Έντονη πολιτική αντιπαράθεση ξέσπασε στη Βουλή μετά το περιστατικό με συρμό του προαστιακού Θεσσαλονίκης Λάρισας, που σύμφωνα με καταγγελίες κινήθηκε σε λάθος γραμμή. Η συζήτηση φούντωσε όταν η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Ευαγγελία Λιακούλη ζήτησε εξηγήσεις, ενώ ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Κυρανάκης τόνισε πως με αυτόματο σύστημα τηλεδιοίκησης τέτοιο σφάλμα δεν μπορεί να συμβεί.

Κυρανάκης για τηλεδιοίκηση και η θέση του υπουργείου

Ο κ. Κυρανάκης εξήγησε ότι όταν η πορεία ενός τρένου χαράσσεται με αυτόματο σύστημα τηλεδιοίκησης, «δεν μπορεί αυτή η γραμμή να είναι λάθος, με την έννοια ότι δεν μπορεί αυτή να καταληφθεί από άλλο τρένο». Υπογράμμισε ότι στη Σίνδο λειτουργεί πλήρως το σύστημα τηλεδιοίκησης, έχει ολοκληρωθεί η σύμβαση 717 και η χάραξη των πορειών γίνεται αυτόματα.

Η κ. Λιακούλη αντέτεινε ότι το τρένο κινήθηκε για αρκετή απόσταση σε λάθος γραμμή, κάτι που –σύμφωνα με υπάλληλο– αποδόθηκε σε «λάθος με το κλειδί». Ανέφερε ότι ο συρμός χρειάστηκε να οπισθοχωρήσει για να επανέλθει στη σωστή γραμμή, παρά τον πρόσφατο νόμο του Ιουλίου 2025 για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων.

Κατηγόρησε επίσης ΟΣΕ και Hellenic Train ότι διαψεύδουν ο ένας τον άλλον, επισημαίνοντας ότι η εταιρία παραδέχθηκε πως υπήρξε λάθος και ο συρμός μπήκε σε λάθος γραμμή.

Τηλεδιοίκηση και τα τεχνικά σημεία

Ο αναπληρωτής υπουργός απάντησε ότι στην περιοχή υπάρχει αυτόματο σύστημα τηλεδιοίκησης και ότι «δεν μπαίνει λοιπόν ένα τρένο σε καμία λάθος γραμμή, όταν η πορεία του χαράσσεται αυτόματα». Εξήγησε ότι ο συρμός έπρεπε να φτάσει στο κλειδί μετά τον σταθμό ώστε να κάνει οπισθοπορεία και να αποβιβάσει τους επιβάτες, διαδικασία που εκτελείται καθημερινά σε ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους.

Σημείωσε ότι η σύγχυση προκλήθηκε επειδή «κακώς το προσωπικό της αμαξοστοιχίας δεν ειδοποίησε τους επιβάτες γι’ αυτόν τον χειρισμό».

Η κ. Λιακούλη επέμεινε, λέγοντας: «Μπήκε ή δεν μπήκε το τρένο σε λάθος γραμμή; Απλό είναι το ερώτημα», ζητώντας σαφή απάντηση για το βίντεο που παρουσίασε η Hellenic Train.

Ο κ. Κυρανάκης απάντησε ότι στη Σίνδο υπάρχουν τέσσερις γραμμές, δύο υπεραστικές και δύο προαστιακές, και πως όταν δεν μπορεί να αλλάξει γραμμή στο πρώτο κλειδί, ο συρμός κατευθύνεται στο επόμενο για να επιστρέψει. Τόνισε ότι με τηλεδιοίκηση η γραμμή κλειδώνει και «είναι αδύνατο να μπει άλλο τρένο», λέγοντας πως αν θεωρείται ότι υπάρχει περιθώριο λάθους, πρέπει αυτό να ειπωθεί ξεκάθαρα.

Κλείνοντας, ανέφερε ότι οι επιβάτες δικαίως ανησύχησαν, όμως η Hellenic Train όφειλε να τους ενημερώσει για τη διαδικασία αλλαγής χάραξης.