Κωνσταντίνος Κυρανάκης: Τελευταίο καλοκαίρι στα ΜΜΜ χωρίς κλιματισμό, ζητήστε τον λόγο απ' αυτούς που παρήγγειλαν μετρό χωρίς ψύξη
Τι είπε για την κατάργηση των τρόλεϊ
"Θα πάμε σε μέτρα ανακαίνισης συρμών", σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης

Για τα προβλήματα που δημιουργούνται στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς λόγω ζέστης μίλησε στον ΣΚΑΪ ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, επισημαίνοντας ότι κάποια βαγόνια στον ΗΣΑΠ είναι νεότερα και έχουν κλιματισμό. Όπως είπε, αυτό δεν ισχύει για τους συρμούς που είναι από το 1980 και δεν έχουν κλιματισμό - σε αυτά ο κλιματισμός δεν αποδίδει, γεγονός που οφείλεται στο ότι ο κόσμος ανοίγει τα παράθυρα και ότι οι συρμοί δεν κινούνται υπόγεια. Ακόμα, ο κ. Κυρανάκης σημείωσε ότι στο μετρό, στη Γραμμή 2 και 3, από τους 52 συρμούς που είναι σε λειτουργία, οι 32 έχουν κλιματισμό.
Διαβάστε: "Βολές" Μαρινάκη σε Κωνσταντοπούλου: "Άλλη μια μέρα στη δουλειά οι χυδαιότητες κατά Λαζαρίδη"
«Δεσμεύομαι προσωπικά ότι αυτό είναι το τελευταίο καλοκαίρι που τη βιώνουμε. Κατ' αρχάς, καλό είναι κάποια στιγμή να ζητήσετε τον λόγο απ' αυτούς που παρήγγειλαν μετρό χωρίς κλιματισμό. Γιατί αυτά δεν παραγγέλθηκαν τους 4 μήνες που είμαι εγώ στο υπουργείο. Παραγγέλθηκαν πριν από κάποιες δεκαετίες. Στην Ελλάδα, λοιπόν, κάποιος είχε τη φαεινή ιδέα να παραγγείλει συρμούς πολλών εκατομμυρίων, χωρίς κλιματισμό. Καλό είναι να ζητηθεί ο λόγος και απ' αυτούς, κάποια στιγμή. Θα πάμε σε μέτρα ανακαίνισης συρμών. Δηλαδή θα βγαίνουν απ' το δίκτυο κάποιοι συρμοί - αυτό μπορεί να επηρεάσει τη συχνότητα, θέλω να είμαι καθαρός. Όταν παίρνεις μια απόφαση και λες "θα βγάλω έναν συρμό για να τον ανακαινίσω", γιατί πρέπει να πάρεις μια απόφαση και να πεις "χρειάζεται κλιματισμό; Ναι, χρειάζεται". Πρέπει να τον βγάλω απ' τη λειτουργία, να τον ανακαινίσω, να του αλλάξω και τα μηχανολογικά του και να τον ξαναβάλω. Αυτό λοιπόν θα γίνει. Στον ΗΣΑΠ έχουμε συρμούς απ' το 1980», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε και στην επερχόμενη κατάργηση των τρόλεϊ, εξηγώντας ότι στον προγραμματισμό προβλεπόταν η αγορά νέων οχημάτων, κάτι που αναιρέθηκε, καθώς το δίκτυο (καλώδια και στύλοι) χρειάζεται να αναβαθμιστεί, κάτι που έχει αυξημένο κόστος.
Ύστερα από έρευνα και συνεκτιμήσεις της υφιστάμενης κατάστασης, ο κ. Κυρανάκης είπε ότι το τέλος των τρόλεϊ θα δοθεί στις εξής 2 φάσεις:
-ξήλωμα καλωδίων και στύλων σε Αθήνα και Πειραιά, πέραν από μεγάλους κεντρικούς δρόμους, όπως η Συγγρού, όπου θα πυκνώσουν τα δρομολόγια
-αγορά νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, τα οποία θα αντικαταστήσουν τα τρόλεϊ
Όπως υπογράμμισε ο κ. Κυρανάκης, οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ θα απορροφηθούν στα λεωφορεία.
Διαβάστε: "Βολές" Μαρινάκη σε Κωνσταντοπούλου: "Άλλη μια μέρα στη δουλειά οι χυδαιότητες κατά Λαζαρίδη"
Κυρανάκης: Δεσμεύομαι προσωπικά ότι αυτό είναι το τελευταίο καλοκαίρι χωρίς κλιματισμό
«Δεσμεύομαι προσωπικά ότι αυτό είναι το τελευταίο καλοκαίρι που τη βιώνουμε. Κατ' αρχάς, καλό είναι κάποια στιγμή να ζητήσετε τον λόγο απ' αυτούς που παρήγγειλαν μετρό χωρίς κλιματισμό. Γιατί αυτά δεν παραγγέλθηκαν τους 4 μήνες που είμαι εγώ στο υπουργείο. Παραγγέλθηκαν πριν από κάποιες δεκαετίες. Στην Ελλάδα, λοιπόν, κάποιος είχε τη φαεινή ιδέα να παραγγείλει συρμούς πολλών εκατομμυρίων, χωρίς κλιματισμό. Καλό είναι να ζητηθεί ο λόγος και απ' αυτούς, κάποια στιγμή. Θα πάμε σε μέτρα ανακαίνισης συρμών. Δηλαδή θα βγαίνουν απ' το δίκτυο κάποιοι συρμοί - αυτό μπορεί να επηρεάσει τη συχνότητα, θέλω να είμαι καθαρός. Όταν παίρνεις μια απόφαση και λες "θα βγάλω έναν συρμό για να τον ανακαινίσω", γιατί πρέπει να πάρεις μια απόφαση και να πεις "χρειάζεται κλιματισμό; Ναι, χρειάζεται". Πρέπει να τον βγάλω απ' τη λειτουργία, να τον ανακαινίσω, να του αλλάξω και τα μηχανολογικά του και να τον ξαναβάλω. Αυτό λοιπόν θα γίνει. Στον ΗΣΑΠ έχουμε συρμούς απ' το 1980», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Για την κατάργηση των τρόλεϊ
Παράλληλα ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε και στην επερχόμενη κατάργηση των τρόλεϊ, εξηγώντας ότι στον προγραμματισμό προβλεπόταν η αγορά νέων οχημάτων, κάτι που αναιρέθηκε, καθώς το δίκτυο (καλώδια και στύλοι) χρειάζεται να αναβαθμιστεί, κάτι που έχει αυξημένο κόστος. Ύστερα από έρευνα και συνεκτιμήσεις της υφιστάμενης κατάστασης, ο κ. Κυρανάκης είπε ότι το τέλος των τρόλεϊ θα δοθεί στις εξής 2 φάσεις:
-ξήλωμα καλωδίων και στύλων σε Αθήνα και Πειραιά, πέραν από μεγάλους κεντρικούς δρόμους, όπως η Συγγρού, όπου θα πυκνώσουν τα δρομολόγια
-αγορά νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, τα οποία θα αντικαταστήσουν τα τρόλεϊ
Όπως υπογράμμισε ο κ. Κυρανάκης, οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ θα απορροφηθούν στα λεωφορεία.