Ξεκάθαρο μήνυμα ότι στις λεωφορειολωρίδες θα μπαίνουν ταξί μηδενικού ρύπου και εκείνα που έχουν ειδική ράμπα για ΑΜΕΑ, ενώ με τον νέο ΚΟΚ θα μπορούν να επιβιβάζουν και να αποβιβάζουν εφόσον είναι πίσω από λεωφορείο, έστειλε μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1, στην εκπομπή «Εκείνη κι εγώ» με τους δημοσιογράφους Στέλλα Γκαντώνα και Θανάση Φουσκίδη, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης. Άφησε αιχμές κατά του πρώην υφυπουργού Βασίλη Οικονόμου, λέγοντας πως το νομοσχέδιο που βγήκε στη διαβούλευση δεν είχε εξαίρεση για τα έμφορτα ταξί και τελευταία στιγμή συζήτησε μια αλλαγή. Ερωτηθείς πότε θα είναι ασφαλές το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας απάντησε πως νούμερο ένα προτεραιότητα είναι να μηδενιστεί το ενδεχόμενο σύγκρουσης τρένων.

athens-green-expo-parapolitika-kyranakis


Διαβάστε: Παραπολιτικά 90,1: Τα "πράσινα" και τα ταξί με ράμπα για ΑμεΑ θα μπαίνουν στις λεωφορειολωρίδες - Επιμένει η κυβέρνηση, απεργεί ο ΣΑΤΑ

«Η απόφασή μας είναι να βελτιώσουμε δραστικά την υπηρεσία των λεωφορείων, να δείξουμε επιτέλους σεβασμό στον απλό άνθρωπο ο οποίος πολλές φορές από ανάγκη και όχι από επιλογή χρησιμοποιεί μια γραμμή αστικού λεωφορείου» τόνισε μεταξύ άλλων ο αναπληρωτής υπουργός. Για τις κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών ταξί που προκάλεσαν, νωρίτερα, ένταση έξω από το υπουργείο Μεταφορών, ο κ.Κυρανάκης δήλωσε ότι γενικά «ο διάλογος με τον κλάδο των οδηγών ταξί είναι συνεχής και χθες είχα την Πανελλήνια Ομοσπονδία και μέλη του ΣΑΤΑ». Μιλώντας για το περιστατικό με τον πρόεδρο του ΣΑΤΑ, Θύμιο Λυμπερόπουλο, μετά την ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών ότι η πρόσκληση για διάλογο «δεν απευθύνθηκε προσωπικά στον κ. Θύμιο Λυμπερόπουλο», ο κ.Κυρανάκης εξήγησε τα εξής: «Eγώ απηύθυνα πρόσκληση να έρθει μια αντιπροσωπία προφανώς η πρόσκληση δεν απευθύνεται σε ανθρώπους που έχουν απειλήσει και έχουν ασκήσει λεκτική βία σε εργαζομένους του υπουργείου επανειλημμένως».

Εστιάζοντας στο ζήτημα της κατάρτισης ενός αποτελεσματικού σχεδίου κατά των περιστατικών παραβατικότητας, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών τόνισε ότι προωθείται η επιστράτευση ειδικών φρουρών στον ΗΣΑΠ ώστε να «αποφεύγονται παραβατικές συμπεριφορές». 


kurtanakis-radio2
kurtanakis-radio

Κωνσταντίνος Κυρανάκης: Η συνέντευξή του στα Παραπολιτικά 90,1

Μεταξύ άλλων, τόνισε:

Ερωτηθείς ποια είναι η απόφαση της κυβέρνησης για τα ταξί

Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Η απόφασή μας είναι να βελτιώσουμε δραστικά την υπηρεσία των λεωφορείων, να δείξουμε επιτέλους σεβασμό στον απλό άνθρωπο ο οποίος πολλές φορές από ανάγκη και όχι από επιλογή χρησιμοποιεί μια γραμμή αστικού λεωφορείου, περιμένει υπομονετικά στη στάση και το λεωφορείο σήμερα δεν έρχεται στην ώρα του και βλέπει ότι υπάρχουν απαρχαιωμένες υποδομές, παρατημένες οι οποίες μέσα στην οικονομική κρίση δεν ασχολήθηκε κανείς σοβαρά, δεν υπήρχαν και οι δυνατότητες βέβαια για να μπορέσει να τις ανανεώσει. Αυτή η κυβέρνηση της ΝΔ και με προσωπική εμπλοκή του ίδιου του πρωθυπουργού έχει αποφασίσει επενδύσει σε έναν νέο στόχο, πιο πυκνό αλλά και σύγχρονο με ηλεκτρικά «πράσινα» λεωφορεία.

