stegasi.gov.gr, προσωπικός αριθμός και αξιολόγηση: Ο εκσυγχρονισμός του κράτους στο πρώτο πλάνο της κυβέρνησης - Σήμερα ο Μητσοτάκης στο υπουργείο Εσωτερικών
Οι τρεις μεταρρυθμίσεις
Οι μεταρρυθμίσεις για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών και τον εκσυγχρονισμό του κράτους στο «μικροσκόπιο» της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη

Η καθημερινότητα των πολιτών και ο εκσυγχρονισμός του κράτους μπαίνει στο «μικροσκόπιο» της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, με μια σειρά από δράσεις και πρωτοβουλίες που συγκλίνουν στην κατεύθυνση αυτή. Σε αυτή ακριβώς την προσπάθεια εντάσσονται η διευκόλυνση της εξυπηρέτησης του πολίτη με το νέο προσωπικό αριθμό, το εγχείρημα της πιο εύκολης εύρεσης στέγης και η βελτίωση των υπηρεσιών που προσφέρει το Δημόσιο.
Για τον προσωπικό αριθμό, για παράδειγμα, δεν είναι τυχαίο ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης προήδρευσε προ ημερών σε διυπουργική σύσκεψη όπου παρουσιάστηκε ο Προσωπικός Αριθμός και η ενσωμάτωσή του στα δελτία αστυνομικής ταυτότητας, στην οποία υπογράμμισε μάλιστα ότι πρόκειται για «μια φαινομενικά τεχνική παρέμβαση, η οποία νομίζω, όμως, ότι έχει μια πολύ σημαντική προστιθέμενη αξία ως προς τον συνολικό εκσυγχρονισμό του κράτους». Χθες μάλιστα επανήλθε στο θέμα με βίντεο που ανέβασε στο TikTok. «Λοιπόν, τα καταφέραμε. Είναι πολύ απλό όταν δουλεύει το σύστημα. Μπορεί να έχει λίγο κίνηση τις πρώτες μέρες, οπότε δείξτε λίγο παραπάνω υπομονή», καταλήγει σε αυτό ο πρωθυπουργός.
Χθες το πρωί, στο Μέγαρο Μαξίμου, έγιναν τα «εγκαίνια» για τη νέα ψηφιακή πύλη stegasi.gov.gr για το στεγαστικό, όπου οι πολίτες μπορούν εύκολα, με λίγα κλικ, να βρουν όλα τα προγράμματα απόκτησης, ανακαίνισης επισκευής ή αναβάθμισης κατοικίας που ταιριάζουν στο προφίλ τους, όπως και τις επιδοτήσεις, φοροελαφρύνσεις ή διευκολύνσεις που παρέχονται σε ιδιοκτήτες και ενοικιαστές.
Στη νέα διαδικτυακή πύλη υπάρχει αναλυτική ενημέρωση για τις 43 δράσεις που υλοποιεί η κυβέρνηση σχετικά με τη στέγαση, συνολικού προϋπολογισμού 6,5 δισεκατομμυρίων ευρώ. «Όλα αυτά τώρα είναι συγκεντρωμένα σε αυτή την πλατφόρμα και με πολύ εύκολο και χρηστικό τρόπο μπορούν οι πολίτες να αναζητούν τις πληροφορίες που τους αφορούν», είπε σχετικά ο κ. Μητσοτάκης, τονίζοντας πως «η κυβέρνηση συνεχίζει να εστιάζει με πολύ μεγάλη έμφαση πάνω σε αυτό το μεγάλο πρόβλημα, και από την πλευρά της προσφοράς και από την πλευρά της ζήτησης».
