Ανακοίνωση με την οποία κατηγορεί τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νίκο Παππά, για άγνοια σε ό,τι αφορά τη διαφοροποίηση του Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας, που την Τρίτη παραδόθηκε προς χρήση από την ΕΡΓΟΣΕ στον ΟΣΕ, από το Σταθμαρχείο του σιδηροδρομικού Σταθμού της Λάρισας εξέδωσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ο Νίκος Παππάς έγραψε στην πλατφόρμα X: «Εγκαινιάζουν κέντρο ελέγχου των τρένων, που ως τώρα έλεγαν ότι λειτουργούσε. Ντροπή και λίγο είναι.

[Δήλωσή μου για την παράδοση του Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας Λάρισας]

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη εγκαινίασε το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Λάρισας για τον έλεγχο της κυκλοφορίας των τρένων σε μήκος 200 χιλιομέτρων από τον Δομοκό ως το Πλατύ.

Το Κέντρο που λειτουργούσε ως τον Ιούλιο του 2019, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΣΕ και τρία πορίσματα που έχουν εκδοθεί ως σήμερα, και που οι ίδιοι διέλυσαν τις πρώτες μέρες της πρώτης θητείας τους.

Το Κέντρο, που αν δεν το είχαν διαλύσει, θα είχε «αποσοβήσει» το δυστύχημα των Τεμπών.

Το Κέντρο για το οποίο οι Γεραπετρίτης και Παπαδόπουλος επέμεναν, προκλητικά και με ασέβεια προς τους νεκρούς των Τεμπών, ότι λειτουργούσε (και) την βραδιά του δυστυχήματος.

Αν δεν ήταν υπόλογοι για την απώλεια 57 συνανθρώπων μας, θα ήταν αστείοι.

Και ο Γεραπετρίτης με τον Παπαδόπουλο, που ήταν αρμόδιοι ως χτες και ο Σταϊκούρας σήμερα και ο Μητσοτάκης με τον Καραμανλή όλη αυτή τη περίοδο.

Η λέξη ντροπή είναι λίγη. Τόσοι ήταν, τόσοι είναι».



Η ανακοίνωση-απάντηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών  


Είναι πραγματικά θλιβερό, ότι μέχρι και σήμερα, ο κ. Παππάς δεν μπορεί να διακρίνει ότι το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, που εχθές παραδόθηκε προς χρήση από την ΕΡΓΟΣΕ στον ΟΣΕ είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από το Σταθμαρχείο του σιδηροδρομικού Σταθμού της Λάρισας.

Για το μεν πρώτο, ο κ. Παππάς ισχυρίζεται ότι λειτουργούσε μέχρι την πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στον τοπικό σταθμό της Ζάχαρης το 2019, ενώ υπάρχουν εκατοντάδες τηλεγραφήματα του προσωπικού της κυκλοφορίας από το 2014 και μετά, που αναφέρουν τα συνεχόμενα και συνεχώς αυξανόμενα προβλήματα λόγω βλαβών που εκδηλωνόταν σε καθημερινή βάση.

Πρακτικά, δεν ήταν κέντρο Τηλεδιοίκησης, αλλά κέντρο ασύρματης ραδιοεπικοινωνίας των μηχανοδηγών με τον Σταθμάρχη βάρδιας, στον οποίο εκφωνούσαν μόνο την θέση του συρμού, αφού από τις αναφορές βλαβών προκύπτει ότι κανένας τηλεχειρισμός δεν ήταν δυνατόν να εκτελεστεί.

Οι δε θέσεις των συρμών δεν είχαν απεικόνιση, αφού το σύνολο σχεδόν των κυκλωμάτων δεν λειτουργούσαν.

Άλλωστε, ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατούσε στην Τηλεδιοίκηση της Λάρισας αποτελεί το εξώδικο που είχε στείλει η ΠΕΠΕ το 2018.

Χαρακτηριστικά ανέφερε, ότι ένα χρόνο μετά το δυστύχημα στο Άδενδρο τα προβλήματα στην Τηλεδιοίκηση παραμένουν και επιδεινώνονται.

Στην Λάρισα από τον Νοέμβριο του 2022 είχε τεθεί σε λειτουργία – μαζί με άλλες 5 – η τοπική σηματοδότηση που τηλεχειριζόταν, από τον τοπικό πίνακα χειρισμών, τις ηλεκτροκίνητες αλλαγές, τα Φωτοσήματα και χάραζε διαδρομές ασφαλίζοντας την διαδρομή των συρμών και απεικονίζοντας την κίνηση, καθώς και τη θέση των συρμών.

Δηλαδή, αποτελούσε μία τοπική τηλεδιοίκηση.

