Ζωή Κωνσταντοπούλου στην παρουσίαση του προγράμματος της Πλεύσης Ελευθερίας: "Αυτό που κάνουμε σήμερα θα μείνει στην Ιστορία και θα γράψει ιστορία" (Εικόνες & Βίντεο)
Όλες οι κινήσεις
Η Ζωή Κωνσταντοπούλου παρουσιάζει το πρόγραμμα της Πλεύσης Ελευθερίας σε αίθουσα της Τεχνόπολης, στο Γκάζι
Το πρόγραμμα της Πλεύσης Ελευθερίας παρουσιάζει, στο πλαίσιο εκδήλωσης που γίνεται στην Τεχνόπολη, στο Γκάζι, η Ζωή Κωνσταντοπούλου. Το πρόγραμμα με τίτλο "Ο άνθρωπος μπροστά" αφορά, όπως ανακοίνωσε η Πλεύση Ελευθερίας και στην επίσημη σελίδα της, τόσο στον αναβαθμισμένο ρόλο του Κοινοβουλίου όσο και στα νομοσχέδια, τη σύνδεση με την κοινωνία και τον κοινοβουλευτικό έλεγχο. Η Πλεύση Ελευθερίας κάνει αναφορά σε διαφάνεια και δημοψηφίσματα για σημαντικά ζητήματα, προκειμένου να συμμετέχει κι ο λαός.
Η επικεφαλής της Πλεύσης Ελευθερίας χρησιμοποίησε AI. Σλάιτς που την δείχνουν σε διάφορους χαρακτήρες, με τον έναν να δίνει το λόγο στον άλλον. Συγκεκριμένα Η Ζωή Κωνσταντοπούλου μίλησε για αναζωογόνηση της Δικαιοσύνης, ενώ η Πλεύση ζητά την άρση της βουλευτικής ασυλίας. Είπε, επιπλέον, ότι "Αυτό που κάνουμε σήμερα θα μείνει στην Ιστορία και θα γράψει ιστορία".
Πλεύση Ελευθερίας: Αυτό είναι το κυβερνητικό πρόγραμμα
Κατά τις τελευταίες δεκαετίες ο ρόλος του Κοινοβουλίου υποβαθμίστηκε σταθερά, σε σημείο απόλυτης συρρίκνωσης. Με την αλαζονική εφαρμογή της ενισχυμένης κυβερνητικής κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας, που μόνη της μπορεί να νομοθετεί ακόμη και αν αντιδρά ολόκληρη η αντιπολίτευση, καταργήθηκε η έννοια του κοινοβουλευτικού διαλόγου και της αναζήτησης συναίνεσης. Με τη σιγουριά της ενισχυμένης κυβερνητικής κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας συρρικνώθηκε και καταργήθηκε η έννοια της διαβούλευσης, αλλά και τα διαφορετικά στάδια της νομοθέτησης, που θα έπρεπε να υπάρχουν και δεν υπάρχουν:
*δημόσιος και κοινωνικός διάλογος
δημόσια διαβούλευση
αξιολόγηση σχολίων της κοινωνίας των πολιτών
κατάθεση νομοσχεδίου στη Βουλή και μελέτη του από τους βουλευτές
επί της αρχής εξέταση των νομοσχεδίων από ζωντανές διαβουλευόμενες επιτροπές
ακρόαση των κοινωνικών φορέων,
αξιολόγηση των παρατηρήσεων των κοινωνικών φορέων
συζήτηση επί των άρθρων του Νομοσχεδίου,
αξιολόγηση της πρώτης ανάγνωσης επί της Αρχής και επί των άρθρων, βελτιώσεις
δεύτερη ανάγνωση του νομοσχεδίου
βελτιώσεις,
συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής, επί της Αρχής και επί των Άρθρων, βελτιώσεις,
ψήφιση.
Όλες οι ανωτέρω διαδικασίες, που με βάση τις αρχές της καλής νομοθέτησης αλλά και της κοινωνικής εμπειρίας και της κοινής λογικής, θα έπρεπε να διαρκούν εβδομάδες ή μήνες, διεκπεραιώνονται μέσα σε λίγες ημέρες, με τους βουλευτές στο τέλος να μην γνωρίζουν καν τι ψήφισαν.
Νομοσχέδια ακατάληπτα, δήθεν τεχνοκρατικά, ψηφίζονται για να τροποποιηθούν στη συνέχεια ξανά και ξανά, αφού αυτή η διαδικασία είναι γεμάτη προχειρότητες, αβλεψίες και απρονοησίες.
Κακή νομοθέτηση σημαίνει κακή ποιότητα δημοκρατίας.
Με την εντελώς εσφαλμένη εφαρμογή της αρχής της δεδηλωμένης και της κοινοβουλευτικής δύναμης, που οδήγησε στο να παρίσταται και να ψηφίζει ένας ή μία βουλευτής από κάθε κοινοβουλευτικό κόμμα, οδηγηθήκαμε σε μία Βουλή μονίμως άδεια, που σε τίποτε δεν θυμίζει κοιτίδα δημοκρατικής διαβούλευσης, νομοθέτησης, εκπροσώπησης της κοινωνίας και ελέγχου.
Αυτή η άδεια Βουλή πολλές φορές στάθηκε ανίκανη να υπερασπισθεί τους πολίτες και τη Δημοκρατία και οδηγήθηκε στην αντιδημοκρατική ψήφιση και επικύρωση νόμων και διαταγών που ο λαός δεν είχε εγκρίνει, αλλά και είχε απορρίψει, όπως έγινε το 2015 με το 3ο Μνημόνιο και τα προαπαιτούμενά του, που είχαν ρητά απορριφθεί από το 62% του Ελληνικού Λαού, που ψήφισε ΟΧΙ στο Δημοψήφισμα της 5 Ιουλίου 2015.
Αυτά όλα αλλάζουν!
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ-ΒΟΥΛΗ ΖΩΝΤΑΝΗ
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ, ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ
Τέρμα στο άδειο Κοινοβούλιο και στις εικονικές ψηφοφορίες
Η συμμετοχή των βουλευτών γίνεται υποχρεωτική στις Επιτροπές και στην Ολομέλεια, ενώ ταυτόχρονα προβλέπεται ότι Επιτροπές και Ολομέλεια δεν συνεδριάζουν ταυτόχρονα
Η Βουλή δεν συνεδριάζει χωρίς απαρτία, που αυξάνεται στους 151 βουλευτές, αντί των 75 που είναι σήμερα
Οι ψηφοφορίες είναι πάντοτε ονομαστικές και η επιστολική ψήφος επιτρέπεται μόνον σε περιπτώσεις αποστολής της Βουλής ή της Κυβέρνησης, κωλύματος υγείας και ανωτέρας βίας
Στη Βουλή προσκαλούνται και προσέρχονται ακώλυτα οι πολίτες για να παρακολουθήσουν ελεύθερα τις συνεδριάσεις της, όπως προβλέπει το Σύνταγμα και ο Κανονισμός της.
Τα Προεδρεία των Επιτροπών της Βουλής ορίζονται διακομματικά. Καμμία απόφαση για την λειτουργία του Κοινοβουλίου δεν λαμβάνεται μονομερώς από την Κυβερνητική πλειοψηφία και απαιτούνται κατά περίπτωση αυξημένες πλειοψηφίες.
ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΕΡΓΟ: ΣΕ ΑΜΕΣΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Διαφάνεια στην νομοθέτηση: Κανένας νόμος δεν ψηφίζεται αν δεν έχει υπάρξει αποδεδειγμένη έγκαιρη ενημέρωση της Κοινωνίας, μέσα από διαδικασίες ουσιαστικής δημόσιας διαβούλευσης, διαδικτυακής και δια ζώσης και μέσω ακρόασης φορέων στη Βουλή
Η ακρόαση των φορέων της Κοινωνίας στην Βουλή γίνεται υποχρεωτική για όλα ανεξαιρέτως τα νομοσχέδια, ενώ η διαδικασία της πρόσκλησης και ακρόασης ανοίγει διαδικτυακά στην Κοινωνία, επιτρέποντας σε πολίτες και φορείς να δηλώσουν συμμετοχή, ακόμη και στην περίπτωση που δεν έχουν προταθεί από κάποιο κοινοβουλευτικό κόμμα
Σε Νομοσχέδια μεγάλης κοινωνικής σημασίας διοργανώνεται Ανοιχτή Ακρόαση φορέων και πολιτών στην Ολομέλεια της Βουλής
Θεσμοθετείται υποχρέωση της Κυβέρνησης και της Βουλής να απαντήσουν στις παρατηρήσεις των φορέων της κοινωνίας
Θεσμοθετείται η υποχρέωση αρτιότητας και συστηματικότητας των Νομοσχεδίων, που πρέπει να διέπονται από ενιαία αρχή και να αναφέρονται σε κοινό και αντιληπτό θέμα: τέρμα με τα «νομοσχέδια-σκούπες» που πρόσφατα αναβαπτίστηκαν σε «ερανιστικά»
Καμμία άσχετη τροπολογία δεν εισάγεται σε νομοσχέδιο
Ο χρόνος συζήτησης των Νομοσχεδίων καθορίζεται με βάση τον όγκο και την πολυπλοκότητά τους, ώστε να μπορούν να εξετάζονται αυτά με σοβαρότητα, αρτιότητα και υπευθυνότητα.
Μετά την ψήφιση του Νομοσχεδίου, θεσμοθετείται υποχρέωση Ενημέρωσης των Πολιτών για όλα τα στάδια που ακολούθησε η νομοθέτηση και για τις αλλαγές και τροποποιήσεις που έγιναν επί του αρχικού σχεδίου και για την τελική μορφή και το περιεχόμενο του νόμου που πλέον ισχύει.
ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ: ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΟΙΓΜΑ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Όλοι οι Υπουργοί υποχρεούνται να ορίσουν μία ημέρα την Εβδομάδα κατά την οποία θα προσέρχονται υποχρεωτικά στον Κοινοβουλευτικό Έλεγχο και θα απαντούν σε ερωτήσεις των βουλευτών και των πολιτών
Θεσμοθετείται η δυνατότητα των πολιτών να συμμετάσχουν στον Κοινοβουλευτικό Έλεγχο, μέσω κλήρωσης
Θεσμοθετείται, 1 φορά το μήνα, διαδικασία δημόσιας συνεδρίασης ενημέρωσης των πολιτών και του Κοινοβουλίου για τις γραπτές ερωτήσεις και απαντήσεις του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου ανά Υπουργείο
Θεσμοθετείται η πραγματοποίηση μεταβατικών συνεδριάσεων της Βουλής και του Υπουργικού Συμβουλίου σε σημεία της Περιφέρειας, με ανοιχτές συνεδριάσεις και με συμμετοχή των πολιτών
ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΩΡΑΣ ΤΟΥ-ΤΗΣ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ
Επανέρχεται η Ώρα του Πρωθυπουργού, ως κορυφαία διαδικασία Κοινοβουλευτικού Ελέγχου.
Ο (η!) Πρωθυπουργός προσέρχεται υποχρεωτικά στον Κοινοβουλευτικό Έλεγχο και απαντά σε ερωτήσεις βουλευτών, όπως προβλέπει ο Κανονισμός της Βουλής!
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΘΕΣΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
Η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής αναβαθμίζεται και προβλέπεται ότι:
Συνεδριάζει υποχρεωτικά μία φορά την εβδομάδα, σε τακτή ημέρα για την εξέταση των ζητημάτων Διαφάνειας στην λειτουργία των Θεσμών
Καλεί υποχρεωτικά ενώπιόν της κάθε θεσμικό πρόσωπο που ζητεί να ενημερώσει την Βουλή για θέματα Διαφάνειας
Καλεί υποχρεωτικά 1 φορά τον χρόνο τους Εκπροσώπους των Ανεξαρτήτων Αρχών για Ενημέρωση και λογοδοσία
Καλεί υποχρεωτικά 1 φορά τον χρόνο τις Διοικήσεις και Ηγεσίες των Δικαστικών και Εισαγγελικών Αρχών για ενημέρωση και λογοδοσία
Υποχρεούται να εξετάζει αιτήματα και καταγγελίες πολιτών για θεσμικά ζητήματα Διαφάνειας
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΜΕΣΟΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ:
ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΑ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ
Η αναζωογόνηση της Δημοκρατίας προϋποθέτει την επείγουσα και άμεση απελευθέρωση της συμμετοχής των πολιτών και της κοινωνίας στις αποφάσεις που λαμβάνονται για τη ζωή τους, για μείζονα και φλέγοντα ζητήματα, που επηρεάζουν τη χώρα, τη νέα γενιά, τις τοπικές κοινωνίες, επιμέρους κομβικούς τομείς.
ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΜΕΙΖΟΝΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ
Κατοχύρωση των Δημοψηφισμάτων, για όλα τα μείζονα ζητήματα που ανακύπτουν στην διάρκεια της Κυβερνητικής και Κοινοβουλευτικής Θητείας και απαιτούν λαϊκή ετυμηγορία και εντολή
Υποχρεωτικότητα και υποχρεωτική Εφαρμογή του αποτελέσματος των Δημοψηφισμάτων
Τα Δημοψηφίσματα είναι κορυφαία δημοκρατική διαδικασία, που εγγυάται τον κοινωνικό και δημοκρατικό έλεγχο της Εξουσίας, αλλά και την εναρμόνιση των αποφάσεων που λαμβάνονται από τις Κυβερνήσεις και την Βουλή με την κοινωνική και δημοκρατική βούληση.
Η Δημοκρατία δεν περιορίζεται στις εκλογές, είναι υπόθεση διαρκής και καθημερινή.
Τα Δημοψηφίσματα προβλέπονται στο Σύνταγμα, αλλά δεν προτιμώνται από τις Κυβερνήσεις, παρά ο γεγονός ότι η κοινωνία πολύ συχνά ζητά να εκφραστεί πέρα, έξω και ανεξάρτητα από την εκλογική διαδικασία.
Σε ολόκληρη την Μεταπολίτευση, επί 51 χρόνια, έχουν πραγματοποιηθεί 2 μόνον πανελλαδικά Δημοψηφίσματα, το 1974, για το Πολίτευμα, το αποτέλεσμα του οποίου οδήγησε στην υιοθέτηση του Συντάγματος του 1975, και το 2015, για το τελεσίγραφο των δανειστών. Το αποτέλεσμα του τελευταίου δημοψηφίσματος ήταν ένα βροντερό ΟΧΙ του 62%, που όμως παραβιάσθηκε και καταπατήθηκε.
Η Πλεύση Ελευθερίας, που κατέθεσε την Ιδρυτική της Διακήρυξη στην πρώτη Επέτειο του Δημοψηφίσματος του 2015, στις 5 Ιουλίου 2016, δεσμεύεται για την Κατοχύρωση των Δημοψηφισμάτων, σε Πανελλαδικό και τοπικό επίπεδο, ως μέσων ουσιαστικής δημοκρατικής εντολής για τα μεγάλα ζητήματα που ανακύπτουν σε πανελλαδικό και τοπικό επίπεδο, με υποχρεωτική εφαρμογή του αποτελέσματός τους.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
Ενεργοποίηση της νομοθετικής πρωτοβουλίας της κοινωνίας, Δημιουργία Ειδικής Επιτροπής της Βουλής, με Επιστημονική-Νομική Υποστήριξη, που θα επεξεργάζεται τις προτάσεις νόμου των πολιτών
Υποχρεωτική συζήτηση στην Βουλή
Η αρχή της λαϊκής κυριαρχίας, ότι κάθε εξουσία πηγάζει από τον λαό, επιβάλλει η κοινωνία να μπορεί, με συγκεκριμένο αριθμό υπογραφών πολιτών, να ενεργοποιήσει την νομοθετική διαδικασία.
Η Πλεύση Ελευθερίας θα ενεργοποιήσει την νομοθετική πρωτοβουλία της κοινωνίας:
Με την συγκέντρωση ορισμένου, συγκεκριμένου αριθμού υπογραφών, που κατατίθενται στην Ειδική Γραμματεία του Προέδρου της Βουλής, ενεργοποιείται υποχρεωτικά η διαδικασία συζήτησης επί νομοσχεδίου που προτείνει η κοινωνία.
Δημιουργείται Ειδική Μόνιμη Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή της Βουλής, για την Επεξεργασία και συζήτηση των προτάσεων Νόμου που προέρχονται από την Κοινωνία. Στην διαδικασία ακρόασης φορέων καλούνται υποχρεωτικά εκπρόσωποι των πολιτών που υπογράφουν. Τα Νομοσχέδια που προέρχονται από την Κοινωνία συζητούνται υποχρεωτικά στην Ολομέλεια της Βουλής.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ
Κατοχύρωση της κοινωνικής πρωτοβουλίας Διαφάνειας
Υποχρεωτική συζήτηση στην Βουλή
Η Διαφάνεια αποτελεί κομβική προϋπόθεση ουσιαστικής Δημοκρατίας
Με την συγκέντρωση ορισμένου, συγκεκριμένου αριθμού υπογραφών, που κατατίθενται στην Ειδική Γραμματεία του Προέδρου της Βουλής ή στην Ειδική Γραμματεία της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, ενεργοποιείται υποχρεωτικά η διαδικασία εξέτασης και συζήτησης ζητήματος που άπτεται της διαφάνειας στην λειτουργία των θεσμών, στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής και στην Ολομέλεια της Βουλής.
Δημιουργείται Ειδική Επιτροπή της Βουλής, με την συμμετοχή δικηγόρων-νομικών και ειδικών στα θέματα διαφάνειας και αντιδιαφθοράς, για την Επεξεργασία των προτάσεων διαφάνειας που προέρχονται από την Κοινωνία.
ΕΓΓΥΗΣΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΛΑΪΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΑΠΟΝΟΜΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
Η Δικαιοσύνη είναι πυλώνας της Δημοκρατίας, προϋπόθεση ύπαρξης, ζωής, αισιοδοξίας
Η κοινωνία χρειάζεται το Δίκαιο, όπως η ανθρώπινη ύπαρξη το Οξυγόνο.
Η Δικαιοσύνη απονέμεται στο όνομα του Ελληνικού Λαού.
Στο όνομά του εκδίδονται οι δικαστικές αποφάσεις.
Η Δικαστική Εξουσία, σύμφωνα με την Αρχή της Λαϊκής Κυριαρχίας, αλλά και την Αρχή της Διάκρισης των Εξουσιών, πρέπει να είναι Ανεξάρτητη από τις άλλες λειτουργίες, Εκτελεστική και Νομοθετική. Η Δικαστική Εξουσία, όπως όλες οι εξουσίες, πηγάζει από τον λαό και ασκείται υπέρ αυτού.
Κι όμως, εδώ και δεκαετίες, λόγω της Συνταγματικής Πρόβλεψης, η λεγόμενη «Ηγεσία της Δικαιοσύνης», δηλαδή οι Πρόεδροι και Αντιπρόεδροι των Ανωτάτων Δικαστηρίων της χώρας και ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, διορίζονται από τις Κυβερνήσεις, ανεξαρτήτως προσόντων, αξιοσύνης, ικανότητας, ήθους, ακεραιότητας και εμπειρίας.
Αυτή η διαδικασία δημιούργησε μία ασφυκτική διαπλοκή μεταξύ Κυβερνητικής και Δικαστικής Εξουσίας, που έφτασε σε πολλές περιπτώσεις στον ορατό και απτό, πλήρη έλεγχο της Κυβέρνησης στην δικαστική λειτουργία.
Η Δικαιοσύνη χρειάζεται επειγόντως Οξυγόνο.
Και η Κοινωνία ασφυκτιά και ζητά αποκατάσταση του Δικαίου.
Η διαδικασία παρεμβολής της Βουλής στην διαδικασία διορισμού της ηγεσίας της Δικαιοσύνης, μέσω της Διάσκεψης των Προέδρων, που γνωμοδοτεί κατά πλειοψηφία, είναι εικονική και δεν παρέχει καμμία εγγύηση ανεξαρτησίας και χρηστής λειτουργίας.
Η διαδικασία ψηφοφορίας των Ολομελειών των Ανωτάτων Δικαστηρίων που πρόσφατα κατοχυρώθηκε επίσης δεν παρέχει καμμία εγγύηση, όπως αποδείχθηκε ήδη.
Επί δεκαετίες η δικαστική λειτουργία έχει υποστεί κακοποιητικές παρεμβάσεις της κυβερνητικής εξουσίας και έχει διασυρθεί από δικαστικούς λειτουργούς που δέχθηκαν να εκτελούν εντολές παρά το καθήκον τους και έτσι δυσφήμησαν τους ευσυνείδητους συναδέλφους τους και έπληξαν το κύρος της Δικαιοσύνης.
