Η Πολιτική Προστασία δεν αποτελεί απλώς μία δημόσια υπηρεσία, αλλά το ίδιο το πρόσωπο της ελληνικής Πολιτείας στις πιο κρίσιμες και δύσκολες στιγμές, υπογράμμισε ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Γιάννης Κεφαλογιάννης, παρουσιάζοντας τη φιλοσοφία του νομοσχεδίου «Πλαίσιο για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας: Διατάξεις για την Πολιτική Προστασία και το Πυροσβεστικό Σώμα» στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή.

Όπως τόνισε, όταν όλοι οι υπόλοιποι θεσμοί υποχωρούν ή σιωπούν, η Πολιτική Προστασία είναι εκείνη που δίνει το "παρών", ως το πρώτο και τελευταίο καταφύγιο των πολιτών απέναντι στις φυσικές καταστροφές. Για αυτόν τον λόγο, ο θεσμός πρέπει να είναι καλά οργανωμένος, ευέλικτος, άμεσος και επαρκής.

Ο κ. Κεφαλογιάννης σημείωσε ότι η ουσία του νομοσχεδίου δεν περιορίζεται μόνο στην ενίσχυση της επιχειρησιακής ετοιμότητας ή της στελέχωσης του Πυροσβεστικού Σώματος, αλλά στοχεύει στη ριζική αλλαγή νοοτροπίας και στην κατάργηση μιας βαθιά εδραιωμένης γραφειοκρατίας. Όπως επεσήμανε χαρακτηριστικά, πρόκειται για μια μάχη απέναντι στη λογική της αδράνειας, της αποφυγής ευθυνών και της αναβλητικότητας.

Το νομοσχέδιο φιλοδοξεί να θέσει σε εφαρμογή ένα λειτουργικό θεσμικό πλαίσιο με σαφείς αρμοδιότητες και σύγχρονο επιχειρησιακό σχεδιασμό για την αποτελεσματική διαχείριση κρίσεων, σε ένα κράτος που θα ανταποκρίνεται άμεσα στις ανάγκες των πολιτών.

Έτσι, ο κ. Κεφαλογιάννης κάλεσε όλες τις πολιτικές δυνάμεις να συμφωνήσουν ότι η Πολιτική Προστασία είναι ένας τομέας, όπου ο χρόνος είναι ίσως το πολυτιμότερο αγαθό, και κάθε καθυστέρηση που προκαλείται από μία αχρείαστη γραφειοκρατία ή διαδικασία, στην ουσία μεταφράζεται σε καταστροφές σε δάση, στο περιβάλλον, σε περιουσίες και πολλές φορές και σε ανθρώπινες ζωές. Υπογράμμισε δε, ότι «όσα μέσα και να έχουμε, όσο ανθρώπινο δυναμικό και να διαθέτουμε, όσες εκπαιδεύσεις και να υπάρχουν, αν το κράτος μας παραμένει δυσκίνητο, δυστυχώς δε θα φτάσουν ποτέ στο στόχο που θέλουμε».

Αντλώντας παραδείγματα από το νομοσχέδιο, ο αρμόδιος υπουργός εξήγησε ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιό του, έρχεται να καλύψει κυρίως άμεσες ανάγκες και να παρακάμψει «την γραφειοκρατική τρέλα» (όπως για τις προσλήψεις στο Πυροσβεστικό Σώμα, ιατρών, τις διαδικασίες έκτακτης ανάγκης στην τοπική αυτοδιοίκηση, τα δικαιολογητικά των θυμάτων πυρκαγιών και πλημμυρών κλπ.) και τόνισε ότι: «Εδώ πλην των άλλων, έχουμε να κάνουμε και με προβλήματα νοοτροπίας και δομής, που είναι το αποτέλεσμα ενός κρατικού μηχανισμού που βάζει θεσμοθετημένες τρικλοποδιές στον ίδιο του τον εαυτό. Βεβαίως, δεν έχουμε πλέον την πολυτέλεια να καθυστερούμε, και γι' αυτόν τον λόγο προχωρούμε σε αυτές τις ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο παρόν σχέδιο νόμου» προσέθεσε ο υπουργός.


