Σφοδρή επίθεση στον πρόεδρο του ΣΑΤΑ, Θύμιο Λυμπερόπουλο, εξαπέλυσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Απέναντι Μικρόφωνα», με τους Βασίλη Σκουρή και Σωτήρη Ξενάκη. Ειδικότερα, ο υπουργός, ερωτηθείς αν υπάρχει ενδεχόμενο να αποσυρθεί η ΚΥΑ για τα ταξί, τόνισε πως «υπάρχει εδώ και εβδομάδες μια τεράστια παραφιλολογία, λέει ο ΣΑΤΑ ότι ξαφνικά η κυβέρνηση νομιμοποίησε τα τουριστικά βανάκια. Τα τουριστικά βανάκια υπάρχουν εδώ και πάρα πολλά χρόνια στην Ελλάδα. Έχουν γίνει πολλά, διότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση».

Πρόσθεσε, δε, πως «ο τουρισμός κάθε χρόνο στην Ελλάδα μεγαλώνει. Τα βανάκια δεν λειτουργούν μόνο στην Αθήνα, λειτουργούν παντού και επειδή υπάρχουν και κάποια νησιά στα οποία οι άδειες ταξί είναι 2-4, οι τουρίστες δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν, δεν μπορούν να μετακινηθούν. Υπήρχε μια λογική, με παράλογη γραφειοκρατία, με υπερβολικές απαιτήσεις στη χαρτούρα, δηλαδή έπρεπε ο πολίτης ο οποίος θα κλείσει ένα τουριστικό βανάκι να συμπληρώσει μια ολόκληρη σύμβαση λες και αγοράζει ένα σπίτι, ένα παράλογο πράγμα, το οποίο προφανώς είχε γίνει για λόγους σκοπιμότητας. Εμείς απλοποιήσαμε τη γραφειοκρατία και εξομοιώσαμε και τα πρόστιμα για τις ίδιες ποινές που κάνουν οι υπόλοιποι επαγγελματίες του κλάδου, αυτό έγινε, δεν άλλαξε κάτι άλλο».

Συμπλήρωσε πως «το ότι μειώσαμε τη γραφειοκρατία σε έναν κλάδο είναι και ιδεολογικό στοίχημα της κυβέρνησης, δεν το κάνουμε μόνο για τα τουριστικά βανάκια, το κάνουμε και για τα ταξί. Για παράδειγμα, το αίτημα το οποίο μας έχουν κάνει για τα πειρατικά, γιατί υπάρχει πολλή πειρατεία, εμένα μου το είπαν τον Απρίλιο. 10 Σεπτεμβρίου βγήκε μια άλλη ΚΥΑ, η οποία λέει ότι ψηφιοποιήθηκε το μητρώο των νομίμων αδειών και άρα έχουν ξεκινήσει οι έλεγχοι και με ένα απλό έγγραφο το οποίο βρίσκεις στο gov.gr μπορείς να βλέπεις αν είναι νόμιμος ο ταξιτζής ή αν είναι πειρατικό. Ένα αίτημα του κλάδου ικανοποιήθηκε, το ίδιο θα γίνει και με τις μετατροπές που θέλουν σε 9θέσια. Θέλουν για παράδειγμα οι οδηγοί ταξί να ανταγωνίζονται τα βανάκια και θέλουν να μετατρέπουν όποτε θέλουν εκείνοι τις άδειές τους από 4θέσια σε 9θέσια, να τα κάνουν οι ίδιοι βανάκια, τους το επιτρέπουμε αυτό. Δεν τα λένε αυτά όμως».


Κυρανάκης για Λυμπερόπουλο: "Θρέφεται από την κόντρα"