Η Πλεύση Ελευθερίας έχει διατυπώσει, ήδη από την Ιδρυτική της Διακήρυξη, μια σειρά από προτάσεις για την Αναθεώρηση του Συντάγματος, στο πεδίο της Δικαιοσύνης, της Ανεξαρτησίας των λειτουργιών, της αποκατάστασης του Δικαίου, της κατάργησης των προνομίων των πολιτικών και του τέλους της ατιμωρησίας:
Κατάργηση της Υπουργικής Ασυλίας (Άρθρο 86-Νόμος Περί Ευθύνης Υπουργών)
Κατάργηση της βουλευτικής Ασυλίας
Κατάργηση του διορισμού της Ηγεσίας της Δικαιοσύνης από την Κυβέρνηση
Επιπλέον έχει προτείνει μια βαθιά δημοκρατική θεσμική αλλαγή, αναγκαία και ικανή να λειτουργήσει δραστικά για την Αποκατάσταση της Ανεξαρτησίας της Δικαιοσύνης και την Επαναφορά του Δικαίου:
Την κατοχύρωση της Κοινωνικής Συμμετοχής, μέσω Ενόρκων, σε όλες τις Δικαστικές συνθέσεις, με τη Συγκρότηση Μεικτών Ορκωτών Δικαστηρίων, με συμμετοχή Δικαστών και Ενόρκων και με πλειοψηφία των ενόρκων, για όλες τις δικαστικές υποθέσεις, σε όλους τους τομείς της Δικαιοσύνης και σε όλους τους βαθμούς Δικαιοδοσίας,
δηλαδή
Μεικτά Ορκωτά Δικαστήρια, που θα εγγυώνται ότι η δικαστική διαδικασία και η δικαστική κρίση είναι συνδεδεμένα με την κοινωνία και ότι οι πολίτες συμμετέχουν σε κάθε πεδίο απονομής της δικαιοσύνης, εκφράζοντας γνήσια το αίσθημα δικαίου της κοινωνίας και, κυρίως, αποκαθιστώντας την σύνδεση των Δικαστηρίων με την απονομή της Δικαιοσύνης για την κοινωνία, με ισότητα, διαφάνεια και ισονομία
AΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΑΡΧΩΝ ΚΑΙ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ ΤΟΥΣ
Οι Ανεξάρτητες Αρχές είναι πολύτιμες για την Δημοκρατία: προορίζονται να εγγυώνται κρίσιμα πεδία της κοινωνικής ζωής, θεμελιώδη και ζωτικά δικαιώματα των πολιτών και την ουσιαστική θεσμική λειτουργία της Δημοκρατίας, λειτουργώντας αυτόνομα και ανεξάρτητα από το τρίπτυχο Κυβερνητικής-Κοινοβουλευτικής-Δικαστικής λειτουργίας.
Οι Ανεξάρτητες Αρχές, πρωτίστως οι Συνταγματικά προβλεπόμενες (Συνήγορος του Πολίτη, Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, Αρχή Διασφάλισης Απορρήτου των Επικοινωνιών, Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα), αλλά και συνολικά αυτές που έχουν στην ευθύνη τους κρίσιμα πεδία, είναι εγγυήσεις δημοκρατικής λειτουργίας.
Δυστυχώς, οι Ανεξάρτητες Αρχές, που προορίζονται να εγγυώνται κρίσιμα πεδία της κοινωνικής ζωής, έχουν μετατραπεί σε προεκτάσεις και εξαρτήματα της Κυβερνητικής Εξουσίας, αλλά και σε οργανισμούς αποκατάστασης συνταξιοδοτούμενων ή αφυπηρετούντων αξιωματούχων και λειτουργών, πολιτικών, δικαστικών και κομματικών στελεχών, με αποτέλεσμα την απενεργοποίησή τους.
