Αντιπαράθεση στη Βουλή μεταξύ Δήμα και Χαρίτση: "Ο άξονας Πύργος, Καλό Νερό και Τσακώνα παραμένει προτεραιότητα" - "Συνταγματική υποχρέωση η ολοκλήρωσή του"
Πολιτική αντιπαράθεση στη Βουλή
Σφοδρή πολιτική αντιπαράθεση στη Βουλή ανάμεσα στον Χρίστο Δήμα και τον Αλέξη Χαρίτση για τον οδικό άξονα Πύργος, Καλό Νερό και Τσακώνα

«Το έργο του οδικού άξονα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα ό,τι άλλο εκτός από τις καλένδες δεν βρίσκεται», δήλωσε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του προέδρου της Νέας Αριστεράς Αλέξη Χαρίτση, ο οποίος αποχώρησε σε ένδειξη διαμαρτυρίας.
Δήμας: Παραμένει προτεραιότητά της κυβέρνησης
Ο κ. Δήμας ανέφερε ότι έχουν ήδη ληφθεί όλες οι απαιτούμενες ενέργειες για να ξεπεραστούν τα νομικά και τεχνικά εμπόδια που κρατούσαν το έργο στάσιμο, επισημαίνοντας πως η κατασκευή του συγκεκριμένου άξονα αποτελεί ώριμο αίτημα των τοπικών κοινωνιών και είναι κρίσιμη για την οδική ασφάλεια και τη διασύνδεση της Δυτικής Πελοποννήσου με τον εθνικό κορμό.
Σύμφωνα με τον υπουργό, έχουν εγκριθεί προμελέτες για τα υποτμήματα Αλφειού – Σαμικού, Σαμικού – Ζαχάρως, Ζαχάρως – Ελιάς και Ελιάς – Καλό Νερό, οι οποίες επικαιροποιούνται για την υποβολή του τελικού σχεδίου. Για το τμήμα Καλό Νερό – Τσακώνα υπάρχει ήδη εγκεκριμένη οριστική μελέτη οδοποιίας.
Παράλληλα, εξήγησε πως μετά την απόφαση του ΣτΕ (2473/2010) που ακύρωσε τους περιβαλλοντικούς όρους διέλευσης από τη Ζαχάρω, εξετάζονται εναλλακτικές χαράξεις, όπως η ανατολική παράκαμψη του ορεινού όγκου Λαπίθα, με σήραγγα στην περιοχή του Καϊάφα ή η «μηδενική λύση» δηλαδή η βελτίωση της υπάρχουσας χάραξης.
Ο υπουργός ανέφερε επίσης ότι ο προϋπολογισμός του έργου, συμπεριλαμβανομένων των μελετών, εκτιμάται στα 700 εκατ. ευρώ, ποσό που θα οριστικοποιηθεί μετά την ολοκλήρωση των οριστικών μελετών.
Χαρίτσης: «Δρόμος-καρμανιόλα και χρόνια καθυστερήσεων»
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς Αλέξης Χαρίτσης εξαπέλυσε δριμεία επίθεση στο Υπουργείο Υποδομών, κατηγορώντας το για πολυετείς καθυστερήσεις και ανυπαρξία αποτελέσματος.
«Εδώ και έξι χρόνια ακούμε για μελέτες, προμελέτες, χρηματοδοτήσεις που εγκρίνονται, αλλά δεν έχουμε δει τίποτα», είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι το υφιστάμενο οδικό δίκτυο είναι “καρμανιόλα”, με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση, αφύλακτες διασταυρώσεις και έντονη κυκλοφορία φορτηγών, ειδικά το καλοκαίρι.
Ο κ. Χαρίτσης υπογράμμισε ότι ο «φόρος αίματος» είναι βαρύς και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι απεντάσσει, καθυστερεί και αποκρύπτει στοιχεία. Όπως είπε, η εκτίμηση των 700 εκατ. ευρώ είναι «τεράστια και ατεκμηρίωτη», ενώ αμφισβήτησε και τις πηγές χρηματοδότησης, ζητώντας διαφάνεια.
«Η ολοκλήρωση του έργου είναι συνταγματική υποχρέωση της Πολιτείας», ανέφερε, πριν αποχωρήσει από την αίθουσα σε ένδειξη διαμαρτυρίας, μετά την αναφορά του υπουργού σε παλαιότερες ερωτήσεις που ο ίδιος ως υπουργός Ανάπτυξης δεν είχε απαντήσει.