Μετά τη Δόμνα Μιχαηλίδου, σειρά για τη δική τους παρουσίαση στο Μέγαρο Μαξίμου παίρνουν σήμερα ο Θεόδωρος Λιβάνιος και η Βιβή Χαραλαμπογιάννη, για να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα της διπλής αξιολόγησης από το Υπουργείο Εσωτερικών, από τους πολίτες και υπηρεσιακά. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τονίζει με κάθε ευκαιρία ότι η βελτίωση του Δημοσίου και των υπηρεσιών που παρέχει στους πολίτες και στις επιχειρήσεις περνάει μέσα από την αξιολόγηση, χαρακτηρίζοντας και ως «επαναστατικό αυτονόητο» τη δυνατότητα που δόθηκε για πρώτη φορά στους πολίτες να βαθμολογούν οι ίδιοι τις δημόσιες υπηρεσίες μέσω του axiologisi.ypes.gov.gr. Σύμφωνα με πληροφορίες, περίπου 65.000 πολίτες ανταποκρίθηκαν σε αυτή την πρώτη δοκιμή του νέου, εξωτερικού συστήματος αξιολόγησης των δημοσίων υπηρεσιών από τους χρήστες τους, αποτυπώνοντας και αρκετά προβλήματα, όπως προκύπτει από τη βαθμολογία που έδωσαν, σε υπηρεσίες που άπτονται άμεσα της καθημερινότητάς τους. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η κατάταξη των Δήμων, βάσει της βαθμολόγησης από τους πολίτες για την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχουν. Η αξιολόγηση από τους πολίτες μέσω της ειδικής πλατφόρμας θα επαναληφθεί το Νοέμβριο και στόχος είναι να γίνεται τακτικά, μία φορά το εξάμηνο.
Στην ίδια σύσκεψη σήμερα θα παρουσιαστούν και τα αποτελέσματα της εσωτερικής αξιολόγησης για το έτος 2024 περίπου 200.000 δημοσίων υπαλλήλων (δάσκαλοι, καθηγητές, Ένοπλες Δυνάμεις, ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, κ.ά., έχουν ξεχωριστά συστήματα αξιολόγησης).
Το μήνυμα που εκπέμπει η κυβέρνηση είναι ότι σκοπός αυτών των προσπαθειών, δεν είναι η τιμωρία, αλλά η βελτίωση - να εντοπιστούν δηλαδή οι αδυναμίες και να γίνουν οι παρεμβάσεις που χρειάζονται. Πολύ σύντομα, όπως έχει προαναγγελθεί, θα αρχίσουν να αποστέλλονται ψηφιακά και ειδικά ερωτηματολόγια για την αξιολόγηση υπηρεσιών πρώτης γραμμής, όπως είναι οι υπηρεσίες υγείας, που θα αξιολογούνται από όσους λαμβάνουν εξιτήριο κατόπιν νοσηλείας σε κάποιο από τα νοσοκομεία.
Ο νέος προσωπικός αριθμός και η ενσωμάτωσή του στις ταυτότητες
Για τον προσωπικό αριθμό, για παράδειγμα, δεν είναι τυχαίο ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης προήδρευσε προ ημερών σε διυπουργική σύσκεψη όπου παρουσιάστηκε ο Προσωπικός Αριθμός και η ενσωμάτωσή του στα δελτία αστυνομικής ταυτότητας, στην οποία υπογράμμισε μάλιστα ότι πρόκειται για «μια φαινομενικά τεχνική παρέμβαση, η οποία νομίζω, όμως, ότι έχει μια πολύ σημαντική προστιθέμενη αξία ως προς τον συνολικό εκσυγχρονισμό του κράτους». Χθες μάλιστα επανήλθε στο θέμα με βίντεο που ανέβασε στο TikTok. «Λοιπόν, τα καταφέραμε. Είναι πολύ απλό όταν δουλεύει το σύστημα. Μπορεί να έχει λίγο κίνηση τις πρώτες μέρες, οπότε δείξτε λίγο παραπάνω υπομονή», καταλήγει σε αυτό ο πρωθυπουργός.
