Κυρανάκης στα Παραπολιτικά 90,1 στη ΔΕΘ: Έχει αλλάξει πλήρως ο συγκοινωνιακός χάρτης της Θεσσαλονίκης
Τι δήλωσε
«Έχει γίνει μια επανάσταση», είπε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης για τις μεταφορές στη Θεσσαλονίκη

Στο περίπτερο του Ομίλου Next Step Media Group στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κώστας Κυρανάκης τόνισε ότι τα μέτρα που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός ήταν λίγα αλλά ουσιαστικά και με σαφή στόχευση. Η μείωση της φορολογίας για οικογένειες, και ιδιαίτερα για πολύτεκνους, δείχνει την πρόθεση της κυβέρνησης να ενισχύσει το δημογραφικό της χώρας. Οι οικογένειες με τέσσερα παιδιά δεν πληρώνουν φόρο, ενώ οι τρίτεκνοι βλέπουν τον φόρο τους να μειώνεται από 28% στο 9%.
Ο κ. Κυρανάκης επισήμανε στα Παραπολιτικά 90,1 και στους Θανάση Φουσκίδη και Πένυ Αβραμίδη ότι τα μέτρα δίνουν ευκαιρίες στους νέους να εισέλθουν νωρίς στην αγορά εργασίας, χτίζοντας το εισόδημά τους και βλέποντας τις επιλογές τους. Αναφέρθηκε επίσης στη μείωση της φορολόγησης για ελεύθερους επαγγελματίες και στην κατάργηση του ΕΝΦΙΑ για χωριά, νησιά και ακριτικά μέρη, ενισχύοντας την αποκέντρωση και τη δυνατότητα επιστροφής στις γενέτειρες.
Στο θέμα των συντάξεων, η κατάργηση της προσωπικής διαφοράς εφαρμόζεται μετά από χρόνια συζητήσεων, αξιοποιώντας τα αποτελέσματα των μέτρων κατά της φοροδιαφυγής.
Σε επίπεδο μεταφορών, ο Κυρανάκης τόνισε ότι η Θεσσαλονίκη αλλάζει πρακτικά, με το συγκοινωνιακό δίκτυο να επεκτείνεται: το 2026 θα ολοκληρωθεί η επέκταση του μετρό προς Καλαμαριά και το δυτικό προαστιακό δίκτυο, ενώ ο ΟΑΣΘ θα διαθέτει διπλάσια λεωφορεία σε σχέση με σήμερα. Μαζί με το Flyover, η πόλη θα αποκτήσει έναν εκσυγχρονισμένο συγκοινωνιακό χάρτη.
Μεταξύ άλλων, επεσήμανε:
Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Από τις δέκα φορές που έχω ανέβει Θεσσαλονίκη μαζί με τον Κ. Μητσοτάκη για τις ανακοινώσεις που έχει να κάνει είτε ως πρωθυπουργός είτε ως αρχηγός της αντιπολίτευσης στα πλαίσια της ΔΕΘ ήταν μακράν η καλύτερη. Ήταν μακράν η καλύτερη διότι τα μέτρα ήταν λίγα και καλά. Δηλαδή λίγα και κατανοητά σε επίπεδο παρουσίασης αλλά με μεγάλη διαφορά το κάθε ένα από αυτά στο κοινό που απευθύνεται. Θεωρώ ότι η στόχευση είναι απόλυτα σωστή διότι η παράταξή μας είναι από το dna της κοντά ιδεολογικά στην λογική της μείωσης των φόρων, στην οικονομική ελευθερία όπως την περιέγραψε και αυτή η τεράστια μείωση στο φόρο εισοδήματος σε όσους έχουν παιδιά ή θέλουν να κάνουν παιδιά είναι και μια απάντηση η οποία δείχνει μια κυβέρνηση που θέλει να δώσει μια ώθηση στο δημογραφικό πρόβλημα της χώρας. Αυτοί που έχουν τέσσερα παιδιά θα πληρώνουν 0 φόρο, αυτοί που είναι τρίτεκνοι θα έχουν 9% τον φόρο. Από 28% το 2019 θα πάμε στο 9% είναι μια τεράστια αλλαγή.
Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Ο πρωθυπουργός βάζει μια ακόμη παράμετρο, να μπαίνουν οι νέοι νωρίτερα στην αγορά εργασίας. Όλες οι χώρες που αναπτύσσονται δίνουν ευκαιρίες στους νέους ανθρώπους να μπουν νωρίτερα στην αγορά εργασίας διότι και μαθαίνουν από αυτό και μπορούν να χτίζουν από νωρίς το δικό τους εισόδημα και βλέπουν τις επιλογές τους. Δεν ζούμε πια σε μια εποχή που αυτό που σπουδάζεις το κάνεις για μια ζωή, ζούμε σε μια εποχή που πρέπει να μπαίνεις νωρίς στην αγορά εργασίας να βλέπεις σε τι είσαι καλός, να εξελίσσεται, να μπορείς αργότερα να φτιάξεις μια επιχείρηση. Άρα νέος 19-21ος ετών ο οποίος μπαίνει σε μια δουλειά ή φτιάχνει μια δική του επιχείρηση θα έχει 0 φόρο μέχρι τα 25.
Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Η φορολόγηση των ελεύθερων επαγγελματιών μειώνεται με αυτά τα μέτρα, και αυτών και όλων. Είναι μια τεράστια φορολογική μείωση η οποία δεν έχει ξαναγίνει τόσο μαζικά από καμία κυβέρνηση στο παρελθόν. Άρα η μείωση φόρων δίνει περισσότερο διαθέσιμο εισόδημα σε όλους. Στο στεγαστικό μην ξεχνάμε ότι ανακοινώθηκε η κατάργηση του ΕΝΦΙΑ για χωριά και νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και ακριτικών περιοχών.
ΔΗΜ: Το μεγάλο στεγαστικό πρόβλημα εντοπίζεται στα αστικά κέντρα
Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Ναι διότι και η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη δεν έχουν χτιστεί για να μαζεύεται όλη η χώρα σε αυτές τις δύο πόλεις, ούτε είναι σωστό παραγωγικό μοντέλο για μια σύγχρονη χώρα ευρωπαϊκή χρειάζεται αποκέντρωση και πλέον η τεχνολογία μας επιτρέπει να επιστρέφουμε στις γενέτειρες μας και να μπορούμε να κάνουμε οποιαδήποτε δουλειά και από εκεί. Άρα σε νησιά, σε χωριά, σε μικρές πόλεις είναι ένα κίνητρο να επιστρέψει κόσμος να κάνει την οικογένειά του.
Στο θέμα των συντάξεων
Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Έχουμε την κατάργηση της προσωπικής διαφοράς είναι κάτι πάρα πολύ καλό το οποίο στο συζητάμε χρόνια, δεν γινόταν και τώρα έγινε γιατί δούλεψαν τα μέτρα κατά της φοροδιαφυγής.
Ερωτηθείς τι έχει γίνει στο επίπεδο των μεταφορών στην Θεσσαλονίκη
Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Έχει γίνει μια επανάσταση. Έχει αλλάξει πλήρως ο συγκοινωνιακός χάρτης της Θεσσαλονίκης. Οι μεταφορές ήταν ένα από τα βασικά προβλήματα της πόλης. Τι θα συμβεί τον Μάρτιο του 2026; Έχουμε επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά. Στο τέλος του ΄25 και σταδιακά μέσα στο ’26 έχουμε τον δυτικό προαστιακό δίκτυο άρα για κάποιον ο οποίος θα ξεκινήσει από την Καλαμαριά και θέλει να πάει μέχρι τη Σίνδο το Μάρτιο θα μπορεί να το κάνει σε ράγες. Επίσης ο ΟΑΣΘ είχε το 2019 240 λεωφορεία διαθέσιμα, στο τέλος του ‘25 θα έχουμε τα διπλάσια λεωφορεία διαθέσιμα. Αυτό σημαίνει διπλάσια συχνότητα, καλύτερη ποιότητα γιατί τα περισσότερα είναι καινούργια. Γενικώς μαζί και με το Flyover θα μιλάμε για μια άλλη πόλη. Η Θεσσαλονίκη αλλάζει στην πράξη.
