Καραμανλής για Εγνατία Οδό: Άλλο παραχώρηση, άλλο ιδιωτικοποίηση - Δρομολογούνται αντιπλημμυρικά έργα 1,3 δισεκ. ευρώ
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε τα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για δύο συμβάσεις που αφορούν την λειτουργία και τη συντήρηση της Εγνατίας Οδού
Την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, για δύο συμβάσεις που αφορούν την λειτουργία και τη συντήρηση της Εγνατίας Οδού, αλλά και για την αποκατάσταση των υποδομών από τις καταστροφές που προκάλεσε ο «Ιανός», ενημέρωσε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
Ωστόσο, βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης έθεσαν θέμα για τα έργα που εκτελούνται στο Μετρό Θεσσαλονίκης με συνέπεια - στη δευτερολογία του- ο κ. Καραμανλής να ξεκαθαρίσει ότι «το έργο θα γίνει διότι το θέλει η πλειοψηφία της πόλης».
Ειδικότερα, δε, για τον ισχυρισμό του ΣΥΡΙΖΑ ότι η «πλειοψηφία στη Θεσσαλονίκη εναντιώνεται στην απόφαση της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου», ο υπουργός διερωτήθηκε: «Τότε ο Δήμαρχος και ο Περιφερειάρχης τι ακριβώς εκπροσωπούν; 50 φίλοι σας μαζεύτηκαν σήμερα και έκαναν μία διαδήλωση. Εγώ σέβομαι όλες τις απόψεις. Αλλά αυτοί ξαφνικά είναι η πλειοψηφία;».
Επισήμανε δε ότι απόσπαση και επανατοποθέτηση αρχαιοτήτων έγινε και στην Αγία Σοφία και στο Μετρό της Αθήνας. Υπενθύμισε δε, ότι την ίδια απόφαση είχε λάβει το ΣτΕ και επί ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος όμως την αγνόησε και σημείωσε ότι κάθε φορά που υπάρχει μία καθυστέρηση, κάποιος αποζημιώνεται. «Κάποιος εργολάβος παίρνει χρήματα, διότι όταν σταματάει ένα έργο με υπαιτιότητα του ελληνικού δημοσίου, δικαιούται αποζημίωσης», εξήγησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και ανέφερε: «Ξέρετε πόσα χρήματα έχουν δοθεί μέχρι στιγμής για τις αρχαιολογικές ανασκαφές στη Θεσσαλονίκη; 130 εκατομμύρια ευρώ και ακόμη δεν έχουμε τελειώσει! Το Μουσείο της Ακρόπολης κόστισε 125 εκατομμύρια ευρώ».
Η πρώτη σύμβαση αφορά το Δυτικό Τομέα, δηλαδή από την Ηγουμενίτσα μέχρι και τον Ανισόπεδο Κόμβο στο Κλειδί Ημαθίας, καθώς και του κάθετου άξονα από τη Δυτική Σιάτιστα μέχρι τον Συνοριακό Σταθμό Κρυσταλλοπηγής και η δεύτερη σύμβαση αφορά τον Ανατολικό Τομέα, δηλαδή από το Κλειδί μέχρι το Τελωνείο των Κήπων.
«Τα παλαιότερα τμήματα της Εγνατίας είναι ήδη 22 ετών, ενώ τα νεότερα είναι περίπου 12 ετών. Αντιλαμβάνεται κανείς, ότι οι ανάγκες συντήρησης, αναβαθμίσεων και βελτιώσεων καθίστανται διαρκώς αυξημένες. Συντηρήσεις που κρίνονται απαραίτητες, όχι μόνο για να διατηρείται ο αυτοκινητόδρομος σε άριστη κατάσταση, αλλά – κυρίως – για να πληροί όλες τις προδιαγραφές στο σημαντικό ζήτημα της οδικής ασφάλειας» υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Ο κ. Καραμανλής ξεκαθάρισε ότι άλλο παραχώρηση, άλλο ιδιωτικοποίηση. Σημείωσε ότι ιδιωτικοποίηση είναι αυτό που έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δηλαδή ξεπούλημα για το ποσό που πληρώνει το Δημόσιο κάθε χρόνο για τις άγονες γραμμές. Και πρόσθεσε ότι η Εγνατία μπορεί να είχε κόστος κατασκευής 7 δισ ευρώ και στα λογιστικά βιβλία να είναι 6,3 δισ, αλλά δεν πωλείται, δεν ιδιωτικοποιείται, παραχωρείται για 35 χρόνια.
Ενημερώνοντας τα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής κι Εμπορίου της Βουλής, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών χαρακτήρισε εξαιρετικά σημαντική την σύμβαση για την αποκατάσταση των ζημιών λέγοντας πως «από την πρώτη στιγμή που έκανε την εμφάνισή του ο «Ιανός», η κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρέθηκε στο πλευρό των πληγέντων».
Ειδικότερα, στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, χορηγήθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μέσω της έκτακτης εφάπαξ ενίσχυσης, το ποσό των 5.000 ευρώ σε 7.630 φυσικά πρόσωπα και το ποσό των 8.000 ευρώ σε 3.080 επιχειρήσεις.