Αυτό λοιπόν το τοπικό κέντρο λειτουργούσε. Κάτι το οποίο έχει διαπιστωθεί μάλιστα από τις δύο εκθέσεις των πραγματογνωμόνων, αλλά και τις καταγραφές που έχουν παραδοθεί στις Ανακριτικές Αρχές.

Το ποιοι λοιπόν διέλυσαν το ΚΕΚ Λάρισας, ενώ με την ανικανότητά τους, δεν μπόρεσε να επανέλθει είναι πασιφανές.

Όπως, επίσης, είναι αυταπόδεικτο το ποιοι είναι αυτοί που με μεθοδικότητα και προγραμματισμό ολοκληρώνουν το τελευταίο χρονικό διάστημα, αυτό που κάποιοι άλλοι δεν μπόρεσαν καν να το ξεκινήσουν από το 2015 μέχρι και τα μέσα του 2019.

Τέλος, φαίνεται ότι λέξεις όπως αλήθεια και σεβασμός είναι άγνωστες σε αυτούς που κάνουν τέτοιες δηλώσεις.



Η νέα ανακοίνωση του Νίκου Παππά


Ασεβείς και χυδαίοι. Τηλεδιοίκηση δεν υπήρχε από το 2019, το έγκλημα στα Τέμπη έχει υπογραφή Μητσοτάκη

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιμένει, 5 και πλέον μήνες από το έγκλημα των Τεμπών, να παραπληροφορεί και να παραμένει ασεβής.

Δυστυχώς, ο κ. Σταϊκούρας διολισθαίνει σε πρακτικές που δεν τον τιμούν.

Ας του γνωστοποιήσουμε τα εξής, καθώς μόλις πρόσφατα ξεκίνησε τη θητεία του στο υπουργείο:

-15 Μαρτίου 2023, Γ. Γεραπετρίτης (Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου): «Το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε απολύτως (σημ. τη μοιραία βραδιά)».

-20 Απριλίου 2023, πόρισμα Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων (σ.σ.: διορισμένης από Μητσοτάκη - Γεραπετρίτη): «Η ηλεκτρική πλευρική σηματοδότηση στο τμήμα Λάρισα - Θεσσαλονίκη (και κατ’ επέκταση στο υπό εξέταση τμήμα Λάρισα - Ν. Πόροι) είναι από τον Ιούλιο του 2019 εκτός λειτουργίας (μετά την πυρκαγιά στο κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας στη θέση “Ζάχαρη”)». Στο ίδιο συμπέρασμα περί μη λειτουργίας της τηλεδιοίκησης από το 2019 έχουν καταλήξει δύο ακόμα πορίσματα.

Η τηλεδιοίκηση του Γ. Γεραπετρίτη δεν ήταν τηλεδιοίκηση. Σε live μετάδοση ενώπιον του Μ. Παπαδόπουλου αποκαλύφθηκε πως δεν ήταν τίποτα άλλο από ένας τοπικός πίνακας χειρισμών (για μερικά χιλιόμετρα).

Η «νέα» τηλεδιοίκηση Σταϊκούρα δεν είναι τίποτα άλλο από την αποκατάσταση της πλήρους ζημιάς που επέφερε στο σύστημα ο Κ. Καραμανλής.

Το να διαστρεβλώνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τις αναφορές των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο, οι οποίοι το 2018 μιλούσαν για προβλήματα στην περιοχή της Θεσσαλονίκης (στον Άδενδρο) και όχι στο σύνολο της τηλεδιοίκησης, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση Σταϊκούρα, είναι χυδαίο.

Ειδικά όταν η κυβέρνηση Μητσοτάκη αγνόησε επιδεικτικά τα εξώδικά τους τα τέσσερα τελευταία χρόνια, κατηγορώντας τους ως ψεύτες, ενώ οι εργαζόμενοι χτύπαγαν καμπάνες για επερχόμενο πολύνεκρο δυστύχημα.

Καλούμε τον κ. Σταϊκούρα να προσέλθει σε συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής με την έναρξη της νέας κοινοβουλευτικής περιόδου.

Θα του παραδώσουμε φωτογραφίες από το -σε λειτουργία το 2018- Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Λάρισας, στοιχεία για τις επιτυχείς προσπάθειες επίλυσης των όποιων προβλημάτων σε αυτό και την ευχή να αποφύγει τον δρόμο που άνοιξε ο κ. Καραμανλής και κάποια στελέχη του ΟΣΕ, που παραμένουν σε διευθυντικές θέσεις ενώ αντιμετωπίζουν κακουργηματικού τύπου διώξεις και τους έχει απαγορευτεί μέχρι και η έξοδος από τη χώρα.

Ας προσέλθει. Για το καλό του ίδιου και κυρίως του σιδηροδρόμου.