Κώστας Κυρανάκης: Λιγότερο κόστος, περισσότερα λεωφορεία - Τι αλλάζει με τα τρόλεϊ
Αντιπαράθεση στη Βουλή για την αντικατάσταση των τρόλεϊ
Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης υπερασπίστηκε το σχέδιο αντικατάστασης των τρόλεϊ, κάνοντας λόγο για μικρότερο κόστος και καλύτερες υπηρεσίες. Αντιδρά ο Νάσος Ηλιόπουλος

Στη Βουλή μεταφέρθηκε η συζήτηση για το μέλλον των τρόλεϊ, με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, να υπερασπίζεται το σχέδιο σταδιακής απόσυρσης τους.
Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της Νέας Αριστεράς, Νάσου Ηλιόπουλου, ο κ. Κυρανάκης δήλωσε: «Με λιγότερο κόστος θα έχουμε καλύτερη υποδομή, καλύτερες υπηρεσίες, με περισσότερα πιο φθηνά δρομολόγια, πιο πυκνά, με λιγότερη αναμονή στη στάση και πιο καθαρά λεωφορεία».
Ο Νάσος Ηλιόπουλος από την πλευρά του έκανε λόγο για απουσία στρατηγικού σχεδίου και έλλειψη επιστημονικών μελετών, αμφισβητώντας τα στοιχεία που παρουσιάζει το υπουργείο για το κόστος των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων.
Απάντηση Κυρανάκη: «Υπερδιπλάσιο το κόστος των τρόλεϊ»
Απαντώντας στις αιτιάσεις, ο κ. Κυρανάκης ανέφερε: «Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. Για κάθε χιλιόμετρο που εκτελεί ο σημερινός στόλος των τρόλεϊ, οι φορολογούμενοι πληρώνουν περίπου 5,5 ευρώ. Για κάθε χιλιόμετρο που εκτελεί ένα ηλεκτρικό λεωφορείο, πληρώνουν περίπου 2,5 ευρώ. Άρα μιλάμε για υπερδιπλάσιο κόστος».
Ο αναπληρωτής υπουργός διευκρίνισε ότι η διαδικασία απόσυρσης των τρόλεϊ θα γίνει σταδιακά: «Δεν έχουμε πει ότι θα υπάρξει πλήρης αποψίλωση των γραμμών τρόλεϊ. Θα μείνουν για κάποια χρόνια όσα έχουν χρόνο ζωής και θα συνεχίσουν σε βασικές γραμμές όπως Συγγρού, Κηφισίας και Πειραιώς».
Όπως είπε, «από τα χρήματα των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, για κάθε δύο νέας γενιάς τρόλεϊ μπορούμε να αγοράσουμε τρία ηλεκτρικά λεωφορεία, με μικρότερο κόστος για τους φορολογούμενους».
Κυρανάκης: «Καμία θέση εργασίας δεν θα χαθεί»
Ο κ. Κυρανάκης διαβεβαίωσε ότι δεν θα υπάρξουν απολύσεις, σημειώνοντας πως «το σύνολο των εργαζομένων απορροφάται από τον ΟΣΥ, ενώ υπάρχει και ανοικτή πρόσκληση για προσλήψεις με αυξημένες αποδοχές».
Σχολιάζοντας τις αντιδράσεις των συνδικαλιστικών σωματείων, ο υπουργός ανέφερε πως έχει προηγηθεί διαβούλευση, αφήνοντας αιχμές: «Αυτά που μου λένε ορισμένα σωματεία, τα ίδια ακριβώς βλέπω και σε προσπέκτους συγκεκριμένου κατασκευαστή οχημάτων».
Κλείνοντας, τόνισε: «Με λιγότερο κόστος θα έχουμε καλύτερη και φθηνότερη υποδομή, καλύτερες υπηρεσίες, περισσότερα και πιο καθαρά λεωφορεία, και λιγότερη αναμονή στις στάσεις».