Χρίστος Δήμας στα Παραπολιτικά 90,1: Εντός του χρονοδιαγράμματος παραδίδουμε τον αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου (Ηχητικό)
Συνέντευξη στα Παραπολιτικά 90,1
"Πλέον θα έχουμε έναν ασφαλή, άνετο αυτοκινητόδρομο, ο οποίος συνδέει την Αθήνα, την Ελευσίνα, την Κόρινθο, την Πάτρα και τον Πύργο", ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, μιλώντας για τον αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου
Για τα 10 χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου που δόθηκαν σήμερα στην κυκλοφορία, μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Εκείνη κι εγώ», με τους δημοσιογράφους Στέλλα Γκαντώνα και Θανάση Φουσκίδη. «Εντός του χρονοδιαγράμματος πρώτα δώσαμε στην κυκλοφορία τον Ιούλιο τα 65 χλμ από τα Καμίνια μέχρι τον Πύργο και σήμερα δίνουμε στην κυκλοφορία και τα υπόλοιπα 10 χιλιόμετρα. Πλέον θα έχουμε έναν ασφαλή, άνετο αυτοκινητόδρομο, ο οποίος συνδέει την Αθήνα, την Ελευσίνα, την Κόρινθο, την Πάτρα και τον Πύργο», ανέφερε αρχικά ο κ. Δήμας.
Διαβάστε: Αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος: Νέα σελίδα για τη Δυτική Ελλάδα - Δείτε τις εικόνες από τα εγκαίνια
Αναφορικά με τον Ε65 και το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Δήμας δήλωσε: «Το αμέσως επόμενο οδικό δίκτυο από τα πολύ μεγάλα είναι η παράδοση του βόρειου τμήματος του Ε65. Τα 40,5 χλμ που απομένουν στο βόρειο τμήμα είναι η σύνδεση από τα Μετέωρα μέχρι τον κόμβο των Γρεβενών στην Εγνατία οδό. Ένας πάρα πολύ σημαντικός αυτοκινητόδρομος, ο οποίος θα δώσει μια πολύ πιο γρήγορη πρόσβαση στη Δυτική Μακεδονία και στην Ήπειρο. Το δεύτερο τρίμηνο του 2026 θα δοθεί στην κυκλοφορία. Πριν από αυτό θα δώσουμε στην κυκλοφορία και τους πέντε επιπλέον σταθμούς στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Η λειτουργία του μετρό έχει αλλάξει την καθημερινότητα της πόλης καθώς έχουμε μείωση των οχημάτων στο κέντρο της πόλης κατά 15%. Είναι πολύ ικανοποιητικό ποσοστό και με τους πέντε επιπλέον σταθμούς θα έχουμε επιπλέον επιβάτες που θα χρησιμοποιούν καθημερινά το μετρό».
Σχετικά με το ζήτημα του parking στην Θεσσαλονίκη, είπε: «Το parking και οι εξωτερικοί χώροι είναι ζητήματα τα οποία αντιμετωπίζουμε και σε συνεννόηση με την τοπική αυτοδιοίκηση όπου είναι η αρμοδιότητα».
Για τον τριπλό κόμβου του Σκαραμαγκά και τον κόμβο της Μεταμόρφωσης, ο κ. Δήμας είπε: «Το κυκλοφοριακό δεν είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, υπάρχει αρμοδιότητα σημαντική και σε άλλα υπουργεία αλλά υπάρχει πολύ σημαντική αρμοδιότητα και στην τοπική αυτοδιοίκηση. Από εκεί και έπειτα προκηρύξαμε πριν από λίγο καιρό τον τριπλό κόμβο του Σκαραμαγκά, ένα πολύ σημαντικό έργο που πιστεύουμε ότι θα βοηθήσει ώστε να μην μπαίνουν τα βαρέα οχήματα στον αστικό ιστό της πόλης. Ελπίζουμε ότι το ’26 θα συμβασιοποιηθεί και από τη στιγμή της σύμβασης και μετά απαιτούνται περίπου τρία χρόνια. Μια δεύτερη παρέμβαση στο Λεκανοπέδιο που έχουμε ανακοινώσει και θα ολοκληρωθεί εντός του 2026 είναι στον κόμβο της Μεταμόρφωσης. Ερχόμαστε και κάνουμε μια σημειακή παρέμβαση η οποία όμως είναι σημαντική όπου τα αυτοκίνητα που έρχονται από Ελευσίνα θα μπαίνουν λίγο νωρίτερα στην Εθνική οδό και τα αυτοκίνητα που έρχονται από το αεροδρόμιο θα μπαίνουν από το σημείο που μπαίνουνε σήμερα. Αυτό θα γίνει αλλάζοντας τις εξόδους. Τεχνικά είναι ένα μικρό έργο όμως έχει μεγάλη σημασία».
Διαβάστε: Αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος: Νέα σελίδα για τη Δυτική Ελλάδα - Δείτε τις εικόνες από τα εγκαίνια
Χρίστος Δήμας: Το δεύτερο τρίμηνο του 2026 θα δοθεί στην κυκλοφορία το βόρειο τμήμα του Ε65
Αναφορικά με τον Ε65 και το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Δήμας δήλωσε: «Το αμέσως επόμενο οδικό δίκτυο από τα πολύ μεγάλα είναι η παράδοση του βόρειου τμήματος του Ε65. Τα 40,5 χλμ που απομένουν στο βόρειο τμήμα είναι η σύνδεση από τα Μετέωρα μέχρι τον κόμβο των Γρεβενών στην Εγνατία οδό. Ένας πάρα πολύ σημαντικός αυτοκινητόδρομος, ο οποίος θα δώσει μια πολύ πιο γρήγορη πρόσβαση στη Δυτική Μακεδονία και στην Ήπειρο. Το δεύτερο τρίμηνο του 2026 θα δοθεί στην κυκλοφορία. Πριν από αυτό θα δώσουμε στην κυκλοφορία και τους πέντε επιπλέον σταθμούς στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Η λειτουργία του μετρό έχει αλλάξει την καθημερινότητα της πόλης καθώς έχουμε μείωση των οχημάτων στο κέντρο της πόλης κατά 15%. Είναι πολύ ικανοποιητικό ποσοστό και με τους πέντε επιπλέον σταθμούς θα έχουμε επιπλέον επιβάτες που θα χρησιμοποιούν καθημερινά το μετρό».Σχετικά με το ζήτημα του parking στην Θεσσαλονίκη, είπε: «Το parking και οι εξωτερικοί χώροι είναι ζητήματα τα οποία αντιμετωπίζουμε και σε συνεννόηση με την τοπική αυτοδιοίκηση όπου είναι η αρμοδιότητα».
Για τον τριπλό κόμβου του Σκαραμαγκά και τον κόμβο της Μεταμόρφωσης, ο κ. Δήμας είπε: «Το κυκλοφοριακό δεν είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, υπάρχει αρμοδιότητα σημαντική και σε άλλα υπουργεία αλλά υπάρχει πολύ σημαντική αρμοδιότητα και στην τοπική αυτοδιοίκηση. Από εκεί και έπειτα προκηρύξαμε πριν από λίγο καιρό τον τριπλό κόμβο του Σκαραμαγκά, ένα πολύ σημαντικό έργο που πιστεύουμε ότι θα βοηθήσει ώστε να μην μπαίνουν τα βαρέα οχήματα στον αστικό ιστό της πόλης. Ελπίζουμε ότι το ’26 θα συμβασιοποιηθεί και από τη στιγμή της σύμβασης και μετά απαιτούνται περίπου τρία χρόνια. Μια δεύτερη παρέμβαση στο Λεκανοπέδιο που έχουμε ανακοινώσει και θα ολοκληρωθεί εντός του 2026 είναι στον κόμβο της Μεταμόρφωσης. Ερχόμαστε και κάνουμε μια σημειακή παρέμβαση η οποία όμως είναι σημαντική όπου τα αυτοκίνητα που έρχονται από Ελευσίνα θα μπαίνουν λίγο νωρίτερα στην Εθνική οδό και τα αυτοκίνητα που έρχονται από το αεροδρόμιο θα μπαίνουν από το σημείο που μπαίνουνε σήμερα. Αυτό θα γίνει αλλάζοντας τις εξόδους. Τεχνικά είναι ένα μικρό έργο όμως έχει μεγάλη σημασία».
En