Οι οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές μπαίνουν στο προσκήνιο από την κυβέρνηση, καθώς προχθές έγιναν τα εγκαίνια στον Αυτοκινητόδρομο Πάτρα - Πύργος και χτες στις παραδόθηκαν στην κυκλοφορία τα πρώτα 65 χιλιόμετρα του νέου αυτοκινητοδρόμου και συγκεκριμένα από τον Πύργο μέχρι τον Αλισσό, ενώ τα επόμενα 10 χιλιόμετρα προς την Πάτρα θα παραδοθούν εντός του Νοεμβρίου. Συνολικά, το έργο περιλαμβάνει το τμήμα Πάτρα-Πύργος μήκους 75 χιλιομέτρων, που έγινε με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού στα πρώτα 13 χιλιόμετρα και νέα χάραξη για τα υπόλοιπα 62 χλμ.


Κυριάκος Μητσοτάκης για το τμήμα Πάτρα-Πύργος: Να κλείσει η τελευταία εκκρεμότητα στην Πελοπόννησο

«Σήμερα για λογαριασμό ολόκληρης της Δυτικής Ελλάδος αλλά και των νοτίων νησιών των Επτανήσων, κλείνουμε μία εκκρεμότητα, η οποία έρχεται από το βαθύ παρελθόν και διορθώνουμε μία διαχρονική αδικία, η οποία τόσο πολύ ταλάνισε και ταλαιπώρησε τους πολίτες της Δυτικής Ελλάδος», ανέφερε στην εκδήλωση που έγινε στην Ηλεία ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος παράλληλα δεσμεύθηκε για να προχωρήσει ο σχεδιασμός για το «πώς ο δρόμος θα φτάσει όχι μόνο στην Ολυμπία αλλά μέχρι την Τσακώνα και τι πρέπει να κάνουμε για να μπορέσουμε να πετύχουμε τη βέλτιστη δυνατή χρηματοδότηση, επεκτείνοντας ενδεχομένως τη σύμβαση παραχώρησης ή με οποιοδήποτε άλλο εργαλείο κρίνουμε ότι είναι το πιο κατάλληλο ώστε να κλείσει και αυτή η τελευταία εκκρεμότητα η οποία αφορά την Πελοπόννησο».


Σε πλήρη εξέλιξη μεγάλα έργα υποδομών από την κυβέρνηση

Ο σχεδιασμός της κυβέρνησης και του αρμόδιου Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει μπροστά την ολοκλήρωση του Ε-65 με τη σύνδεση με την Εγνατία Οδό, αλλά και μια σειρά ακόμα από οδικά και σιδηροδρομικά έργα. Το εμβληματικό για την κυβέρνηση έργο κατασκευής του νέου σύγχρονου αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης, μέσω σύμβασης παραχώρησης, προχωρά με σταθερό ρυθμό και ορίζοντα υλοποίησης σε ποσοστό περί το 70% μέχρι τέλος του έτους. Στην περιοχή της Δυτικής Ελλάδας, εντός του επόμενου διμήνου ολοκληρώνεται και παραδίδεται στους πολίτες και η αναβαθμισμένη οδική σύνδεση Βόνιτσα – Λευκάδα.

Επιπλέον, συνεχίζεται το έργο βελτίωσης και αναβάθμισης της οδικής σύνδεσης Μπράλος – Άμφισσα, όπως και η ανατολική περιφερειακή οδός (Flyover) Θεσσαλονίκης με χρονοδιάγραμμα παράδοσης το καλοκαίρι του 2027, ενώ ξεκινά και η κατασκευή της σύνδεσης των Ιωαννίνων με την Κακαβιά. Παράλληλα, στον χάρτη του μετρό Θεσσαλονίκης, αναμένεται να προστεθεί τον Φεβρουάριο του 2026 και η επέκταση προς Καλαμαριά με πέντε νέους σταθμούς, ενώ στο μέτωπο της Αθήνας, οι εργασίες για τη νέα Γραμμή 4 του μετρό συνεχίζονται με σχετικά ικανοποιητικούς ρυθμούς. Περαιτέρω, για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Νέα Καρβάλη - Τοξότες, προωθούνται οι απαραίτητες ενέργειες για την εκκίνηση του έργου κατασκευής. Στο επίπεδο των υποδομών, πέραν των οδικών και σιδηροδρομικών, έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης και προστασίας σε Αττική, Κρήτη και Δυτική Ελλάδα βρίσκονται σε εξέλιξη.

Στον πιο μακροπρόθεσμο σχεδιασμό εντάσσονται τα έργα της παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών και η οδική σύνδεση Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, έργο που είναι ήδη σε εξέλιξη. Ξεχωριστή θέση στα εμβληματικά οδικά έργα έχει για την κυβέρνηση ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) με την παράλληλη υλοποίηση και στα τρία τμήματα, από τα Χανιά έως και το Λασίθι. «Για πρώτη φορά είμαστε σίγουροι ότι και το έργο αυτό θα μπορέσει να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί», επεσήμανε στην ομιλία του αναφερόμενος στον ΒΟΑΚ ο κ. Μητσοτάκης.


Φιλοδοξία για σιδηροδρομικό κόμβο

Όσον αφορά στον σιδηρόδρομο, προωθείται η υλοποίηση έργων με προστιθέμενη αξία για την καθιέρωση της Ελλάδας και ως εμπορευματικού κόμβου, όπως είναι η αναβάθμιση της γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο και η νέα γραμμή Νέα Καρβάλη - Τοξότες. Εκτός όμως από την εμπορευματική, δίνεται ιδιαίτερη σημασία και στην επιβατική πτυχή των σιδηροδρομικών υποδομών, με τις επεκτάσεις του Μετρό Αθήνας και Θεσσαλονίκης, προμήθεια νέων συρμών και ενσωμάτωση σύγχρονων τεχνολογικών εγκαταστάσεων. Ωστόσο μεγάλη βαρύτητα εξακολουθεί να δίνεται και στην υποστήριξη του βασικού δικτύου. Αυτή επιτυγχάνεται με την ενίσχυση των προαστιακών τμημάτων, όπως αυτό της Δυτικής Αττικής, έργο που υλοποιείται με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Ιδιαίτερη μέριμνα λαμβάνεται επίσης και για την αποκατάσταση των καταστροφικών συνεπειών των καιρικών φαινομένων «DANIEL» και «ELIAS» στα οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα της Κεντρικής Ελλάδας, με την προγραμματισμένη ολοκλήρωση των αντίστοιχων έργων. «Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα παρουσιάσει, ελπίζουμε το φθινόπωρο, τα πρώτα νέα δείγματα των νέων ελληνικών σιδηροδρόμων», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στην τελευταία συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου.