Σε μια οργισμένη ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προχώρησε ο πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων, Νικήτας Κακλαμάνης, με αφορμή την εκδήλωση του Βρετανικού Μουσείου στην αίθουσα που εκτίθενται τα Γλυπτά του Παρθενώνα, χρησιμοποιώντας τα ως «τουριστική ατραξιόν», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά. Μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της Βουλής σημειώνει: «Η έλλειψη κάθε ιστορικής και συναισθηματικής σύνδεσης των απογόνων του λόρδου Έλγιν με την Ελλάδα είναι δεδομένη. Αυτό που πλέον γίνεται παραπάνω από σαφές είναι ότι, για τη διοίκηση του Βρετανικού Μουσείου, τα γλυπτά δεν αποτελούν τίποτα περισσότερο από μια ισχυρή τουριστική ατραξιόν».

Διαβάστε: Γλυπτά του Παρθενώνα: Σάλος με δείπνο του Βρετανικού Μουσείου στην αίθουσα που εκτίθενται - Προσβλητική κίνηση, λέει η Αθήνα (Εικόνες)

Υπενθυμίζεται πως το Βρετανικό Μουσείο διοργάνωσε το φιλανθρωπικό δείπνο, το περίφημο «Pink Ball», στην Duveen Gallery, τον χώρο όπου φυλάσσονται τα Γλυπτά του Παρθενώνα, μετατρέποντάς τον σε χώρο κοσμικής διασκέδασης.

Γλυπτά του Παρθενώνα: Αναλυτικά η ανάρτηση του Νικήτα Κακλαμάνη για την εκδήλωση του Βρετανικού Μουσείου

«Την ώρα που τα γλυπτά του Παρθενώνα, γεννημένα στην Αθήνα πριν από σχεδόν 2.500 χρόνια περιμένουν υπομονετικά την επιστροφή τους στην πατρίδα...

... την ώρα που τα λάφυρα του λόρδου Έλγιν εξακολουθούν επί 200 χρόνια να τελούν σε καθεστώς ομηρίας από τη Μεγάλη Βρετανία, περιμένοντας δικαίωση...

... την ώρα που τυπικά έχει ξεκινήσει ο δημόσιος διάλογος για την επανένωση του μνημείου μας...

... η  Duveen Gallery του Βρετανικού Μουσείου στρώνει προκλητικά, πλουσιοπάροχα τραπέζια, χορούς και δημοπρασίες, με φόντο τα γλυπτά μας και με την κυνική παραδοχή τής συγκέντρωσης χρημάτων προς ίδιον όφελος.

Και δεν είναι η πρώτη φορά...

Φέτος το ‘Pink Ball’ του Μουσείου κάλυψε, με την απόχρωση της Barbie, τον ακριβό ελληνικό πολιτισμό, πιστώνοντας τους λογαριασμούς του με 1,6 εκ. λίρες.

Πέρα από την Ιστορία και τα δίκαιά της, το πειστικότερο επιχείρημα για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα δόθηκε μέσα από τις εξοργιστικές εικόνες τού περασμένου Σαββάτου.

Η έλλειψη κάθε ιστορικής και συναισθηματικής σύνδεσης των απογόνων του λόρδου Έλγιν με την Ελλάδα είναι δεδομένη.

Αυτό που πλέον γίνεται παραπάνω από σαφές είναι ότι, για τη διοίκηση του Βρετανικού Μουσείου, τα γλυπτά δεν αποτελούν τίποτα περισσότερο από μια ισχυρή τουριστική ατραξιόν.

Ένα απλό φόντο που εξυπηρετεί απροκάλυπτα το οικονομικό κέρδος.

Η Ελλάδα αξιώνει σεβασμό στην ιερότητα του πολιτισμού της.

Ή έστω λίγη αιδώ».