Στις περιπτώσεις όπου η Κυβέρνηση δεν επιτυγχάνει ή χάνει τον Έλεγχο των Ανεξαρτήτων Αρχών, αντιδρά με επιθέσεις στους ανθρώπους που ενσαρκώνουν τις Αρχές, με βίαιες αλλαγές, με διασυρμό ή με υποχρεώσεις σε παραίτηση, όπως έχει συμβεί κατ’ επανάληψη τα τελευταία χρόνια με κρίσιμες Ανεξάρτητες Αρχές (Αρχή Διασφάλισης Απορρήτου των Επικοινωνιών, Συνήγορος του Πολίτη, Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, Επιτροπή Ανταγωνισμού, και άλλες)
Για να αναζωογονήσουμε την Δημοκρατία είναι απαραίτητο να Αναβαθμίσουμε και να Ενισχύσουμε την Ανεξαρτησία των Ανεξαρτήτων Αρχών.
Αυτό αποτελεί απόφαση και δέσμευσή μας.
Τα βήματα:
Έναρξη Εθνικού Διαλόγου για τις Ανεξάρτητες Αρχές
Ακρόαση όλων των Ανεξαρτήτων Αρχών από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, με συμμετοχή τόσο των θεσμικών εκπροσώπων τους όσο και του προσωπικού τους
Ακρόαση των φορέων της Κοινωνίας για την λειτουργία των Ανεξαρτήτων Αρχών
Χάραξη στρατηγικής ενίσχυσης των Ανεξαρτήτων Αρχών, με βάση τα συμπεράσματα που θα αντληθούν
Αποφασιστική Ενίσχυση του προσωπικού των Ανεξαρτήτων Αρχών
Αναμόρφωση του Προϋπολογισμού του Κράτους για την Ενίσχυση των Ανεξαρτήτων Αρχών
Η Πλεύση Ελευθερίας έχει ήδη δράσει αποφασιστικά στο πεδίο των Ανεξαρτήτων Αρχών, υπερασπιζόμενη την Ανεξαρτησία τους έναντι των διαρκών και ανηλεών παρεμβάσεων της Κυβέρνησης και άλλων παραγόντων.
Μεταξύ των νομοθετικών πρωτοβουλιών που θα αναλάβουμε για την αναβάθμιση και θωράκιση της Ανεξαρτησίας τους, θα είναι:
Η πρόβλεψη ασυμβιβάστων και κωλυμάτων για τον διορισμό στις θέσεις των Ανεξαρτήτων Αρχών
Η επαναφορά των αρχικών αυξημένων πλειοψηφιών στην Βουλή για τον διορισμό στις Ανεξάρτητες Αρχές
Η υποχρεωτική ακρόαση των εκπροσώπων των Ανεξαρτήτων Αρχών από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής:
– 1 φορά τον χρόνο σε τακτική ακρόαση
– Εκτάκτως με αίτημα των εκπροσώπων της Αρχής
ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ
Μέσα από τις διαδικασίες συμμετοχής και ενίσχυσης της Δημοκρατίας και της λαϊκής κυριαρχίας χτίζουμε τη νέα κοινωνική συμμετοχή, που θα οδηγήσει, σε μία οφειλόμενη δημοκρατική πράξη:
Την Διοργάνωση Συντακτικής Συνέλευσης για την υιοθέτηση του Νέου Συντάγματος, του 21ου Αιώνα, που θα ενσωματώνει στο Σύνταγμα της Ελλάδας την αυξημένη προστασία όλων των θεμελιωδών δικαιωμάτων με εμβαθυμένο περιεχόμενο, θα θεσμοθετεί την κοινωνική και δημοκρατική συμμετοχή και θα απαλείφει στοιχεία που αφαιρούν από την κοινωνία την κυριαρχική της εξουσία.
Το Νέο αυτό Σύνταγμα θα κοιτάει στο μέλλον και θα αποδίδει την σημασία και την αξία που οφείλεται στη νέα γενιά, ξεκινώντας από μία οφειλόμενη θεσμική αλλαγή:
Την κατάργηση του ηλικιακού ορίου εκλογιμότητας και την εναρμόνιση του δικαιώματος του εκλέγειν με το δικαίωμα του εκλέγεσθαι.
Σήμερα, ψηφίζουν οι νέοι από την ηλικία των 17 ετών, όμως δεν μπορούν να εκλεγούν.
Αυτό τελειώνει.
Δικαίωμα εκλέγεσθαι αποκτούν όλοι οι πολίτες που έχουν δικαίωμα εκλέγειν και οι νέοι 17-25 ετών θα μπορούν να εκπροσωπούν τους συνομηλίκους και τους συμπολίτες τους στη Βουλή.