας», τόνισε η κ. Ζαχαράκη.
«Αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής μας και φυσική συνέχεια του μέχρι σήμερα νομοθετικού μας έργου, είναι η αναμόρφωση, ο εκσυγχρονισμός και η ποιοτική βελτίωση της παιδείας που παρέχεται συνολικά στην χώρα μας και η παρουσίαση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Ενός κλάδου με κομβική σημασία για την αναζωογόνηση και ενίσχυση της εθνικής μας οικονομίας», υπογράμμισε η υφυπουργός Παιδείας και συμπλήρωσε:
«Στόχευση μας είναι να καταστεί η επαγγελματική εκπαίδευση μία συνειδητή επιλογή, με περισσότερες και καλύτερες ευκαιρίες προς όλους. Διότι, μόνον τότε μπορεί κανείς να μιλήσει πραγματικά για επιλογή και όχι για λύση ανάγκης».
Η κ. Ζαχαράκη μίλησε ακόμα «για ενιαία εθνική στρατηγική που εισάγεται για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση» τονίζοντας ότι «ρίχνουμε όλα τα εμπόδια στις διαδρομές επαγγελματικής εξέλιξης με όρους και προϋποθέσεις αξιοσύνης».
«Στην διαδρομή της μάθησης, κανένας δρόμος δεν μπορεί να καταλήγει σε αδιέξοδο. Και με αυτό το νομοσχέδιο οι ευκαιρίες πολλαπλασιάζονται, βελτιώνονται και αφορούν όλους τους πολίτες, χωρίς καμία διάκριση», είπε η κ. Ζαχαράκη, ενώ έμφαση έδωσε και στον «σημαντικό πυλώνα του εγχειρήματος», όπως τον χαρακτήρισε, που είναι «η εκπαίδευση που παρέχεται στα ΕΠΑΛ».
«Παρά τις αντίξοες και πρωτόγνωρες συνθήκες στις οποίες βρεθήκαμε, λάβαμε κάθε μέριμνα ώστε να διασφαλιστεί η συνέχεια του προγράμματος Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ. Μάλιστα, πετύχαμε την αύξηση του προϋπολογισμού του προγράμματος κατά 5 εκ. ευρώ για την ενίσχυση των παραπάνω από 108.000 φοιτούντων μαθητών των ΕΠΑΛ της χώρας», τόνισε η κ. Ζαχαράκη.