Κεφαλογιάννης: Δεν έχουμε πλέον να κάνουμε με έκτακτα φαινόμενα, αλλά με συχνά, επαναλαμβανόμενα και πολλές φορές και πιο ακραία συμβάντα

Ο κ. Κεφαλογιάννης προανήγγειλε ωστόσο και μία συνολική μεταρρύθμιση του ν.4662, που θα αφορά την Πολιτική Προστασία, αναγνωρίζοντας ότι υπάρχει η ανάγκη για ένα νέο οργανωτικό, διοικητικό, αλλά και ένα επιχειρησιακό υπόδειγμα της Πολιτικής Προστασίας στη χώρα, «επειδή η Κλιματική Κρίση δεν είναι μια μελλοντική απειλή, ούτε ένα αφηρημένο σενάριο για τις επόμενες δεκαετίες - παρά το γεγονός ότι δυστυχώς υπάρχουν και συνάνθρωποί μας οι οποίοι αμφιβάλλουν ακόμα για την ύπαρξη Κλιματικής Κρίσης. Είναι μια διαρκής, πολυπαραγοντική και παρούσα κρίση και πρόκληση, η οποία εκδηλώνεται πολλές φορές με ακραίους και απρόβλεπτους τρόπους».

«Δεν έχουμε πλέον να κάνουμε με έκτακτα φαινόμενα, αλλά με συχνά, επαναλαμβανόμενα και πολλές φορές και πιο ακραία συμβάντα. Οι κρίσεις δεν περιμένουν, ούτε σέβονται τα διοικητικά μας όρια, ούτε πολλές φορές τις πολιτικές μας αρμοδιότητες, ούτε και τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις. Η νέα αυτή, λοιπόν, πραγματικότητα, δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με ένα παραδοσιακό μοντέλο Πολιτικής Προστασίας, όπου μέχρι πρόσφατα αυτό επικεντρωνόταν στην αντίδραση. Πρέπει λοιπόν, το παλιό, μονοδιάστατο, κάθετο και ιεραρχικό κράτος, το οποίο έχει φτάσει αυτή τη στιγμή στα όρια του, να αντικατασταθεί από ένα πολυεπίπεδο σύστημα οργάνωσης, το οποίο θα βασίζεται στην πρόληψη, στην ετοιμότητα, κυρίως όμως στον συντονισμό μεταξύ της κρατικής μηχανής, δηλαδή του κεντρικού κράτους, της τοπικής αυτοδιοίκησης Α΄ και Β΄ βαθμού, των διεθνών οργανισμών, αλλά προπάντων της Κοινωνίας των Πολιτών. Βεβαίως, μπορούμε να κάνουμε χρήση της τεχνολογίας και κυρίως, όμως, της ενεργής συμμετοχής του ίδιου του πολίτη» σημείωσε ο κ. Κεφαλογιάννης. Επεσήμανε δε, ότι «για να το πετύχουμε αυτό, πέρα από τα στενά όρια μιας νομοθετικής πρωτοβουλίας, θα πρέπει να διαμορφωθούν ευρύτερες κοινωνικές συναινέσεις γύρω από την αντιμετώπιση μικρότερων και μεγαλύτερων παθογενειών, ορισμένες από τις οποίες έρχεται να καλύψει το παρόν νομοσχέδιο».


Οι θέσεις των κομμάτων για το νομοσχέδιο

Η εισηγήτρια της πλειοψηφίας, Μαρία Αντωνίου, παρουσίασε τους βασικούς στόχους του νομοσχεδίου, που αφορούν:

- Ενίσχυση της στελέχωσης της Υπηρεσίας Εναέριων Μέσων Πυροσβεστικού Σώματος.

- Βελτίωση της διαδικασίας κήρυξης περιοχών σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας.

- Τον εξορθολογισμό και την επιτάχυνση της διαδικασίας πρόσληψης και μετάταξης πυροσβεστικού προσωπικού ειδικών καθηκόντων.

- Την αποτελεσματικότερη λειτουργία του Πυροσβεστικού Σώματος και του μηχανισμού πολιτικής προστασίας.

- Την ενίσχυση της αποτρεπτικής ισχύος και ικανότητας του Πυροσβεστικού Σώματος, καθώς και του μηχανισμού πολιτικής προστασίας.

- Την προάσπιση του δασικού πλούτου και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του μηχανισμού δασοπροστασίας.

Ειδικότερα αναφέρθηκε στην θέσπιση της νέας κατηγορίας προσωπικού πυροσβεστών επί θητεία, και την πρόσληψη 150 πυροσβεστών επί θητεία, καθώς και την προσθήκη νέας, ειδικής μονάδας δασικών επιχειρήσεων, προς ενίσχυση του Πυροσβεστικού Σώματος αλλά και τον προσδιορισμό των επικίνδυνων περιοχών της επικράτειας και την θέσπιση του Εθνικού Χάρτη Εκτίμησης Κινδύνων Δασικών Πυρκαγιών.

