ΚΙΝΑΛ: Ελλειμματικά και ατελέσφορα τα κυβερνητικά μέτρα για το άνοιγμα των σχολείων
Για ελλειμματικά και ατελέσφορα μέτρα από πλευράς της κυβέρνησης και της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας σε ό,τι αφορά τη διαδικασία του ανοίγματος των σχολείων κάνει λόγο με ανακοίνωσή του ο Τομέας Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής.
Δεδομένου μάλιστα ότι τα αρνητικά στοιχεία της πανδημίας παραμένουν ισχυρά, το ΚΙΝΑΛ προτείνει τη λήψη δέσμης ουσιαστικών μέτρων, ώστε τα σχολεία να ανοίξουν με ασφάλεια και να διασφαλιστεί η υγεία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονέων.
Ο χαμένος μυστικισμός της αμερικανικής ήπιας ισχύος
Πιο αναλυτικά, στην ανακοίνωση του Τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής αναφέρονται τα ακόλουθα:
«Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν αντιμετωπίζουν με ευθύνη το ζήτημα της εκπαίδευσης σε αυτή τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας. Η τηλεκπαίδευση γίνεται κυρίως με τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών. Τα μέτρα που πάρθηκαν είναι ελλειμματικά και ατελέσφορα. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις μεθόδους τηλεκπαίδευσης ξεκινά να υλοποιείται 10 μήνες μετά το πρώτο κλείσιμο των σχολείων (Μάρτης 2020). Ένα σημαντικό μέρος των μαθητών για αντικειμενικούς λόγους δεν μπορεί να συμμετάσχει στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Οι ανισότητες στην εκπαίδευση έχουν διευρυνθεί όσο ποτέ άλλοτε. Έχουμε μια θεσμική υποεκπαίδευση των μαθητών με σοβαρές επιπτώσεις στη μετέπειτα εκπαιδευτική και μορφωτική τους πορεία. Χάνεται σχεδόν μια ολόκληρη χρονιά! Υπάρχει σοβαρό “εκπαιδευτικό – μαθησιακό κενό” στους μαθητές και πρέπει να διαμορφωθεί πρόγραμμα αναπλήρωσής του.
Από την αρχή αυτής της κρίσης είχαμε προτείνει μέτρα για την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση των μαθητών και μέτρα προστασίας για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων (μείωση μαθητών ανά τμήμα κλπ κλπ). Δυστυχώς η κυβέρνηση δεν τα υιοθέτησε ούτε και τα αντίστοιχα μέτρα της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Το άνοιγμα των σχολείων δεν μπορεί να γίνεται με τις συνταγές και τις προδιαγραφές του περασμένου Σεπτεμβρίου, γιατί αποδείχτηκαν αναποτελεσματικές. Δεν μπορεί να διατυπώνονται επιστημονικές θεωρήσεις από θεσμικούς φορείς για τρίτο κύμα πανδημίας και να εφαρμόζεται γενικό λοκντάουν από την κυβέρνηση και την ίδια στιγμή να ανοίγουν τα σχολεία με τα ίδια δεδομένα της προηγούμενης φάσης!
Η έλλειψη διορισμών στην εκπαίδευση για περισσότερα από 10 χρόνια έχει δημιουργήσει ένα δύσκολο περιβάλλον στους εκπαιδευτικούς καθώς σε πολλές ειδικότητες ο μέσος όρος ηλικίας ξεπερνά τα 57 έτη.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα αρνητικά στοιχεία της πανδημίας παραμένουν ισχυρά και είναι άγνωστη η εξέλιξή της, είναι απόλυτα αναγκαία η λήψη ουσιαστικών μέτρων – μέτρων που θα εξασφαλιστούν πριν το άνοιγμα των σχολείων. Να υλοποιηθεί:
Ιατρική υποστήριξη των σχολείων με ενημερώσεις μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων.
Παροχή όλων των αναγκαίων υλικών μέσων προστασίας: υγιεινής, καθαριότητας κλπ.
Γενίκευση των διαγνωστικών ελέγχων, για να υπάρχει ακριβής επιδημιολογική εικόνα σε κάθε περιοχή της χώρας.
Πραγματική πρόταξη των εκπαιδευτικών στον εμβολιασμό.
Μαζικά διαγνωστικά τεστ στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς και όχι δειγματοληπτικοί έλεγχοι.
Διαμόρφωση προγραμμάτων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης.
Πέραν των γενικών μέτρων, διαμόρφωση και ιδιαίτερων μέτρων ανά περιοχή λαμβάνοντας υπόψη τις εκπαιδευτικές συνθήκες (υποδομές, αριθμός μαθητών κλπ) και την επιδημιολογική κατάσταση κάθε τοπικής κοινωνίας.
Αποτίμηση της προηγούμενης ανάλογης φάσης και της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.
Έκτακτη οικονομική ενίσχυση της εκπαίδευσης.
Θέλουμε τα σχολεία μας να ανοίξουν με ασφάλεια και με διασφάλιση της υγείας των μαθητών, των εκπαιδευτικών, των γονέων».
Δεδομένου μάλιστα ότι τα αρνητικά στοιχεία της πανδημίας παραμένουν ισχυρά, το ΚΙΝΑΛ προτείνει τη λήψη δέσμης ουσιαστικών μέτρων, ώστε τα σχολεία να ανοίξουν με ασφάλεια και να διασφαλιστεί η υγεία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονέων.
Ο χαμένος μυστικισμός της αμερικανικής ήπιας ισχύος
Πιο αναλυτικά, στην ανακοίνωση του Τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής αναφέρονται τα ακόλουθα:
«Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν αντιμετωπίζουν με ευθύνη το ζήτημα της εκπαίδευσης σε αυτή τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας. Η τηλεκπαίδευση γίνεται κυρίως με τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών. Τα μέτρα που πάρθηκαν είναι ελλειμματικά και ατελέσφορα. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις μεθόδους τηλεκπαίδευσης ξεκινά να υλοποιείται 10 μήνες μετά το πρώτο κλείσιμο των σχολείων (Μάρτης 2020). Ένα σημαντικό μέρος των μαθητών για αντικειμενικούς λόγους δεν μπορεί να συμμετάσχει στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Οι ανισότητες στην εκπαίδευση έχουν διευρυνθεί όσο ποτέ άλλοτε. Έχουμε μια θεσμική υποεκπαίδευση των μαθητών με σοβαρές επιπτώσεις στη μετέπειτα εκπαιδευτική και μορφωτική τους πορεία. Χάνεται σχεδόν μια ολόκληρη χρονιά! Υπάρχει σοβαρό “εκπαιδευτικό – μαθησιακό κενό” στους μαθητές και πρέπει να διαμορφωθεί πρόγραμμα αναπλήρωσής του.
Από την αρχή αυτής της κρίσης είχαμε προτείνει μέτρα για την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση των μαθητών και μέτρα προστασίας για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων (μείωση μαθητών ανά τμήμα κλπ κλπ). Δυστυχώς η κυβέρνηση δεν τα υιοθέτησε ούτε και τα αντίστοιχα μέτρα της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Το άνοιγμα των σχολείων δεν μπορεί να γίνεται με τις συνταγές και τις προδιαγραφές του περασμένου Σεπτεμβρίου, γιατί αποδείχτηκαν αναποτελεσματικές. Δεν μπορεί να διατυπώνονται επιστημονικές θεωρήσεις από θεσμικούς φορείς για τρίτο κύμα πανδημίας και να εφαρμόζεται γενικό λοκντάουν από την κυβέρνηση και την ίδια στιγμή να ανοίγουν τα σχολεία με τα ίδια δεδομένα της προηγούμενης φάσης!
Η έλλειψη διορισμών στην εκπαίδευση για περισσότερα από 10 χρόνια έχει δημιουργήσει ένα δύσκολο περιβάλλον στους εκπαιδευτικούς καθώς σε πολλές ειδικότητες ο μέσος όρος ηλικίας ξεπερνά τα 57 έτη.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα αρνητικά στοιχεία της πανδημίας παραμένουν ισχυρά και είναι άγνωστη η εξέλιξή της, είναι απόλυτα αναγκαία η λήψη ουσιαστικών μέτρων – μέτρων που θα εξασφαλιστούν πριν το άνοιγμα των σχολείων. Να υλοποιηθεί:
Ιατρική υποστήριξη των σχολείων με ενημερώσεις μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων.
Παροχή όλων των αναγκαίων υλικών μέσων προστασίας: υγιεινής, καθαριότητας κλπ.
Γενίκευση των διαγνωστικών ελέγχων, για να υπάρχει ακριβής επιδημιολογική εικόνα σε κάθε περιοχή της χώρας.
Πραγματική πρόταξη των εκπαιδευτικών στον εμβολιασμό.
Μαζικά διαγνωστικά τεστ στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς και όχι δειγματοληπτικοί έλεγχοι.
Διαμόρφωση προγραμμάτων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης.
Πέραν των γενικών μέτρων, διαμόρφωση και ιδιαίτερων μέτρων ανά περιοχή λαμβάνοντας υπόψη τις εκπαιδευτικές συνθήκες (υποδομές, αριθμός μαθητών κλπ) και την επιδημιολογική κατάσταση κάθε τοπικής κοινωνίας.
Αποτίμηση της προηγούμενης ανάλογης φάσης και της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.
Έκτακτη οικονομική ενίσχυση της εκπαίδευσης.
Θέλουμε τα σχολεία μας να ανοίξουν με ασφάλεια και με διασφάλιση της υγείας των μαθητών, των εκπαιδευτικών, των γονέων».