Το Εθνικό σχέδιο Οδικής Ασφάλειας, που έχει ως στόχο τη μείωση τροχαίων ατυχημάτων, ανακοίνωσε ο Άκης Σκέρτσος μιλώντας στο Action24.

 Ειδικότερα ο κ. Σκέρτσος σημείωσε πως στόχος της κυβέρνησης είναι η Ελλάδα να φτάσει στη 13η θέση της Ε.Ε. από την 22η σήμερα στον σχετικό πίνακα.

 Όπως τονίζει μάλιστα το υπουργείο σε ανακοίνωσή του, η Ελλάδα:

 Έχει καταγράψει σημαντική μείωση (54%) σε θανάτους από οδικά ατυχήματα την τελευταία δεκαετία (2010-2020).

Είναι η μοναδική χώρα της Ε.Ε. που κατάφερε να ξεπεράσει τον ευρωπαϊκό στόχο για 50% μείωση του αριθμού των νεκρών από τροχαία ατυχήματα τη δεκαετία 2010-2020.

Εξακολουθεί, ωστόσο, να υπολείπεται σταθερά του ευρωπαϊκού μέσου όρου (42 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκους) με το μεγαλύτερο ποσοστό νεκρών να καταγράφεται στις ηλικιακές ομάδες 25-34 ετών (18%) και ιδιαίτερα στους ηλικιωμένους άνω των 65 ετών (26%).

Σημαντικότερες αιτίες δυστυχημάτων στη χώρα μας είναι σήμερα η χρήση δικύκλων χωρίς κράνος, η αυξημένη ταχύτητα εντός αστικού ιστού και η χρήση κινητού.

«H βελτίωση του επιπέδου Οδικής Ασφάλειας της χώρας μας αποτελεί μία από τις βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησης και του Κυριάκου Μητσοτάκη για ασφαλή κυκλοφορία για όλους και παντού. Επιδιώκουμε να διαφυλάξουμε το δικαίωμα στη ζωή των Ελληνίδων και των Ελλήνων, αλλά και να διαμορφώσουμε καλύτερες και ασφαλέστερες συνθήκες για την κυκλοφορία των πεζών, των ποδηλατών και όλων των οχημάτων», αναφέρει το δελτίο Τύπου του υπουργείου.

 «Για τον σκοπό αυτόν, στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας, δρομολογούμε την αξιοποίηση των πιο προηγμένων τεχνικών τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής εκμάθησης για τη μετατροπή των δεδομένων σε χρήσιμους δείκτες που μπορούν να συμβάλουν στην αλλαγή της συμπεριφοράς των Ελλήνων οδηγών στους δρόμους της χώρας μας. Το κράτος πρέπει να παράσχει οικονομικά κίνητρα για τη βελτίωση της οδηγικής συνείδησης και συμπεριφοράς στο σύνολο του πληθυσμού, δίνοντας την αντίστοιχη βαρύτητα που απαιτείται, αντίστοιχα με τα κίνητρα που έχει προσφέρει για τη δημιουργία περιβαλλοντικής συνείδησης», προσθέτει.

 Σε αυτό το πλαίσιο ο υπουργός Επικρατείας και κυβερνητικός εκπρόσωπος ανακοίνωσε σήμερα την προγραμματική δέσμευση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε μείωση του Φόρου Ασφαλίστρου 13% για ασφαλιστήρια συμβόλαια οχημάτων που κάνουν χρήση εφαρμογών τηλεματικής από το 2024.

 Οι ψηφιακές εφαρμογές τηλεματικής για την οδική ασφάλεια λειτουργούν όπως τα «έξυπνα» ρολόγια που καταγράφουν τους βιορυθμούς κάθε ανθρώπου. Έτσι και οι εφαρμογές αυτές καταγράφουν την οδηγική συμπεριφορά σε κάθε δρομολόγιο ενός οχήματος, δίνοντας συμβουλές βελτίωσης στον/στην οδηγό όταν δεν τηρεί τους κανόνες οδικής ασφάλειας (π.χ. υπερβολική ταχύτητα εντός πόλεων, χρήση κινητού κατά την οδήγηση κ.λπ.). Η σύνδεση των εφαρμογών αυτών με τις ασφαλιστικές εταιρείες δίνει επιπλέον τη δυνατότητα περαιτέρω επιβράβευσης της θετικής οδήγησης με μειωμένα ασφάλιστρα.

 Το μέτρο, όπως τονίζεται από το υπουργείο, εντάσσεται στην ευρύτερη στρατηγική της κυβέρνησης για την αναβάθμιση των οδικών δικτύων της χώρας μας έως το 2027 με την κατασκευή σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων (Πάτρα πύργος, Ε65, ΒΟΑΚ κοκ), τη βελτίωση της εκπαίδευσης των νέων υποψηφίων οδηγών με σύγχρονο διδακτικό υλικό και αυστηροποίηση των εξετάσεων για τη λήψη διπλώματος, καθώς και τη χρήση πρόσθετων ψηφιακών εργαλείων μαζί με τη δημιουργία ενός παρατηρητηρίου οδικής συμπεριφοράς και ασφάλειας.