Ο εισηγητής της μειοψηφίας, Ανδρέας Πουλάς, ανέφερε ότι το χρονικό σημείο που ήρθε το νομοσχέδιο αυτό, δείχνει το λιγότερο ολιγωρία, κακό προγραμματισμό και έλλειψη ενός συνολικού σχεδίου για την επιχειρησιακή αναβάθμιση της Πολιτικής Προστασίας. Είπε επίσης, ότι πρόκειται για ένα διεκπεραιωτικό σχέδιο νόμου παρατάσεων και μετάθεσης ευθυνών, διευθετήσεων, χατιριών, με προεκλογικό πρόσημο, το οποίο δημιουργεί ερωτηματικά για τη λειτουργία του εναέριου Μηχανισμού Διάσωσης και Αεροδιακομιδών και τη διαφαινόμενη πρόθεση της κυβέρνησης να παραδοθεί στους ιδιώτες.

«Ως προς το Πυροσβεστικό Σώμα, κάνετε το μεγαλύτερο έγκλημα, διότι αποφεύγετε την ομογενοποίηση των πολλών ταχυτήτων πυροσβεστών, μονίμων επί θητεία, εποχικών, πενταετών, εθελοντών. Διαιωνίζει τις ανισότητες μέσα στο Πυροσβεστικό Σώμα, που κάνει εμπόριο ελπίδας με τους περίπου δυόμισι χιλιάδες εποχικούς πυροσβέστες, συστήνοντας την κατηγορία του 'πυροσβεστικού προσωπικού επί επταετή θητεία'. Αντί μιας συνολικής, έντιμης και οριστικής λύσης στο ζήτημα των εποχικών πυροσβεστών, ιδίως ενόψει της επιμήκυνσης της αντιπυρικής περιόδου κατά δύο μήνες, επιλέγετε να τους κρατάτε ομήρους και να παίζετε με την αγωνία τους για την επαγγελματική αποκατάσταση, εν είδει παζαριού. Ανοίγετε την πόρτα διορισμού σε μόλις 150 από αυτούς, και μάλιστα με κριτήρια που είναι και αμφίβολης σκοπιμότητας. Ειδικότερα, το ηλικιακό όριο των 30 ετών που θέτετε, δεν έχει λογική τεκμηρίωση και δεν συνδέεται με την επιχειρησιακή ετοιμότητα των πυροσβεστών επταετούς θητείας. Έρχεται σε αντίθεση με το κριτήριο του αριθμού των αντιπυρικών περιόδων, κατά τις οποίες ο υποψήφιος είχε την ιδιότητα του εποχικού πυροσβέστη» υποστήριξε απευθυνόμενος στον υπουργό ο κ. Πουλάς.

«Αντί ενός ξεκάθαρου σχεδιασμού, επιλέγετε να κάνετε μπαλώματα, διορθώσεις κάθε φορά, χωρίς όμως σε τίποτα να βελτιώνεται το πολύπλοκο γραφειοκρατικό σύστημα που έχετε δημιουργήσει με τις διάφορες γνωμοδοτικής επιτροπές, με τους ίδιους και τους ίδιους παράγοντες ως μέλη, και με καμία απόδοση ευθυνών για τυχόν αστοχίες», προσέθεσε ο εισηγητής της μειοψηφίας.

Ο ειδικός αγορητής του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Ψυχογιός, μίλησε για ένα νομοσχέδιο που έχει και θετικά σημεία και λύνει ζητήματα, όμως στρατηγικά δεν καλύπτει βασικές ανάγκες, ενώ περιλαμβάνει και αδικίες απέναντι στο έμψυχο δυναμικό που είναι πυλώνας Πυροσβεστικού Σώματος.

«Το σχέδιο νόμου που κατέθεσε η κυβέρνηση, είναι ένα κείμενο κυρίως διαχείρισης και όχι σχεδίου ανθεκτικότητας όπως λέει. Διότι πρώτον, με εξαίρεση το άρθρο για την εκτίμηση κινδύνων δασικών πυρκαγιών, δεν υπάρχει καμία στρατηγική για την πρόληψη. Δεύτερον, η υποστελέχωση του Πυροσβεστικού Σώματος είναι γνωστή, τεκμηριωμένη και πολύ σημαντική. Η κυβέρνηση προχωρά στη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας, των 'πυροσβεστών επί θητεία', που απαντά σε ένα από τα αιτήματα των συμβασιούχων πυροσβεστών και αντιμετωπίζει προσωρινά κάποιες επείγουσες ανάγκες, χωρίς όμως να δίνει μόνιμες και σταθερές λύσεις και θέσεις εργασίας, όπως θα μπορούσατε και θα έπρεπε να κάνετε. Τρίτον, υπάρχουν και αδικίες μέσα σε αυτή τη ρύθμιση, όπως το ηλικιακό όριο. Δίνεται έμφαση μόνο στα εναέρια μέσα και σε εργολαβίες, ενώ παραμερίζονται οι δημόσιες δασικές υπηρεσίες, τα τοπικά σχέδια πρόληψης και οι δήμοι. Πέμπτον, απουσιάζει η διάσταση της κοινωνικής λογοδοσίας. Δεν υπάρχει πρόβλεψη για δημόσια διαβούλευση σε τοπικά σχέδια, για μηχανισμούς απολογισμού των δράσεων, εποπτεία των εργολαβιών», ανέφερε.

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Χρήστος Κατσώτης, υπογράμμισε ότι το νέο νομοσχέδιο είναι άλλη μια τροποποίηση του ν. 4662/2020, που ανατρέπει ακόμα περισσότερο το χαρακτήρα κοινωνικής αποστολής του Πυροσβεστικού Σώματος και την ίδια τη ζωή των πυροσβεστών. Ο ίδιος επισήμανε ότι ο λεγόμενος Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, παραχωρεί ακόμα περισσότερους τομείς πυρασφάλειας και δασοπροστασίας σε επιχειρηματικούς ομίλους. Υποστήριξε ακόμη, ότι μεταβιβάζει αρμοδιότητες πυροπροστασίας και δασοπροστασίας στους δήμους, στις Περιφέρειες, σε ΜΚΟ και εθελοντικές οργανώσεις, κατακερματίζοντας το πυροσβεστικό έργο και διαχέοντας την κρατική ευθύνη γι' αυτό. Επιπλέον, ο κ. Κατσώτης παρατήρησε ότι για την αντιμετώπιση των αναγκών της δασοπυρόσβεσης, ιδιαίτερα για την αντιπυρική περίοδο, εξαντλείται όλη η δυναμικότητα των μηχανισμών, με αποτέλεσμα τα υπόλοιπα συμβάντα, πυρκαγιές σε κτίρια, διασώσεις από τροχαία κ.λπ., να περνάνε συχνά σε δεύτερη μοίρα, δημιουργώντας σοβαρά ζητήματα ασφάλειας στην καθημερινότητα του λαού.

Όσον αφορά το πυροσβεστικό προσωπικό, είπε ότι αντί για την μονιμοποίηση όλου του υφιστάμενου προσωπικού - πενταετών, επταετών και εποχικών - συνεχίζεται η δημιουργία νέων κατηγοριών συμβασιούχων, όπως οι 150 «Πυροσβέστες επί θητεία», για να καλύψουν τις τεράστιες και σίγουρα διαρκείς ανάγκες που έχει το Πυροσβεστικό Σώμα σε οδηγούς, ενώ την ίδια ώρα, παραμένουν κενές 3500 θέσεις μόνιμου προσωπικού βάσει του οργανογράμματος, ενώ την επόμενη πενταετία θα αποχωρήσουν λόγω συνταξιοδότησης τουλάχιστον 3000 πυροσβέστες.

«Το παρόν νομοσχέδιο διαδέχεται μια σειρά πολλών ετών εγκατάλειψης, αδιαφάνειας και πελατειακών σχέσεων σε πολλούς τομείς, οι οποίοι αφορούν στις δασικές - και όχι μόνο - πυρκαγιές», τόνισε η ειδική αγορήτρια της Ελληνικής Λύσης, Μαρία Αθανασίου. Η βουλευτής προχώρησε σε επισημάνσεις και παρατηρήσεις προς τον υπουργό, σχετικώς με τις διατάξεις για την Υπηρεσία Εναέριων Μέσων, την διαδικασία και το πλαίσιο κήρυξης περιοχών σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, την διαδικασία προσλήψεων και μετατάξεων, τον εθνικό χάρτη κινδύνου πυρκαγιών, το όριο ηλικίας για γιατρούς και οδοντιάτρους στο Πυροσβεστικό Σώμα, την αποζημίωση εκτός έδρας και την αποκατάσταση πληγέντων.

Ο ειδικός αγορητής της Νέας Αριστεράς, Οζγκιούρ Φερχάτ, έκανε λόγο για νομοσχέδιο κυρίως τεχνικό, διαδικαστικό, με χαμηλή προστιθέμενη αξία στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας μας, ενώ απαιτείται μια συνολικότερη αναδιάταξη της δομής, της λειτουργίας και της φιλοσοφίας του Πυροσβεστικού Σώματος, προκειμένου να συμβάλλει αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών. «Δυστυχώς, η κυβέρνηση δεν ανταποκρίνεται στα νέα δεδομένα της κλιματικής κρίσης και στον βίαιο μετασχηματισμό που αυτή επιφέρει, και για άλλη μια φορά εμφανίζεται απροετοίμαστη» είπε. Τέλος, ζήτησε διευκρινήσεις από τον υπουργό σχετικώς με την πρόσληψη των πυροσβεστών γενικών καθηκόντων και ζήτησε διαβεβαιώσεις ότι οι προσλήψεις θα γίνονται από τη δεξαμενή των εποχικών πυροσβεστών, και ότι θα διατηρείται ακέραιος ο αριθμός των 2500 εποχικών πυροσβεστών.

Ο Κομνηνός Δελβερούδης από την «Νίκη», ζήτησε να πληροφορηθεί το πλάνο και τον προγραμματισμό για την αντιμετώπιση του ζητήματος της υποστελέχωσης, πόσες προσλήψεις θα γίνουν και μέχρι πότε, για την κάλυψη των κενών που υπάρχουν ήδη και που θα δημιουργηθούν στο μέλλον. Επιπλέον, ανάφερε ότι η νέα αντιπυρική περίοδος που ξεκίνησε την Πέμπτη 1η Μαΐου, έκανε πρεμιέρα με τα μισά καναντέρ και λιγότερα πεζετέλ σε σχέση με πέρσι, ενώ στάθηκε στο άρθρο για το μεταβατικό πλαίσιο εναέριας διάσωσης και αεροδιακομιδών. Συντάχθηκε δε, με τις προτάσεις της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πενταετούς Υποχρέωσης και Συμβασιούχων Πυροσβεστών, και προσέθεσε ότι οι 150 οργανικές θέσεις που προβλέπονται στο νομοσχέδιο για τους πυροσβέστες γενικών καθηκόντων επί θητεία, είναι ελάχιστες.

Ο ειδικός αγορητής της Πλεύσης Ελευθερίας, Αλέξανδρος Καζαμίας, είπε ότι εν μέσω μιας περιόδου κλιματικής κρίσης, έχουμε μπροστά μας ένα χαμηλής πτήσης νομοσχέδιο 21 άρθρων από το υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, το οποίο επιχειρεί με επιφανειακές και εμβαλωματικές ρυθμίσεις να αντιμετωπίσει μεγάλα προβλήματα δομικών ελλείψεων και προβλημάτων που χρονίζουν στο πεδίο της πολιτικής προστασίας. «Η προσέγγιση του νομοσχεδίου εδράζεται σε έναν τεχνικό, κοντόφθαλμο και μίζερο τρόπο αντιμετώπισης των μεγάλων αυτών προβλημάτων, τη στιγμή που θα έπρεπε να εστιάζει σε μία προσέγγιση που να είναι πολιτική, στρατηγική και να θίγει τα ζητήματα στη δομή. Αυτό δεν συμβαίνει. Συνεπώς, αντιμετωπίζουμε μία πρόκληση πολλές φορές μεγαλύτερη από τις δυνατότητες, και από την ετοιμότητα του κρατικού μηχανισμού να αντιμετωπίσει την πρόκληση αυτή. Θα περίμενε κανείς μία πολύ βαθιά και σοβαρή προσέγγιση στο πρόβλημα μέσα από το νομοσχέδιο, ενώ έχουμε 21 άρθρα» ανέφερε επίσης.

Οι απαντήσεις του Ιωάννη Κεφαλογιάννη 

Απαντώντας, ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, ιδίως για το θέμα των προσλήψεων πυροσβεστών (το άρθρο το οποίο αναφέρεται στους Π.Ε.Θ.) ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται για συμβασιούχους, παρά αφορά στην ουσία, μόνιμες θέσεις στο Πυροσβεστικό Σώμα προς ενίσχυσή του. Διευκρίνισε ότι αυτοί προσλαμβάνονται για επτά χρόνια, και έξι μήνες πριν τη λήξη της θητείας τους, μπορούν να μονιμοποιηθούν παίρνοντας πάλι πίσω τις οργανικές θέσεις. «Είναι τελείως διαφορετική η κατηγορία σε σχέση με τους εποχικούς. Δεν πρέπει να συγχέουμε αυτά τα δύο. Κατά τη γνώμη μου, δεν πρέπει να κάνει κανείς εμπόριο ελπίδας στους εποχικούς πυροσβέστες. Πριν από δύο μήνες υπέγραψαν νέες συμβάσεις πενταετούς διάρκειας, και η παρούσα κυβέρνηση έκανε οκτώ τους μήνες υπηρεσίας τους από έξι. Επίσης, το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου τριπλασιάζει τα εκτός έδρας των εποχικών, από 15 σε 45 μέρες. Αυτό, στο τέλος της σεζόν σε κάθε εποχικό πυροσβέστη, θα έχει ως αποτέλεσμα να πάρει μία αύξηση γύρω στα 1.200 ευρώ σε σχέση με αυτά τα οποία παίρνει τώρα. Επίσης, πριν από ένα μήνα υπέγραψα απόφαση ώστε οι εποχικοί πυροσβέστες να μπορούν να μετακινούνται δωρεάν στα μέσα μαζικής μεταφοράς, όπως και οι υπόλοιποι πυροσβέστες. Συνεπώς, έχουμε πάρα πολλά πράγματα να κάνουμε γι' αυτή την κατηγορία. Τους αντιμετωπίζουμε με απόλυτο σεβασμό, αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να κάνουμε εμπόριο ελπίδας».

Σχετικώς με το ηλιακό όριο, ο κ. Κεφαλογιάννης καταλόγισε στον εισηγητή του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, ότι έλαβε αντίθετη θέση από τον Νίκο Ανδρουλάκη, ο οποίος ζήτησε να πέσει το ηλικιακό όριο στο Πυροσβεστικό Σώμα.

Απαντώντας στην παρατήρηση της κας Αθανασίου, για τον σχεδιασμό και τα εναέρια μέσα, ο κ. Κεφαλογιάννης είπε ότι από του χρόνου θα αρχίσουμε να παίρνουμε και τα εναέρια μέσα, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι φέτος είμαστε πίσω, διότι έχουμε τα ενοικιασμένα αεροσκάφη και ελικόπτερα, μέσω του μηχανισμού που έχει ξεκινήσει από πέρσι και έχει μια πενταετή διάρκεια. Συνεπώς, φέτος, επανέλαβε ότι θα επιχειρούν 80 με 85 εναέρια μέσα, αναλόγως τη διαθεσιμότητα. Σε αυτά θα πρέπει να προσθέσει κανείς και τα 82 drones, τα οποία είναι διπλάσια σε σχέση με πέρυσι, τα οποία επιχειρούν επί εικοσιτετραώρου βάσεως με θερμικές κάμερες και μας έχουν δώσει πολύ γρήγορα αποτελέσματα σε περιπτώσεις πυρκαγιών.

Όσον αφορά το ανθρώπινο δυναμικό του Πυροσβεστικού Σώματος, ο αρμόδιος υπουργός τόνισε ότι έχουν γίνει βήματα τα τελευταία χρόνια, και επισήμανε ότι «κι ακόμη και αν έχουμε διαφορετική άποψη σε πάρα πολλά θέματα», οι αριθμοί είναι συγκεκριμένοι: Το 2019 υπηρετούσαν στο Πυροσβεστικό Σώμα 14.000 άτομα μόνιμο προσωπικό και εποχικοί, και σήμερα έχουμε ξεκινήσει την αντιπυρική περίοδο με 18.000. «Δεν νομίζω ότι υπάρχει αυτή τη στιγμή κάποιος άλλος τομέας του Δημοσίου, που τα τελευταία έξι χρόνια έχει αύξηση στο δυναμικό του περίπου 30%. Αυτά είναι δεδομένα συγκεκριμένα, και νομίζω ότι δεν αμφισβητούνται» προσέθεσε.

Ο υπουργός συνέχισε παραδεχόμενος ότι υπάρχουν οργανικά κενά, ωστόσο υπογράμμισε ότι στην ουσία, με τη ρύθμιση για τους πυροσβέστες επταετούς θητείας, καλύπτουμε τέτοια κενά.

Τέλος, ο κ. Κεφαλογιάννης κάλεσε τους εκπροσώπους των κομμάτων να διαβάσουν σε βάθος το νομοσχέδιο, ώστε να διαπιστώσουν ότι το σύνολο των διατάξεων, αν όχι η συντριπτική πλειοψηφία, κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση.