Κωστής Χατζηδάκης: 1 στους 2 Έλληνες ταλαιπωρείται από τον ΕΦΚΑ
Ποια η συμβολή του 1555 στη βελτίωση του ΕΦΚΑ
Για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κόσμος με τις υπηρεσίες του ΕΦΚΑ μίλησε ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης, τονίζοντας ότι «ο ΕΦΚΑ μόνος του έχει το 48% των παραπόνων του ευρύτερου δημόσιου τομέα».
«Τις αλλαγές τις προχωράμε ακριβώς γιατί ο ΕΦΚΑ μόνος του έχει το 48% των παραπόνων του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Έχουμε ξεκινήσει να κάνουμε διάφορα πράγματα, δηλαδή με τις συντάξεις έχουμε βάλει διάφορα μέτρα στο τραπέζι που προχωρούν. Φέτος θα φτάσουμε σε ρεκόρ έκδοσης συντάξεων, θα ξεπεράσουν τις 200.000 συντάξεις για το 2021, ενώ η καλύτερη επίδοση μέχρι τώρα ήταν 160.000 πέρυσι. Επίσης, έχουμε βάλει μπροστά το 1555, τον ενιαίο αριθμό εξυπηρέτησης πολιτών», δήλωσε μιλώντας στο Mega ο κ. Χατζηδάκης.
Βασιζόμενος σε επίσημα στοιχεία, το 97% των κλήσεων απαντάται.
Από αυτό το ποσοστό το 84% λαμβάνει άμεση απάντηση, ενώ το 14% λαμβάνει απάντηση σε λίγες ημέρες από ένα υποστηρικτικό γραφείο, καθώς πρόκειται για πιο περίπλοκες υποθέσεις.
Ο κ. Χατζηδάκης επισήμανε πως το 1555 συμβάλλει στη βελτίωση του ΕΦΚΑ, ενώ ξεκαθάρισε πως οι υπάλληλοι που αδιαφορούν στις καταγγελίες των πολιτών περνούν από Πειθαρχικό.
Όπως είπε και ο ίδιος, έστειλε 11 περιπτώσεις στο Πειθαρχικό, όλες σχεδόν τον Ιούνιο. Οι περισσότερες από αυτές δεν έχουν οδεύσει προς εξέταση, γιατί υπάρχουν βραδείες διαδικασίες.
«Για τα κατεβασμένα τηλέφωνα, ένας λόγος που κάναμε το 1555 είναι για να μην παίρνει ο καθένας δεξιά κι αριστερά, να καλεί αυτόν τον αριθμό και να εξυπηρετείται. Αυτό και για την εξυπηρέτηση και για τις συντάξεις δεν φτάνει, διότι μιλάμε για τη μεγαλύτερη πληγή του ελληνικού Δημοσίου. Ένας από τους λόγους που φέρνουμε το νομοσχέδιο είναι γιατί θέλουμε να πάμε σε ένα ανώτατο επίπεδο. Ο ΕΦΚΑ δεν μπορεί αν λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο».
«Με πήρε τηλέφωνο μία φίλη μου, συνταξιούχος πρέσβης, και μου είπε πως είχε θέμα με τον ΕΦΚΑ. Υπήρχε η απόφαση από πέρυσι τον Οκτώβριο και την απόφαση την πήρε φέτος τον Νοέμβριο. Της απάντησα ότι θα την πήρε τον Νοέμβριο επειδή μάλλον θα έφταιγαν και τα ΕΛΤΑ. Μου έδειξε τα χαρτιά και η απόφαση πρωτοκολλήθηκε φέτος τον Νοέμβριο, ένα χρόνο μετά. Αυτό ως Υπουργός δεν μπορώ να το δεχτώ», είπε ο υπουργός.
Ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε πως όσοι βγήκαν στη σύνταξη θα την λάβουν το πρώτο εξάμηνο του 2022. Επιπλέον, είπε πως στόχος είναι να κάνουν πιο αποδοτικό τον ΕΦΚΑ και πως το υπουργείο προχωράει σε μονάδα εσωτερικών υποθέσεων για τη διερεύνηση καταγγελιών, καθώς και αναμόρφωση των Πειθαρχικών.
Σχετικά με την αύξηση του κατώτατου μισθού, είπε: «Θα υπάρξει υπουργικό συμβούλιο, το οποίο μέσα στο πρώτο εξάμηνο θα αποφασίσει βάση εισήγησης του Υπουργού. Θα υπάρξει αντανάκλαση στις τσέπες των εργαζομένων βάση της ανάπτυξης που υπάρχει».
«Τις αλλαγές τις προχωράμε ακριβώς γιατί ο ΕΦΚΑ μόνος του έχει το 48% των παραπόνων του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Έχουμε ξεκινήσει να κάνουμε διάφορα πράγματα, δηλαδή με τις συντάξεις έχουμε βάλει διάφορα μέτρα στο τραπέζι που προχωρούν. Φέτος θα φτάσουμε σε ρεκόρ έκδοσης συντάξεων, θα ξεπεράσουν τις 200.000 συντάξεις για το 2021, ενώ η καλύτερη επίδοση μέχρι τώρα ήταν 160.000 πέρυσι. Επίσης, έχουμε βάλει μπροστά το 1555, τον ενιαίο αριθμό εξυπηρέτησης πολιτών», δήλωσε μιλώντας στο Mega ο κ. Χατζηδάκης.
Η συμβολή του 1555 στη βελτίωση του ΕΦΚΑ
Βασιζόμενος σε επίσημα στοιχεία, το 97% των κλήσεων απαντάται.Από αυτό το ποσοστό το 84% λαμβάνει άμεση απάντηση, ενώ το 14% λαμβάνει απάντηση σε λίγες ημέρες από ένα υποστηρικτικό γραφείο, καθώς πρόκειται για πιο περίπλοκες υποθέσεις.
Ο κ. Χατζηδάκης επισήμανε πως το 1555 συμβάλλει στη βελτίωση του ΕΦΚΑ, ενώ ξεκαθάρισε πως οι υπάλληλοι που αδιαφορούν στις καταγγελίες των πολιτών περνούν από Πειθαρχικό.
Όπως είπε και ο ίδιος, έστειλε 11 περιπτώσεις στο Πειθαρχικό, όλες σχεδόν τον Ιούνιο. Οι περισσότερες από αυτές δεν έχουν οδεύσει προς εξέταση, γιατί υπάρχουν βραδείες διαδικασίες.
«Για τα κατεβασμένα τηλέφωνα, ένας λόγος που κάναμε το 1555 είναι για να μην παίρνει ο καθένας δεξιά κι αριστερά, να καλεί αυτόν τον αριθμό και να εξυπηρετείται. Αυτό και για την εξυπηρέτηση και για τις συντάξεις δεν φτάνει, διότι μιλάμε για τη μεγαλύτερη πληγή του ελληνικού Δημοσίου. Ένας από τους λόγους που φέρνουμε το νομοσχέδιο είναι γιατί θέλουμε να πάμε σε ένα ανώτατο επίπεδο. Ο ΕΦΚΑ δεν μπορεί αν λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο».
«Όσοι βγήκαν στη σύνταξη θα την λάβουν το πρώτο εξάμηνο του 2022»
«Με πήρε τηλέφωνο μία φίλη μου, συνταξιούχος πρέσβης, και μου είπε πως είχε θέμα με τον ΕΦΚΑ. Υπήρχε η απόφαση από πέρυσι τον Οκτώβριο και την απόφαση την πήρε φέτος τον Νοέμβριο. Της απάντησα ότι θα την πήρε τον Νοέμβριο επειδή μάλλον θα έφταιγαν και τα ΕΛΤΑ. Μου έδειξε τα χαρτιά και η απόφαση πρωτοκολλήθηκε φέτος τον Νοέμβριο, ένα χρόνο μετά. Αυτό ως Υπουργός δεν μπορώ να το δεχτώ», είπε ο υπουργός.Ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε πως όσοι βγήκαν στη σύνταξη θα την λάβουν το πρώτο εξάμηνο του 2022. Επιπλέον, είπε πως στόχος είναι να κάνουν πιο αποδοτικό τον ΕΦΚΑ και πως το υπουργείο προχωράει σε μονάδα εσωτερικών υποθέσεων για τη διερεύνηση καταγγελιών, καθώς και αναμόρφωση των Πειθαρχικών.
Σχετικά με την αύξηση του κατώτατου μισθού, είπε: «Θα υπάρξει υπουργικό συμβούλιο, το οποίο μέσα στο πρώτο εξάμηνο θα αποφασίσει βάση εισήγησης του Υπουργού. Θα υπάρξει αντανάκλαση στις τσέπες των εργαζομένων βάση της ανάπτυξης που υπάρχει».