Στεγαστικό: Η πλατφόρμα stegasi.gov.gr για την εύρεση στέγης
Χθες το πρωί, στο Μέγαρο Μαξίμου, έγιναν τα «εγκαίνια» για τη νέα ψηφιακή πύλη stegasi.gov.gr για το στεγαστικό, όπου οι πολίτες μπορούν εύκολα, με λίγα κλικ, να βρουν όλα τα προγράμματα απόκτησης, ανακαίνισης επισκευής ή αναβάθμισης κατοικίας που ταιριάζουν στο προφίλ τους, όπως και τις επιδοτήσεις, φοροελαφρύνσεις ή διευκολύνσεις που παρέχονται σε ιδιοκτήτες και ενοικιαστές.Στη νέα διαδικτυακή πύλη υπάρχει αναλυτική ενημέρωση για τις 43 δράσεις που υλοποιεί η κυβέρνηση σχετικά με τη στέγαση, συνολικού προϋπολογισμού 6,5 δισεκατομμυρίων ευρώ. «Όλα αυτά τώρα είναι συγκεντρωμένα σε αυτή την πλατφόρμα και με πολύ εύκολο και χρηστικό τρόπο μπορούν οι πολίτες να αναζητούν τις πληροφορίες που τους αφορούν», είπε σχετικά ο κ. Μητσοτάκης, τονίζοντας πως «η κυβέρνηση συνεχίζει να εστιάζει με πολύ μεγάλη έμφαση πάνω σε αυτό το μεγάλο πρόβλημα, και από την πλευρά της προσφοράς και από την πλευρά της ζήτησης».
Το σύστημα αξιολόγησης του Δημοσίου από τους πολίτες
Μετά τη Δόμνα Μιχαηλίδου, σειρά για τη δική τους παρουσίαση στο Μέγαρο Μαξίμου παίρνουν σήμερα ο Θεόδωρος Λιβάνιος και η Βιβή Χαραλαμπογιάννη, για να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα της διπλής αξιολόγησης από το Υπουργείο Εσωτερικών, από τους πολίτες και υπηρεσιακά. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τονίζει με κάθε ευκαιρία ότι η βελτίωση του Δημοσίου και των υπηρεσιών που παρέχει στους πολίτες και στις επιχειρήσεις περνάει μέσα από την αξιολόγηση, χαρακτηρίζοντας και ως «επαναστατικό αυτονόητο» τη δυνατότητα που δόθηκε για πρώτη φορά στους πολίτες να βαθμολογούν οι ίδιοι τις δημόσιες υπηρεσίες μέσω του axiologisi.ypes.gov.gr. Σύμφωνα με πληροφορίες, περίπου 65.000 πολίτες ανταποκρίθηκαν σε αυτή την πρώτη δοκιμή του νέου, εξωτερικού συστήματος αξιολόγησης των δημοσίων υπηρεσιών από τους χρήστες τους, αποτυπώνοντας και αρκετά προβλήματα, όπως προκύπτει από τη βαθμολογία που έδωσαν, σε υπηρεσίες που άπτονται άμεσα της καθημερινότητάς τους. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η κατάταξη των Δήμων, βάσει της βαθμολόγησης από τους πολίτες για την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχουν. Η αξιολόγηση από τους πολίτες μέσω της ειδικής πλατφόρμας θα επαναληφθεί το Νοέμβριο και στόχος είναι να γίνεται τακτικά, μία φορά το εξάμηνο.Στην ίδια σύσκεψη σήμερα θα παρουσιαστούν και τα αποτελέσματα της εσωτερικής αξιολόγησης για το έτος 2024 περίπου 200.000 δημοσίων υπαλλήλων (δάσκαλοι, καθηγητές, Ένοπλες Δυνάμεις, ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, κ.ά., έχουν ξεχωριστά συστήματα αξιολόγησης).
Το μήνυμα που εκπέμπει η κυβέρνηση είναι ότι σκοπός αυτών των προσπαθειών, δεν είναι η τιμωρία, αλλά η βελτίωση - να εντοπιστούν δηλαδή οι αδυναμίες και να γίνουν οι παρεμβάσεις που χρειάζονται. Πολύ σύντομα, όπως έχει προαναγγελθεί, θα αρχίσουν να αποστέλλονται ψηφιακά και ειδικά ερωτηματολόγια για την αξιολόγηση υπηρεσιών πρώτης γραμμής, όπως είναι οι υπηρεσίες υγείας, που θα αξιολογούνται από όσους λαμβάνουν εξιτήριο κατόπιν νοσηλείας σε κάποιο από τα νοσοκομεία.