Στόχος της κυβέρνησης είναι να υπάρξει ενιαίος και αποτελεσματικός μηχανισμός ελέγχων, χωρίς να καταργούνται υφιστάμενες δομές, αλλά ενισχύοντας τον συντονισμό, δήλωσε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, για τη σύσταση της νέας ανεξάρτητης Αρχής ελέγχου της αγοράς στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ», με τους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή, στο πλαίσιο της 4ης Attica Green Expo, χορηγός της οποίας είναι ο όμιλος των Παραπολιτικών. «Δεν καταργούνται οι μηχανισμοί, οι οποίοι στην πραγματικότητα συνενώνονται, αλλά προσπαθούμε να γίνει καλύτερος συντονισμός αυτών των μηχανισμών. Είναι σαφές ότι αυτό θα οδηγήσει σε μια βελτίωση», είπε χαρακτηριστικά.

Διαβάστε: Τι είναι η Ανεξάρτητη Αρχή κατά της ακρίβειας; Πώς θα λειτουργεί


Ο κ. Αναγνωστόπουλος σχολίασε την πορεία του πληθωρισμού στα τρόφιμα, τις μειώσεις που καταγράφονται σε βασικές κατηγορίες προϊόντων και την επίδραση της κλιματικής κρίσης στις αυξήσεις, ειδικά σε προϊόντα όπως το μοσχαρίσιο κρέας και ο καφές: «Όποιο μέτρο και να λάβει μια κυβέρνηση, οτιδήποτε και να κάνουμε, δεν μπορούμε να αποφύγουμε τις πολύ μεγάλες αυξήσεις οι οποίες υπήρχαν τα τελευταία δυόμισι χρόνια παγκοσμίως. Αυτό που πετύχαμε στη χώρα μας με τα πολύ βαριά μέτρα, τα οποία λάβαμε και πραγματικά ήταν πολύ αυστηρά, δείχνει μια καλύτερη εικόνα από άλλες χώρες».

anagnostopoulos-parapolitika90_1-atticagreenexpo__1_
anagnostopoulos-parapolitika90_1-atticagreenexpo__2_



Ολόκληρη η συνέντευξη του Σωτήρη Αναγνωστόπουλου στα Παραπολιτικα 90,1

Ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, μίλησε στον Ρ/Σ Παραπολιτικά 90,1 fm, στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ», με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή.

Για τη νέα ανεξάρτητη Αρχή που αφορά στην προστασία του καταναλωτή

Ο σκοπός είναι να ενωθούν όλες οι υπηρεσίες οι οποίες έχουν την αποστολή να επιβάλλουν πρόστιμα προς τις επιχειρήσεις που παραβιάζουν την καταναλωτική νομοθεσία έτσι ώστε να μην υπάρχει πολυδιάσπαση του μηχανισμού αυτού και να υπάρχει καλύτερος συντονισμός. Δεν καταργούνται οι μηχανισμοί, οι οποίοι στην πραγματικότητα συνενώνονται, αλλά προσπαθούμε να γίνει καλύτερος συντονισμός αυτών των μηχανισμών, άρα δεν υπάρχει κάποια απώλεια σε ό,τι αφορά στον καταναλωτή στο ελεγκτικό πεδίο. Είναι σαφές ότι αυτό θα οδηγήσει σε μια βελτίωση.

Όποιο μέτρο και να λάβει μια κυβέρνηση, οτιδήποτε και να κάνουμε, δεν μπορούμε να αποφύγουμε τις πολύ μεγάλες αυξήσεις οι οποίες υπήρχαν τα τελευταία δυόμισι χρόνια παγκοσμίως. Καμία χώρα ακόμα και πολύ ισχυρότερες από τη δική μας δεν κατάφερε να αποφύγει αυτή την εικόνα. Αυτό που πετύχαμε στη χώρα μας με τα πολύ βαριά μέτρα, τα οποία λάβαμε και πραγματικά ήταν πολύ αυστηρά, δείχνει μια καλύτερη εικόνα από άλλες χώρες.

Ο πληθωρισμός των τροφίμων είναι στο 1,9, όταν ο μέσος πληθωρισμός στην υπόλοιπη ΕΕ στα τρόφιμα είναι στο 3%. Πετύχαμε πολύ σημαντικές μειώσεις οι οποίες αποκλίνουν από τον υπόλοιπο ευρωπαϊκό μέσο όρο στα καθαριστικά προϊόντα και στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής, εκεί έχουμε μειώσεις στα ράφια μεσοσταθμικά από -6 έως -8%, ενώ στην υπόλοιπη ΕΕ έχουμε αύξηση περίπου στο 1,5%, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και αυξήσεις που είναι κυρίως στη σοκολάτα και στον καφέ. Υπάρχουν κάποιες προβληματικές καταστάσεις στο κρέας, κυρίως στο μοσχαρίσιο κρέας και αυτό άπτεται κυρίως και της προστασίας του περιβάλλοντος. Η παραγωγή βόειου κρέατος συνδέεται στενά με το φαινόμενο του θερμοκηπίου, με αποτέλεσμα να υπάρχει σημαντικός περιορισμός στο πώς εκτρέφονται τα ζώα αυτά και αυτό το επωμίζεται ο καταναλωτής και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι μια νέα πραγματικότητα, η κλιματική κρίση δεν επηρεάζει μόνο το κλίμα, επηρεάζει και την τσέπη μας και αυτό το κάνει σταθερά παντού και στα τρόφιμα και στις υπηρεσίες και στις μεταφορές.