Nομοσχέδιο που τα αλλάζει όλα στα ΑΕΙ - Η μυστική συμφωνία Μητσοτάκη-Κεραμέως και ο ρόλος Γεραπετρίτη- Σκέρτσου
mitsotakis_merameos
Πολιτική

Nομοσχέδιο που τα αλλάζει όλα στα ΑΕΙ - Η μυστική συμφωνία Μητσοτάκη-Κεραμέως και ο ρόλος Γεραπετρίτη- Σκέρτσου

Το 2015, όταν όλη η πολιτική σκηνή περιστρεφόταν γύρω από την οικονομία, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ως βουλευτής της Β’ Αθηνών τότε, είχε επιλέξει έναν ακόμα τομέα να επικεντρώσει την προσοχή του: Την Παιδεία. Το έδειχνε και με την παρουσία του στη Βουλή και με τις δηλώσεις του και με τη συμβολική συμμετοχή του σε εκδηλώσεις όπως εκείνη που είχε κάνει το Μάιο η Επιτροπή Πρωτοβουλίας «Παιδεία 2015», ενάντια στα νομοσχέδια Μπαλτά – Κουράκη.

Ακόμα και μετά την παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου 2015, ως υποψήφιος πρόεδρος της ΝΔ πλέον, είχε επιλέξει την παιδεία ως επίκεντρο του μηνύματός του. «Στα παιδιά τα οποία παρέλασαν σήμερα η Πολιτεία χρωστάει. Χρωστάει μια παιδεία που να προάγει τις ίσες ευκαιρίες, την αριστεία και την αξιοκρατία», είχε πει χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης.

Μετά την εκλογή του στην προεδρία της ΝΔ πριν από πέντε χρόνια, επιχείρησε να φέρει στο επίκεντρο του αφηγήματός του την ανάγκη βαθιάς μεταρρύθμισης στην παιδεία. Χαρακτηριστικό είναι ότι τον Αύγουστο του 2016, παραμονές της διακοπής των εργασιών της Βουλής, είχε καταθέσει αίτημα για προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για την παιδεία.

Η συμφωνία Μητσοτάκη-Κεραμέως

Το νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που παρουσίασε χθες η Νίκη Κεραμέως είχε αποτελέσει αντικείμενο ευρείας συζήτησης μεταξύ του πρωθυπουργού και της υπουργού Παιδείας. Είχαν συμφωνήσει ότι οι συνθήκες είναι ώριμες για τολμηρές κινήσεις στα πανεπιστήμια που θα έχουν όπως εκτιμούν στο Μέγαρο Μαξίμου θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία, όπως η αποτελεσματική φύλαξη των ιδρυμάτων, η κατάργηση των λεγόμενων αιώνιων φοιτητών και η θέσπιση ενός ελάχιστου βαθμού εισαγωγής. Είναι μάλιστα το πρώτο από τα τρία νομοσχέδια του υπουργείου Παιδείας που θα έρθουν προς ψήφιση στη Βουλή πριν το καλοκαίρι.

Το νομοσχέδιο αυτό, που βρίσκεται ήδη σε δημόσια διαβούλευση, συνιστά μία από τις σημαντικές μεταρρυθμίσεις που θέλει να τρέξει η κυβέρνηση μέσα στο πρώτο εξάμηνο της νέας χρονιάς, ώστε να μην κυριαρχεί μόνο η πανδημία στην ατζέντα, αλλά παράλληλα να προχωρήσει και το κυβερνητικό έργο. Μετά την πρώτη σε βάθος συζήτηση με τον πρωθυπουργό, η υπουργός Παιδείας είχε διαρκή επαφή με τους κ.κ. Γεραπετρίτη και Σκέρτσο για τη διαμόρφωση του τελικού κειμένου, όπως βέβαια και με τον μέχρι πρότινος αρμόδιο υφυπουργό κ. Διγαλάκη.

Οι βασικές μεταρρυθμίσεις

Τρεις είναι οι βασικές μεταρρυθμίσεις που εισάγει το σχέδιο νόμου:
- Ελάχιστη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ (από το καλοκαίρι του 2021) και συγκεκριμένος αριθμός επιλογών στο μηχανογραφικό (από το καλοκαίρι του 2022)

- Χρονικό όριο φοίτησης στα πανεπιστήμια, που δίνει τέλος στους «αιώνιους φοιτητές». Η ανώτατη χρονική διάρκεια φοίτησης σε ένα 4ετές προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών ΑΕΙ θα είναι τα 6 χρόνια. Στην περίπτωση προγραμμάτων σπουδών που ο ελάχιστος χρόνος υπερβαίνει τα 4 χρόνια (π.χ. Πολυτεχνείο, Ιατρική), προβλέπονται κατά το μέγιστο άλλα 3 χρόνια.

- Ελεγχόμενη είσοδος στα ΑΕΙ, ίδρυση Μονάδας και Επιτροπής ασφαλείας και προστασίας στα ΑΕΙ και θεσμοθέτηση Ομάδας Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων που θα υπάγεται στην Ελληνική Αστυνομία, παράλληλα με την πρόβλεψη ολοκληρωμένου πλαισίου πειθαρχικού δικαίου στα ΑΕΙ.

Ιδιαίτερης σημασίας είναι και η αποκέντρωση εξουσιών, από το υπουργείο Παιδείας προς τα πανεπιστήμια. Για πρώτη φορά προβλέπεται αποφασιστικός ρόλος των ΑΕΙ στην εισαγωγή των φοιτητών, καθώς θα μπορούν να καθορίζουν, βάσει ορισμένων παραμέτρων, την ελάχιστη βάση εισαγωγής.

Προτάσεις της παλιάς ΟΝΝΕΔ
Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο μάλιστα έχει ευρεία αποδοχή μέσα στους κόλπους της Νέας Δημοκρατίας, καθώς εν πολλοίς αγγίζει τον πυρήνα της ιδεολογίας της, ενώ αφορά θέματα που πολλά στελέχη της είχαν προτάξει ως μέλη της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ και της ΟΝΝΕΔ στο παρελθόν. Χαρακτηριστικό είναι ότι στην ενημέρωση που πραγματοποιεί η κα Κεραμέως πριν την δημοσιοποίηση κάθε νομοσχεδίου προς τους βουλευτές της ΝΔ που είναι μέλη της επιτροπής μορφωτικών υποθέσεων, αυτή τη φορά έδωσαν το (διαδικτυακό) παρών περίπου 90 βουλευτές.

Aποδοχή Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies της Google ή/και άλλων παρόχων διαφήμισης για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Διαβάστε περισσότερα