Κυρανάκης: Τέλος του 2025 θα λειτουργεί προαστιακό δρομολόγιο μεταξύ Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσσαλονίκης και Σίνδου
Δηλώσεις ενόψει ΔΕΘ
Όσα ανακοίνωσε ο ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, στην εκδήλωση της παρουσίασης Έργων Θεσσαλονίκης στο Μέγαρο Μουσικής, παρουσία Μητσοτάκη

Τη λειτουργία της προαστιακής γραμμής μεταξύ Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσσαλονίκης και Σίνδου, στο τέλος του 2025, ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, στην εκδήλωση της παρουσίασης Έργων Θεσσαλονίκης στο Μέγαρο Μουσικής της πόλης, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. «Ανακοινώνουμε σήμερα ότι με εντολή του πρωθυπουργού, από το τέλος αυτής της χρονιάς, του 2025, θα λειτουργεί προαστιακή γραμμή, προαστιακό δρομολόγιο μεταξύ Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσσαλονίκης και Σίνδου, ώστε οι φοιτητές, κάθε μισή ώρα, στα ωράρια του πανεπιστημίου, με σύνδεση απευθείας μεταξύ του σταθμού και της Σίνδου, αλλά και με την ενεργοποίηση ενός λεωφορείου που θα καλύπτει την απόσταση 800 μ. και σε συνεργασία με τον ΟΑΣΘ, θα μπορέσουμε να το κάνουμε πράξη από αυτή τη χρονιά, θα μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε τη φοιτητική κοινότητα. Και μέχρι το Πάσχα του 2026 θα έχουμε ενεργοποιήσει δρομολόγιο, με κάποια απαραίτητα έργα ανακαίνισης, μεταξύ του επιβατικού σταθμού Θεσσαλονίκης και του σταθμού Αγχιάλου», επισήμανε ο αναπληρωτής υπουργός.
Ο κ. Κυρανάκης τόνισε την άμεση ενεργοποίηση του δυτικού προαστιακού, ενώ -όπως είπε- οι στάσεις που θα ενεργοποιηθούν και θα λειτουργούν, ξεκινώντας από το Σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης, θα είναι η Μενεμένη, η Επτανήσου, το Κορδελιό, τα Διαβατά, η Αγχίαλος, ο Άγιος Αθανάσιος και η Γέφυρα, κατόπιν των αιτημάτων των δημάρχων αυτής περιοχής, και φυσικά η Σίνδος.
Σε ό,τι αφορά τα λεωφορεία, ο κ. Κυρανάκης παρουσίασε τα τελευταία στοιχεία που δείχνουν τον διπλασιασμό του στόλου από το 2019 έως σήμερα.
«Από 262 διαθέσιμα οχήματα σήμερα έχουμε 478 και του χρόνου, το 2026, θα έχουμε 551, άρα μιλάμε για έναν διπλασιασμό λεωφορείων, μία ανανέωση του στόλου με περισσότερα ηλεκτρικά λεωφορεία. Πέρα από διπλασιασμό οχημάτων και καλύτερη συχνότητα, μιλάμε για πιο συχνές μεταφορές για μια πραγματική εναλλακτική στον πολίτη, ο οποίος περιμένει σε στάση για ώρες, ενώ τώρα θα περιμένει λιγότερο, για να μπορεί να μετακινηθεί στη δουλειά του, συνδυάζοντας μετρό, λεωφορείο και προαστιακό σιδηρόδρομο».
