Όλοι θυμόμαστε τον Τζίμη από τους Δέκα Μικρούς Μήτσους. Γενιές ολόκληρες από το 1993 μέχρι και το 2018 έζησαν μέσα από την επιτυχημένη σειρά τον χαρακτήρα που εμπνεύστηκε ο Λάκης Λαζόπουλος. Τον Τζίμη, τον  «φλώρο», το παιδί των πλουσίων, με τη γνωστή φράντζα, που αργότερα έγινε σήμα κατατεθέν των Emo, με τον κολλητό του φίλο, που υποδυόταν ο πρωτοεμφανιζόμενος τότε Χριστόφορος Παπακαλιάτης. Ατάκα -σήμα κατατεθέν- που έλεγαν οι δύο πρωταγωνιστές οι οποιοι σατίριζαν τη νοοτροπία μερίδας της νέας γενιάς ήταν… «πάμε πλατεία;».

Η σημερινή γενιά, η Generation Z, δεν πάει πλατεία. Προτιμά να επικοινωνεί μέσω των social media, μέσα από τον εικονικό κόσμο της τεχνολογίας, των εφαρμογών και των νέων app που καθημερινά αναδύονται στις οθόνες των κινητών τους. Προτιμά να κάθεται στο ίδιο τραπέζι, στην ίδια παρέα με τα κινητά ανά χείρας και να σχολιάζουν βιντεάκια, mims και τα πρότυπα της εποχής. Πρόκειται για τους γεννηθέντες τα έτη 2003, 2004, 2005 και 2006, που είναι πλέον 20, 19, 18 και 17 χρόνων αντίστοιχα.

Αυτή η γενιά των σημερινών 17άρηδων θα πάει στις κάλπες να ψηφίσει για πρώτη φορά. Αυτή η γενιά αλλά και οι 20άρηδες είναι που έχει προβληματίσει τα κομματικά επιτελεία όλων των παρατάξεων. Είναι η γενιά που σκέφτεται «out of the box», που μιλάει μια δική της γλώσσα και, όπως οι ίδιοι λένε, βλέπουν το πολιτικό σύστημα μέσα από τα αντισυστημικά τους μάτια.

Η γενιά του TikTok ήταν η αφορμή, όπως παραδέχτηκε και ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε βίντεο που ανήρτησε, που άνοιξε το ΤikΤok, γιατί είναι ο πιο άμεσος τρόπος επικοινωνίας με τη νέα γενιά.

«Αφού εσείς είστε στο ΤikΤok και από εκεί ενημερώνεστε, πρέπει κι εγώ να είμαι στο ΤikΤok για να μπορώ να επικοινωνώ μαζί σας, να μπορώ να απαντώ στις ερωτήσεις σας, να περνάω τα δικά μου μηνύματα. Σε κάθε περίπτωση, αφού βλέπετε ΤikΤok, να σας ζητήσω να πάτε να ψηφίσετε στις εκλογές, ψηφίστε ό,τι θέλετε, αρκεί να μην απέχετε. Και ό,τι ερωτήσεις έχετε, εδώ είμαι μέσω video reply να προσπαθώ να τις απαντώ», τόνισε ο πρωθυπουργός.

Οι 430.000 νέοι ψηφοφόροι

Όλα τα κόμματα στρέφονται στους περίπου 430.000 νέους που από το 2019 και μετά απέκτησαν για πρώτη φορά το δικαίωμα ψήφου. Οι 17άρηδες στις 21 του Μάη θα κινούνται μεταξύ εκλογών και πανελλαδικών εξετάσεων. Με τη δεύτερη πολύ κρίσιμη δοκιμασία για το μέλλον τους να έχει ιδιαίτερη βαρύτητα.

Τα κρίσιμα ερωτήματα που απασχολούν τις αναλύσεις και τις εκτιμήσεις των κομμάτων είναι πόσοι από αυτούς θα προσέλθουν στην κάλπη, καθώς συνήθως οι νεότερες ηλικίες έχουν τα υψηλότερα ποσοστά αποχής. Ενώ ακόμα πιο δύσκολη εξίσωση είναι σε ποιο βαθμό η Generation Z θα ψηφίσει με αντικυβερνητική διάθεση ή ακόμα περισσότερο με τιμωρητική. 

Εξ ου και ο αγώνας δρόμου που έχουν ξεκινήσει τα επικοινωνιακά επιτελεία Ν.Δ., ΣΥΡΙΖΑ αλλά και ΠΑΣΟΚ για να κερδίσουν τη νεολαία, όχι περιμένοντας να τους πείσουν, αλλά πηγαίνοντας όσο πιο κοντά τους, με τη δύναμη και την ταχύτητα που έχει ένα μήνυμα όταν διαχέεται μέσα από τον μαγικό κόσμο των κοινωνικών δικτύων. Μην ξεχνάμε πως η συγκεκριμένη γενιά μεγάλωσε στην εποχή της οικονομικής κρίσης και της πανδημίας. Η λέξη κανονικότητα δεν ήταν η πρώτη εντύπωση που αποκόμισαν στην ενήλικη ζωή τους.