Τις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ για ουσιαστικές λύσεις στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής ανέδειξε ο Νίκος Ανδρουλάκης κατά τη διάρκεια της ομιλίας του σε εκδήλωση του κόμματος, αναφερόμενος σε ένα ζήτημα που ταλαιπωρεί καθημερινά τους πολίτες.



Διαβάστε: Πώς Ανδρουλάκης "κλέβει" τη ρητορική του Δούκα για προοδευτικά μέτωπα - Νέο κάλεσμα για συνεργασία "δημοκρατικών κομμάτων"

«Ζούμε όλοι μια οριακή κατάσταση. Η καθημερινότητα στην Αθήνα έχει γίνει δυσβάσταχτη. Είναι χαρακτηριστικό της σημερινής πραγματικότητας ότι η κυβέρνηση δεν επενδύει στη βιωσιμότητα, με συνέπειες για το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία» δήλωσε εισαγωγικά, σημειώνοντας την υπερβολική κυκλοφορία οχημάτων, τον παλαιωμένο στόλο και την ανεπάρκεια χώρων στάθμευσης.


Ανδρουλάκης: "Ο μέσος οδηγός χάνει 100 ώρες τον χρόνο στην κίνηση"

«Το να βρει κανείς θέση στάθμευσης έχει εξελιχθεί σε προσωπικό αγώνα για κάθε οδηγό» ανέφερε, επισημαίνοντας ότι «ο μέσος οδηγός χάνει 100 ώρες τον χρόνο στην κίνηση, ενώ το κυκλοφοριακό κόστος για την οικονομία της χώρας υπολογίζεται μεταξύ 80 και 90 εκατομμυρίων ευρώ».

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ αναφέρθηκε επίσης σε έργα όπως η Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης, ο οδικός άξονας Ελευσίνα–Οινόφυτα, οι παρεμβάσεις στον Κηφισό, η επέκταση της λεωφόρου Κύμης και η επέκταση της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο, τονίζοντας ότι «οι καθυστερήσεις είναι μεγάλες και το απαισιόδοξο σενάριο τα τοποθετεί σε λειτουργία τη νέα δεκαετία».

Παράλληλα, επέκρινε τον πρωθυπουργό για τη δέσμευση του 2023 περί άμεσης αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού «εντός ενός μήνα μέσω περισσότερων ΜΜΜ και περιορισμού της χρήσης ΙΧ», σημειώνοντας: «Από τις 16 Νοεμβρίου 2023 έχουν περάσει πολλοί μήνες. Ποιο είναι το αποτέλεσμα; Ο “επόμενος μήνας” πήρε δύο χρόνια. Αυτό αποτυπώνει την αναξιοπιστία της Νέας Δημοκρατίας».

Ο κ. Ανδρουλάκης άσκησε κριτική και στον αναπληρωτή υπουργό Κ. Κυρανάκη, σχολιάζοντας ότι «μας είπε πως δεν χωράμε άλλοι στην Αθήνα. Τελικά θα μας πουν ότι δεν ευθύνονται οι ίδιοι, αλλά εμείς που κυκλοφορούμε».

androylakis-kykloforiako__1_
androylakis-kykloforiako__8_
androylakis-kykloforiako__3_
androylakis-kykloforiako__4_
androylakis-kykloforiako__5_
androylakis-kykloforiako__6_
androylakis-kykloforiako__7_
androylakis-kykloforiako__2_


Οι προτάσεις του ΠΑΣΟΚ για το κυκλοφοριακό

Στη συνέχεια, ο Νίκος Ανδρουλάκης κατέθεσε τις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ για το κυκλοφοριακό. «Έχω, λοιπόν, την τιμή σήμερα να καταθέσω μία πρόταση για το κυκλοφοριακό ζήτημα της Αθήνας. Μεταξύ άλλων:

- Για το μεγάλο ζήτημα του Κηφισού εμείς έχουμε ξεκάθαρη πρόταση.

 Με παρεμβάσεις χαμηλού κόστους αλλά μεγάλης αποτελεσματικότητας, χρησιμοποιούμε την τεχνολογία αρχικά με έξυπνα συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας τόσο στις εισόδους του Κηφισού ώστε να αποτρέψουμε την υπερφόρτωση του δικτύου, όσο και στις λωρίδες κυκλοφορίας ώστε τα όρια ταχύτητας να προσαρμόζονται σε πραγματικό χρόνο στον φόρτο της κίνησης. 

Τέλος δημιουργούμε έναν έξυπνο μηχανισμό ταχείας απομάκρυνσης ακινητοποιημένων οχημάτων από ατυχήματα, με σταθμούς επέμβασης ανά 4 χιλιόμετρα ώστε ένα μικρό συμβάν να μην προκαλεί τεράστια συμφόρηση. Είναι άλλωστε χαρακτηριστικό ότι το 30% της συμφόρησης στον Κηφισό οφείλεται σε ακινητοποιήσεις οχημάτων.

