«Η Ελλάδα διάγει τη δική της ψηφιακή «άνοιξη», δεδομένου ότι έχουμε καταφέρει να προσφέρουμε εκατοντάδες νέες υπηρεσίες στον Ελληνα πολίτη», ανέφερε ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, στο συνέδριο «The Thessaloniki Metropolitan Summit» που διοργανώνει ο Economist με το powergame.gr, τονίζοντας πως «η εξίσωση που πρέπει να λύσουμε για τα επόμενα χρόνια είναι να αφαιρέσουμε τα εμπόδια». 

Στην τοποθέτησή του, ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε ότι «Η πανδημία λειτούργησε καταλυτικά για το gov.gr», επισημαίνοντας ότι μέσα σε λίγους μήνες οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες αυξήθηκαν από 501 σε 1250, εξηγώντας στη συνέχεια «πως η εικόνα αυτής της ψηφιακής άνοιξης, αποτυπώνεται στον αριθμό των ψηφιακών αλληλεπιδράσεων και συναλλαγών μεταξύ του κράτους και των πολιτών, που πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα από το 2019 μέχρι σήμερα.

«Το 2019 υπήρχαν 8.8 εκατ. αλληλεπιδράσεις πριν την ανάληψη της ευθύνης από τη δική μας κυβέρνηση και έφτασε στα 34 εκατ. Για το 2020 ήταν 94 εκατ. και το πρώτο εξάμηνο του 2021 είμαστε στις 150 εκατ. αλληλεπιδράσεις και συναλλαγές. Η προσδοκία είναι για φέτος ότι θα ξεπεράσουμε τις 300 εκατ. αλληλεπιδράσεις», επισήμανε

Για τη σχέση μεταξύ κράτους και πολιτών

Ερωτηθείς για τη σχέση μεταξύ κράτους και των πολιτών, ο υπουργός ψηφιακής διακυβέρνησης, απάντησε πως οι παλιές γραφειοκρατικές διαδικασίες, "έχουν διαβρώσει τις σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ του πολίτη και του κράτους και αυτή η εξίσωση αλλάζει με τις 1300 νέες υπηρεσίες. Ανακτάται η εμπιστοσύνη των πολιτών προς το κράτος. Έχουμε βάλει κάτω τα βασικά γεγονότα ενός πολίτη και όλα τα βήματα που πρέπει να κάνουν οι πολίτες και οι επιχειρήσεις και προσπαθούμε να τα κάνουμε όσο γίνεται πιο λίγα, να τα κάνουμε ένα, ένα κλικ" είπε και τόνισε ότι το πρώτο κομμάτι της εξίσωσης είναι να ανακτήσει αυτό το οικοδόμημα, όχι σιγά, σιγά στη δική μας περίπτωση, αλλά γρήγορα- γρήγορα".


Οι τέσσερις βασικοί πυλώνες

Ο κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε στους τέσσερις βασικούς πυλώνες, όπου στηρίζεται η στρατηγική της Πολιτείας στον τομέα και συγκεκριμένα τις ψηφιακές υπηρεσίες του κράτους (νέες υπηρεσίες, erp για το ελληνικό Δημόσιο κ.α.), ψηφιακές υπηρεσίες του ιδιωτικού τομέα (νέες νομοθετικές ρυθμίσεις για τη χρήση συγκεκριμένων ψηφιακών υπηρεσιών σε επιχειρήσεις μεγάλες ή πιο μικρές. Τρίτος πυλώνας είναι οι ψηφιακές δεξιότητες που είναι συνολικά μία πρόκληση για την Ευρώπη για τη μετάβαση σε ένα μοντέλο συνεχούς εκπαίδευσης και τέλος οι τηλεπικοινωνίες με το 5G. «Η Ελλάδα όχι μόνο μπορεί να συμβαδίσει με τα άλλα ευρωπαϊκά κράτη αλλά ακόμη και να τα ξεπεράσει, κινούμενη πολύ γρήγορα», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης. 

Παρακολουθήστε ολόκληρη την διοργάνωση The Thessaloniki Metropolitan Summit του Economist εδώ: