Το πολύνεκρο δυστύχηµα των Τεµπών έφερε όλα τα κόµµατα στην ίδια εκλογική αφετηρία, ισχυρίζονται τα στελέχη της αξιωµατικής αντιπολίτευσης, επισηµαίνοντας ότι τώρα όλα πλέον είναι δυνατά.

Το µεγάλο στοίχηµα για τον ΣΥΡΙΖΑ έχει να κάνει στην πραγµατικότητα µε το να πείσει τους πολίτες ότι όταν κυβέρνησε αυτός τα είχε κάνει καλύτερα, αν και βρισκόταν υπό µνηµονιακή επιτήρηση.

Παράλληλα θεωρούν ότι το προεκλογικό διακύβευµα που είχαν θέσει πριν από το τραγικό δυστύχηµα και το οποίο αφορούσε την προοδευτική διακυβέρνηση σήµερα είναι πιο επίκαιρο από ποτέ, καθώς -όπως σηµειώνουν- η χώρα τη συγκεκριµένη στιγµή χρειάζεται συναίνεση για να ξεπεράσει το βαρύ τραύµα που έχει επέλθει στην ελληνική κοινωνία από τη σύγκρουση των τρένων.

«Εξαφανίστηκε»

Υποστηρίζουν δε ότι το κυβερνητικό αφήγηµα περί αυτοδυναµίας εξαφανίστηκε µέσα στα συντρίµµια του τρένου, επισηµαίνοντας τη δυσκολία του κυβερνητικού επιτελείου να βρει προεκλογικό αφήγηµα το οποίο θα είναι πιεστικό χωρίς να είναι προκλητικό. Η εντολή του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ είναι όλα τα στελέχη που έχουν αναλάβει την εκπροσώπηση της Κουµουνδούρου στα τηλεοπτικά παράθυρα να µην είναι προκλητικά, αλλά να αναδεικνύουν µόνο µε στοιχεία το τι έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ και τι δεν έκανε η κυβέρνηση.

Η αλήθεια είναι ότι και στην Κουµουνδούρου ανησυχούν για την αντισυστηµική ψήφο, που στην περίπτωσή τους µπορεί να πάει προς το ΚΚΕ, τον Γιάνη Βαρουφάκη και την ΑΝΤΑΡΣΥΑ, ενώ υποστηρίζουν ότι προς τα δεξιά θα ενισχυθούν ο Κυριάκος Βελόπουλος και ο Θάνος Τζήµερος. Σε ό,τι αφορά το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛ., παρά την αρχική ανάγνωση που έγινε από κάποιους ειδικούς, ότι δηλαδή το τρίτο κόµµα µπορεί να είναι το κερδισµένο των επόµενων εκλογών, στον ΣΥΡΙΖΑ πιστεύουν ότι κάτι τέτοιο δεν θα συµβεί, αφού οι καθηµερινές αποκαλύψεις βάζουν και το κόµµα του Νίκου Ανδρουλάκη στο «κάδρο» των ευθυνών.

Δύο ομάδες

Οι συνεργάτες του Αλέξη Τσίπρα επιδιώκουν λοιπόν µε επιχειρήµατα να προλάβουν να µην εδραιωθεί στους πολίτες η άποψη ότι «όλοι ίδιοι είναι, όλοι τα ίδια κάνουν». Θέλουν µε ξεκάθαρο τρόπο να αναδείξουν ότι οι ίδιοι προχώρησαν το έργο και ήταν στις υποχρεώσεις της κυβέρνησης η ολοκλήρωσή του.  

Το βλέµµα τους, ωστόσο, είναι στραµµένο ειδικά σε δύο κοινωνικές οµάδες: Στους νέους και στους µαθητές, οι οποίοι εµφανίζονται να αντιδρούν δυναµικά, µε κινητοποιήσεις, πορείες και καταλήψεις, καθώς η µετωπική σύγκρουση των δύο τρένων εξόργισε αυτή την ηλικιακή οµάδα, αφού το συµβάν δεν έχει να κάνει µε φυσικό φαινόµενο, αλλά µε την κακή λειτουργία των κρατικών υπηρεσιών.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι το σύνθηµα «πάρε όταν φτάσεις» υπάρχει σε όλα τα σχολεία της χώρας και στα κεντρικά πανό των διαδηλώσεων. Στην Κουµουνδούρου θεωρούν ότι ένας από τους λόγους που η κυβέρνηση θέλει εκλογές το καλοκαίρι είναι και το γεγονός ότι οι µεν µαθητές µε το τέλος των εξετάσεων θα πάνε διακοπές, ενώ οι νέοι εργαζόµενοι θα βρίσκονται στα νησιά για να δουλέψουν. Την ίδια στιγµή, τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ στρέφουν την προσοχή τους στη µεσαία τάξη, η οποία είναι εκείνη που θρήνησε τα παιδιά της.

Πιο ενεργοί

Στην Κουµουνδούρου θεωρούν ότι οι πολίτες αυτοί συµµετέχουν πλέον ενεργά στις κινητοποιήσεις, ενώ οι περισσότεροι είναι εξοργισµένοι από το γεγονός ότι οι ευθύνες γίνονται «µπαλάκι». Τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ επιθυµούν λοιπόν µέσα από ένα θετικό αφήγηµα να προσεγγίσουν αυτούς τους ανθρώπους, οι οποίοι εµφανίζονται απογοητευµένοι από τη διαχείριση της κυβέρνησης. Ετσι, οι συνεργάτες του Αλέξη Τσίπρα έχουν αποφασίσει να απαντούν όταν υπάρχει λόγος στα κυβερνητικά επιχειρήµατα, ενώ παράλληλα στοχεύουν στο να πείσουν τους πολίτες για το έργο που έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ όταν ήταν κυβέρνηση.

Ανάδειξη

Πιο συγκεκριµένα, θα αναδείξουν ότι έφτιαξαν τη διπλή γραµµή στη διαδροµή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, το 2018, µε σήραγγες χιλιοµέτρων, µε γέφυρες πάνω σε ρήγµατα, µε εκατοντάδες χιλιόµετρα ηλεκτροδότησης. Οπως λένε µάλιστα τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, «χωρίς γραµµή σιδηροδροµική δεν µπορεί να τοποθετηθεί ολοκληρωµένο το ηλεκτρονικό σύστηµα ασφαλείας». Ακόµα θα επιµείνουν στο ότι υλοποιήθηκε µεγάλο µέρος και ξεπεράστηκαν όλα τα προβλήµατα των συµβάσεων για τη σηµατοδότηση και τηλεδιοίκηση που παρέλαβε η Ν.∆. το 2019, µε στόχο ολοκλήρωσης του έργου το τέλος του 2020.

Επί ΣΥΡΙΖΑ

Θα επισηµάνουν επίσης ότι επί ΣΥΡΙΖΑ, και παρά τα µνηµόνια, για να αντιµετωπιστεί το ενδεχόµενο ανθρώπινου λάθους, και επειδή η σύµβαση για το σύστηµα ασφαλείας ETCS δεν είχε ολοκληρωθεί, είχαν τοποθετηθεί από δύο έµπειροι σταθµάρχες στους κεντρικούς σταθµούς Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Λάρισας και Τιθορέας. Θα προσθέσουν µάλιστα ότι υπήρχαν ακόµα και κλειδούχοι σε όλα τα απαραίτητα σηµεία, για τη διασφάλιση της ασφαλούς κίνησης των τρένων, ενώ λειτουργούσε το δευτεροβάθµιο κέντρο ελέγχου, το οποίο παρακολουθούσε την κυκλοφορία όλων των τρένων στην επικράτεια.

*Δημοσιεύτηκε στα Παραπολιτικά στις 11 Μαρτίου 2023.