Στο 90 και 1
Στο 90 και 1 Κώστας Γκόντζος Διονύσης Βερβελές
georgiadis
Πολιτική

Άδωνις Γεωργιάδης: Ο υγιής ανταγωνισμός ρίχνει τις τιμές - Τα παιχνίδια που θα περιλαμβάνει το «Καλάθι Άη Βασίλη»

Ο υπουργός Ανάπτυξης έβγαλε... νικητή σούπερ μάρκετ με ανάρτησή του και μίλησε για μείωση κατά 30% στις τιμές σε σχέση με την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας για το «Καλάθι του νοικοκυριού»

Ευχαριστημένος από τον τρόπο που λειτουργεί το «Καλάθι του νοικοκυριού » σε ό,τι αφορά την πτώση των τιμών από τα σούπερ μάρκετ, προκειμένου να αυξήσουν την πελατεία τους, εμφανίστηκε ο Άδωνις Γεωργιάδης

Ο υπουργός, που θα επισκεφθεί το πρωί της Πέμπτης καταστήματα των σούπερ μάρκετ Κρητικός, Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος και Μασούτης αναφέρει στην ανάρτησή του στο twitter: «Το χαμηλότερο "Καλάθι" αυτή την εβδομάδα παρουσίασε η αλυσίδα Κρητικός, ενώ από πολύ κοντά ακολουθούν Σκλαβενίτης, ΑΒ και Μασούτης. Το καλάθι ενισχύει το υγιή ανταγωνισμό με τις αλυσίδες Σκλαβενίτης, ΑΒ, Γαλαξίας και ΣΥΝΚΑ να κάνουν πάνω από 30 επιπλέον μειώσεις τιμών αυθημερόν!»



Σε επίσημη ανακοίνωση της δημιουργίας λίστας με παιχνίδια στα οποία τα καταστήματα θα επιχειρήσουν να συγκρατήσουν τις τιμές κατά την εορταστική περίοδο αλλά και την προσθήκη νέων κατηγοριών τροφίμων στο «εορταστικό καλάθι του νοικοκυριού», προχώρησε νωρίτερα η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης.

Το «καλάθι του Αη Βασίλη», όπως ονομάζεται το μέτρο το οποίο είναι προϊόν της συμφωνίας μεταξύ του υπ. Ανάπτυξης και του Συνδέσμου Παιδικών Παιχνιδιών και Αμαξών θα ισχύσει από τις 14 Δεκεμβρίου ως και τις 11 Ιανουαρίου και όπως ανακοίνωσε ο υπουργός κ. Αδ. Γεωργιάδης, θα περιλαμβάνει:

-επιτραπέζια παζλ
-παιχνίδια κούκλες και άλλα αξεσουάρ
-βρεφικά παιχνίδια
-φιγούρες δράσης
-παιχνίδια κατασκευών με τουβλάκια
-αθλητικά παιχνίδια, μπάλες κ.τ.λ.
-λούτρινα παιχνίδια
-μουσικά παιχνίδια
-τηλεκατευθυνόμενα
-ηλεκτρικά παιχνίδια

Σύμφωνα με τον Άδωνι Γεωργιάδη, προϊόντα υπό το σήμα «Καλάθι του Αη Βασίλη» θα έχουν την δυνατότητα να πωλούν και οι μη εξειδικευμένες αλυσίδες παιχνιδιών, από σούπερ μάρκετ και αλυσίδες με ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη ως καταστήματα εποχικά.

Μάλιστα, τα καταστήματα θα πρέπει να αναρτήσουν στην είσοδο τους το ειδικό σήμα που ετοίμασε το υπουργείο Ανάπτυξης.



Όσοι ακολουθήσουν το μέτρο θα έχουν την υποχρέωση να κοινοποιούν τις τιμές στην ειδική πλατφόρμα του Υπουργείου Ανάπτυξης eκαταναλωτής, ενώ η ΔΙΜΕΑ θα έχει την ευθύνη του ελέγχου. Οι συμμετέχοντες δεν θα πρέπει να εμφανίζουν μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι.

Ως προς το σκοπό δημιουργίας του «Καλαθιού» για παιχνίδια, η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης έκανε λόγο για προσπάθεια συγκράτησης τιμών σε μία περίοδο που λόγω της μεγάλης ζήτησης οι τιμές κινούνται σε υψηλά επίπεδα.

Ο υπουργός Ανάπτυξης κατά τη συνέντευξη Τύπου την Τετάρτη εμφανίστηκε σίγουρος για την επιτυχία του μέτρου. «Οι περισσότερες αλυσίδες μάς έχουν πει ότι θα συμπεριλάβουν περισσότερα από ένα και θα είναι πλούσιο», υπογράμμισε, τονίζοντας παράλληλα την μέχρι τώρα επιτυχή πορεία του «Καλαθιού του νοικοκυριού».

Από την επόμενη εβδομάδα, πάντως, θα γίνουν προσθήκες στο «Εορταστικό καλάθι του νοικοκυριού» με κατηγορίες τροφίμων με μεγάλη ζήτηση κατά την εορταστική περίοδο.

Συγκεκριμένα:

-βασιλόπιτα-τσουρέκι
-σοκολάτες
-μοσχάρι
-γαλοπούλα.

Υπενθυμίζεται ότι στο καλάθι του νοικοκυριού περιλαμβάνονται ήδη άλλες δύο κατηγορίες κρέατος, το χοιρινό και το κοτόπουλο.
Η διάρκεια ισχύος του «εορταστικού καλαθιού του νοικοκυριού» θα είναι ένας μήνας. Συγκεκριμένα από τις 14 Δεκεμβρίου έως και τις 14 Ιανουαρίου.

Όπως είπε ο κ. Γεωργιάδης υπήρξε έντονη συζήτηση για το εάν πρέπει να συμπεριληφθούν τα μελομακάρονα και οι κουραμπιέδες στο «εορταστικό καλάθι». Ωστόσο κρίθηκε ότι θα υπήρχε θέμα αθέμιτου ανταγωνισμού εις βάρος των φούρνων και των ζαχαροπλαστείων.

Μείωση κατά 30% σε σχέση με την πρώτη εβδομάδα

Ο κ. Γεωργιάδης σημείωσε πως οι καλές επιδόσεις στο καλάθι του νοικοκυριού συνεχίζονται αμείωτες. Τόνισε δε ότι η μέση αξία του καλαθιού είναι περίπου 30% κάτω απ’ την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του μέτρου.



Εντυπωσιακό χαρακτήρισε επίσης το γεγονός ότι ενώ την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του μέτρου η αξία του καλαθιού ήταν πάνω από 110 ευρώ πλέον τα 2/3 των αλυσίδων είναι κάτω από τα 100 ευρώ. «Όσο οι καταναλωτές συνεχίζουν και στηρίζουν το καλάθι τόσο περισσότερο πιέζονται οι αλυσίδες να πηγαίνουν τις τιμές προς τα κάτω», είπε.