Μιλώντας, δε, συγκεκριμένα για τον κ. Λυμπερόπουλο, είπε: «Καταλαβαίνω ότι μάλλον υπάρχει μια διάθεση από έναν συγκεκριμένο άνθρωπο, όχι γενικά από τους οδηγούς ταξί, από τους συνδικαλιστές ξεκινάει αυτό και συγκεκριμένα από έναν ο οποίος θρέφεται από την κόντρα. Θέλει να μη λυθούν τα προβλήματα γιατί όσο δεν λύνονται τα προβλήματα υπάρχει και ο ίδιος. Ο κ. Λυμπερόπουλος δεν θέλει να λυθούν τα προβλήματα, ο άνθρωπος είναι ανίκανος για διάλογο. Θρέφεται από την κόντρα». Και πρόσθεσε: «Με ποιο σκεπτικό πήγε και ξήλωσε αυτός και η ομάδα του την πινακίδα που ενημερώνει τους τουρίστες από το αεροδρόμιο πόσο είναι η σταθερή τιμή μετακίνησης από το αεροδρόμιο προς την Αθήνα. Με ποια λογική έβαλε συνδικαλιστή του σε τηλεοπτική εκπομπή να πει ψέματα ότι δήθεν δεν έχουν λύσει το θέμα με τα πειρατικά, ενώ βγήκε η ΚΥΑ στις 10 Σεπτεμβρίου; Ενημέρωσε το κοινό και τους συναδέλφους του;».

Αναφερόμενος στα τουριστικά βανάκια, ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης είπε: «Το τρίωρο ισχύει, όπου παραβιάζεται είναι μια παράνομη πράξη, ελέγχεται από την Αστυνομία, επιβάλλονται αυστηρά πρόστιμα. Εγώ συμφωνώ ότι πρέπει να διαχωρίζεται το συγκοινωνιακό έργο, άλλο έργο κάνει το ταξί, άλλο έργο κάνουν τα τουριστικά βανάκια, τα οποία απευθύνονται σε άλλο κοινό, ας διαβάσουν όμως τη λέει η ΚΥΑ και ας μην ακούνε τις υπερβολές και τα ψέματα».

Κυρανάκης στα Παραπολιτικά 90,1: Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου τα πρόστιμα από τη χρήση καμερών

Στους λεωφορειόδρομους η απόφαση δεν αλλάζει, θα αρχίσουν να έρχονται κλήσεις, τόνισε σε άλλο σημείο ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης. Μέχρι σήμερα έχουν μπει 10 κάμερες, βγαίνει διαγωνισμός για 600 ακόμη, που θα μπουν όταν συμβασιοποιηθεί. Σε αυτήν τη φάση εκπαιδεύεται ο αλγόριθμος της Τεχνητής Νοημοσύνης, κάτι που θέλει χρόνο, προκειμένου να αντιληφθεί πότε υπάρχει παράβαση. Μια κάμερα πιάνει χιλιάδες παραβιάσεις του ΚΟΚ σε μία ημέρα, οι οποίες ενδεχομένως δεν υπάρχουν, χρειάζεται φιλτράρισμα. Δεν είμαστε σήμερα έτοιμοι, αλλά μέχρι τέλος Οκτωβρίου θα ανοίξουμε έναν από τους κανόνες παραβάσεων και οι κλήσεις στη θυρίδα του police.gov.gr θα έρθουν μέχρι τέλος Οκτωβρίου.

Σχετικά με το αίτημα των οδηγών ταξί να αλλάξει ο χρόνος της υποχρεωτικής αντικατάστασης με ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ο κ. Κυρανάκης τόνισε πως «είναι ένα αίτημα των ταξί και είμαστε σε διάλογο μαζί τους. Αυτό στο οποίο είμαι σύμφωνος, οδηγός ταξί ο οποίος είναι και ο ίδιος ιδιοκτήτης άδειας και ο ίδιος οδηγός, είναι άνθρωπος του μεροκάματου δηλαδή, αυτή είναι η δουλειά του, δεν το βλέπει επιχειρηματικά, δεν είναι ιδιοκτήτης πολλών αδειών, αυτόν τον άνθρωπο δεν πρέπει η κυβέρνηση να τον εξοντώσει οικονομικά με κάτι τέτοιο. Άρα είμαι σύμφωνος να γίνει ένας διαχωρισμός και το μέτρο δεν θα ισχύσει γι' αυτούς, θα ισχύσει γι' αυτούς που επενδύουν, αγοράζουν μια άδεια, θα ισχύσει για εταιρείες, θα ισχύσει για ξεχωριστές κατηγορίες».

Μιλώντας για τα υπόλοιπα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και για τα λεωφορεία, τόνισε πως αλλάζει όλος ο στόλος. Ένα μεγάλο αίτημα για τη λειτουργία των ΜΜΜ υλοποιήθηκε, με την 24ωρη λειτουργία το Σάββατο. 59.000 άνθρωποι έκαναν χρήση των ΜΜΜ, κάτι που αφορά πρωτίστως τους νέους και τους γονείς, προκειμένου να μην έχουν αγωνία για την ασφαλή επιστροφή των παιδιών τους. Στις καταγγελίες πως την Κυριακή τα δρομολόγια είναι πολύ πιο αραιά μετά την 24ωρη λειτουργία το Σάββατο, απάντησε πως είναι ακριβώς τα ίδια, όπως και πριν.

Μιλώντας για τη νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα report.oasa.gr, ο κ. Κυρανάκης αναφέρει πως ο πολίτης μπορεί να κάνει καταγγελία για οποιοδήποτε ζήτημα και να ανεβάσει φωτογραφίες και βίντεο. Την πρώτη ημέρα είχαμε 210 καταγγελίες. Είδαμε για παράδειγμα μια καταγγελία για οδηγούς που κάπνιζαν και μιλούσαν στο κινητό, για προβλήματα σ' έναν σταθμό του μετρό. Οι καταγγελίες θα λαμβάνονται υπόψη και τα προβλήματα θα διορθώνονται.


Τι είπε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης για τα λεωφορεία

Μιλώντας για τους οδηγούς, ο κ. Κυρανάκης τόνισε πως «αυτή τη στιγμή έχουν προσληφθεί στην Αθήνα 3.100 οδηγοί στον ΟΣΥ συν 700 οδηγούς της κοινοπραξίας συγκοινωνιών Αττικής, δηλαδή τον ιδιώτη που εκτελεί συγκοινωνιακό έργο στην περιφερειακή Αττική. Αυτή τη στιγμή στην Αθήνα βγαίνουν καθημερινά 1.050 λεωφορεία. Μέχρι στιγμής έχει ανανεωθεί στην Αθήνα ο μισός στόλος, δηλαδή έχουμε 560 λεωφορεία που είναι ολοκαίνουργια και έχουμε μέχρι τέλος του χρόνου βάλει στόχο να είμαστε στα 950 και μέχρι το 2027 στα 1.500. Άρα το επόμενο καλοκαίρι δεν θα κυκλοφορεί στην Αθήνα λεωφορείο χωρίς air condition. Ο λόγος που βγαίνουν κάποιες μέρες λιγότερα λεωφορεία και κάποιες μέρες περισσότερα είναι διότι τα παλιά λεωφορεία βγάζουν βλάβες. Άρα, έχοντας μέχρι τέλος του 2025 950 καινούργια λεωφορεία στην Αττική, θα μπορούμε σίγουρα να βγάζουμε πάνω από 1.000 καθημερινά. Κάποιες γραμμές που είναι πολυσύχναστες όπως το 550, το 608, το Α7, θα τις κάνουμε πρότυπες γραμμές, δηλαδή θα συμπυκνώσουμε τα δρομολόγια ώστε να έχουμε πολύ πιο συχνή ανταπόκριση από καινούργια λεωφορεία. Άρα θα δει διαφορά φέτος ο χρήστης λεωφορείου, πρώτον διότι θα έχουμε πλήρη ανανέωση, δεύτερον διότι λόγω της ανανέωσης θα έχουμε πιο συχνά λεωφορεία, τρίτον διότι λόγω του μέτρου της λεωφορειολωρίδας θα πηγαίνουν πιο γρήγορα, αλλά θα αυξηθούν και οι έλεγχοι των εισιτηρίων. Θα αυξηθούν οι έλεγχοι και θα είναι πιο αυστηροί».

Για τις ελλείψεις οδηγών λόγω ασθένειας, σημείωσε: «Από τους 3.100 οδηγούς περίπου 700 δηλώνουν κάποια ασθένεια. Επειδή κάποιοι μπορεί να έχουν δίκιο και κάποιοι να μην έχουν δίκιο και κοροϊδεύουν το σύστημα, θα γίνει σε συνεργασία με του Υπουργείο Υγείας σε μία εβδομάδα μια μαζική εξέταση για να μπορέσει να ξεκαθαριστεί αυτό το πράγμα και όσοι όντως έχουν πρόβλημα υγείας θα τους αφαιρεθεί και το επαγγελματικό δίπλωμα. Γιατί κάποιοι κοροϊδεύουν και λένε "να παίρνω τον μισθό μου από το Δημόσιο, αλλά να πηγαίνω να δουλεύω και σε μια ιδιωτική επιχείρηση ως οδηγός", αυτά θα τελειώσουν».

