Καραγιάννης: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη παρακολουθεί συστηματικά την πρόοδο όλων των μεγάλων projects
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι υπάρχει σε όλα τα επίπεδα μια αναμφισβήτητη πρόοδος.
Για το ολοκληρωμένο σχέδιο αναβάθμισης των υποδομών της Θεσσαλονίκης και ευρύτερα της Βορείου Ελλάδος, το οποίο προχωράει τα τελευταία δύο χρόνια με το Μετρό, τα νέα κτηριακά έργα - όπως τα Δικαστικά Μέγαρα και τα σχολεία- την αναβάθμιση των λιμανιών με σιδηροδρομική και οδική σύνδεση, αλλά και το Flyover, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης.
Ουφυπουργός, μιλώντας στον Real FM 107,1 της Θεσσαλονίκης, τόνισε ότι υπάρχει σε όλα τα επίπεδα μια αναμφισβήτητη πρόοδος.
«Όλα γίνονται με συστηματική δουλειά και φαίνονται, πλέον, τα βήματα της προόδου, παρόλο που γνωρίζουμε και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής και εγώ, ότι υπάρχει έλλειψη εμπιστοσύνης, που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο Μετρό, αφού πρόκειται για ένα έργο που ξεκίνησε το 2006 και ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί».
Το Μετρό μπήκε σε ράγες
Μάλιστα, όπως είπε ο υφυπουργός, το Μετρό «είναι μια δύσκολη ιστορία αλλά μπήκε στις ράγες, γιατί αναλάβαμε ένα μετρό, το οποίο δυστυχώς, σε ένα πολύ μεγάλο τμήμα του δεν είχε ράγες!».
Στο σημείο αυτό, αναφερόμενος στην στάση των στελεχών της αξιωματικής αντιπολίτευσης είπε πως «αντιλαμβάνομαι την ανάγκη για αντιπολίτευση αλλά όχι με εξόφθαλμα ψέματα, τα οποία πραγματικά σοκάρουν. Γιατί παραλάβαμε ένα Μετρό που δεν είχε ράγες, δεν είχε σταθμούς και δεν είχε συρμούς! Τώρα αυτό που λένε ότι το 2020 θα λειτουργούσε το Μετρό, δεν υπάρχει ούτε στα παραμύθια».
Θ’ αναδείξουμε την πολιτιστική μας κληρονομιά – και Μετρό και Αρχαία
Στη συνέχεια ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι πλέον έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα και του φορέα λειτουργίας και όλα προχωρούν πάρα πολύ γρήγορα, αφού εδώ και δύο μήνες έχει ξεκινήσει και η δοκιμαστική λειτουργία. «Ήμασταν ξεκάθαροι στο τι θέλαμε να κάνουμε. Θέλαμε και μετρό και αρχαία. Και αυτό κάνουμε στη Θεσσαλονίκη. Έχουμε και Μετρό και θα αναδείξουμε και την πολιτιστική μας κληρονομιά».
Επίσης, τόνισε ότι η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη παρακολουθεί συστηματικά όλα τα μεγάλα projects και αυτή την πληροφόρηση την έχει και ο ίδιος ο πρωθυπουργός.
«Ανά 15 ημέρες είτε εγώ, είτε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, είτε η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη πηγαίνουμε στη Θεσσαλονίκη και παρακολουθούμε την πρόοδο των εργασιών στο σταθμό της Βενιζέλου. Προχωράμε, λοιπόν, με γοργούς ρυθμούς ώστε να ολοκληρωθεί το μετρό μας το 2023».
Ερωτηθείς για τις αντιδράσεις μια μικρής μειοψηφίας πολιτών που προσφεύγουν κάθε τόσο στη Δικαιοσύνη ο κ Καραγιάννης ήταν ξεκάθαρος: «Με στεναχωρούν, γιατί νομίζω ότι υπάρχει μια πολύ μεγάλη στρέβλωση της πραγματικότητας και είναι κρίμα να δημιουργούν αντιδράσεις. Επιτρέψτε μου να βγω λίγο από το κουστούμι του υφυπουργού και να μιλήσω ως Θεσσαλονικιός. Πρέπει να το σταματήσουμε αυτό το πράγμα σε όλα τα έργα. Δεν είμαστε ούτε όλοι αρχαιολόγοι, ούτε όλοι πολιτικοί μηχανικοί και πρέπει σε κάθε περίπτωση να ακούμε τους ειδικούς. Και στην Ελλάδα Μετρό κάνουν οι μηχανικοί της Αττικό Μετρό. Ο σταθμός Βενιζέλου γίνεται όπως έχουν γίνει όλοι οι σταθμοί στην Ελλάδα».
Ο υφυπουργός σημείωσε ότι είναι η μόνη ενδεδειγμένη κατασκευαστική λύση που υπάρχει, ώστε η Θεσσαλονίκη να έχει το 2023 και Μετρό και Αρχαία. Καταλήγοντας είπε ότι για τις δοκιμαστικές λειτουργίες απαιτούνται 18 έως 24 μήνες γιατί θα υπάρχει ένα driverless μετρό, χωρίς οδηγό, το οποίο μόλις τεθεί σε κανονική λειτουργία, να είναι όλα απόλυτα αυτοματοποιημένα.
Δείγμα Πολιτισμού τα Σύγχρονα Δικαστικά Μέγαρα
Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε και στην ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Θεσσαλονίκης, αλλά στα νέα Δικαστικά Μέγαρα των Σερρών, της Έδεσσας και του Κιλκίς καθώς και στις νέες σχολικές μονάδες, που θα κατασκευαστούν ιδιαίτερα στη δυτική Θεσσαλονίκη. «Ήδη έχει ξεκινήσει η πρώτη φάση του διαγωνισμού και μέσα στο επόμενο διάστημα θα έχουμε τους ενδιαφερόμενους, ώστε να μπούμε και στη β’ φάση του διαγωνισμού», είπε για τα δικαστήρια, επισημαίνοντας ότι τα Δικαστικά Μέγαρα είναι ουσιαστικά ένα δείγμα πολιτισμού.
Τέλος του 2022 ξεκινάει η κατασκευή των νέων Σχολικών Μονάδων
Όσον αφορά τα σχολεία είπε, ότι μέχρι αρχές του 2022 θα υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές και στο τέλος του 2022 θα ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες.
Flyover: Ένας σύγχρονος δρόμος χωρίς διόδια
«Πρόκειται για έναν δρόμο – κόσμημα ο οποίος θα λύσει το μεγάλο κυκλοφορικό πρόβλημα που έχει η Θεσσαλονίκη», είπε ο κ. Καραγιάννης επισημαίνοντας ότι γίνεται ένας αγώνας, ώστε να τηρηθούν οι χρόνοι. «Προσπαθούμε εντός δύο ετών να κλείσουμε όλες τις διαδικασίες γιατί πραγματικά το έργο έχει πολύ μεγάλη συνθετότητα. Η εκτίμησή μας είναι ότι μέχρι τέλη του 2021 να έχουμε προσωρινό ανάδοχο, ώστε προς τα τέλη του 2022, να ξεκινήσουμε τις κατασκευαστικές εργασίες».
Μάλιστα, τόνισε ότι στον δρόμο αυτόν δεν θα υπάρχουν διόδια. «Οφείλουμε στην Θεσσαλονίκη έναν σύγχρονο περιφερειακό δρόμο και αυτόν τον δρόμο θα τον έχει», κατέληξε.
Ενισχύουμε τη Δυτική Θεσσαλονίκη με Προαστιακό και με την Επέκταση του Μετρό
Στη συνέχεια ο υφυπουργός Υποδομών μίλησε και για τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου Προβλήτα, τον προαστιακό της Δυτικής Θεσσαλονίκης και την Επέκταση του Μετρό δυτικά.
«Ήδη το έργο της οδικής σύνδεσης με το λιμάνι προχωράει. Έχουνε στηθεί τα εργοτάξια στο Καλοχώρι και νομίζω ότι έτσι θα αναβαθμίσουμε και το λιμάνι μας. Όλα αυτά γίνονται για να ενισχύσουμε τη Δυτική Θεσσαλονίκη με τον Προαστιακό και την επέκταση του Μετρό, να αναβαθμίσουμε την ποιότητα ζωής των πολιτών. Προχωράμε. Είμαστε έτοιμοι, μας απομένουν κάποιες μικρές τεχνικές λεπτομέρειες και είμαστε σε επικοινωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για κάποια ζητήματα που υπάρχουν».
Προχωρούν οι οδικοί άξονες με ταχύτητα
Τέλος, όπως είπε προχωράει ο σχεδιασμός για τους οδικούς άξονες Θεσσαλονίκη- Έδεσσα και Δράμα- Αμφίπολη, ενώ υλοποιούνται παρεμβάσεις προς την Χαλκιδική προς δύο κατευθύνσεις. «Η πρώτη εκτίμηση που έχουμε είναι ότι εντός φθινοπώρου θα παραδοθούν τα πρώτα 3 χιλιόμετρα για το έργο Θέρμη – Γαλάτιστα. Ενώ, το λεγόμενο «ορφανό χιλιόμετρο της Ποτίδαιας» προχωράει και εκτιμούμε ότι τον Μάιο ή αρχές Ιουνίου θα έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία, ώστε ουσιαστικά να αποφεύγουμε όλοι οι Θεσσαλονικείς αυτό που γίνεται σήμερα στην Ποτίδαια».
Ουφυπουργός, μιλώντας στον Real FM 107,1 της Θεσσαλονίκης, τόνισε ότι υπάρχει σε όλα τα επίπεδα μια αναμφισβήτητη πρόοδος.
«Όλα γίνονται με συστηματική δουλειά και φαίνονται, πλέον, τα βήματα της προόδου, παρόλο που γνωρίζουμε και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής και εγώ, ότι υπάρχει έλλειψη εμπιστοσύνης, που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο Μετρό, αφού πρόκειται για ένα έργο που ξεκίνησε το 2006 και ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί».
Το Μετρό μπήκε σε ράγες
Μάλιστα, όπως είπε ο υφυπουργός, το Μετρό «είναι μια δύσκολη ιστορία αλλά μπήκε στις ράγες, γιατί αναλάβαμε ένα μετρό, το οποίο δυστυχώς, σε ένα πολύ μεγάλο τμήμα του δεν είχε ράγες!».Στο σημείο αυτό, αναφερόμενος στην στάση των στελεχών της αξιωματικής αντιπολίτευσης είπε πως «αντιλαμβάνομαι την ανάγκη για αντιπολίτευση αλλά όχι με εξόφθαλμα ψέματα, τα οποία πραγματικά σοκάρουν. Γιατί παραλάβαμε ένα Μετρό που δεν είχε ράγες, δεν είχε σταθμούς και δεν είχε συρμούς! Τώρα αυτό που λένε ότι το 2020 θα λειτουργούσε το Μετρό, δεν υπάρχει ούτε στα παραμύθια».
Θ’ αναδείξουμε την πολιτιστική μας κληρονομιά – και Μετρό και Αρχαία
Στη συνέχεια ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι πλέον έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα και του φορέα λειτουργίας και όλα προχωρούν πάρα πολύ γρήγορα, αφού εδώ και δύο μήνες έχει ξεκινήσει και η δοκιμαστική λειτουργία. «Ήμασταν ξεκάθαροι στο τι θέλαμε να κάνουμε. Θέλαμε και μετρό και αρχαία. Και αυτό κάνουμε στη Θεσσαλονίκη. Έχουμε και Μετρό και θα αναδείξουμε και την πολιτιστική μας κληρονομιά».Επίσης, τόνισε ότι η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη παρακολουθεί συστηματικά όλα τα μεγάλα projects και αυτή την πληροφόρηση την έχει και ο ίδιος ο πρωθυπουργός.
«Ανά 15 ημέρες είτε εγώ, είτε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, είτε η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη πηγαίνουμε στη Θεσσαλονίκη και παρακολουθούμε την πρόοδο των εργασιών στο σταθμό της Βενιζέλου. Προχωράμε, λοιπόν, με γοργούς ρυθμούς ώστε να ολοκληρωθεί το μετρό μας το 2023».
Ερωτηθείς για τις αντιδράσεις μια μικρής μειοψηφίας πολιτών που προσφεύγουν κάθε τόσο στη Δικαιοσύνη ο κ Καραγιάννης ήταν ξεκάθαρος: «Με στεναχωρούν, γιατί νομίζω ότι υπάρχει μια πολύ μεγάλη στρέβλωση της πραγματικότητας και είναι κρίμα να δημιουργούν αντιδράσεις. Επιτρέψτε μου να βγω λίγο από το κουστούμι του υφυπουργού και να μιλήσω ως Θεσσαλονικιός. Πρέπει να το σταματήσουμε αυτό το πράγμα σε όλα τα έργα. Δεν είμαστε ούτε όλοι αρχαιολόγοι, ούτε όλοι πολιτικοί μηχανικοί και πρέπει σε κάθε περίπτωση να ακούμε τους ειδικούς. Και στην Ελλάδα Μετρό κάνουν οι μηχανικοί της Αττικό Μετρό. Ο σταθμός Βενιζέλου γίνεται όπως έχουν γίνει όλοι οι σταθμοί στην Ελλάδα».
Ο υφυπουργός σημείωσε ότι είναι η μόνη ενδεδειγμένη κατασκευαστική λύση που υπάρχει, ώστε η Θεσσαλονίκη να έχει το 2023 και Μετρό και Αρχαία. Καταλήγοντας είπε ότι για τις δοκιμαστικές λειτουργίες απαιτούνται 18 έως 24 μήνες γιατί θα υπάρχει ένα driverless μετρό, χωρίς οδηγό, το οποίο μόλις τεθεί σε κανονική λειτουργία, να είναι όλα απόλυτα αυτοματοποιημένα.
Δείγμα Πολιτισμού τα Σύγχρονα Δικαστικά Μέγαρα
Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε και στην ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Θεσσαλονίκης, αλλά στα νέα Δικαστικά Μέγαρα των Σερρών, της Έδεσσας και του Κιλκίς καθώς και στις νέες σχολικές μονάδες, που θα κατασκευαστούν ιδιαίτερα στη δυτική Θεσσαλονίκη. «Ήδη έχει ξεκινήσει η πρώτη φάση του διαγωνισμού και μέσα στο επόμενο διάστημα θα έχουμε τους ενδιαφερόμενους, ώστε να μπούμε και στη β’ φάση του διαγωνισμού», είπε για τα δικαστήρια, επισημαίνοντας ότι τα Δικαστικά Μέγαρα είναι ουσιαστικά ένα δείγμα πολιτισμού.Τέλος του 2022 ξεκινάει η κατασκευή των νέων Σχολικών Μονάδων
Όσον αφορά τα σχολεία είπε, ότι μέχρι αρχές του 2022 θα υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές και στο τέλος του 2022 θα ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες.Flyover: Ένας σύγχρονος δρόμος χωρίς διόδια
«Πρόκειται για έναν δρόμο – κόσμημα ο οποίος θα λύσει το μεγάλο κυκλοφορικό πρόβλημα που έχει η Θεσσαλονίκη», είπε ο κ. Καραγιάννης επισημαίνοντας ότι γίνεται ένας αγώνας, ώστε να τηρηθούν οι χρόνοι. «Προσπαθούμε εντός δύο ετών να κλείσουμε όλες τις διαδικασίες γιατί πραγματικά το έργο έχει πολύ μεγάλη συνθετότητα. Η εκτίμησή μας είναι ότι μέχρι τέλη του 2021 να έχουμε προσωρινό ανάδοχο, ώστε προς τα τέλη του 2022, να ξεκινήσουμε τις κατασκευαστικές εργασίες».Μάλιστα, τόνισε ότι στον δρόμο αυτόν δεν θα υπάρχουν διόδια. «Οφείλουμε στην Θεσσαλονίκη έναν σύγχρονο περιφερειακό δρόμο και αυτόν τον δρόμο θα τον έχει», κατέληξε.
Ενισχύουμε τη Δυτική Θεσσαλονίκη με Προαστιακό και με την Επέκταση του Μετρό
Στη συνέχεια ο υφυπουργός Υποδομών μίλησε και για τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου Προβλήτα, τον προαστιακό της Δυτικής Θεσσαλονίκης και την Επέκταση του Μετρό δυτικά.«Ήδη το έργο της οδικής σύνδεσης με το λιμάνι προχωράει. Έχουνε στηθεί τα εργοτάξια στο Καλοχώρι και νομίζω ότι έτσι θα αναβαθμίσουμε και το λιμάνι μας. Όλα αυτά γίνονται για να ενισχύσουμε τη Δυτική Θεσσαλονίκη με τον Προαστιακό και την επέκταση του Μετρό, να αναβαθμίσουμε την ποιότητα ζωής των πολιτών. Προχωράμε. Είμαστε έτοιμοι, μας απομένουν κάποιες μικρές τεχνικές λεπτομέρειες και είμαστε σε επικοινωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για κάποια ζητήματα που υπάρχουν».