Έρχεται ανάπτυξη για την Πελοπόννησο: Τα 15+1 έργα του υπουργείου Υποδομών που ανακοίνωσε ο Γιώργος Καραγιάννης
Ποια οδικά έργα θα «τρέξουν» ως το πρώτο εξάμηνο του 2023
Στο πλαίσιο περιοδείας που πραγματοποίησε ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, επισκέφθηκε το Λουτράκι και επιθεώρησε τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη για την Α’ Φάση του αντιπλημμυρικού έργου.
Σε δηλώσεις του ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι «μέσα σε τρεις μήνες από την υπογραφή της σύμβασης βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες για την Α’ Φάση του έργου και έως τέλος του μήνα θα έχουμε τις δεσμευτικές προσφορές και για τη Β’ Φάση» και πρόσθεσε ότι «ταυτόχρονα προχωράμε και με τα αντιπλημμυρικά έργα στο κομμάτι των παραχωρήσεων προκειμένου να έχουμε μία συνολική παρέμβαση».
Στη συνέχεια, ο κ. Καραγιάννης συμμετείχε σε σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, στην Τρίπολη, στο πλαίσιο της οποίας αναφέρθηκε στο πλήθος των έργων για την αναβάθμιση των υποδομών και την ενίσχυση της ανάπτυξης στην Πελοπόννησο.
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί «ένα συνολικό σχέδιο προσαρμοσμένο στις ανάγκες της Πελοποννήσου για ανάπτυξη και ανθεκτικότητα».
Συνεχίζοντας, ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε ενδεικτικά στις σημαντικές παρεμβάσεις που υλοποιούνται. Όπως σημείωσε, «ωριμάσαμε το σημαντικό οδικό έργο ΣΔΙΤ, Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη και τις επόμενες εβδομάδες θα υπογραφεί η σύμβαση με το ανάδοχο σχήμα».
Ο κ. Καραγιάννης παρουσίασε στη συνέχεια τα έργα που υλοποιούνται είτε προωθούνται ανά περιοχή: «Στη Μεσσηνία, εκτός του οδικού έργου Σουληνάρι - Κορυφάσιο που εκτελούμε, ξεκινήσαμε και ήδη έχουν υποβληθεί προσφορές για το έργο της Παράκαμψης Γιάλοβας, ένα έργο με προϋπολογισμό 40 εκατομμύρια ευρώ», τόνισε και πρόσθεσε ότι «και το κομμάτι της νέας επέκτασης της Ολυμπίας Οδού, το Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα, προχωρά με στόχο να ολοκληρωθούν οι μελέτες εντός του 2023 και να υποβληθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου».
Στην Αρκαδία, σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, «ολοκληρώνουμε τις γεωτεχνικές έρευνες για την Παράκαμψη Λαγκαδίων και αναζητούμε το χρηματοδοτικό εργαλείο, ενώ παράλληλα προχωρήσαμε στο έργο αναβάθμισης και επισκευής του Δικαστικού Μεγάρου στηνΤρίπολη, για το οποίο έχουμε ήδη προσωρινό ανάδοχο. Ακόμα, εκτελούμε το έργο αποκατάστασης ζημιών στο αλιευτικό καταφύγιο Κιβερίου, στον χείμαρρο Ξομβριού, στο αλιευτικό καταφύγιο Αγίου Ανδρέα και στον λιμένα του Παράλιου Άστρους στην Αργολίδα».
Συνεχίζοντας με τον σιδηρόδρομο, ο κ. Καραγιάννης επισήμανε ότι «τον Ιούλιο του 2020 εγκαινιάσαμε τη Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή του τμήματος "Κιάτο - Ροδοδάφνη", παραδίνοντας το έργο ως το Αίγιο, ενώ προχωράμε και εκείνο της ηλεκτροκίνησης του ίδιου τμήματος που υπογράψαμε πριν από μερικές μέρες, με προϋπολογισμό 83 εκατομμύρια ευρώ, ώστε μαζί με τις υπόλοιπες εργολαβίες που προχωράνε ο σιδηρόδρομος να φτάσει επιτέλους ως την Πάτρα».
«Συνεχίζοντας τη σκληρή δουλειά, στο υπουργείο μαζί με τον Κώστα Καραμανλή φιλοδοξούμε να μετατρέψουμε ολόκληρη τη χώρα σε ένα μεγάλο εργοτάξιο, ωθώντας έτσι την ανάπτυξη και την απασχόληση, βγάζοντάς τη από το τέλμα της οικονομικής δυσπραγίας της προηγούμενης δεκαετίας. Με επιμονή και σχέδιο αλλάζουμε την εικόνα και κάνουμε την ζωή των ανθρώπων καλύτερη», κατέληξε ο κ. Καραγιάννης.
Σε δηλώσεις του ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι «μέσα σε τρεις μήνες από την υπογραφή της σύμβασης βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες για την Α’ Φάση του έργου και έως τέλος του μήνα θα έχουμε τις δεσμευτικές προσφορές και για τη Β’ Φάση» και πρόσθεσε ότι «ταυτόχρονα προχωράμε και με τα αντιπλημμυρικά έργα στο κομμάτι των παραχωρήσεων προκειμένου να έχουμε μία συνολική παρέμβαση».
Στη συνέχεια, ο κ. Καραγιάννης συμμετείχε σε σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, στην Τρίπολη, στο πλαίσιο της οποίας αναφέρθηκε στο πλήθος των έργων για την αναβάθμιση των υποδομών και την ενίσχυση της ανάπτυξης στην Πελοπόννησο.
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί «ένα συνολικό σχέδιο προσαρμοσμένο στις ανάγκες της Πελοποννήσου για ανάπτυξη και ανθεκτικότητα».
Εργα οδικής ασφάλειας της τάξης των 65 εκατ. ευρώ
Ο υφυπουργός Υποδομών ξεκίνησε με δύο παρεμβάσεις που αφορούν οριζόντια, συνολικά, την Πελοπόννησο και πρόκειται για «έργα οδικής ασφάλειας της τάξης των 65 εκατ. ευρώ που θα προκηρύξει η Περιφέρεια, καθώς και τα αντιπλημμυρικά των παραχωρήσεων ύψους περίπου 60 εκατ. ευρώ».Συνεχίζοντας, ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε ενδεικτικά στις σημαντικές παρεμβάσεις που υλοποιούνται. Όπως σημείωσε, «ωριμάσαμε το σημαντικό οδικό έργο ΣΔΙΤ, Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη και τις επόμενες εβδομάδες θα υπογραφεί η σύμβαση με το ανάδοχο σχήμα».
Ο κ. Καραγιάννης παρουσίασε στη συνέχεια τα έργα που υλοποιούνται είτε προωθούνται ανά περιοχή: «Στη Μεσσηνία, εκτός του οδικού έργου Σουληνάρι - Κορυφάσιο που εκτελούμε, ξεκινήσαμε και ήδη έχουν υποβληθεί προσφορές για το έργο της Παράκαμψης Γιάλοβας, ένα έργο με προϋπολογισμό 40 εκατομμύρια ευρώ», τόνισε και πρόσθεσε ότι «και το κομμάτι της νέας επέκτασης της Ολυμπίας Οδού, το Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα, προχωρά με στόχο να ολοκληρωθούν οι μελέτες εντός του 2023 και να υποβληθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου».
Στην Αρκαδία, σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, «ολοκληρώνουμε τις γεωτεχνικές έρευνες για την Παράκαμψη Λαγκαδίων και αναζητούμε το χρηματοδοτικό εργαλείο, ενώ παράλληλα προχωρήσαμε στο έργο αναβάθμισης και επισκευής του Δικαστικού Μεγάρου στηνΤρίπολη, για το οποίο έχουμε ήδη προσωρινό ανάδοχο. Ακόμα, εκτελούμε το έργο αποκατάστασης ζημιών στο αλιευτικό καταφύγιο Κιβερίου, στον χείμαρρο Ξομβριού, στο αλιευτικό καταφύγιο Αγίου Ανδρέα και στον λιμένα του Παράλιου Άστρους στην Αργολίδα».
Το εμβληματικό έργο της αποκατάστασης της Διώρυγας
Ο υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στην Κορινθία και «το εμβληματικό έργο της αποκατάστασης της Διώρυγας, η πρώτη φάση της οποίας ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Συνεχίζουμε και το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν από την καλοκαιρινή περίοδο, ώστε να μην υπάρξει και πάλι κανένα ζήτημα».Συνεχίζοντας με τον σιδηρόδρομο, ο κ. Καραγιάννης επισήμανε ότι «τον Ιούλιο του 2020 εγκαινιάσαμε τη Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή του τμήματος "Κιάτο - Ροδοδάφνη", παραδίνοντας το έργο ως το Αίγιο, ενώ προχωράμε και εκείνο της ηλεκτροκίνησης του ίδιου τμήματος που υπογράψαμε πριν από μερικές μέρες, με προϋπολογισμό 83 εκατομμύρια ευρώ, ώστε μαζί με τις υπόλοιπες εργολαβίες που προχωράνε ο σιδηρόδρομος να φτάσει επιτέλους ως την Πάτρα».
Ο κ. Καραγιάννης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα αντιπλημμυρικά έργα.
«Στο Λουτράκι το έργο της Α’ Φάσης των αντιπλημμυρικών έργων υπεγράφη πριν από περίπου τρεις μήνες, ενώ και τα έργα της Β΄ Φάσης προκηρύχθηκαν πριν από δύο εβδομάδες, με προϋπολογισμό 23 εκατ. ευρώ», υπογράμμισε ο κ. Καραγιάννης.Τα Έργα του Φράγματος Ασωπού
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο υφυπουργός Υποδομών επισήμανε ότι «το υπουργείο Υποδομών έχει ξεκινήσει τους διαγωνισμούς για τις μελέτες για την αντιμετώπιση της διάβρωσης του Κορινθιακού Κόλπου και για τα έργα του Φράγματος Ασωπού».«Συνεχίζοντας τη σκληρή δουλειά, στο υπουργείο μαζί με τον Κώστα Καραμανλή φιλοδοξούμε να μετατρέψουμε ολόκληρη τη χώρα σε ένα μεγάλο εργοτάξιο, ωθώντας έτσι την ανάπτυξη και την απασχόληση, βγάζοντάς τη από το τέλμα της οικονομικής δυσπραγίας της προηγούμενης δεκαετίας. Με επιμονή και σχέδιο αλλάζουμε την εικόνα και κάνουμε την ζωή των ανθρώπων καλύτερη», κατέληξε ο κ. Καραγιάννης.