Ο αναπληρωτής υπουργός αναφέρθηκε και στα ΚΤΕΛ, ανακοινώνοντας ότι από τον Ιανουάριο του 2026 θα προστεθούν εκατό νέα λεωφορεία ώστε «να εκσυγχρονιστούν και να βελτιωθούν οι μεταφορές». Στο θέμα των προσλήψεων των οδηγών είπε ότι θα φτάσουν τους 1.252 από 814 που ήταν το 2023, ενώ τέλος, μιλώντας για την καλύτερη προσβασιμότητα των επιβατών, παρουσίασε τη νέα πινακίδα με κώδικα Braille. «Με την αίσθηση της αφής οι τυφλοί συμπολίτες μας θα μπορούν να εξυπηρετούνται. Αυτές οι πινακίδες θα τοποθετηθούν την επόμενη Πέμπτη, οι 20 πρώτες πριν από τη ΔΕΘ και μέσα στους επόμενους μήνες οι περισσότερες στάσεις θα έχουν αυτήν τη δυνατότητα για την προσβασιμότητα των συμπολιτών μας, στους οποίους πρέπει πάντα να δείχνουμε πολύ μεγάλο σεβασμό», κατέληξε ο κ. Κυρανάκης.
Ο κ. Κυρανάκης τόνισε την άμεση ενεργοποίηση του δυτικού προαστιακού, ενώ -όπως είπε- οι στάσεις που θα ενεργοποιηθούν και θα λειτουργούν, ξεκινώντας από το Σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης, θα είναι η Μενεμένη, η Επτανήσου, το Κορδελιό, τα Διαβατά, η Αγχίαλος, ο Άγιος Αθανάσιος και η Γέφυρα, κατόπιν των αιτημάτων των δημάρχων αυτής περιοχής, και φυσικά η Σίνδος.
Κυρανάκης για τη συνδεσιμότητα των αστικών γραμμών με το μετρό Θεσσαλονίκης
Όσον αφορά τη συνδεσιμότητα των αστικών γραμμών με το μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Κυρανάκης είπε πως «αυτό το οποίο είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε είναι να αυξήσουμε την κίνηση και να συνδέσουμε τα δρομολόγια των λεωφορείων ώστε να μπορεί συγκοινωνιακά ο χάρτης της Θεσσαλονίκης να συνεχίζει να αλλάζει».Σε ό,τι αφορά τα λεωφορεία, ο κ. Κυρανάκης παρουσίασε τα τελευταία στοιχεία που δείχνουν τον διπλασιασμό του στόλου από το 2019 έως σήμερα.
«Από 262 διαθέσιμα οχήματα σήμερα έχουμε 478 και του χρόνου, το 2026, θα έχουμε 551, άρα μιλάμε για έναν διπλασιασμό λεωφορείων, μία ανανέωση του στόλου με περισσότερα ηλεκτρικά λεωφορεία. Πέρα από διπλασιασμό οχημάτων και καλύτερη συχνότητα, μιλάμε για πιο συχνές μεταφορές για μια πραγματική εναλλακτική στον πολίτη, ο οποίος περιμένει σε στάση για ώρες, ενώ τώρα θα περιμένει λιγότερο, για να μπορεί να μετακινηθεί στη δουλειά του, συνδυάζοντας μετρό, λεωφορείο και προαστιακό σιδηρόδρομο».
Ο αναπληρωτής υπουργός αναφέρθηκε και στα ΚΤΕΛ, ανακοινώνοντας ότι από τον Ιανουάριο του 2026 θα προστεθούν εκατό νέα λεωφορεία ώστε «να εκσυγχρονιστούν και να βελτιωθούν οι μεταφορές». Στο θέμα των προσλήψεων των οδηγών είπε ότι θα φτάσουν τους 1.252 από 814 που ήταν το 2023, ενώ τέλος, μιλώντας για την καλύτερη προσβασιμότητα των επιβατών, παρουσίασε τη νέα πινακίδα με κώδικα Braille. «Με την αίσθηση της αφής οι τυφλοί συμπολίτες μας θα μπορούν να εξυπηρετούνται. Αυτές οι πινακίδες θα τοποθετηθούν την επόμενη Πέμπτη, οι 20 πρώτες πριν από τη ΔΕΘ και μέσα στους επόμενους μήνες οι περισσότερες στάσεις θα έχουν αυτήν τη δυνατότητα για την προσβασιμότητα των συμπολιτών μας, στους οποίους πρέπει πάντα να δείχνουμε πολύ μεγάλο σεβασμό», κατέληξε ο κ. Κυρανάκης.