«Η παρούσα κυβέρνηση έχει κάνει τη μεγαλύτερη ανανέωση του στόλου, στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν 314 λεωφορεία, ενώ το 2019 ήταν 220», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Κυρανάκης.

Κυρανάκης για ΗΣΑΠ: Από το 2026 θα έχουμε καινούργια τρένα

Για την κατάσταση του ΗΣΑΠ, ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης σημείωσε: «Για πρώτη φορά από το 1980 ανανεώνονται οι συρμοί. Από το 2026 θα έχουμε καινούργια τρένα στον ΗΣΑΠ. Θα ξεκινήσουν να έρχονται τα πρώτα 14 από το επόμενο καλοκαίρι και θα συνεχιστεί αυτό, διότι ακόμα 10 συρμούς βάλαμε στο κοινοτικό κλιματικό ταμείο στις ανακοινώσεις που έκανε ο κ. Χατζηδάκης με τον κ. Παπασταύρου».

Κυρανάκης: Προχωρεί η κατάργηση των τρόλεϊ - Τα έργα ξηλώματος των καλωδίων ξεκινούν από το τέλος του 2025 σε Αθήνα και Πειραιά

Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς πρέπει να έχουν εισιτήριο, γιατί ό,τι είναι δωρεάν απαξιώνεται, τόνισε σε άλλο σημείο ο κ. Κυρανάκης. Το ίδιο συμβαίνει και με τους βανδαλισμούς στα Πανεπιστήμια, δεν είναι δωρεάν, τα πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος.

Για τα τρόλεϊ, ο κ. Κυρανάκης τόνισε πως «θα ξηλωθούν τα καλώδια στον αθηναϊκό και τον πειραϊκό ουρανό, να απελευθερωθεί από αυτό το σύμπλεγμα των καλωδίων. Στον Πειραιά λόγω των καλωδίων δεν φτάνει το τραμ στον τερματικό του σταθμό στο λιμάνι. Θα ξεκινήσουν τα έργα ξηλώματος των καλωδίων στα δύο κέντρα, Πειραιά και Αθήνα, από το τέλος αυτού του χρόνου. Είναι μια σταδιακή δουλειά και έπρεπε να λάβω αυτή την απόφαση τώρα γιατί κάποια παλιά τρόλεϊ είναι σε απόσυρση και έπρεπε να αποφασίσουμε αν θα πάμε σε καινούργια και ανανέωση των καλωδίων που κοστίζει 20 εκατομμύρια. Τα τρόλεϊ ανά χιλιόμετρο κοστίζουν διπλάσια απ' ό,τι τα ηλεκτρικά λεωφορεία, επίσης για κάθε 2 καινούργια τρόλεϊ θα μπορούσα να πάρω 3 καινούργια ηλεκτρικά λεωφορεία. Η απόφαση έχει έναν ξεκάθαρο δημοσιονομικό χαρακτήρα προς όφελος του φορολογουμένου. Θα μείνουν κάποια τρόλεϊ σε ευθείες».

Για τις επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είπε πως «9.000 και 10.000 για ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν πολύ ακριβό, τώρα είναι 3.000, οι πολύτεκνοι έχουν μια παραπάνω στήριξη, μπορεί ο καθένας να επιδοτηθεί». Αφού τελείωσε ο προϋπολογισμός, υπήρξαν πολλοί που πάτησαν το κουμπί της υποβολής αίτησης, αλλά δεν προχώρησε, καθώς δεν υπήρχαν χρήματα, οπότε δεν έγινε και η αίτηση.

Κυρανάκης για άνοιγμα ΝΔ στον Σαμαρά: "Η παράταξη πρέπει να είναι ενωμένη"

Ερωτηθείς αν θα πρέπει να γίνει άνοιγμα της ΝΔ προς τον κ. Σαμαρά, ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης σημείωσε καταληκτικά: «Εγώ πολιτικά είμαι πολύ κοντά στον κ. Σαμαρά, επί πρωθυπουργίας του μου έκανε την τιμή σε πολύ μικρή ηλικία να με βάλει στο ευρωψηφοδέλτιο. Τον θεωρώ έναν πάρα πολύ καλό πρωθυπουργό για τη χώρα, που ανέλαβε στα δύσκολα και έβγαλε τη χώρα από τα δύσκολα. Θεωρώ ότι η παράταξη πρέπει να είναι ενωμένη».