Με γοργούς ρυθµούς εξελίσσεται η κατασκευή εµβληµατικών έργων υποδοµής σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια, µε τους µεγάλους οδικούς άξονες, έργα τεχνικά δύσκολα που είχαν µείνει µπλοκαρισµένα για δεκαετίες, να έχουν µπει σε τροχιά ολοκλήρωσης, αλλάζοντας ριζικά τον οδικό χάρτη της χώρας και δηµιουργώντας νέες προοπτικές για την ανάπτυξη, την ασφάλεια και την τουριστική κίνηση. Εξάλλου, στόχος του Μεγάρου Μαξίµου είναι να συνδεθεί η δεύτερη κυβερνητική θητεία µε την παράδοση µεγάλων έργων στους τοµείς των Υποδοµών και των Μεταφορών, και γι’ αυτόν τον λόγο ο αρµόδιος υπουργός, Χρίστος ∆ήµας, παρακολουθεί στενά την πορεία υλοποίησης των έργων ανά την Ελλάδα, έχοντας λάβει σαφή εντολή από τον πρωθυπουργό για παραγωγή αποτελέσµατος, χωρίς καθυστερήσεις.

Η «Κυριακάτικη Απογευµατινή» παρουσιάζει φωτογραφίες από ανοιχτά εργοτάξια σε ολόκληρη τη χώρα και όλα τα χρονοδιαγράµµατα για την παράδοση των έργων που θα αλλάξουν την εικόνα της ελληνικής περιφέρειας.

1. Μεγάλο στοίχηµα για την κυβέρνηση αποτελεί ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης, µε σηµαντικό ορόσηµο την υπογραφή της σύµβασης κατασκευής του τµήµατος Ηράκλειο - Χανιά µήκους 157 χλµ., µε την προαίρεση Κίσσαµος - Χανιά. Μαζί µε την προαίρεση, ο νέος δρόµος θα περιλαµβάνει 43 κόµβους, 23 σήραγγες και 89 γέφυρες. Πρόκειται για ένα από τα µεγαλύτερα έργα υποδοµής στην Ελλάδα, µε συνολικό προϋπολογισµό 1,75 δισ. ευρώ. Αυτή τη στιγµή λειτουργούν εργοτάξια στα τµήµατα Χερσόνησος - Νεάπολη και Νεάπολη - Αγιος Νικόλαος, ενώ ανακοινώθηκε η πρόθεση να προχωρήσουν οι µελέτες για το τµήµα Παχιά Αµµος - Σητεία.

voak


2. Σε ποσοστό άνω του 40% έχει προχωρήσει η κατασκευή για το νέο αεροδρόµιο στο Καστέλλι και σύµφωνα µε το χρονοδιάγραµµα αναµένεται να ολοκληρωθεί το 2027.

aerodromio_kastelli



3. Μέχρι το τέλος του 2025 θα έχει ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας Πάτρα - Πύργος. Ο αυτοκινητόδροµος έχει µήκος 74,8 χλµ., εκ των οποίων τα 13 χλµ. αφορούν βελτιώσεις της υφιστάµενης εθνικής οδού, ενώ τα υπόλοιπα κατασκευάζονται σε νέα χάραξη. Το έργο έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 77% και φθάνει έως 97% σε επιµέρους τµήµατα. Τα πρώτα 65 χλµ. από τον Πύργο, βόρεια, µέχρι Αλισσό θα παραδοθούν έως το τέλος του Ιουλίου. Τα υπόλοιπα 10 χλµ., φτάνοντας στο Μιντιλόγλι στην είσοδο της Πάτρας, υπολογίζεται ότι θα παραδοθούν έως το τέλος του έτους.


patra_purgos


4. Ο Ε65, η «ραχοκοκαλιά της συγκοινωνιακής υποδοµής της Κεντρικής Ελλάδας», συνολικού µήκους 182,1 χιλιοµέτρων και προϋπολογισµού 1,4 δισ. ευρώ, αποτελεί ένα από τα σηµαντικότερα έργα υποδοµής των τελευταίων δεκαετιών. Ο οδικός άξονας που θα συνδέει την Ανατολική µε τη ∆υτική Ελλάδα αναµένεται να ολοκληρωθεί -και να παραδοθεί στην κυκλοφορία το τελευταίο τµήµα Καλαµπάκα - Εγνατία (Γρεβενά)- το επόµενο έτος, διευκολύνοντας τη σύνδεση της Κεντρικής Ελλάδας µε την Εγνατία. Η κατασκευή του προχωρά µε ταχύτατους ρυθµούς, µε το βόρειο τµήµα να αγγίζει πλέον το 72,77% ολοκλήρωσης.

5. Σε ποσοστό άνω του 20% έχει φθάσει η κατασκευή του Flyover, της υπερσύγχρονης υπερυψωµένης Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης. Το έργο αναβάθµισης της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού της Θεσσαλονίκης προβλέπεται να ολοκληρωθεί τον Μάιο του 2027.

6. Η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης, µε πέντε επιπλέον σταθµούς προς την Καλαµαριά, αναµένεται να παραδοθεί τον Φεβρουάριο του 2026 και περιλαµβάνει 5 νέους υπόγειους σταθµούς: Νοµαρχία, Καλαµαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα.

epektasi_tou_metro_pros_kalamaria


7. Αντίστοιχα, εξελίσσεται η κατασκευή της Γραµµή 4 του Μετρό Αθήνας. Ο «µετροπόντικας» εκτιµάται ότι θα έχει τελειώσει µέχρι το τέλος του 2026. Η νέα γραµµή περιλαµβάνει 15 νέους σταθµούς και 13 χλµ. υπόγειας σήραγγας. Ο «µετροπόντικας» «Νίκη», εκκινώντας από το Αλσος Βεΐκου, έχει διανοίξει σήραγγα 520 µέτρων, ενώ ο «µετροπόντικας» «Αθηνά», που ξεκίνησε από την Κατεχάκη, σήραγγα 2.050 µέτρων. Η κατασκευή της Γραµµής 4 του Μετρό, από το Αλσος Βεΐκου έως το Γουδή, αποτελεί ένα εξαιρετικά σύνθετο έργο, το οποίο συνεχίζει να προχωρά µε τη διάνοιξη σηράγγων.

Δημοσιεύτηκε στην Κυριακάτικη Απογευματινή