«Χορηγήσαμε 57,6 εκατομμύρια ευρώ σε 10.710 δικαιούχους, ιδιώτες κι επιχειρήσεις» σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι η σύμβαση για την αποκατάσταση των ζημιών στις οδικές υποδομές και τις γέφυρες ανέρχεται στα 143 εκατομμυρίων ευρώ και αφορά ένα οδικό δίκτυο μήκους 150 χιλιομέτρων.
«Ο φάκελος, με όλα τα έγραφα της διαδικασίας υπεβλήθη στο Ελεγκτικό Συμβούλιο για προσυμβατικό έλεγχο κι έλεγχο νομιμότητας, το οποίο και στις 12 Ιουλίου έδωσε το ''πράσινο φως'' για την υπογραφή της σχετικής σύμβασης» συμπλήρωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
«Από τα λάθη που έγιναν στο Μάτι δυστυχώς χάθηκαν ανθρώπινες ζωές. Το πολιτικό σύστημα πρέπει να μάθει από τα λάθη που έγιναν στο Μάτι για να μην επαναληφθούν και αυτό το γεγονός μας έκανε ως πολιτικό σύστημα να καταλάβουμε πως πρέπει να σκεφτούμε διαφορετικά κι αυτό ακριβώς κάναμε στην Καρδίτσα και στην περίπτωση του Ιανού» κατέληξε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλής.
Δείτε εδώ την παρουσιάση
Ωστόσο, βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης έθεσαν θέμα για τα έργα που εκτελούνται στο Μετρό Θεσσαλονίκης με συνέπεια - στη δευτερολογία του- ο κ. Καραμανλής να ξεκαθαρίσει ότι «το έργο θα γίνει διότι το θέλει η πλειοψηφία της πόλης».
Ειδικότερα, δε, για τον ισχυρισμό του ΣΥΡΙΖΑ ότι η «πλειοψηφία στη Θεσσαλονίκη εναντιώνεται στην απόφαση της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου», ο υπουργός διερωτήθηκε: «Τότε ο Δήμαρχος και ο Περιφερειάρχης τι ακριβώς εκπροσωπούν; 50 φίλοι σας μαζεύτηκαν σήμερα και έκαναν μία διαδήλωση. Εγώ σέβομαι όλες τις απόψεις. Αλλά αυτοί ξαφνικά είναι η πλειοψηφία;».
Επισήμανε δε ότι απόσπαση και επανατοποθέτηση αρχαιοτήτων έγινε και στην Αγία Σοφία και στο Μετρό της Αθήνας. Υπενθύμισε δε, ότι την ίδια απόφαση είχε λάβει το ΣτΕ και επί ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος όμως την αγνόησε και σημείωσε ότι κάθε φορά που υπάρχει μία καθυστέρηση, κάποιος αποζημιώνεται. «Κάποιος εργολάβος παίρνει χρήματα, διότι όταν σταματάει ένα έργο με υπαιτιότητα του ελληνικού δημοσίου, δικαιούται αποζημίωσης», εξήγησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και ανέφερε: «Ξέρετε πόσα χρήματα έχουν δοθεί μέχρι στιγμής για τις αρχαιολογικές ανασκαφές στη Θεσσαλονίκη; 130 εκατομμύρια ευρώ και ακόμη δεν έχουμε τελειώσει! Το Μουσείο της Ακρόπολης κόστισε 125 εκατομμύρια ευρώ».
Για την Εγνατία: Άλλο παραχώρηση, άλλο ιδιωτικοποίηση
Ο κ. Καραμανλής ενημέρωσε τα μέλη της Επιτροπής για δύο συμβάσεις που αφορούν την λειτουργία και τη συντήρηση της Εγνατίας Οδού.Η πρώτη σύμβαση αφορά το Δυτικό Τομέα, δηλαδή από την Ηγουμενίτσα μέχρι και τον Ανισόπεδο Κόμβο στο Κλειδί Ημαθίας, καθώς και του κάθετου άξονα από τη Δυτική Σιάτιστα μέχρι τον Συνοριακό Σταθμό Κρυσταλλοπηγής και η δεύτερη σύμβαση αφορά τον Ανατολικό Τομέα, δηλαδή από το Κλειδί μέχρι το Τελωνείο των Κήπων.
Ποιο είναι το αντικείμενο των Συμβάσεων
- Εργασίες τεχνικής αστυνόμευσης για τυχόν φθορές στον δρόμο
- Συντήρηση και καθαρισμός της οδού και των σηράγγων
- Συντήρηση των Ηλεκτρο-Μηχανικών εγκαταστάσεων, σε όλες τις υποδομές της Εγνατίας (οδό, σήραγγες, κτήρια κ.λπ.)
- Εργασίες βαριάς συντήρησης, που αφορούν δομικές επισκευές και γεωτεχνικά έργα.
- Περιπολίες ασφαλείας, αντιμετώπισης εκτάκτων καιρικών φαινομένων, όπως αποχιονισμοί κ.λπ., και
- Εργασίες βελτίωσης και αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους χρήστες, δηλαδή ηλεκτρονικές σημάνσεις, αναγραμμίσεις, αναβαθμίσεις χώρων στάθμευσης κ.λπ.
«Τα παλαιότερα τμήματα της Εγνατίας είναι ήδη 22 ετών, ενώ τα νεότερα είναι περίπου 12 ετών. Αντιλαμβάνεται κανείς, ότι οι ανάγκες συντήρησης, αναβαθμίσεων και βελτιώσεων καθίστανται διαρκώς αυξημένες. Συντηρήσεις που κρίνονται απαραίτητες, όχι μόνο για να διατηρείται ο αυτοκινητόδρομος σε άριστη κατάσταση, αλλά – κυρίως – για να πληροί όλες τις προδιαγραφές στο σημαντικό ζήτημα της οδικής ασφάλειας» υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Ο κ. Καραμανλής ξεκαθάρισε ότι άλλο παραχώρηση, άλλο ιδιωτικοποίηση. Σημείωσε ότι ιδιωτικοποίηση είναι αυτό που έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δηλαδή ξεπούλημα για το ποσό που πληρώνει το Δημόσιο κάθε χρόνο για τις άγονες γραμμές. Και πρόσθεσε ότι η Εγνατία μπορεί να είχε κόστος κατασκευής 7 δισ ευρώ και στα λογιστικά βιβλία να είναι 6,3 δισ, αλλά δεν πωλείται, δεν ιδιωτικοποιείται, παραχωρείται για 35 χρόνια.
«Ιανός» και τα έργα υποδομής
«Νομοθετήσαμε τόσο σύντομα ώστε οκτώ μήνες μετά την καταστροφή να συμβασιοποιούμε τα έργα υποδομής. Μόνο από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουν δοθεί στις πληγείσες περιοχές περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ. Κι αυτό δεν έχει γίνει ποτέ στο παρελθόν» ανέφερε ο κ. Καραμανλής.Ενημερώνοντας τα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής κι Εμπορίου της Βουλής, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών χαρακτήρισε εξαιρετικά σημαντική την σύμβαση για την αποκατάσταση των ζημιών λέγοντας πως «από την πρώτη στιγμή που έκανε την εμφάνισή του ο «Ιανός», η κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρέθηκε στο πλευρό των πληγέντων».
Ειδικότερα, στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, χορηγήθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μέσω της έκτακτης εφάπαξ ενίσχυσης, το ποσό των 5.000 ευρώ σε 7.630 φυσικά πρόσωπα και το ποσό των 8.000 ευρώ σε 3.080 επιχειρήσεις.
«Χορηγήσαμε 57,6 εκατομμύρια ευρώ σε 10.710 δικαιούχους, ιδιώτες κι επιχειρήσεις» σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι η σύμβαση για την αποκατάσταση των ζημιών στις οδικές υποδομές και τις γέφυρες ανέρχεται στα 143 εκατομμυρίων ευρώ και αφορά ένα οδικό δίκτυο μήκους 150 χιλιομέτρων.
Τι αφορούν οι τεχνικές παρεμβάσεις που προβλέπεται να γίνουν
- Εργασίες καθαρισμού ρεμάτων και ποταμών, με διευθέτηση της κοίτης, όπου αυτή έχει διαβρωθεί, με ανακατασκευή 4 γεφυρών μήκους 1 χιλιομέτρου.
- Κατασκευή 4 νέων γεφυρών, για την ασφαλή διέλευση του ποταμού Πάμισου σε 2 θέσεις και 2 τοπικών ρεμάτων.
- Παρεμβάσεις για την οδική πρόσβαση σε κάθε γέφυρα, κατά μήκους 150 χιλιομέτρων οδοποιίας.
- Κατασκευή 75 περίπου νέων οχετών για την ασφαλή παροχέτευση των τοπικών ρεμάτων.
- Κατασκευή του νέου κτιρίου Κέντρου Υγείας του Δήμου Μουζακίου και διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου
- Αποκατάσταση ζημιών εντός του οικισμού Μουζακίου, κατά μήκους του μετώπου που κινείται παράλληλα με τον ρου του Πάμισου.
«Ο φάκελος, με όλα τα έγραφα της διαδικασίας υπεβλήθη στο Ελεγκτικό Συμβούλιο για προσυμβατικό έλεγχο κι έλεγχο νομιμότητας, το οποίο και στις 12 Ιουλίου έδωσε το ''πράσινο φως'' για την υπογραφή της σχετικής σύμβασης» συμπλήρωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
«Από τα λάθη που έγιναν στο Μάτι δυστυχώς χάθηκαν ανθρώπινες ζωές. Το πολιτικό σύστημα πρέπει να μάθει από τα λάθη που έγιναν στο Μάτι για να μην επαναληφθούν και αυτό το γεγονός μας έκανε ως πολιτικό σύστημα να καταλάβουμε πως πρέπει να σκεφτούμε διαφορετικά κι αυτό ακριβώς κάναμε στην Καρδίτσα και στην περίπτωση του Ιανού» κατέληξε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλής.
Δείτε εδώ την παρουσιάση