Παράλληλα προχωρούμε σε στοχευμένες μεσοπρόθεσμες παρεμβάσεις: αναβάθμιση των κομβικών ανισόπεδων κόμβων Μεταμόρφωσης, Αχαρνών, Π. Ράλλη με λωρίδες εκτόνωσης της κυκλοφορίας και εξετάζουμε την επαναχάραξη των λωρίδων συνολικά. Έτσι οι πολίτες αποκτούν τις μετακινήσεις που αξίζουν, ασφαλείς, γρήγορες και αξιόπιστες, όχι με τα ευχολόγια της ΝΔ.
  • Είναι αναγκαίο να προχωρήσουμε αποφασιστικά στην άμεση εκκίνηση της ωρίμανσης των κρίσιμων έργων υποδομών, με μελέτες, αδειοδοτήσεις και με εξεύρεση και καθορισμό χρηματοδοτικών πηγών.
  • Προωθούμε τον ενιαίο μητροπολιτικό σχεδιασμό της κυκλοφορίας και στάθμευσης για όλο το λεκανοπέδιο Αττικής. Πρόσφατα στο Συνέδριο της ΚΕΔΕ μίλησα για μητροπολιτικές αρμοδιότητες στους ΟΤΑ στις μεγάλες πόλεις την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα, το Ηράκλειο. Ας κάνουμε την αρχή από τις πολιτικές αστικής κινητικότητας. 
  • Προχωράμε στο συντονισμό όλων των φωτεινών σηματοδοτών του Λεκανοπεδίου από ενιαίο κέντρο ελέγχου και διαχείρισης της κυκλοφορίας. Έγινε από το ΠΑΣΟΚ σε περιορισμένη έκταση στα πλαίσια των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Μπορούμε, λοιπόν, με αυτό το παράδειγμα να πάρουμε τώρα μια γενναία απόφαση για ένα πραγματικά μητροπολιτικό συντονισμό.
  • Νομοθετούμε τη θέσπιση ως  προαπαιτούμενων των μελετών κυκλοφοριακών επιπτώσεων για κάθε νέο πόλο οικιστικής, εμπορικής και διοικητικής δραστηριότητας. Δεν μπορεί να είναι ανεξάρτητες οι επιλογές αυτές από τις επιπτώσεις στο κυκλοφοριακό της Αθήνας
  • Σχεδιάζουμε ένα διαφοροποιημένο ωράριο προσέλευσης δημοσίων υπαλλήλων και δυνατότητα τηλεργασίας σε ζώνες κορεσμού. Αυτά θέλουν ολοκληρωμένες μελέτες για όλο το δημόσιο τομέα που αφορά στο λεκανοπέδιο.
  • Προχωράμε σε εκτεταμένες πεζοδρομήσεις, για να διαμορφώσουμε ανθρώπινες γειτονιές. Γιατί πάνω από όλα στο κέντρο των πολιτικών μας επιλογών είναι ο άνθρωπος και μια καλύτερη ζωή. Επιλογές με παράλληλη νέα χωροταξική πολιτική ώστε να διαμορφωθούν γρηγορότερες διαδρομές και άρα ευκολότερες και ανθρώπινες μετακινήσεις.
  • Ενθαρρύνουμε μέσω οικονομικών κινήτρων την κατασκευή περιφερειακών, προς το κέντρο, χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων, υπόγειων και υπέργειων, με ταυτόχρονη απελευθέρωση χώρου για πάρκα τσέπης και χώρους πρασίνου. Ένα αντίβαρο δηλαδή, για κάθε νέο χώρο στάθμευσης και ένας νέος χώρος πρασίνου στο ίδιο δημοτικό διαμέρισμα. Έτσι, η Αττική μας δεν θα γίνει στο μέλλον μια θάλασσα από λαμαρίνες. 
  • Και τέλος, σχεδιάζουμε τη μεταφορά δημόσιων οργανισμών και υπουργείων εκτός Αττικής, εκεί που χτυπά ο παλμός της δημιουργίας, ενώ παρέχουμε κίνητρα για μετακίνηση επιχειρήσεων σε βιοτεχνικά και εμποροβιομηχανικά πάρκα της περιφέρειας».
Καταλήγοντας ο Ν. Ανδρουλάκης τόνισε: «Η σημερινή μας εκδήλωση στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα: Θα καταβάλλουμε όποια προσπάθεια χρειαστεί, ώστε η Αθήνα μας να μετατραπεί σε μια πόλη βιώσιμη, προσβάσιμη και με υψηλή ποιότητα ζωής. Ποιότητα ζωής για όλους. Είτε έχουν χρήματα είτε δεν έχουν χρήματα. Είναι η ακρίβεια ένα πολύ σημαντικό ζήτημα. Είναι το κυκλοφοριακό ένα πολύ σημαντικό ζήτημα. Αλλά, επίσης, πολύ σημαντικό είναι και το θέμα της ασφάλειας. Το δικαίωμα στην ασφάλεια του πολίτη σε κάθε γειτονιά της Αθήνας, σε κάθε γειτονιά της Αττικής, είναι προτεραιότητα για το ΠΑΣΟΚ. Αυτό είναι το όραμά μας για μια Αθήνα πραγματικά ευρωπαϊκή πόλη. Με ποιοτική καθημερινότητα για τον πολίτη».