Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος ανακοίνωσε την ολοκλήρωση του κομβικού έργου υποδομής του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος που στοίχισε τη ζωή πολλών ανθρώπων. Σύμφωνα με τον ίδιο, το νέο έργο αντικατοπτρίζει την έναρξη μιας νέας εποχής για την οδική ασφάλεια της χώρας και τη Δυτική Ελλάδα.

Διαβάστε: Μητσοτάκης: Θα παραστεί στα εγκαίνια του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών - Πύργου

Συγκεκριμένα, δήλωσε στο «ΕΡΤΝews» ο κ. Ταχιάος:  «Παραδίδουμε 65 χλμ. του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος». Παράλληλα, επισήμανε ότι σηματοδοτεί το τέλος μιας καρμανιόλας που στοίχισε τη ζωή σε εκατοντάδες κόσμο. «Τώρα πλέον έχουμε τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα - Πύργο. Πρόκειται για 65 χλμ. από την Άλισσο μέχρι τον Πύργο και υπολείπονται περίπου 9 χιλιόμετρα -το τμήμα μέχρι την Πάτρα- τα οποία θα παραδοθούν το Νοέμβριο» δήλωσε ο κ. Ταχιάος.

Αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος: Αντιπλημμυρικά και υδραυλικά έργα

Παράλληλα, ο υφυπουργός σημείωσε ότι: «Αύριο όμως παραδίδεται ένα πολύ μεγάλο τμήμα το οποίο θα δει κανένας ότι έχει κατασκευαστεί όχι μόνο σε χρόνο ρεκόρ αλλά και με τις καλύτερες προδιαγραφές», ενώ αποκάλυψε ότι ο παλαιός αυτοκινητόδρομος «είχε κατά μέσο όρο 13 νεκρούς τον χρόνο». Επιπλέον, πρόσθεσε πως, ο νέος δρόμος θα ενισχυθεί με αντιπλημμυρικά και υδραυλικά έργα, κόμβους και υψηλής ποιότητας κατασκευές. Σε ερώτηση δημοσιογράφου για το υψηλό κόστος των διοδίων στους σύγχρονους αυτοκινητοδρόμους, ο κ. Ταχιάος απάντησε ότι «υπάρχουν δύο τρόποι να πληρώνεις: ως χρήστης ή ως φορολογούμενος. Στην παραχώρηση, πληρώνει αυτός που χρησιμοποιεί τον δρόμο – και αυτό είναι πιο δίκαιο».

Όσον αφορά τη χιλιομετρική καταβολή των διοδίων παραδέχθηκε ότι εκκρεμεί γενικά ως ζήτημα. Όσον αφορά όμως τα πλευρικά διόδια στο συγκεκριμένο έργο τόνισε ότι «θα πληρώνει κανείς σύμφωνα με την απόσταση που θα διανύει». Και όπως παραδέχτηκε, «παρά το γεγονός ότι αργήσαμε, έχουμε αρχίσει να έχουμε πολύ καλούς αυτοκινητοδρόμους. Ο Πάτρα-Πύργος είναι ένας από αυτούς».

Να σημειωθεί ότι ο Πρωθυπουργός θα παραστεί αύριο στα εγκαίνια του έργου και θα μιλήσει, στις 19:30, στην τελετή παράδοσης της νέας χάραξης της εθνικής οδού Πατρών – Πύργου, κοντά στο Αλποχώρι Ηλείας.

Έργο υποδομής για την πολύπαθη γέφυρα της Βαρυμπόμπης

Αναφορικά με την πολύπαθη γέφυρα της Βαρυμπόμπης, που είναι κατασκευής της δεκαετίας του ’60 επισήμανε ότι «είναι μία γερασμένη γέφυρα, στα όρια του να εκμετρήσει το μπετόν από το οποίο κατασκευάστηκε». Επίσης, όπως τόνισε δεν έχει ελεύθερο ύψος 5 μ. γι’ αυτό και καρφώνονται από κάτω τα φορτηγά και τα σημεία στα οποία στηρίζεται βρίσκονται μέσα στην ΛΕΑ της Εθνικής Οδού.

Μάλιστα, όπως επισήμανε, «η κατεδάφιση και η κατασκευή της γέφυρας είναι έργο της παραχώρησης. Δεν την πληρώνει το Δημόσιο. Την πληρώνει η Νέα οδός». Σχετικά με την επικινδυνότητά της σχολίασε: «Είναι μια γέφυρα χωρίς μελέτη δεν μπορείς αυτή τη στιγμή να την αξιολογήσεις. Μπορείς μόνο να αξιολογήσεις την παλαιότητα της. Υπάρχει θέμα επικινδυνότητας. Δεν μπορεί να παραμείνει. Πρέπει να αντικατασταθεί». Σχετικά με τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην αντικατάστασή της είπε: «Το πρόβλημα δεν είναι η γέφυρα, είναι η άρνηση για την κατασκευή πλευρικών διοδίων. Όμως, η μη εκτέλεση της σύμβασης επιβαρύνει όλους τους φορολογούμενους». Επιπλέον, όπως τόνισε, από το 2017 μέχρι σήμερα η σχετική αποζημίωση (σ.σ. προς τον παραχωρησιούχο) αγγίζει τα 147 εκατ. ευρώ.

«Δεν συζητάμε για τα διόδια για τα οποία έχουμε δώσει παράταση τριών ετών. Ανά τρία χρόνια ανανεώνεται η σχετική εντολή προς τον παραχωρησιούχο να μην προχωρήσει στα διόδια» είπε προσθέτοντας ότι «πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι αυτά τα έργα δεν γίνονται με συγκρούσεις αλλά με συναίνεση. Η οπτική των πραγμάτων είναι ότι δεν είναι δυνατόν ο φορολογούμενος να χρεώνεται με αυτό το πρόβλημα. Ο παραχωρησιούχος αποζημιώνεται σήμερα για το γεγονός ότι δεν το έχουμε δώσει εντολή να πάει να κατασκευάσει την γέφυρα».

Ταχιάος για ανησυχίες ισχυρών σεισμών στην Ελλάδα

Καταλήγοντας εξέφρασε την άποψη «το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η κυβέρνηση δηλαδή, δεν θέτει τα πράγματα προ τετελεσμένων» λέγοντας ότι είναι ανοικτός να συζητήσει το θέμα με τους δημάρχους των γειτονικών περιοχών που αντιδρούν την επιβολή πλευρικών διοδίων.

Μιλώντας τέλος για τη σεισμική θωράκιση και τα προγράμματα ελέγχου στα δημόσια κτήρια, με αφορμή το μεγάλο σεισμό στη Ρωσία, ανέφερε ότι υπάρχουν διάφορα προγράμματα που «τρέχουν» λέγοντας ότι «γίνονται έλεγχοι και καταγραφές για να διαπιστωθεί ποια κτήρια χρήζουν παρεμβάσεων». Παράλληλα, όπως είπε η ευθύνη των παρεμβάσεων ανήκει πρωτίστως στην τοπική αυτοδιοίκηση, αλλά όπου χρειαστεί θα παρέμβει και το Υπουργείο» επισημαίνοντας ότι «οι ελληνικές υποδομές έχουν αντέξει στο παρελθόν και γενικά δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας, αλλά δεν επιτρέπεται ο εφησυχασμός».