Σε προχωρημένο στάδιο υλοποίησης ενός από τα μεγαλύτερα έργα οδικής ασφάλειας των τελευταίων ετών βρίσκεται το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης, με το έργο να αφορά την προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία συστήματος καμερών καταγραφής παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Σε διαβούλευση ο διαγωνισμός για το δίκτυο καμερών καταγραφής παραβάσεων 

Βασικός στόχος του έργου είναι η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, η άμεση και αδιάλειπτη επιτήρηση των παραβάσεων και η διασφάλιση της διαφάνειας στην επιβολή προστίμων. Όπως ανέφερε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης, Δημήτρης Παπαστεργίου σε πρόσφατες δηλώσεις του, οι κάμερες θα τεθούν σε λειτουργία εντός του 2026, ενώ μέσα στη χρονιά, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί και η εγκατάσταση του πληροφοριακού συστήματος.

Στη φάση της διαβούλευσης με αναθέτουσα αρχή την «Κοινωνία της Πληροφορίας Μ.Α.Ε.» βρίσκεται η διαδικασία και υλοποιείται για λογαριασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καθώς και του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.


Το συνολικό κόστος και η χρηματοδότηση του έργου  

Το έργο, με διάρκεια 11 ετών, έχει προϋπολογισμό 93,8 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από τα πρόστιμα που θα βεβαιώνονται και εισπράττονται, σύμφωνα με τις διατάξεις του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και το σχετικό κανονιστικό πλαίσιο.

Η επένδυση περιλαμβάνει την προμήθεια και εγκατάσταση 2.000 σταθερών καμερών για την παρακολούθηση παραβάσεων όπως η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, η υπέρβαση ορίων ταχύτητας και η παράνομη χρήση λωρίδων λεωφορείων, καθώς και 500 κινητών συστημάτων που θα τοποθετούνται σε οχήματα και λεωφορεία, με δυνατότητα καταγραφής πινακίδων σε πραγματικό χρόνο.

Οι κάμερες θα διασυνδεθούν με το Ενιαίο Εθνικό Σύστημα Ψηφιακής Καταγραφής και Διαχείρισης Ελέγχων & Προστίμων. Επιπλέον, θα αναπτυχθεί εξειδικευμένο λογισμικό, θα πραγματοποιηθεί εκπαίδευση του προσωπικού της ΕΛ.ΑΣ. και θα προσφερθούν υπηρεσίες υποστήριξης για δέκα χρόνια.

Στον σχεδιασμό συμμετέχουν η «Κοινωνία της Πληροφορίας Μ.Α.Ε.» ως διενεργούσα αρχή, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ως κύριος του έργου και φορέας χρηματοδότησης, ενώ ο φορέας λειτουργίας είναι το ίδιο το υπουργείο, σε συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Για την επιτυχή ολοκλήρωση του έργου, θα συγκροτηθούν επιτροπές και θεματικές ομάδες εργασίας.

Το συνολικό κόστος κατανέμεται σε περίπου 41,7 εκατ. ευρώ για τον εξοπλισμό και περισσότερο από 52 εκατ. ευρώ για τις υπηρεσίες, οι οποίες περιλαμβάνουν την εγκατάσταση, την εκπαίδευση, τη δοκιμαστική λειτουργία, τη διαχείριση, την υποστήριξη και τις τηλεπικοινωνιακές συνδέσεις.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