«Από το Σάββατο το πρωί έχει επανέλθει σε μεγάλο βαθμό η ομαλότητα στις πτήσεις στο αεροδρόμιο "Ελ. Βενιζέλος"», δήλωσε ο Χρίστος Δήμας, υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1 και την εκπομπή «Εκείνη κι εγώ», με τους δημοσιογράφους Στέλλα Γκαντώνα και Θανάση Φουσκίδη, μετά τις καθυστερήσεις που σημειώθηκαν το τελευταίο διάστημα.

Διαβάστε: Σε τελική ευθεία οι μεγάλοι υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομοι της χώρας - Από τον ΒΟΑΚ μέχρι βόρειο τμήμα του Ε65, που συνδέει την Καλαμπάκα με την Εγνατία Οδό

Όσον αφορά τους αυτοκινητόδρομους Πάτρα-Πύργος, καθώς και τον Ε65, ο Χρίστος Δήμας τόνισε ότι προχωράνε οι εργασίες με πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς. «Ο στόχος είναι τα τελευταία 10 χιλιόμετρα του Πάτρα-Πύργος να δοθούν στην κυκλοφορία στις 30 Νοεμβρίου», είπε ο υπουργός.

Αποσπάσματα από τη συνέντευξη του Χρίστου Δήμα στα Παραπολιτικά 90,1:

Σχετικά με τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος:

Χ. ΔΗΜΑΣ: Είχαμε αυτοψία στα τελευταία 10 χιλιόμετρα για το Πάτρα - Πύργος και σε σχέση με την αυτοψία που είχα πραγματοποιήσει τον Αύγουστο, με χαρά βλέπω ότι προχωράμε με πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς. Ο στόχος είναι τα τελευταία 10 χιλιόμετρα του Πάτρα-Πύργος να δοθούν στην κυκλοφορία στις 30 Νοεμβρίου.

Για τον Ε65:

Χ. ΔΗΜΑΣ: Πρόκειται για τα 44,5 χιλιόμετρα από την Καλαμπάκα μέχρι τον κόμβο της Εγνατίας στα Γρεβενά και εκεί πηγαίνουμε με πάρα πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς. Είμαστε αισιόδοξοι ότι θα πετύχουμε τον στόχο μας, έχουμε ανακοινώσει ότι θα είναι έτοιμος το δεύτερο τρίμηνο του 2026. Είναι ένας πάρα πολύ σημαντικός δρόμος, καθώς συνδέει τη Στερεά Ελλάδα με τη Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία αλλά ακόμα και την Ήπειρο.

Σχετικά με τα έργα αποκατάστασης από τον Ντάνιελ:

Χ. ΔΗΜΑΣ: Οι ζημιές που προκλήθηκαν από τον Ντάνιελ στις υποδομές είναι πάρα πολύ σημαντικές και ο στόχος δεν είναι να τις επαναφέρουμε στην προηγούμενη κατάσταση, αλλά να τις κάνουμε ακόμα πιο ανθεκτικές σε σχέση με αυτές που είχαμε πιο πριν. Γι' αυτόν τον λόγο συνολικά τα έργα Ντάνιελ είναι συμβάσεις που υπερβαίνουν το €1,35 δισ. Έχουμε τις τέσσερις συμβάσεις για τα σιδηροδρομικά, οι οποίες προχωρούν με πολύ καλό ρυθμό και μετά έχουμε τις τέσσερις συμβάσεις για τα οδικά έργα του Ντάνιελ, όπου και εκεί προχωράνε με καλό ρυθμό. Μην ξεχνάμε ότι συμβασιοποιήθηκαν τέλος Απριλίου, έχουν κατατεθεί οι περισσότερες μελέτες και τα περισσότερα από τα έργα ήδη έχουν ξεκινήσει να υλοποιούνται. Μόνο στα οδικά του Ντάνιελ είναι πάνω από 1.007 σημεία τα οποία έχουμε εντοπίσει και συμφωνήσει, κάποια έχουν ήδη αποκατασταθεί και κάποια γίνονται οι μελέτες. Άρα και τα έργα Ντάνιελ υλοποιούνται.

Για τις καθυστερήσεις των πτήσεων στο "Ελευθέριος Βενιζέλος":

Χ. ΔΗΜΑΣ: Την Παρασκευή το πρωί κάναμε μια συνάντηση με το προεδρείο των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, ήταν μια πολύ εποικοδομητική συζήτηση και από το Σάββατο το πρωί έχει επανέλθει σε μεγάλο βαθμό η ομαλότητα. Από εκεί που είχαν μειώσει τη χωρητικότητα της πτήσης ανά ώρα στις 23 έχουν επαναφέρει από το Σάββατο το πρωί στις 28 πτήσεις.

Χ. ΔΗΜΑΣ: Έχω συμφωνήσει με την ευρωπαϊκή επιτροπή, τον EASA, την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας ένα σχέδιο 364ων σημείων για την αναμόρφωση των αερομεταφορών στη χώρα, μέσα σε αυτό το σχέδιο αντιμετωπίζουμε και τα ζητήματα αεροναυτιλίας που χρήζουν ανανεώσεων. Προχωρούν οι διαδικασίες, από εκεί και πέρα έχουμε και το σχέδιο νόμου για τη μετατροπή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας σε νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου. Με το σχέδιο νόμου δίνουμε πολύ μεγαλύτερη ευελιξία οικονομική και διοικητική αυτονομία στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έτσι ώστε να έχει πολύ μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στην άσκηση της διοίκησης. Επίσης προχωράμε την περαιτέρω στελέχωση της υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Χ. ΔΗΜΑΣ: Είναι ασφαλείς οι αερομεταφορές στη χώρα και αυτό δεν το λέει ο υπουργός, το λένε οι πιστοποιήσεις που δίνονται από τους ευρωπαϊκούς οργανισμούς. Σε κάθε περίπτωση, ο στόχος που έχουμε θέσει είναι να κάνουμε ένα αποφασιστικό άλμα προόδου τα επόμενα τρία χρόνια ώστε να έχουμε τα πιο σύγχρονα συστήματα σε όλη την ΕΕ.