Κωνσταντίνος Κυρανάκης στα Παραπολιτικά 90,1: "Προσλαμβάνονται άμεσα 300 οδηγοί λεωφορείων με καλύτερα λεφτά"
Όσα είπε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Συνέντευξη εφ'όλης της ύλης από τον αναπληρωτή υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη στα Παραπολιτικά 90,1
Διαβάστε: Μετρό Θεσσαλονίκης: Σε 24ωρη λειτουργία πιλοτικά ένα Σάββατο στις γιορτές των Χριστουγέννων - Τι ανέφερε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης
«Στόχος μας μια τεράστια ανανέωση του στόλου των λεωφορείων. 1.000 καινούργια λεωφορεία από το 2026. Περιμένουμε 125 ηλεκτρικά στις αρχές του έτους. Κανένα λεωφορείο δεν θα είναι χωρίς κλιματισμό. Ο επιβάτης θα φτάνει πιο γρήγορα στον προορισμό του επειδή αδειάζουμε τη λεωφορειολωρίδα. Ξέρω πως πλήττεται ο κλάδος των ταξί, αλλά βάλαμε σε προτεραιότητα των επιβάτη. Ο επιβάτης περιμένει στη στάση, στο κρύο», είπε.
Για τα στέγαστρα των στάσεων που έχουν ζημιές, είπε πως έχουμε σε λίγα τετραγωνικά πολλούς αρμόδιους φορείς. «Για αυτό, εμείς περνάμε μια διάταξη που λέει ότι εφόσον ένας δήμος δεν συντηρεί επαρκώς το στέγαστρο, θα γίνεται μια όχληση και μετά από ένα διάστημα θα έρχεται στην αρμοδιότητα του ΟΑΣΑ», σημείωσε και συνέχισε: «Αν ένας δήμος ξέρει πως έχει μια πολυπληθή στάση και δεν έχει στέγαστρο, θα του λέμε ή θα βάλεις στέγαστρο ή η αρμοδιότητα περνάει σε εμάς».
«Στις πιο δημοφιλείς γραμμές θα πέσει το βάρος. Την επόμενη εβδομάδα βγαίνει μια προκήρυξη για 300 νέους οδηγούς. Ακόμη και αυτοί που δεν έχουν δίπλωμα επαγγελματικό θα τους το επιδοτούμε εμείς, με την προϋπόθεση να μείνουν 5 χρόνια», είπε. «Θα αυξήσουμε το εισόδημα από τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας», ανέφερε ακόμη.
Αναφορικά με τον νόμο για τα ταξί, που όποιες άδειες λήγουν το νέο έτος πρέπει να αντικατασταθούν με ηλεκτρικά ταξί, είπε: «Η εισήγησή μου είναι να βάλουμε κάποιες εξαιρέσεις για το 2026. Ο στόχος μας δεν είναι να στραγγαλίσουμε οικονομικά κάποιους ανθρώπους». «Θα έχουμε αυστηρότερες ποινές και ελέγχους».
Σε ερώτηση ακροατή για τα λεωφορεία, όπου αναφέρει πως τους επιβάτες του ενδιαφέρει το σε πόση ώρα θα περνούν τα λεωφορεία και όχι αν είναι καινούργια είπε: «Θα μειώσουμε την ώρα που περνάνε τα μέσα. Αυξάνουμε τον στόλο τον λεωφορείων και κάνουμε προσλήψεις οδηγών. Με την καλύτερη ποιότητα του στόχου θα μειωθούν και οι βλάβες».
Για τους νέους ελέγχους που έρχονται στα μέσα για τα εισιτήρια είπε: «Βάζουμε ένα καινούργιο σύστημα με ΑΙ κάμερες, όπου παραβάτες που κάνουν αυτή τη μέθοδο, δηλαδή περνούν με τον μπροστινό τους (με το ίδιο εισιτήριο) και θα υπάρχει ηχητική σήμανση που όταν ακούγεται θα παρεμβαίνει ο ελεγκης
«Το 2022 είχαμε 500.000 ελέγχους και φέτος είχαμε πάνω από 1 εκατ.», είπε. Όπως είπε, δεν προβλέπεται αύξηση στα κόμιστρα των εισιτηρίων.
Για τη συχνότητα του μετρό: «Στη γραμμή 3 που έχουμε τη μεγαλύτερη πίεση στόχος μας είναι το 2026 να περνάει το μετρό περίπου ανά 3 και κάτι λεπτά. Θα έρθουν 8 νέοι συρμοί». «Το μετρό θα επεκταθεί, παίρνουμε καινούργιους συρμούς του χρόνου τέτοια εποχή θα φτάσουμε κοντά στους 60 συρμούς», ανέφερε. «Τη μέρα που είχε πολύ κόσμο στις αποβάθρες, υπήρχε ένα πρωτόκολλο που λέει πως όταν υπάρχει πολύς κόσμος κλείνεις τις κυλιόμενες. Ο συνωστισμός αυτός κράτησε περίπου 25 λεπτά».
Σχετικά με την καθαριότητα είπε: «Στο μετρό είναι γενικά καλή η εικόνα. Στα λεωφορεία η κακή εικόνα των παλιών λεωφορείων τελειώνει. Τα παλιά λέωφορεία έχουν απαράδεκτή εικόνα και πρέπει να αντικατασταθούν. Εκεί που έχουμε μεγάλο πρόβλημα είναι η γραμμή 1 του ΗΣΑΠ. Εφαρμόζουμε από το 2026 ένα αντιγκράφιτι σύστημα. Θα καθαρίζεται εύκολα».
«Από τον Μάρτιο ξεκινούν να έρχονται οι νέοι συρμοί. Θα αντικαταστήσει τους παλιούς της γραμμής 1. Θα έχει κλιματισμό και θέσεις ΑΜΕΑ. Το 2026 είναι χρονιά αλλαγής για τον ΗΣΑΠ», ανέφερε ακόμη. «Θα κάνουμε στα ΜΜΜ τη μεγαλύτερη επένδυση που έχει γίνει από τους Ολυμπιακούς Αγώνες».
«Έχουμε μια σημαντική είδηση που αφορά την εκπαίδευση των μηχανοδηγών για πρώτη φορά στην Ελλάδα με προσομοιωτή. Έχουμε ένα νέο σύστημα ασφαλείας που δεν προέβλεπε η σύμβαση 717 έρχεται το αυτόματο σύστημα πέδησης (ETCS). Αυτό το σύστημα εγκαταστάθηκε στο σύνολο των τρένων τον Σεπτέμβριο, ξεκινήσαμε τις εκπαίδευσης των μηχανοδηγών», τόνισε.
En