Κυρανάκης: Στόχος μας να έρθουν 23 νέα τρένα μέχρι το 2027 - Τι περιλαμβάνει το deal με την Ιταλία
Όλα όσα δήλωσε
Οι Ιταλοί αναλαμβάνουν την υποχρέωση να εγκαταστήσουν προϊστάμενο κίνησης σε όλες τις αμαξοστοιχίες της Hellenic Train

Στη συμφωνία Μητσοτάκη - Μελόνι που αφορά στις νέες επενδύσεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο από την ιταλική πλευρά, αναφέρθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κωνσταντίνος Κυρανάκης.
Διαβάστε: Μητσοτάκης από Ρώμη: Η ιταλική πλευρά θα επενδύσει 360 εκατ. ευρώ για νέα τρένα και αμαξοστάσια
Μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star, τόνισε πως η Ιταλία αναλαμβάνει την ευθύνη επένδυσης 360 εκατ. ευρώ σε νέα τρένα και αμαξοστάσια και όπως υπογράμμισε ο κ. Κυρανάκης η συμφωνία αυτή αφορά την παράδοση 15 καινούργιων τρένων προαστιακού τύπου και οκτώ υπεραστικού τύπου. «Μιλάμε για σύγχρονα τρένα που τώρα θα παραγγελθούν...»,επεσήμανε.
«Στόχος μας είναι να παραλάβουμε αυτά τα νέα τρένα μέχρι το 2027», τόνισε ο κ. Κυρανάκης απαντώντας σε ερώτηση για το χρονοδιάγραμμα πραγματοποίησης της συμφωνίας και υπενθύμισε ότι τα «Ασημένια Βέλη» που ήλθαν στην Ελλάδα με βάση τη συμφωνία του 2017 ήταν όλα μεταχειρισμένα του 1995 και για τον λόγο αυτό υπάρχουν πολύ συχνές βλάβες.
Αναφορικά με το σύστημα ATS, ο αναπληρωτής υπουργός εξήγησε ότι τα νέα τρένα που θα έρθουν από την Ιταλία έχουν προεγκατεστημένο το «αυτόματο φρένο» ενώ συμπλήρωσε ότι με την σημερινή συμφωνία οι Ιταλοί αναλαμβάνουν την υποχρέωση να εγκαταστήσουν προϊστάμενο κίνησης σε όλες τις αμαξοστοιχίες της Hellenic Train.
Σε ότι αφορά στις δεσμεύσεις που ανέλαβε η ελληνική πλευρά για επενδύσεις 400 εκατ. ευρώ, ο κ. Κυρανάκης είπε ότι αυτές έχουν να κάνουν με την βελτίωση των υποδομών. Σε αυτές περιλαμβάνεται η αποκατάσταση της γραμμής στη Θεσσαλία, η υπογειοποίηση της διάβασης στα Σεπόλια και οι ανακαινίσεις στους σταθμούς.
«Τα έργα θα προχωρήσουν ταχύτερα», τόνισε ο κ. Κυρανάκης ο οποίος δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις προσπάθειες που κάνει η ΕΛΑΣ ώστε να μπει ένα τέλος στις κλοπές και τις δολιοφθορές στις γραμμές του ΟΣΕ μέσα από συνεχείς περιπολίες και την επιτήρησή τους με drones.
Διαβάστε: Μητσοτάκης από Ρώμη: Η ιταλική πλευρά θα επενδύσει 360 εκατ. ευρώ για νέα τρένα και αμαξοστάσια
Μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star, τόνισε πως η Ιταλία αναλαμβάνει την ευθύνη επένδυσης 360 εκατ. ευρώ σε νέα τρένα και αμαξοστάσια και όπως υπογράμμισε ο κ. Κυρανάκης η συμφωνία αυτή αφορά την παράδοση 15 καινούργιων τρένων προαστιακού τύπου και οκτώ υπεραστικού τύπου. «Μιλάμε για σύγχρονα τρένα που τώρα θα παραγγελθούν...»,επεσήμανε.
«Στόχος μας είναι να παραλάβουμε αυτά τα νέα τρένα μέχρι το 2027», τόνισε ο κ. Κυρανάκης απαντώντας σε ερώτηση για το χρονοδιάγραμμα πραγματοποίησης της συμφωνίας και υπενθύμισε ότι τα «Ασημένια Βέλη» που ήλθαν στην Ελλάδα με βάση τη συμφωνία του 2017 ήταν όλα μεταχειρισμένα του 1995 και για τον λόγο αυτό υπάρχουν πολύ συχνές βλάβες.
Αναφορικά με το σύστημα ATS, ο αναπληρωτής υπουργός εξήγησε ότι τα νέα τρένα που θα έρθουν από την Ιταλία έχουν προεγκατεστημένο το «αυτόματο φρένο» ενώ συμπλήρωσε ότι με την σημερινή συμφωνία οι Ιταλοί αναλαμβάνουν την υποχρέωση να εγκαταστήσουν προϊστάμενο κίνησης σε όλες τις αμαξοστοιχίες της Hellenic Train.
Δείτε βίντεο
Σε ότι αφορά στις δεσμεύσεις που ανέλαβε η ελληνική πλευρά για επενδύσεις 400 εκατ. ευρώ, ο κ. Κυρανάκης είπε ότι αυτές έχουν να κάνουν με την βελτίωση των υποδομών. Σε αυτές περιλαμβάνεται η αποκατάσταση της γραμμής στη Θεσσαλία, η υπογειοποίηση της διάβασης στα Σεπόλια και οι ανακαινίσεις στους σταθμούς.
«Τα έργα θα προχωρήσουν ταχύτερα», τόνισε ο κ. Κυρανάκης ο οποίος δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις προσπάθειες που κάνει η ΕΛΑΣ ώστε να μπει ένα τέλος στις κλοπές και τις δολιοφθορές στις γραμμές του ΟΣΕ μέσα από συνεχείς περιπολίες και την επιτήρησή τους με drones.