Στο περίπτερο του δημοσιογραφικού ομίλου Next Step Media στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, παρουσίασε την πορεία των μεγάλων έργων υποδομής σε όλη την Ελλάδα

Όπως τόνισε στα Παραπολιτικά 90,1 και στους δημοσιογράφους Θανάση Φουσκίδη και Πένυ Αβραμίδη «Αρχικά, ο κεντρικός στόχος του υπουργείου είναι η ολοκλήρωση των έργων εντός χρονοδιαγράμματος και προϋπολογισμού. Η καλύτερη απόδειξη είναι ο Πάτρα–Πύργος, που είχαμε πει ότι θα παραδοθεί στις 31 Ιουλίου. Μένουν ουσιαστικά 10 χλμ, από τα Καμίνια μέχρι τη βιομηχανική περιοχή της Πάτρας, τα οποία θα δοθούν στις 30 Νοεμβρίου».

Σχετικά με τον ΒΟΑΚ, ανέφερε ότι το έργο από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι τη Νεάπολη στο νομό Λασιθίου προχωρά με ταχείς ρυθμούς, ενώ οι οδηγοί που περνούν από Λασίθι και Ηράκλειο βλέπουν ήδη την πρόοδο. Στις 9 Μαΐου ξεκινά η παραχώρηση για το τμήμα Χανιά–Ηράκλειο και εντός του έτους θα ενεργοποιηθεί η προαίρεση από Χανιά έως Κίσαμο, καλύπτοντας όλη τη δυτική Κρήτη.

Για τον Ε65, σημείωσε ότι από το ύψος της Καλαμπάκας μέχρι τα Γρεβενά, στον κόμβο της Εγνατίας, εργάζονται πάνω από 850 εργαζόμενοι και το έργο θεωρείται εντός χρονοδιαγράμματος. Η παράδοση στην κυκλοφορία αναμένεται το δεύτερο τρίμηνο του 2026.

Σχετικά με τη Θεσσαλονίκη, ο σχεδιασμός για το Flyover προγραμματίζεται για τον Μάιο του 2027. Όπως εξήγησε, πρόκειται για ένα καινοτόμο έργο που θα αλλάξει τη μορφή της πόλης και θα διπλασιάσει τη χωρητικότητα του περιφερειακού δρόμου από 5.000 σε 10.000 αυτοκίνητα την ώρα. Το έργο βρίσκεται ήδη στο 30% της ολοκλήρωσης, ξεπερνώντας τις αμφιβολίες που υπήρχαν πριν από ένα χρόνο.

Τέλος, για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, η επέκταση προς την Καλαμαριά με τους 5 νέους σταθμούς αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2026

Αποσπάσματα από τη συνέντευξη του Φρέντη Μπελέρη στα Παραπολιτικά 90,1

Αναφορικά με το οδικό έργο του Πάτρα -Πύργος

Χ.ΔΗΜΑΣ: Αρχικά, ο κεντρικός στόχος του υπουργείου είναι η ολοκλήρωση των έργων εντός χρονοδιαγράμματος και προϋπολογισμού. Η καλύτερη απόδειξη είναι ο Πάτρα–Πύργος, που είχαμε πει ότι θα παραδοθεί στις 31 Ιουλίου. Μένουν 10 χλμ, από τα Καμίνια μέχρι τη βιομηχανική περιοχή της Πάτρας, τα οποία θα δοθούν στις 30 Νοεμβρίου.

Σχετικά με τον ΒΟΑΚ

Χ.ΔΗΜΑΣ: Στον ΒΟΑΚ έχουμε ήδη το δημόσιο έργο που είναι από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι τη Νεάπολη στο νομό Λασιθίου και έχουμε το ΣΔΙΤ από την Νεάπολη μέχρι την Χερσόνησο στα σύνορα νομού Λασιθίου-νομού Ηρακλείου άρα όποιος περνάει από το νομό Λασιθίου και το νομό Ηράκλειου βλέπει τα εργοτάξια τα οποία λειτουργούν. Στις 9 Μαΐου κάναμε την παραχώρηση για το τμήμα Χανιά–Ηράκλειο, εντός του έτους θα ενεργοποιήσουμε και την προαίρεση από Χανιά μέχρι Κίσαμο, καλύπτοντας και όλη τη δυτική Κρήτη και έχουμε ήδη ξεκινήσει όλες τις μελέτες για να φτάσουμε μέχρι τη Σητεία. Τα έργα οδικής ασφάλειας ήδη υλοποιούνται όπως είχαμε εξαγγείλει, όποιος πάει από Χανιά Κολυμπάρι ή από Ηράκλειο προς Λινοπεράματα βλέπει τις πρώτες παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας και τώρα θα εξαπλωθεί και σε πέντε άλλα σημεία στον ΒΟΑΚ.

Για τον Ε65

Χ.ΔΗΜΑΣ: Απομένουν 45,5 χλμ από το ύψος της Καλαμπάκας μέχρι τα Γρεβενά στον κόμβο της Εγνατίας. Αυτή τη στιγμή έχουμε πάνω από 850 εργαζόμενους σε αυτά τα 45,5 χλμ, είχαμε τρία ζητήματα τα οποία έχουν όλα επιλυθεί άρα θεωρούμε ότι είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος και το δεύτερο τρίμηνο του 2026 θα δοθούν στην κυκλοφορία.

Σχετικά με το Flyover στην Θεσσαλονίκη

Χ.ΔΗΜΑΣ: Το χρονοδιάγραμμα για το Flyover είναι για τον Μάιο του 2027. Πρόκειται για ένα καινοτόμο και πρωτοποριακό έργο το οποίο θα αλλάξει τη μορφή της πόλης, θα βοηθήσει πάρα πολύ στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση και θα διπλασιάσει τη χωρητικότητα του περιφερειακού δρόμου από 5.000 σε 10.000 αυτοκίνητα την ώρα. Είμαστε στο 30% της ολοκλήρωσης των εργασιών.

Αναφορικά με την επέκταση του μετρό στην Θεσσαλονίκη

Χ.ΔΗΜΑΣ: Η επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά με τους 5 επιπλέον σταθμούς θα έχουν ολοκληρωθεί στο πρώτο τρίμηνο του 2026. Ο όγκος των οχημάτων στο κέντρο της πόλης έχει μειωθεί κατά 15% λόγω της λειτουργίας του μετρό. Υπολογίζουμε ότι με την επέκταση προς την Καλαμαριά θα έχουμε 60 χιλιάδες επιπλέον επιβάτες στην καθημερινότητα του μετρό.