Με αφορμή την κατάρρευση της γέφυρας στην Πάτρα μίλησε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος.

«Υπάρχει αυτή τη στιγμή μια έρευνα από τη Δικαιοσύνη διότι έχουμε και το γεγονός ενός θανάτου το οποίο και αυτό πρέπει να αξιολογηθεί από την Δικαιοσύνη. Είναι ένα δραματικό γεγονός. Την ασφάλεια του εργοταξίου οφείλει να τη διασφαλίσει ο εργολάβος, η εταιρεία δηλαδή η οποία κατασκευάζει το έργο, το γεγονός ότι εκεί μπαινόβγαιναν διάφοροι άνθρωποι οι οποίοι αφαιρούσαν σίδερα ήταν κάτι το οποίο είχε υποπέσει στην αντίληψή του κατά συνέπεια υπάρχει ένα ερώτημα ''γιατί συνεχίζεις τις εργασίες ενώ αυτοί οι άνθρωποι μπαίνουν μέσα στο εργοτάξιο''. Κανένας δεν έπρεπε να είναι μέσα στο εργοτάξιο», διευκρίνισε ο υφυπουργός.

«Η γέφυρα έπεσε μόνη της δηλαδή δεν ήταν προγραμματισμένο να πέσει προφανώς από ένα λάθος υπολογισμού, προφανώς εκτός σχεδιασμού η γέφυρα τους έπεσε με δύο μηχανήματα πάνω. Η γέφυρα έπεσε από μόνη της, θα έπρεπε ο χώρος να είναι περιφραγμένος διότι αν αυτό δεν γινόταν εκείνη την ώρα μπορεί να γινόταν δύο ώρες μετά, μπορεί να γινόταν και το βράδυ. Αυτά είναι τα πραγματικά γεγονότα ας έρθει να αξιολογήσει η Δικαιοσύνη, εμείς σε επίπεδο διοίκησης τα αξιολογούμε. Προφανώς πρέπει να δοθούν εξηγήσεις, δεν πρόκειται να χαριστούμε σε κανέναν. Η ασφάλεια όχι μόνο των εργαζομένων αλλά και η ασφάλεια των τρίτων είναι πρώτιστη υποχρέωση όλων όσοι εκτελούν δημόσια έργα και φυσικά προτεραιότητα δική μας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ερωτηθείς αν μπορεί να υπάρχουν ποινικές συνέπειες, ο κ. Ταχιάος απάντησε: «Έχουμε ένα θάνατο προφανώς θα ασκηθούν κάποιες διώξεις, πιθανά για ανθρωποκτονία εξ αμελείας αυτά μπορεί να οδηγήσουν σε απόδοση ευθυνών, σε ποινές. Αυτό δεν είναι δικό μου θέμα, δεν μπορώ να το σχολιάσω εκείνο το οποίο μπορώ να πω είναι ότι είναι καιρός να πέφτουν και καμπάνες γιατί σε όποια έργα έχω αναμιχθεί το υπ’ αριθμόν ένα θέμα το οποίο με απασχολεί είναι η υγιεινή και ασφάλεια όχι μόνο των εργαζομένων αλλά και των τρίτων. Τα εργοτάξια πρέπει να έχουν συγκεκριμένη αρχιτεκτονική. Αυτό που συνέβη είναι θέμα τύχης δηλαδή μια φορά συμβαίνει το κακό αλλά αυτη τη φορά που συμβαίνει το κακό πρέπει να την προλάβει κανένας».

ΔΗΜ: Άρα το δικό σας υπουργείο είναι το αρμόδιο

«Δεν είναι ακριβώς το δικό μας υπουργείο, είναι μια κουβέντα που θα γίνει με το υπουργείο Υγείας και με την Επιθεώρηση Εργασίας αλλά η Επιθεώρηση Εργασίας ασχολείται με την υγεία των εργαζομένων όχι των τρίτων. Πρέπει να υπάρξει συνεργασία γιατί η υγεία και η ασφάλεια όχι μόνο των εργαζομένων αλλά και των τρίτων είναι κάτι που αφορά όλα τα συναρμόδια υπουργεία και το υπουργείο Υγείας. Υπάρχουν προδιαγραφές που πρέπει να ακολουθούνται και πρέπει να παρακολουθούνται, ίσως σε αυτό το μηχανισμό να είμαστε αδύνατοι. Ενώ υπάρχουν μηχανικοί ασφάλειας στα έργα δεν είναι σίγουρο ότι πάντοτε η επίβλεψη των θεμάτων ασφαλείας γίνεται κατά τον τρόπο που θα έπρεπε να γίνεται», επισήμανε ο υφυπουργός.

Αναφορικά με τις γέφυρες που πρέπει να ελεγχθούν, ο κ. Ταχιάος σημείωσε: «Οι γέφυρες πρέπει να ελεγχθούν, προφανώς υπάρχουν και καταγραφές των γεφυρών οι οποίες έχουν προβλήματα για αυτό το λόγο γινόντουσαν εργασίες στη συγκεκριμένη γέφυρα όπως και σε άλλες γέφυρες της Ολυμπίας οδού. Αυτό είναι ένα αντικείμενο το οποίο το εκτελεί ο παραχωρησιούχος της Ολυμπίας Οδού στα πλαίσια της βελτίωσης του Πάτρα-Πύργος. Είναι πολύ σημαντικές αυτές οι επεμβάσεις αλλά δεν μπορούν να είναι σημειακές , πρέπει να αντιμετωπιστούν στο σύνολο της χώρας. Αυτό που τρέχει σε αυτή τη φάση είναι ότι σε συνεργασία με το ΤΕΕ από το Ταμείο Ανάκαμψης θα ξεκινήσει ένα μεγάλο πρόγραμμα που λέγεται ''έξυπνες γέφυρες'' θα μπουν αισθητήρες δηλαδή που θα παρακολουθούν real time τη στατική συμπεριφορά των γεφυρών ώστε να μπορεί να ξέρει κανείς ποια είναι η κατάσταση τους και φυσικά έχουν γίνει καταγραφές επικινδυνότητας και θα γίνουν άμεσες παρεμβάσεις σε αρκετές γέφυρες στη χώρα μας σε συνεργασία πάντοτε με τις οικείες περιφέρειες».

Αναφορικά με τις συστάσεις των επιστημόνων για τον έλεγχο των δημόσιών υποδομών, δήλωσε: «Γίνονται συζητήσεις με το Τεχνικό Επιμελητήριο και σε ότι αφορά και την ασφάλεια των κτηρίων όχι μόνο των γεφυρών και φυσικά μεγάλη προτεραιότητα έχουν και τα σχολεία. Γίνονται συζητήσεις, γίνονται διερευνήσεις καταλαβαίνεται ότι όλα αυτά ειναι έργα που κοστίζουν οπότε για εμάς το βασικό είναι κάθε φορά να μπορούμε να πηγαίνουν στο πρακτέο με χρηματοδοτήσεις που θα μας επιτρέπουν να έχουμε έργα όχι να χάνουμε το χρόνο μας σε ατέρμονες συζητήσεις».

«Ο κίνδυνος πουλάει, θα ήθελα να είμαστε λίγο προσεκτικοί. Πρέπει τα πάντα να μπαίνουν στο μέτρο των πραγματικών τους διαστάσεων προφανώς υπάρχουν κίνδυνοι στα έργα προφανώς υπάρχουν αι κίνδυνοι στις υποδομές και είμαι υπέρ της άποψης ότι πρέπει να κάνουμε ένα διάλειμμα σε αυτή την υπερένταση των έργων και να ασχοληθούμε με τη συντήρηση των έργων. Το να υπάρχει μια εικόνα γενικώς ότι όλες οι υποδομές είναι στον αέρα ή ότι όλα τα έργα είναι στον αέρα είναι λάθος. Τα κτήρια μας και οι υποδομές μας έχουν δοκιμαστεί με πολύ σκληρές συνθήκες, σκεφτείτε πόσοι σεισμοί έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια βεβαίως μια φορά μπορεί να συμβεί κάτι αυτό σημαίνει ότι πρέπει να προβλέψουμε αλλά μη φτάνουμε στο αντίθετο άκρο. Μη ξεκινάμε στο ενδεχόμενο μιας καταστροφής χολιγουντιανού επιπέδου. Καλό είναι η επιστημονική κοινότητα να θέτει τις πραγματικές διαστάσεις των πραγμάτων διότι το πώς θα συμπεριφερθεί ένα κτήριο σε ένα σεισμό έχει να κάνει με πάρα πολλές παραμέτρους οι οποίες δεν είναι πάντοτε ελεγκτέες», είπε κλείνοντας.