«Το νέο νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο μπαίνει στην ολομέλεια για συζήτηση ύστερα από εκτενή διαβούλευση με φορείς, εργαζόμενους και συγγενείς των θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών», δήλωσε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1. Ειδικότερα, ο υφυπουργός Μεταφορών, μιλώντας στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή, τόνισε ότι στην αντιπολίτευση δεν έχουν καταλάβει τίποτα σε σχέση με την τραγωδία και τα αίτιά της, αφού -όπως είπε- υπάρχει διάθεση για «χάιδεμα» των δημοσίων υπαλλήλων. Ακόμη, ανακοίνωσε ότι στις 13 Σεπτεμβρίου θα τεθεί σε ισχύ η 24ωρη λειτουργία του μετρό κάθε Σάββατο και ανέφερε ότι εντός Ιουλίου θα είναι έτοιμο το σύστημα γεωεντοπισμού που θα καταγράφει την ακριβή θέση των τρένων.

Διαβάστε: Σύγκρουση Κυρανάκη με εργαζόμενους στα τρένα: "Nα κάνουμε όλοι την αυτοκριτική μας" - "Την πρώτιστη ευθύνη την έχει ο στρατηγός, όχι οι στρατιώτες


Κυρανάκης στα Παραπολιτικά 90,1: Το νομοσχέδιο για τον νέο σιδηρόδρομο έχει έρθει ήδη - Δεν θέλει η Αριστερά να μπούνε κάμερες στα σταθμαρχεία

Σχετικά με το νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο, ο υφυπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, τόνισε: «Το νομοσχέδιο έχει έρθει ήδη, είναι στις επιτροπές, χθες είχαμε την ακρόαση των φορέων, είχαμε εργαζομένους, είχαμε και συγγενείς θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών, είχαμε συγκοινωνιολόγους και έγινε μια εκτενή διαβούλευση και την Πέμπτη μπαίνει στην Ολομέλεια για συζήτηση. Διαπίστωσα ότι στην αντιπολίτευση δεν έχουν καταλάβει απολύτως τίποτα σε σχέση με την τραγωδία και τα αίτιά της». Ακόμα όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: «Υπάρχει μια διάθεση για συνεχές χάιδεμα των δημοσίων υπαλλήλων. Δεν θέλει η Αριστερά να μπούνε κάμερες στα σταθμαρχεία, δηλαδή να έχουμε ένα μέσο απόδειξης και ένα μέσο διαπίστωσης ότι όντως ένας σταθμάρχης είναι εντός σταθμαρχείου να κάνει τη δουλειά του. Αυτό είναι κάτι που δεν το θέλει η αντιπολίτευση, το κατήγγειλε. Και εννοούμε ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ, η Νέα Αριστερά, με το σκεπτικό ότι πρέπει οπωσδήποτε να χαϊδέψουν τα συνδικαλιστικά συμφέροντα».

Κυρανάκης για την τοποθέτηση καμερών ασφαλείας: Εντός του Ιουλίου θα είναι έτοιμο το σύστημα ακριβούς γεωεντοπισμού

Σχετικά με την έγκριση προστασίας προσωπικών δεδομένων για την τοποθέτηση καμερών ο υφυπουργός Κωνσταντίνος Κυρανάκης τόνισε: «Εμείς θα κοινοποιήσουμε τις ρυθμίσεις οι οποίες ψηφίζονται στην Αρχή Προστασίας, δεν υπάρχει όμως κανένα δίλημμα ότι διακυβεύονται ανθρώπινες ζωές, διότι έχουμε ανθρώπους της πρώτης γραμμής οι οποίοι στην πλειοψηφία κάνουν καλά τη δουλειά τους, όμως κάποιες εξαιρέσεις όπως αποδείχθηκε δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους και πρέπει από τις πράξεις ή τις παραλείψεις του καθενός ο τελικός σκοπός να επιτυγχάνεται». Όπως ανέφερε, ο τελικός σκοπός είναι η προστασία της ανθρώπινης ζωής, αυτός ο σκοπός υπερτερεί κάποιας άλλης προστασίας δεδομένων τα οποία δεν παράγονται σε αυτό το πόστο. Έπειτα πρόσθεσε: «Ήταν απέναντι στις απολύσεις και ερωτώ αν κάποιος ξαναβάλει ένα τρένο στη λάθος γραμμή δεν πρέπει να απολυθεί; Πρέπει να παραμείνει εκεί επειδή φοβάται η αντιπολίτευση πως θα αντιδράσουν συγκεκριμένα συνδικαλιστικά σωματεία; Η αυστηρότητα πρέπει να επανέλθει σε έναν χώρο ο οποίος πρέπει να έχει πρωτόκολλα αντίστοιχα με την αεροπορία. Πρέπει να έχει πρωτόκολλα τα οποία να εκπέμπουν σεβασμό, κύρος, οργάνωση, τάξη. Αυτό πρέπει να εκπέμπει ο σιδηρόδρομος και όχι αυτή τη χαλαρότητα την οποία ακούσαμε στους διαλόγους της ντροπής».

Μάλιστα, ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης ανακοίνωσε ότι εντός του Ιουλίου θα είναι έτοιμο το σύστημα ακριβούς γεωεντοπισμού. Όπως ανέφερε, «είναι πολύ πιο ακριβής από την εφαρμογή των αεροπλάνων γιατί έχει ακρίβεια εκατοστών, δεν είναι δορυφορικό σήμα, είναι διορθωμένο σήμα από επίγειους σταθμούς για να μπορείς να βλέπεις αν ένα τρένο κινείται στη γραμμή ανόδου ή στη γραμμή καθόδου. Η αξιολόγηση μέσω αυτού του συστήματος όλου του προσωπικού θα γίνεται με ζωντανά δεδομένα και όχι δειγματοληπτικά όπως γίνεται σήμερα».