Για τις κινητοποιήσεις των ταξί

Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Τις κινητοποιήσεις της δημιουργεί ο ΣΑΤΑ υπό την ηγεσία ενός συγκεκριμένου συνδικαλιστή. Γενικά ο διάλογος με τον κλάδο των οδηγών ταξί είναι συνεχής και χθες είχα την Πανελλήνια Ομοσπονδία και μέλη του ΣΑΤΑ. Σήμερα ήρθαν για διαμαρτυρία στο υπουργείο, εγώ απηύθυνα πρόσκληση να έρθει μια αντιπροσωπία προφανώς η πρόσκληση δεν απευθύνεται σε ανθρώπους που έχουν απειλήσει και έχουν ασκήσει λεκτική βία σε εργαζομένους του υπουργείου επανειλημμένως και έχουν αποδείξει ότι δεν θέλουν να κάνουν διάλογο αλλά θέλουν να κάνουν κάποιου είδους σόου όπως σόου έκαναν και στο αεροδρόμιο πριν από λίγες μέρες όταν κατέβασαν την πινακίδα η οποία ενημερώνει τους τουρίστες για την fix τιμή που πρέπει να έχει από το αεροδρόμιο προς το κέντρο.

Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Η απόφαση της κυβέρνησης ειναι αυτή, η απόφαση είναι προτεραιότητα στους ανθρώπους που επιλέγουν το λεωφορείο και η εξαίρεση θα είναι ότι δεν θέλουμε να στερήσουμε έσοδο από τους οδηγούς ταξί άρα σε αντίθεση με την Ευρώπη θα μπορούν και να επιβιβάζουν πελάτη και να τον αποβιβάζουν εφόσον είναι πίσω από το λεωφορείο και δεν εμποδίζουν την κυκλοφορία του.

Κληθείς να απαντήσει στην ηγεσία του ΣΑΤΑ ότι με την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών είχαν βρεθεί κοινοί κώδικες και ότι ανετράπη μια συμφωνία

Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Καταρχάς το νομοσχέδιο το οποίο βγήκε στη διαβούλευση, ο νέος ΚΟΚ, δεν είχε καμία τέτοια εξαίρεση για τα έμφορτα ταξί, κατόπιν της διαβούλευσης ο Βασίλης Οικονόμου επέλεξε για δικούς του λόγους να συζητήσει μια αλλαγή και στο κείμενο που παρέδωσε σε μένα τη μέρα της παράδοσης παραλαβής λέει ξεκάθαρα ότι «κατόπιν συγκοινωνιακής μελέτης που θα διενεργήσει ο ΟΑΣΑ έχει δικαίωμα ο υπουργός με υπουργική απόφαση να δώσει εξαιρέσεις για τα έμφορτα ταξί ΚΟΚ. Ρώτησα τον ΟΑΣΑ «υπάρχει τέτοια συγκοινωνιακή μελέτη;», όχι είναι η απάντηση, δεν υπάρχει καμία τέτοια συγκοινωνιακή μελέτη. Και μάλιστα συγκοινωνιολόγοι του ΟΑΣΑ θα σας πουν ότι αν στόχος είναι η βελτίωση των ΜΜΜ που αποτελεί εκ των πραγμάτων το στόχο του υπουργείου Μεταφορών, δεν υπάρχει καμία περίπτωση να εισηγηθεί κάποιος συγκοινωνιολόγος κάτι τέτοιο. Ο κ. Λυμπερόπουλος όπως έχει κάνει στο παρελθόν και έχει υποσχεθεί σε πολιτικά κόμματα αλλά και σε πολιτικούς προσωπικά ότι κάθε ταξί το οποίο ελέγχει ο ίδιος -και ο ίδιος δεν είναι οδηγός ταξί απλά ασκεί κάποια επιρροή- θα γίνουν εκλογικά κέντρα. Παλιά έλεγε θα γίνουν εκλογικά κέντρα του ΣΥΡΙΖΑ όλα τα ταξί μετά τον νόμο Σπίρτζη», αυτό λοιπόν το υπόσχεται και σε πολιτικούς της δικής μας παράταξης, το έχει προτείνει και σε μένα. Εγώ λοιπόν δεν θα κάνω τέτοια πολιτική. Δεν παίρνω αποφάσεις με βάση μια ψηφοθηρία την οποία υπόσχεται ένας κλάδος με έναν παλαιοκομματικό, παλαιοσυνδικαλιστικό τρόπο.

ΔΗΜ: Αυτό που έλεγε ο προκάτοχός σας ότι ήταν απόφαση της κυβέρνησης...

Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Όχι δική του απόφαση ήταν

ΔΗΜ: Αφού ήταν σε διαβούλευση όπως μας λέτε ήταν δική του προσωπική απόφαση, δεν ήταν απόφαση της κυβέρνησης που ήρθατε εσείς και την αλλάξατε έτσι δεν είναι;

Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Η κυβέρνηση έβγαλε σε διαβούλευση ένα νομοσχέδιο το οποίο δεν είχε μέσα αυτό το μέτρο, ο Βασίλης Οικονόμου ήθελε να το αλλάξει, μου παρέδωσε ένα κείμενο το οποίο δεν έλεγε ότι «το αλλάζω» έλεγε «αν έχω συγκοινωνιακή μελέτη θα το αλλάξω». Συγκοινωνιακή μελέτη δεν υπάρχει άρα ποιον κοροϊδεύουμε εδώ; Δεύτερον, ο Βασίλης Οικονόμου για κάποιους λόγους που γνωρίζει ο ίδιος θέλησε να συνδιαλαγεί με τον κ. Λυμπερόπουλο εγώ δεν λαμβάνω αποφάσεις στη θέση αυτή με βάση ποιος θα μου υποσχεθεί ψήφους παρότι μου υπόσχονται ψήφους.

Κληθείς να απαντήσει στις κατηγορίες που του αποδίδονται ότι θέλει να εξυπηρετεί τα Uber

Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Πως εξυπηρετώ τα Uber. Καταρχάς η Uber λειτουργεί στην Ελλάδα με νόμο του ΣΥΡΙΖΑ και περίπου 50% των οδηγών ταξί της Αθήνας παίρνουν πελάτες μέσω της πλατφόρμας της Uber εγώ πως ακριβώς εξυπηρετώ βγάζοντας και αυτούς από τη λεωφορειολωρίδα και λέγοντας να έχει προτεραιότητα ο απλώς άνθρωπος ο οποίος επιλέγει το αστικό λεωφορείο; Απλά θέλει να το πει κάποιος να πετάξει λάσπη, να εκβιάσει, να δημιουργήσει εντυπώσεις κλπ.

Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Ο Βασίλης Οικονόμου λεει κι άλλο ένα επιχείρημα στο οποίο επίσης θέλω να απαντήσω. Λεει ότι στη σήμερα λεωφορειολωρίδα κυκλοφορούν 8 ΙΧ, 3 ταξί και 1 λεωφορείο αυτοί όμως είναι οι παραβάτες άρα λοιπόν αυτό δεν είναι μελέτη είναι μια διαπίστωση των παραβάσεων. Εμείς λοιπόν θα βγάλουμε και τα ΙΧ και τα ταξί με τις εξαιρέσεις που σας είπα, συν του ότι θα δώσουμε εξαίρεση για τα μηδενικών ρύπων και για τα ειδικού τύπου ταξί που μεταφέρουν ΑΜΕΑ με κινητικά προβλήματα. Αυτά τα λευκά οχήματα που έχουν πτυσσόμενη ράμπα για να εξυπηρετήσουν ΑΜΕΑ με κινητικές δυσκολίες θα δώσουμε προτεραιότητες σε αυτούς τους ανθρώπους.

ΔΗΜ: Να ρωτήσω κάτι για τον προκάτοχό σας αν το έχω καταλάβει σωστά μπορεί κάποιοι να ήθελαν να τον εξαγοράσουν;

Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Είπα αρκετά.

Για τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο

Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Η γραμμή 1 είναι όντως πονεμένη, ο παλιός ΗΣΑΠ είναι ένα ακόμη μέσο σταθερής τροχιάς το οποίο μέσα στην οικονομική κρίση αμελήθηκε και έχουν γίνει ήδη κάποιες ενέργειες από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία και θα γίνουν και άλλα. Πρώτον ανακαινίζονται οι συρμοί, ανατάσσονται έχουν φύγει οι πολύ παλιοί συρμοί που είναι της δεκαετίας του ’80. Ξηλώνονται όλα τα συστήματα με τα οποία το τροχαίο υλικό πηγαίνει πάνω στις ράγες, δεν γίνεται δηλαδή ένα lifting, γίνεται ολική ανακαίνιση μένει μόνο το κέλυφος του κάθε βαγονιού. Άρα και σε επίπεδο εξοπλισμού συστημάτων ασφαλείας και σε επίπεδο εσωτερικής ανακαίνισης θα δείτε καινούργια βαγόνια τα οποία να ξεκινήσουν να έρχονται από αυτό το Φθινόπωρο του ’25. Στόχος μας είναι μέχρι το τέλος του ’26 να μπορέσουμε να έχουμε βάλει στις γραμμές του ηλεκτρικού τα μισά ανακαινισμένα και να συνεχίσουμε και τα υπόλοιπα μισά ώστε να πέσουν σημαντικά οι χρόνοι αναμονής.

Αναφορικά με τα θέμα ασφαλείας στα ΜΜΜ

Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Στα θέματα ασφαλείας έχει γίνει μια πάρα πολύ σημαντική δουλειά που έχει ξεκινήσει επίσης πριν έρθω εγώ στο υπουργείο μεταξύ του Προστασίας του Πολίτη και του δικού μας υπουργείου με το πρόγραμμα Αριάδνη. Το πρόγραμμα Αριάδνη είναι πραγματικοί αστυνομικοί τους οποίους τους βλέπουμε σήμερα και στον προαστιακό και στο μετρό και στα λεωφορεία και στον ΗΣΑΠ παντού είναι και ειδικά στον ΗΣΑΠ είναι σε κάθε σταθμό. Έχουν μειωθεί δραστικά τα περιστατικά, επεμβαίνουν και εντός συρμού και στις αποβάθρες. Έχουν μπει ελεγχόμενα συστήματα εισόδου στον ΗΣΑΠ που δεν υπήρχαν παλιά, παλιά έμπαινε όποιος ήθελε χωρίς εισιτήριο, δεν έχει εξαλειφθεί το πρόβλημα αλλά έχει μειωθεί. Πληρώνουμε και ιδιωτική εταιρεία security επιπλέον του προγράμματος Αριάδνη. Άρα έχουμε ελεγχόμενη είσοδο, έχουμε αστυνομικούς ένστολους, έχουμε αστυνομικούς χωρίς στολές οι οποίοι μπαίνουν και επεμβαίνουν σε περιστατικά μικροκλοπών, πορτοφολάδες, ανθρώπους που παρενοχλούν κοπέλες και έχουμε και security οι οποίοι βοηθούν πολύ κι στην εισιτήριοδιαφυγή η οποία έχει περιοριστεί. Τώρα αυτό που θέλουμε να κάνουμε σε συνεργασία με το Προστασίας του Πολίτη είναι να προσληφθεί ένα σώμα ειδικών φρουρών το οποίο θα πληρώσει η δική μας υπηρεσία, η ΣΤΑΣΥ, το οποίο θα είναι και για την γραμμή 1 και το μετρό, οι οποίοι θα βάλουν περισσότερη τάξη. Για τους ειδικούς φρουρούς είναι θέμα διαδικαστικό το από που θα προσληφθούν αλλά υπάρχει πολιτική βούληση για να γίνει. Θεωρώ ότι μέχρι τέλους του χρόνου θα έχουμε βρει τη λύση.

Αναφορικά με τον στόλο του μετρό

Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Ενέταξε ο κ. Παπαθανάσης νέο έργο πριν από δύο ημέρες για παραγγελία νέων συρμών και ανάταξη των υπαρχόντων ώστε να μπορούν και αυτοί να έχουν air condition, και επίσης τελειώνουν τα τεύχη δημοπράτησης για τον διαγωνισμό των διρευματικών αυτών δηλαδή που πηγαίνουν από την Πλακεντίας στο αεροδρόμιο και ταυτόχρονα η συμφωνία που κάναμε με την Hellenic train πέρα από υπεραστικά τρένα έχει και προαστιακού τύπου τρένα άρα θα έχουμε νέα τρένα και στον προαστιακό της Αττικής και ταυτόχρονα και ανακαίνιση των σταθμών του Προαστιακού.

Ερωτηθείς πότε θα είναι ασφαλές το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας

Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Το βασικό που είναι προτεραιότητά μου αυτή τη στιγμή είναι να μηδενίσουμε την πιθανότητα σύγκρουσης τρένων. Αυτή είναι η Νο1 προτεραιότητα. Όπως είχα δεσμευτεί προχωρά το νέο σύστημα ακριβούς γεωεντοπισμού τρένων που θα λειτουργεί όχι μόνο εκεί που υπάρχει τηλεδιοίκηση αλλά κατά μήκος και των 2.000 χιλιομέτρων του ελληνικού σιδηροδρόμου άρα όχι μόνο στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη αλλά παντού και το οποίο σε συνδυασμό με το Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας το οποίο ιδρύουμε θα προλαμβάνει καταστάσεις. Θα δίνει αυτόματες ειδοποιήσεις στο κέντρο εποπτείας ώστε αν δύο τρένα μπαίνουν στην ίδια τροχιά πολλά χιλιόμετρα πριν, πολύ χρόνο πριν, να το βλέπουν αυτοί που πρέπει να το βλέπουν και να δίνουν εντολές ακινητοποίησης. Ταυτόχρονα προχωρούμε και τα έργα στο Αθήνα -Θεσσαλονίκη για το ETCS, για το αυτόματο σύστημα πέδησης μάλιστα πριν λίγες εβδομάδες κάναμε και το πρώτο δοκιμαστικό επιτυχώς και ο στόχος μου είναι μέχρι το τέλος Ιουνίου να έχει εγκατασταθεί το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος των τρένων σε όλους τους συρμούς που εκτελούν δρομολόγια στον κεντρικό άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη.