Η κοινοβουλευτική εβδομάδα που ξεκίνησε αναμένεται με έντονο ενδιαφέρον, καθώς η πολιτική αντιπαράθεση θα χτυπήσει «κόκκινο». Στο επίκεντρο δύο νομοσχέδια, τα οποία ήδη από την επεξεργασία τους, στις αρμόδιες επιτροπές της Βουλής, προκάλεσαν την σύγκρουση κυβέρνησης και αντιπολίτευσης. Πρόκειται για το νομοσχέδιο του υπoυργείου Παιδείας που φέρνει τις αλλαγές στις βάσεις εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, στην ασφάλεια των ΑΕΙ και στο καθεστώς των «μη ενεργών φοιτητών» αλλά και το σχέδιο νόμου για τα Μ.Μ.Ε.

Θα ψηφιστεί την Τετάρτη

Το νομοθέτημα της Παιδείας εισάγετε προς συζήτηση την Τρίτη και συνεχίζεται και την Τετάρτη όπου θα ψηφιστεί, ενώ δεν αποκλείεται η μάχη να μεταφερθεί και σε επίπεδο πολιτικών αρχηγών, όπου θα θελήσουν να δώσουν έμφαση στην ιδεολογική διάσταση των μεταρρυθμίσεις, κάτι που πολύ πιθανόν να πράξει ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Αλέξης Τσίπρας αλλά και η επικεφαλής του ΚΙΝΑΛ Φώφη Γεννηματά.

Μια «γεύση» τι θα ακολουθήσει στην Ολομέλεια, πήραμε κατά την τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, όπου ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Φίλης, έκανε λόγω για «οργουελικό νομοσχέδιο που έχει σκοπό να διώξει τα παιδιά από την δημόσια εκπαίδευση και όσα μπορούν να πάνε να σπουδάσουν σε ιδιωτικά κολλέγια». «Θα μας βρείτε απέναντι σας και εμάς και την ακαδημαϊκή κοινότητα», ήταν ο χαρακτηριστικός επίλογος του κ. Φίλη.

Νομοσχέδιο από Λιβάνιο

Την ίδια ένταση «εξέπεμψε» και η συνεδρίαση της Επιτροπής Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης όπου συζητήθηκε την Παρασκευή το νομοσχέδιο του υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ Θεόδωρου Λιβάνιου, το οποίο περιλαμβάνει τις αλλαγές στο χώρο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και την ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία, ενωσιακούς κανονισμούς. Το νομοσχέδιο με το πακέτο μέτρων για τα ΜΜΕ και τη διαφήμιση εισάγεται για συζήτηση στην Ολομέλεια, την Πέμπτη το πρωί στις 10.00. Στο νομοσχέδιο ορίζονται μέτρα για την ενίσχυση των καναλιών λόγω πανδημίας, με βασικότερο την απαλλαγή καταβολής της ετήσιας δόσης για τις τηλεοπτικές άδειες για το 2020 -ύψους 3,5 εκατ. ευρώ- αν τα κανάλια βεβαιώσουν μέσω ορκωτού λογιστή ότι έχουν πραγματοποιήσει επενδύσεις ισόποσες με τη δόση. Σε ό,τι αφορά τη διαφήμιση, η ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής οδηγίας φέρνει νέα κατανομή του διαφημιστικού χρόνου μέσα στο 24ωρο, καθώς καταργείται το 12λεπτο ανά ώρα.