Κυρανάκης: Μέσα στο 2026 η μελέτη για το μετρό στη Γλυφάδα - Ποια μέτρα εξετάζονται για τη λύση του κυκλοφοριακού χάους
Απαγόρευση κυκλοφορίας των φορτηγών τις πρωινές ώρες
Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης επέμεινε στην πρόταση που έκανε τις προηγούμενες μέρες σχετικά με την απαγόρευση κυκλοφορίας των φορτηγών τις πρωϊνές ώρες όπου παρατηρείται κυκλοφοριακή συμφόρηση
Στους λόγους για τους οποίους επικρατεί κυκλοφοριακό χάος στους δρόμους της Αθήνας αναφέρθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης μιλώντας στη Βουλή κατά τη διάρκεια επίκαιρης επερώτησης του ΠΑΣΟΚ. Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών οι παράγοντες που επιβαρύνουν το κυκλοφοριακό είναι η τουριστική περίοδος που κρατάει όλο τον χρόνο - φτάνουν τον μήνα στη χώρα μας 600.000 - 700.000 τουρίστες - αλλά και οι εμπορευματικές μεταφορές.
Διαβάστε: Κυκλοφοριακό κομφούζιο στα δύο ρεύματα του Κηφισού, καθυστερήσεις σε Λεωφόρο Αθηνών και Κηφισίας
Όπως παραδέχτηκε ο κ. Κυρανάκης «τα φορτηγά επιβαρύνουν τον Κηφισό, την Αττική Οδό και τις μεγάλες αρτηρίες. Φανταστείτε τι θα γίνει στο Ελληνικό, έχοντας μια αλυσίδα τροφοδοσίας μέσα σε ώρες αιχμής σε αυτή τη νέα πόλη που δημιουργείται. Είναι αδύνατο, πρέπει να κάνουμε κάτι σοβαρό και παρεμβατικό. Δεν μπορώ να κάνω μόνος μου κάτι, γι’αυτό βρισκόμαστε σε διαβούλευση τα συναρμόδια υπουργεία, με το υπουργείο Ανάπτυξης».
Την ίδια στιγμή στάθηκε στα σημαντικά έργα, μέσω των οποίων θα παρατηρηθεί η αποσυμφόρηση οδικών αξόνων αλλά και στη σιδηροδρομική σύνδεση Ελευσίνας - Θήβας (Θριάσιο-Σφίγγα), ενημερώνοντας το Σώμα πως το α' τρίμηνο του ‘26 θα υποβληθεί επίσημο αίτημα για να χρηματοδοτηθεί η συγκεκριμένη μελέτη. Παράλληλα ανέφερε ότι το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών εξετάζει μεσοπρόθεσμα πρόταση που θα σχετίζεται με την αλλαγή του τρόπου λειτουργίας των logistics περιφερειακά του αστικού ιστού. Επίσης μίλησε για την αύξηση των προαστιακών δρομολογίων που θα συμβάλουν στην αποκέντρωση, καθώς και για τη μεταφορά επιχειρήσεων εκτός κέντρου, δίπλα σε σιδηροδρομικά κέντρα.
Πάντως, αυτό που προκάλεσε εντύπωση ήταν το γεγονός ότι ο κ. Κυρανάκης παραδέχθηκε ότι οι προτάσεις που έχει καταθέσει η αντιπολίτευση σχετικά με την υιοθέτηση κυλιόμενων ωραρίων εργασίας αλλά και διαμοιρασμού των διαδρομών από τα αυτοκίνητα βρίσκονται στη σωστή κατεύθυνση. Μάλιστα στάθηκε σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα και έχει να κάνει με την κυκλοφοριακή συμφόρηση που επικρατεί σε 29 μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, υπογραμμίζοντας ότι η χώρα μας βρίσκεται στη μέση, καθώς είναι 15η.
Από την άλλη πλευρά σχολίασε ότι με το τρίπτυχο «περισσότεροι οδηγοί, καινούργια οχήματα, καθαρή λεωφορειολωρίδα», θα προσφερθεί καλύτερη υπηρεσία στους πολίτες το 2026. Σε αυτό το πλαίσιο ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών προανήγγειλε ότι θα υπάρξουν νέες προσλήψεις, ενώ υποστήριξε πως δεν ισχύουν οι ισχυρισμοί του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης Νίκου Ανδρουλάκη περί απώλειας κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης, δεδομένου ότι όλα τα νέα λεωφορεία που κυκλοφορούν στους δρόμους αγοράστηκαν με ευρωπαϊκά χρήματα.
«Ο σχεδιασμός είναι συμφωνημένος με την τοπική αυτοδιοίκηση και εμφανίζει μια διακλάδωση. Φεύγει από το Ελληνικό, καταλήγει με τερματικό σταθμό στον Άγιο Κωνσταντίνο. Η πάνω διακλάδωση φτάνει και στην Ανω Γλυφάδα, στη Γούναρη και καταλήγει στη Βουλιαγμένης. Είναι πάρα πολύ σημαντικό έργο, όποια και εάν είναι η κυβέρνηση θα πρέπει να το συνεχίσει», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Επιπρόσθετα ο κ. Κυρανάκης έκανε αναφορά και στη λειτουργία του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου. «Είναι πολύ δύσκολα τα πράγματα στον ηλεκτρικό, έχουν δίκιο οι πολίτες», παραδέχθηκε με νόημα ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης. Ακόμη αναφέρθηκε στους νέους συρμούς που αναμένεται να προστεθούν αλλά και για το πρόγραμμα «Καθαρή Γραμμή», ενημερώνοντας πως τα συνεργεία καθαρίζουν γκράφιτι και βρωμιές. Τέλος σχετικά με τα δρομολόγια του Μετρό υποστήριξε ότι πλέον λειτουργεί με 52 συρμούς, έναντι 40 την περίοδο ‘15-’19, ενώ έθεσε ως στόχο εντός του 2026 να προστεθούν επιπλέον 4 συρμοί στη Γραμμή 3.
Διαβάστε: Κυκλοφοριακό κομφούζιο στα δύο ρεύματα του Κηφισού, καθυστερήσεις σε Λεωφόρο Αθηνών και Κηφισίας
Όπως παραδέχτηκε ο κ. Κυρανάκης «τα φορτηγά επιβαρύνουν τον Κηφισό, την Αττική Οδό και τις μεγάλες αρτηρίες. Φανταστείτε τι θα γίνει στο Ελληνικό, έχοντας μια αλυσίδα τροφοδοσίας μέσα σε ώρες αιχμής σε αυτή τη νέα πόλη που δημιουργείται. Είναι αδύνατο, πρέπει να κάνουμε κάτι σοβαρό και παρεμβατικό. Δεν μπορώ να κάνω μόνος μου κάτι, γι’αυτό βρισκόμαστε σε διαβούλευση τα συναρμόδια υπουργεία, με το υπουργείο Ανάπτυξης».
Κυρανάκης: Απαγόρευση κυκλοφορίας των φορτηγών
Υπό αυτό το πρίσμα ο κ. Κυρανάκης επέμεινε στην πρόταση που έκανε τις προηγούμενες μέρες σχετικά με την απαγόρευση κυκλοφορίας των φορτηγών τις πρωϊνές ώρες που παρατηρείται κυκλοφοριακή συμφόρηση και πρόσθεσε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η διαβούλευση που έχει ξεκινήσει με τις ενώσεις οδηγών φορτηγών προκειμένου να προσαρμοστεί η εφοδιαστική αλυσίδα και τα φορτηγά να μην επιβαρύνουν τις βασικές αρτηρίες από τις 7 έως τις 10 το πρωί, την ώρα δηλαδή που οι περισσότεροι Αθηναίοι πηγαίνουν στις δουλειές τους.Την ίδια στιγμή στάθηκε στα σημαντικά έργα, μέσω των οποίων θα παρατηρηθεί η αποσυμφόρηση οδικών αξόνων αλλά και στη σιδηροδρομική σύνδεση Ελευσίνας - Θήβας (Θριάσιο-Σφίγγα), ενημερώνοντας το Σώμα πως το α' τρίμηνο του ‘26 θα υποβληθεί επίσημο αίτημα για να χρηματοδοτηθεί η συγκεκριμένη μελέτη. Παράλληλα ανέφερε ότι το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών εξετάζει μεσοπρόθεσμα πρόταση που θα σχετίζεται με την αλλαγή του τρόπου λειτουργίας των logistics περιφερειακά του αστικού ιστού. Επίσης μίλησε για την αύξηση των προαστιακών δρομολογίων που θα συμβάλουν στην αποκέντρωση, καθώς και για τη μεταφορά επιχειρήσεων εκτός κέντρου, δίπλα σε σιδηροδρομικά κέντρα.
Πάντως, αυτό που προκάλεσε εντύπωση ήταν το γεγονός ότι ο κ. Κυρανάκης παραδέχθηκε ότι οι προτάσεις που έχει καταθέσει η αντιπολίτευση σχετικά με την υιοθέτηση κυλιόμενων ωραρίων εργασίας αλλά και διαμοιρασμού των διαδρομών από τα αυτοκίνητα βρίσκονται στη σωστή κατεύθυνση. Μάλιστα στάθηκε σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα και έχει να κάνει με την κυκλοφοριακή συμφόρηση που επικρατεί σε 29 μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, υπογραμμίζοντας ότι η χώρα μας βρίσκεται στη μέση, καθώς είναι 15η.
Από την άλλη πλευρά σχολίασε ότι με το τρίπτυχο «περισσότεροι οδηγοί, καινούργια οχήματα, καθαρή λεωφορειολωρίδα», θα προσφερθεί καλύτερη υπηρεσία στους πολίτες το 2026. Σε αυτό το πλαίσιο ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών προανήγγειλε ότι θα υπάρξουν νέες προσλήψεις, ενώ υποστήριξε πως δεν ισχύουν οι ισχυρισμοί του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης Νίκου Ανδρουλάκη περί απώλειας κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης, δεδομένου ότι όλα τα νέα λεωφορεία που κυκλοφορούν στους δρόμους αγοράστηκαν με ευρωπαϊκά χρήματα.
«300 προσλήψεις στον ΟΣΥ»
Παράλληλα, ενημέρωσε το Σώμα αναφορικά με την προκήρυξη 300 προσλήψεων στον ΟΣΥ, για τις αυξήσεις στους οδηγούς από το 2026, ενώ άφησε αιχμές εις βάρος του ΠΑΣΟΚ, σχολιάζοντας πως «μικροκομματικά σκεπτόμενο», δεν ψήφισε το νομοσχέδιο που είχε σχέση με την τοποθέτηση των καμερών στις λεωφορειολωρίδες. Όσον αφορά τώρα την επέκταση του μετρό στη Γλυφάδα επεσήμανε ότι η μελέτη του έργου εκκινεί στις αρχές του ‘26 και συμπλήρωσε την αδήριτη ανάγκη υλοποίησης του, λαμβάνοντας ως δεδομένο ότι θα δημιουργηθεί κυκλοφοριακό έμφραγμα στην περιοχή λόγω Ελληνικού.«Ο σχεδιασμός είναι συμφωνημένος με την τοπική αυτοδιοίκηση και εμφανίζει μια διακλάδωση. Φεύγει από το Ελληνικό, καταλήγει με τερματικό σταθμό στον Άγιο Κωνσταντίνο. Η πάνω διακλάδωση φτάνει και στην Ανω Γλυφάδα, στη Γούναρη και καταλήγει στη Βουλιαγμένης. Είναι πάρα πολύ σημαντικό έργο, όποια και εάν είναι η κυβέρνηση θα πρέπει να το συνεχίσει», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Επιπρόσθετα ο κ. Κυρανάκης έκανε αναφορά και στη λειτουργία του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου. «Είναι πολύ δύσκολα τα πράγματα στον ηλεκτρικό, έχουν δίκιο οι πολίτες», παραδέχθηκε με νόημα ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης. Ακόμη αναφέρθηκε στους νέους συρμούς που αναμένεται να προστεθούν αλλά και για το πρόγραμμα «Καθαρή Γραμμή», ενημερώνοντας πως τα συνεργεία καθαρίζουν γκράφιτι και βρωμιές. Τέλος σχετικά με τα δρομολόγια του Μετρό υποστήριξε ότι πλέον λειτουργεί με 52 συρμούς, έναντι 40 την περίοδο ‘15-’19, ενώ έθεσε ως στόχο εντός του 2026 να προστεθούν επιπλέον 4 συρμοί στη Γραμμή 3.
En