Ο κ. Κυρανάκης επισήμανε στα Παραπολιτικά 90,1 και στους Θανάση Φουσκίδη και Πένυ Αβραμίδη ότι τα μέτρα δίνουν ευκαιρίες στους νέους να εισέλθουν νωρίς στην αγορά εργασίας, χτίζοντας το εισόδημά τους και βλέποντας τις επιλογές τους. Αναφέρθηκε επίσης στη μείωση της φορολόγησης για ελεύθερους επαγγελματίες και στην κατάργηση του ΕΝΦΙΑ για χωριά, νησιά και ακριτικά μέρη, ενισχύοντας την αποκέντρωση και τη δυνατότητα επιστροφής στις γενέτειρες.
Στο θέμα των συντάξεων, η κατάργηση της προσωπικής διαφοράς εφαρμόζεται μετά από χρόνια συζητήσεων, αξιοποιώντας τα αποτελέσματα των μέτρων κατά της φοροδιαφυγής.
Σε επίπεδο μεταφορών, ο Κυρανάκης τόνισε ότι η Θεσσαλονίκη αλλάζει πρακτικά, με το συγκοινωνιακό δίκτυο να επεκτείνεται: το 2026 θα ολοκληρωθεί η επέκταση του μετρό προς Καλαμαριά και το δυτικό προαστιακό δίκτυο, ενώ ο ΟΑΣΘ θα διαθέτει διπλάσια λεωφορεία σε σχέση με σήμερα. Μαζί με το Flyover, η πόλη θα αποκτήσει έναν εκσυγχρονισμένο συγκοινωνιακό χάρτη.
Μεταξύ άλλων, επεσήμανε:
Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Από τις δέκα φορές που έχω ανέβει Θεσσαλονίκη μαζί με τον Κ. Μητσοτάκη για τις ανακοινώσεις που έχει να κάνει είτε ως πρωθυπουργός είτε ως αρχηγός της αντιπολίτευσης στα πλαίσια της ΔΕΘ ήταν μακράν η καλύτερη. Ήταν μακράν η καλύτερη διότι τα μέτρα ήταν λίγα και καλά. Δηλαδή λίγα και κατανοητά σε επίπεδο παρουσίασης αλλά με μεγάλη διαφορά το κάθε ένα από αυτά στο κοινό που απευθύνεται. Θεωρώ ότι η στόχευση είναι απόλυτα σωστή διότι η παράταξή μας είναι από το dna της κοντά ιδεολογικά στην λογική της μείωσης των φόρων, στην οικονομική ελευθερία όπως την περιέγραψε και αυτή η τεράστια μείωση στο φόρο εισοδήματος σε όσους έχουν παιδιά ή θέλουν να κάνουν παιδιά είναι και μια απάντηση η οποία δείχνει μια κυβέρνηση που θέλει να δώσει μια ώθηση στο δημογραφικό πρόβλημα της χώρας. Αυτοί που έχουν τέσσερα παιδιά θα πληρώνουν 0 φόρο, αυτοί που είναι τρίτεκνοι θα έχουν 9% τον φόρο. Από 28% το 2019 θα πάμε στο 9% είναι μια τεράστια αλλαγή.
Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Ο πρωθυπουργός βάζει μια ακόμη παράμετρο, να μπαίνουν οι νέοι νωρίτερα στην αγορά εργασίας. Όλες οι χώρες που αναπτύσσονται δίνουν ευκαιρίες στους νέους ανθρώπους να μπουν νωρίτερα στην αγορά εργασίας διότι και μαθαίνουν από αυτό και μπορούν να χτίζουν από νωρίς το δικό τους εισόδημα και βλέπουν τις επιλογές τους. Δεν ζούμε πια σε μια εποχή που αυτό που σπουδάζεις το κάνεις για μια ζωή, ζούμε σε μια εποχή που πρέπει να μπαίνεις νωρίς στην αγορά εργασίας να βλέπεις σε τι είσαι καλός, να εξελίσσεται, να μπορείς αργότερα να φτιάξεις μια επιχείρηση. Άρα νέος 19-21ος ετών ο οποίος μπαίνει σε μια δουλειά ή φτιάχνει μια δική του επιχείρηση θα έχει 0 φόρο μέχρι τα 25.
Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Η φορολόγηση των ελεύθερων επαγγελματιών μειώνεται με αυτά τα μέτρα, και αυτών και όλων. Είναι μια τεράστια φορολογική μείωση η οποία δεν έχει ξαναγίνει τόσο μαζικά από καμία κυβέρνηση στο παρελθόν. Άρα η μείωση φόρων δίνει περισσότερο διαθέσιμο εισόδημα σε όλους. Στο στεγαστικό μην ξεχνάμε ότι ανακοινώθηκε η κατάργηση του ΕΝΦΙΑ για χωριά και νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και ακριτικών περιοχών.
ΔΗΜ: Το μεγάλο στεγαστικό πρόβλημα εντοπίζεται στα αστικά κέντρα
Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Ναι διότι και η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη δεν έχουν χτιστεί για να μαζεύεται όλη η χώρα σε αυτές τις δύο πόλεις, ούτε είναι σωστό παραγωγικό μοντέλο για μια σύγχρονη χώρα ευρωπαϊκή χρειάζεται αποκέντρωση και πλέον η τεχνολογία μας επιτρέπει να επιστρέφουμε στις γενέτειρες μας και να μπορούμε να κάνουμε οποιαδήποτε δουλειά και από εκεί. Άρα σε νησιά, σε χωριά, σε μικρές πόλεις είναι ένα κίνητρο να επιστρέψει κόσμος να κάνει την οικογένειά του.
Στο θέμα των συντάξεων
Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Έχουμε την κατάργηση της προσωπικής διαφοράς είναι κάτι πάρα πολύ καλό το οποίο στο συζητάμε χρόνια, δεν γινόταν και τώρα έγινε γιατί δούλεψαν τα μέτρα κατά της φοροδιαφυγής.
Ερωτηθείς τι έχει γίνει στο επίπεδο των μεταφορών στην Θεσσαλονίκη
Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Έχει γίνει μια επανάσταση. Έχει αλλάξει πλήρως ο συγκοινωνιακός χάρτης της Θεσσαλονίκης. Οι μεταφορές ήταν ένα από τα βασικά προβλήματα της πόλης. Τι θα συμβεί τον Μάρτιο του 2026; Έχουμε επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά. Στο τέλος του ΄25 και σταδιακά μέσα στο ’26 έχουμε τον δυτικό προαστιακό δίκτυο άρα για κάποιον ο οποίος θα ξεκινήσει από την Καλαμαριά και θέλει να πάει μέχρι τη Σίνδο το Μάρτιο θα μπορεί να το κάνει σε ράγες. Επίσης ο ΟΑΣΘ είχε το 2019 240 λεωφορεία διαθέσιμα, στο τέλος του ‘25 θα έχουμε τα διπλάσια λεωφορεία διαθέσιμα. Αυτό σημαίνει διπλάσια συχνότητα, καλύτερη ποιότητα γιατί τα περισσότερα είναι καινούργια. Γενικώς μαζί και με το Flyover θα μιλάμε για μια άλλη πόλη. Η Θεσσαλονίκη αλλάζει στην πράξη.