Στο πλαίσιο της βελτίωσης της καθημερινότητας των πολιτών και του εκσυγχρονισμού του κράτους, στο μικροσκόπιο της κυβέρνησης μπαίνει η αξιολόγηση των υπηρεσιών του Δημοσίου. Έτσι, το μεσημέρι θα παρουσιαστούν αναλυτικά τα στοιχεία ανά δήμο και ανά υπηρεσία του Δημοσίου, κάτι που η κυβέρνηση πρόκειται να το αντιμετωπίσει ως μια μεγάλη δημοσκόπηση.

Διαβάστε: stegasi.gov.gr, προσωπικός αριθμός και αξιολόγηση: Ο εκσυγχρονισμός του κράτους στο πρώτο πλάνο της κυβέρνησης - Σήμερα ο Μητσοτάκης στο υπουργείο Εσωτερικών


Σύμφωνα, λοιπόν, με το ρεπορτάζ του Δημήτρη Τάκη, στον ραδιοφωνικό σταθμό «Παραπολιτικά» 90,1, στα αποτελέσματα της διπλής αξιολόγησης από το υπουργείο Εσωτερικών από τους πολίτες και υπηρεσιακά, θα περιλαμβάνονται τα εξής:

  • Συνολικά 65.000 πολίτες μπήκαν να αξιολογήσουν τις υπηρεσίες του Δημοσίου.
  • Αξιολογείται πιο θετικά το Δημόσιο παρά η Τοπική Αυτοδιοίκηση.
  • Πρώτη στην αξιολόγηση κατατάσσεται η ΑΑΔΕ και γενικά όλες οι ψηφιακές υπηρεσίες.
  • Χαμηλό βαθμό παίρνει η Τοπική Αυτοδιοίκηση.
  • Η βαθμολογία των δημάρχων είναι ανάλογη του ποσοστού που πήραν στις εκλογές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης τονίζει με κάθε ευκαιρία πως η βελτίωση του Δημοσίου και των υπηρεσιών που παρέχει στους πολίτες και στις επιχειρήσεις περνάει μέσα από την αξιολόγηση, χαρακτηρίζοντας και ως «επαναστατικό αυτονόητο» τη δυνατότητα που δόθηκε για πρώτη φορά στους πολίτες να βαθμολογούν οι ίδιοι τις δημόσιες υπηρεσίες μέσω του axiologisi.ypes.gov.gr. Η αξιολόγηση από τους πολίτες μέσω της ειδικής πλατφόρμας θα επαναληφθεί τον Νοέμβριο και στόχος είναι να γίνεται τακτικά, μία φορά το εξάμηνο. Στην ίδια σύσκεψη σήμερα θα παρουσιαστούν και τα αποτελέσματα της εσωτερικής αξιολόγησης για το έτος 2024 περίπου 200.000 δημοσίων υπαλλήλων (δάσκαλοι, καθηγητές, Ένοπλες Δυνάμεις, ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό κ.ά. - έχουν ξεχωριστά συστήματα αξιολόγησης).

Το μήνυμα που εκπέμπει η κυβέρνηση είναι ότι σκοπός αυτών των προσπαθειών δεν είναι η τιμωρία, αλλά η βελτίωση - να εντοπιστούν δηλαδή οι αδυναμίες και να γίνουν οι παρεμβάσεις που χρειάζονται. Πολύ σύντομα, όπως έχει προαναγγελθεί, θα αρχίσουν να αποστέλλονται ψηφιακά και ειδικά ερωτηματολόγια για την αξιολόγηση υπηρεσιών πρώτης γραμμής, όπως είναι οι υπηρεσίες υγείας, που θα αξιολογούνται από όσους λαμβάνουν εξιτήριο κατόπιν νοσηλείας σε κάποιο από τα νοσοκομεία.