Με τη δυνατή ιαχή «Ερχόμαστε…» θέλησε ο κυβερνήτης και το πλήρωμα της νέας φρεγάτας «Κίμων» να στείλει από το Λοριάν της Γαλλίας ένα μήνυμα αυτοπεποίθησης στην Ελλάδα, ενόψει της σημερινής εορτής του Αγίου Νικολάου και του Πολεμικού Ναυτικού. Στις 18 Δεκεμβρίου αναμένεται να υψωθεί στο πλοίο η ελληνική σημαία, με τον Έλληνα κυβερνήτη να παραλαμβάνει επίσημα το πρώτο ψηφιακό πλοίο αεράμυνας περιοχής του Πολεμικού Ναυτικού και τη φρεγάτα «Κίμων» να παίρνει τη θέση της στον αναβαθμισμένο πλέον ρόλο της Ελλάδας σε μια Ανατολική Μεσόγειο που αλλάζει με ραγδαίους ρυθμούς.

Με την παράδοση των 3+1 Belhara, η χώρα μας, μετά την υπεροπλία στον αέρα, αποκτά ισχυρή αποτρεπτική ικανότητα και στη θάλασσα, που λόγω των τεχνικών χαρακτηριστικών των γαλλικών φρεγατών θα εκτείνεται σε όλο το εύρος της ΝΑ Μεσογείου και όχι μόνο. Οι φρεγάτες αυτές εντάσσονται στο νέο δόγμα αποτροπής των Ενόπλων Δυνάμεων που παρουσίασε πρόσφατα ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας. Σύμφωνα με τη νέα θεώρηση, «η υπεράσπιση του χώρου του Αιγαίου ανατίθεται σε πυραυλικό Πυροβολικό», όπως είπε ο υπουργός, εξηγώντας ότι έτσι «απελευθερώνεται ένα μεγάλο κομμάτι του Στόλου, ιδίως οι νέες μονάδες, τις οποίες θα αποκτήσουμε».

«Σε λίγες ημέρες θα έχω την ευκαιρία να παραλάβω την πρώτη φρεγάτα Belharra, στη Γαλλία, και να δω τη στιγμή που θα υψώσουμε την ελληνική σημαία», υπογράμμισε ο κ. Δένδιας και συνέχισε: «Θα απελευθερώνει τον “Κίμωνα”, τις επόμενες φρεγάτες Belharra, τις ιταλικές φρεγάτες Bergamini, τις οποίες θα αποκτήσουμε, από τη χωρική ανάγκη να περιορίζονται αμυντικά στο Αιγαίο». «Απελευθερωμένα», συνέχισε, «τα πλοία από τον ρόλο της χωρικής υπεράσπισης, να μπορέσουν να λειτουργήσουν ως δυνάμεις αποτροπής ελεύθερα, στον ευρύτερο θαλάσσιο χώρο της Ανατολικής Μεσογείου».

Ουσιαστικά, λοιπόν, η «Κίμων» θα αποτελέσει την «game changer» ναυτική πλατφόρμα στην Ανατολική Μεσόγειο, χάρις και στην καθημερινή και επίμονη δουλειά
των 128 στελεχών του πληρώματος της «Κίμων». «Εορτάζουμε τον προστάτη μας Άγιο Νικόλαο εστιασμένοι όπως πάντα στην αποστολή μας», τόνισε στο χθεσινό μήνυμα ο κυβερνήτης. Τη σκυτάλη πήραν μέλη του πληρώματος, επισημαίνοντας τα εξής: «Με σεβασμό στην παράδοση εργαζόμαστε για το μέλλον. Ο στόλος ανανεώνεται, η αποστολή παραμένει ίδια. Με νέες μονάδες, ενισχύουμε την ασφάλεια των ελληνικών θαλασσών. Υπό τη σκέπη που προστάτη μας, χτίζουμε τον στόλο του “αύριο”. Εκπαιδευόμαστε σε όλες τις συνθήκες. Χρόνια πολλά! Ερχόμαστε σύντομα!».


Οι δυνατότητες

Όταν η «Κίμων» και τα 128 μέλη του πληρώματος καταπλεύσουν στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας, στις αρχές Ιανουαρίου του 2026, θα είναι μια ημέρα υψηλού συμβολισμού για το Πολεμικό Ναυτικό, καθώς η καινούργια φρεγάτα αλλάζει ολόκληρο το δόγμα των επιχειρήσεων. Κοιτώντας κάποιος τα τεχνικά χαρακτηριστικά της φρεγάτας «Κίμων», διαπιστώνει πως έχει τη δυνατότητα, με το ραντάρ Sea Fire 500 και τους αντιαεροπορικούς πυραύλους ASTER-30, να αναλάβει ρόλο «πύργου» αεράμυνας περιοχής πάνω σε πλωτή πλατφόρμα. Το AESA ραντάρ καλείται να εντοπίζει, να ιχνηλατεί και να διακρίνει στόχους σε μεγάλο βάθος, μέσα σε sea clutter, με άνεμο, παρεμβολές και σύνθετες συνθήκες.

Σε επιχειρησιακό επίπεδο, αυτό σημαίνει ότι μπορεί να παρέχει ομπρέλα αεράμυνας περιοχής πάνω από κρίσιμες θαλάσσιες ζώνες του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου, εντάσσεται σε δικτυοκεντρικό περιβάλλον με Rafale, F-16 Viper και μελλοντικά F-35, ανταλλάσσοντας τακτική εικόνα σε πραγματικό χρόνο, ενώ παράλληλα λειτουργεί ως κομβικό σημείο στην αλυσίδα αισθητήρων-όπλων του Εθνικού Αμυντικού Συστήματος, «δένοντας» ναυτικές και αεροπορικές πλατφόρμες. Ξεχωριστό ενδιαφέρον έχει και το γεγονός ότι η συγκεκριμένη φρεγάτα διαθέτει σόναρ τρόπιδας και μεταβλητού βάθους (VDS), σχεδιασμένα να «τρυπούν» τον θόρυβο και να δίνουν καθαρή εικόνα υποβρύχιων επαφών σε διαφορετικά στρώματα βάθους.

Σε σύζευξη με το ελικόπτερο MH-60R Romeo, το πλοίο μπορεί να επεκτείνει δραστικά την ακτίνα ανθυποβρυχιακής κάλυψης, να εντοπίζει και να προσβάλει ταχύτερα στόχους με τορπίλες ελαφρού τύπου, καθώς και να συνδυάζει παθητικούς και ενεργητικούς αισθητήρες σε πολλαπλά βάθη, δημιουργώντας ένα «δίχτυ» επιτήρησης κάτω από την επιφάνεια με μεγάλη εμβέλεια. Χαρακτηριστικά που προσθέτουν κρίσιμο πλεονέκτημα στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, όπου ο υποβρύχιος ανταγωνισμός με την Τουρκία είναι ήδη έντονος και αναμένεται να γίνει ακόμη πιο απαιτητικός