"Το φθινόπωρο του ’26 θα έχουμε σε όλη τη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη τα ευρωπαϊκά συστήματα κίνησης"

Σχετικά με το αν είναι εντός πλαισίου οι δεσμεύσεις του ότι μέχρι το τέλος του 2026 θα έχουμε ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο, ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη τα έργα προχωρούν κανονικά στη Θεσσαλία, έχουν συμβασιοποιηθεί από τον Απρίλιο και μάλιστα μέσα στον Ιούλιο θα πάμε για την πρώτη αυτοψία. Η ενημέρωση που έχουμε είναι ότι τα έργα κινούνται κανονικά εντός χρονοδιαγράμματος, άρα το φθινόπωρο του ’26 θα έχουμε σε όλη τη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη τα ευρωπαϊκά συστήματα κίνησης». Ακόμη, σχετικά με τα νέα τρένα, ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης ανακοίνωσε ότι έχει υπογραφεί συμφωνία με τους Ιταλούς και συγκεκριμένα: «Περιμένουμε εντός του καλοκαιριού να γίνει η παραγγελία από τον προμηθευτή που θα επιλέξει ο επενδυτής, δηλαδή η ιταλική εταιρεία της Hellenic train. Μόλις γίνει η παραγγελία θα αναφέρεται και στο χρονοδιάγραμμα, εμείς έχουμε θέσει ως στόχο το ’27 και νομίζω ότι θα το πετύχουμε. Μιλάμε για καινούργιας κατασκευής τρένα, με τα συστήματα που πρέπει να αναβαθμιστεί επιτέλους η εμπειρία του επιβάτη, η οποία αυτή τη στιγμή δεν είναι σε καλό επίπεδο ούτε στα προαστιακά ούτε στα υπεραστικά».

"Σήμερα γίνεται σε ένα εργοστάσιο στον Βόλο μια ανακαίνιση 14 συρμών του ΗΣΑΠ"

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός Μεταφορών: «Τα περισσότερα τρένα είναι συρμοί του 1980, σήμερα γίνεται σε ένα εργοστάσιο στον Βόλο μια ανακαίνιση 14 συρμών του ΗΣΑΠ πλήρης και σε μηχανολογικό εξοπλισμό και με κλιματισμό και με θέσεις ΑΜΕΑ. Άρα από τον Φεβρουάριο του ’26 και κάθε μήνα θα φέρνει το εργοστάσιο αυτό έναν καινούργιο συρμό στον ΗΣΑΠ και φυσικά θα κάνουμε εργασίες ανακαίνισης όπου χρειάζεται και στους σταθμούς του ΗΣΑΠ». Έπειτα για τη γραμμή Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο ανέφερε: «Εξασφαλίσαμε μια πολύ σημαντική χρηματοδότηση από την ευρωπαϊκή επιτροπή για την αναβάθμιση της γραμμής Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο για να μπορέσει αυτός ο διάδρομος μεταξύ Αλεξανδρούπολης και ανατολικής Ευρώπης να αποτελέσει εναλλακτική στον Βόσπορο. Είναι μεγάλης στρατηγικής σημασίας έργο για το οποίο εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση και τα έργα θα προχωρήσουν».

Νέα τρένα και ασφάλεια

Σχετικά με την ασφάλεια που θα παρέχουν τα νέα τρένα, ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης τόνισε: «Η πρώτη μου προτεραιότητα από τότε που ανέλαβα ήταν να εξαφανίσουμε το σενάριο σύγκρουσης τρένων και το σύστημα ακριβούς γεωεντοπισμού αυτόν τον σκοπό εξυπηρετεί. Θα δείτε την παρουσίαση τέλος Ιουλίου, θα δώσουμε το χρονοδιάγραμμα εγκατάστασης του εξοπλισμού σε όλα τα τρένα το οποίο θα είναι άμεσο και νομίζω ότι έτσι δίνουμε μια πολύ σοβαρή δικλείδα ασφαλείας. Όμως ασφάλεια στα τρένα δεν είναι μόνο αυτό, ασφάλεια είναι και οι ισόπεδες διαβάσεις τις οποίες πρέπει να αναβαθμίσουμε, ασφάλεια είναι να μπορείς να τηρείς τα όρια ταχύτητας κατά μήκος του δικτύου, ασφάλεια είναι μια σειρά από πράγματα που αφορούν τις περιτοιχίσεις γύρω από καταυλισμούς που έχουμε πάρα πολλές κλοπές, βανδαλισμούς, ακόμα και πετροβολισμούς και για όλα αυτά έχουμε δρομολογήσει ενέργειες και μέχρι τέλος του ’25 και αρχές του ‘26 θα δείτε πολύ μεγάλη διαφορά».

Από Σεπτέμβρη η 24ωρη λειτουργία του μετρό

Σχετικά με την 24ωρη λειτουργία του μετρό τα Σάββατα, ο υφυπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε ότι «από το Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου ξεκινάμε κανονικά την 24ωρη βάρδια του μετρό κάθε Σάββατο».

Ολόκληρη η συνέντευξη του Κωνσταντίνου Κυρανάκη στα Παραπολιτικά 90,1