Στο 1ο συνέδριο του Ελληνικού Ινστιτούτου Τεχνολογίας Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων (ΕΛΙΤΗΕ) έδωσε το «παρών» ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας. Μεταξύ άλλων, δήλωσε ότι «οι υποδομές που σχεδιάζονται σήμερα δεν αφορούν μόνο το παρόν, αλλά θέτουν τα θεμέλια για μια Ελλάδα πιο ανθεκτική, πιο “έξυπνη” και πιο πράσινη».

Διαβάστε: Χρίστος Δήμας: Έως το τέλος Ιουλίου σε κυκλοφορία τα πρώτα 65 χλμ. του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος

Στο πλαίσιο του Συνεδρίου, ο Χρίστος Δήμας ανέφερε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μέσα από τα έργα και τις δράσεις που υλοποιεί, επενδύει σταθερά στη μετάβαση προς ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης, βιώσιμο, λειτουργικό και ανθρωποκεντρικό.

Τέσσερα έργα σε εξέλιξη

Επίσης, παρουσίασε τα στάδια εξέλιξης στα οποία βρίσκονται, σήμερα, τέσσερα από τα εμβληματικά έργα που υλοποιούνται σε όλη την επικράτεια:
  • Πάτρα - Πύργος: η πρόοδος εκτέλεσης των εργασιών ανέρχεται στο 85% στο σύνολο του έργου. Τα πρώτα 65 χλμ. θα παραδοθούν έως το τέλος του Ιουλίου του 2025 και τα υπόλοιπα 10 χλμ. φτάνοντας στο Μιντιλόγλι στην είσοδο της Πάτρας, υπολογίζεται ότι θα παραδοθούν έως το τέλος του Νοεμβρίου.
  • Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος Ε65, Βόρειο Τμήμα: Κατασκευάζεται το τελευταίο τμήμα Καλαμπάκα - Εγνατία, μήκους 45,5 χλμ., το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2026.
  • Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά: Το έργο προχωρά με ικανοποιητικό ρυθμό και αναμένεται να δοθεί σε λειτουργία τον Φεβρουάριο του 2026.
  • Υπερυψωμένη Λεωφόρος Ταχείας Κυκλοφορίας στη Θεσσαλονίκη: Η πρόοδος κατασκευής φτάνει το 25% και ο νέος οδικός άξονας αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2027.
Για την επίδραση της τεχνολογίας στην παραγωγή των έργων, ο Χρίστος Δήμας δήλωσε ότι η ψηφιακή μετάβαση αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο γίνεται ο σχεδιασμός, η υλοποίηση και ο έλεγχος συντήρησης των υποδομών, με χαρακτηριστικό παράδειγμα, τα εργαλεία μοντελοποίησης των έργων, όπως το Building Information Modeling (BIM), αλλά και το Εθνικό Μητρώο Γεφυρών.

Ο υπουργός χαρακτήρισε την κλιματική κρίση ως τη μεγαλύτερη σύγχρονη πρόκληση, επισημαίνοντας πως η ανθεκτικότητα έχει αναχθεί σε ουσιώδη παράμετρο που έχει αυξήσει το κατασκευαστικό κόστος, καθώς απαιτούνται περισσότερα κεφάλαια σε σχέση με το παρελθόν για έργα, όπως γέφυρες ή φράγματα.

"Επρεπε να βρούμε πάνω 1,3 δισ. ευρώ"

«Για τη δέσμη έργων αποκατάστασης σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα, μετά τις θεομηνίες «Daniel» και «Elias» έπρεπε να βρούμε πάνω 1,3 δισ. ευρώ και πλέον, δημιουργούμε νέες υποδομές που να είναι ανθεκτικότερες απέναντι στην εκδήλωση ακραίων καιρικών φαινομένων στο μέλλον», συμπλήρωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, πρόσθεσε ότι άλλο ένα κρίσιμο πεδίο είναι η διαχείριση των υδάτινων πόρων, όπου το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εκτελεί μεγάλης και μικρότερης κλίμακας έργα σε όλη την Επικράτεια, όπως αρδευτικά δίκτυα, φράγματα και αντιπλημμυρικά έργα, πολλά εκ των οποίων έχουν περιέλθει στην αρμοδιότητα του Υπουργείου από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, είτε κατασκευάζονται σε συνεργασία με αυτό.

«Επιδιώκουμε μια ολιστική προσέγγιση στην υλοποίηση των υποδομών, που να λαμβάνει υπόψη τις τεχνολογικές εξελίξεις, αλλά και τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης», σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.